5 תשובות
תדבר עם המורה שלך תגיד שקשה לך או תבקש הארכה אני בטוחה שהיא או הוא יבינו ויעזרו לך:)
שואל השאלה:
הוא נתן לי כבר הערכה ומחר זה נגמר
הוא נתן לי כבר הערכה ומחר זה נגמר
תבריזי, סתם לא
אממ אולי תבקשי עזרה מחברים?
או שאני יכולה לנסות לעזור לך, בכל מקרה משעמם לי
אממ אולי תבקשי עזרה מחברים?
או שאני יכולה לנסות לעזור לך, בכל מקרה משעמם לי
שואל השאלה:
וואלה תודה אז אני שולח לך את השאלות
וואלה תודה אז אני שולח לך את השאלות
שואל השאלה:
הוראות:
1. העבודה קבוצתית (בכל קבוצה מינימום של 3 תלמידים, ומקסימום של 4 תלמידים).
2. בכל חשש להעתקה, 2 העבודות יפסלו!
3. העבודה תוגש ב-18.12, מודפסת (לא ניתן להגיש במייל).
4. לא יתקבלו עבודות שיוגשו באיחור!
5. קראו עמודים ______ בספר, ואת דף המידע.
6. ענו על שאלה אחת מתוך שאלות 1-2, ועל שאלה 3 (סך הכל עליכם לענות על שתי שאלות).
7. יש לצרף לעבודה את הכתבות בהן תעשו שימוש (יש לצרף את הכתבות עצמן ולא קישורים אליהן). לא ניתן להעתיק כתבות האחד מהשני. לא יתקבלו כתבות זהות!
אם אינך מגיע/ה ביום זה מסיבה כלשהי באחריותך להעביר את העבודה עם חבר/ה.
בהצלחה,
תמר ודניאל
1. מתוך מגילת העצמאות: ".. תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות..".
א. בן גוריון מכריז בחלק זה במגילת העצמאות, על מספר עקרונות שינחו
את מדינת ישראל. הסבירו כל אחד מהעקרונות. הסתמכו על החומרים שלמדתם, המקורות אליהם הופניתם בחלק ההנחיות, ועל מקורות מידע עצמאיים.
ב. לכל אחד מהעקרונות שהסברתם בסעיף הקודם, תנו דוגמא מחיי המדינה היום, מתוך כתבות באתרי החדשות, אשר הולמת את רוח הכרזת העצמאות ודוגמא אשר סותרת את רוח הכרזת העצמאות. הסבירו מדוע ישנה סתירה/הלימה, וכיצד?
2. א. ע"פ מגילת העצמאות, מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. עמדו על כל מאפיין בנפרד.
ב. לעיתים קיימת התנגשות בין שני מאפיינים אלה. הסבירו מדוע היא נגרמת.
ג. הביאו דוגמא מתוך כתבות באתרי החדשות להתנגשות זאת.
3. חבר הכנסת זאב הציע בכנסת את הצעת החוק המצורפת למטה. חברת הכנסת זאבית טוענת שהצעת החוק מפלה את המיעוט הערבי ופוגמת בזכויותיו במדינה דמוקרטית.
א. הסבירו מהי מדינת לאום, ומהם מיעוטים.
ב. הסבירו האם לדעתכם הצעת החוק מקדמת את אופייה של מדינת ישראל כמדינת לאום, או לא.
ג. הציגו שני טיעונים התומכים בקבלת הצעת החוק המצורפת, ושני טיעונים התומכים בעמדת חברת הכנסת זאבית. בתשובתכם הסתמכו על החומר הנלמד.
הוראות:
1. העבודה קבוצתית (בכל קבוצה מינימום של 3 תלמידים, ומקסימום של 4 תלמידים).
2. בכל חשש להעתקה, 2 העבודות יפסלו!
3. העבודה תוגש ב-18.12, מודפסת (לא ניתן להגיש במייל).
4. לא יתקבלו עבודות שיוגשו באיחור!
5. קראו עמודים ______ בספר, ואת דף המידע.
6. ענו על שאלה אחת מתוך שאלות 1-2, ועל שאלה 3 (סך הכל עליכם לענות על שתי שאלות).
7. יש לצרף לעבודה את הכתבות בהן תעשו שימוש (יש לצרף את הכתבות עצמן ולא קישורים אליהן). לא ניתן להעתיק כתבות האחד מהשני. לא יתקבלו כתבות זהות!
אם אינך מגיע/ה ביום זה מסיבה כלשהי באחריותך להעביר את העבודה עם חבר/ה.
בהצלחה,
תמר ודניאל
1. מתוך מגילת העצמאות: ".. תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות..".
א. בן גוריון מכריז בחלק זה במגילת העצמאות, על מספר עקרונות שינחו
את מדינת ישראל. הסבירו כל אחד מהעקרונות. הסתמכו על החומרים שלמדתם, המקורות אליהם הופניתם בחלק ההנחיות, ועל מקורות מידע עצמאיים.
ב. לכל אחד מהעקרונות שהסברתם בסעיף הקודם, תנו דוגמא מחיי המדינה היום, מתוך כתבות באתרי החדשות, אשר הולמת את רוח הכרזת העצמאות ודוגמא אשר סותרת את רוח הכרזת העצמאות. הסבירו מדוע ישנה סתירה/הלימה, וכיצד?
2. א. ע"פ מגילת העצמאות, מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. עמדו על כל מאפיין בנפרד.
ב. לעיתים קיימת התנגשות בין שני מאפיינים אלה. הסבירו מדוע היא נגרמת.
ג. הביאו דוגמא מתוך כתבות באתרי החדשות להתנגשות זאת.
3. חבר הכנסת זאב הציע בכנסת את הצעת החוק המצורפת למטה. חברת הכנסת זאבית טוענת שהצעת החוק מפלה את המיעוט הערבי ופוגמת בזכויותיו במדינה דמוקרטית.
א. הסבירו מהי מדינת לאום, ומהם מיעוטים.
ב. הסבירו האם לדעתכם הצעת החוק מקדמת את אופייה של מדינת ישראל כמדינת לאום, או לא.
ג. הציגו שני טיעונים התומכים בקבלת הצעת החוק המצורפת, ושני טיעונים התומכים בעמדת חברת הכנסת זאבית. בתשובתכם הסתמכו על החומר הנלמד.
באותו הנושא: