3 תשובות
כרגע, האתגר העומד בפני המדע הוא לא איך ליצור אנרגיה ממקורות שהם לא נפט (שמש, רוח וכו') אלא איך לאגור את האנרגיה בסוללות. אין סוללה שיכולה לאגור אנרגיה כמו חבית נפט.

מבחינה פוליטית וכלכלית, מצבו של "ציר הרשע" (רוסיה, איראן, וכו') בכי רע עקב כך שעלות חבית נפט בשוק זהה לעלות הייצור במדינות אילו, ולכן ניתן להגיד שעולם האנרגיה משתנה בימים אילו ממש.

בנוסף, פיתוח ישראלי של מנועים לרכב שמטעינים סוללה חשמלית במקום להשלח ישירות לגלגלים מבטיחים ניצול אנרגיה גדול בהרבה (30 אחוז במקום 10)

שואל השאלה:
לא שמעתם על פצלי נפט? זה לא משהו מבטיח?
אנונימי
פצלי נפט זו טכנולוגיה בת כמה שנים בודדות, וההצלחה שלה הוכיחה את עצמה בעיקר בכך שמאז שארצות הברית החלו להשתמש בה עד היום, כמות ייבוא הנפט של ארצות הברית פחת מ-30% מכלל הנפט שלה, והגיע למצב שהיא כיום בכלל מייצאת את הגז שהיא מפיקה בעצמה.
קיימים כיום פרוייקטים לשימוש בטכנולוגיית פצלי הנפט גם בישראל.
ככל שהזמן יעבור, כך טכנולוגיה זו, עם עוד טכנולוגיות אחרות, יצברו תאוצה והתלות בנפט מהעולם הערבי יפחת.
כמה זמן זה יקח? אי אפשר לומר בוודאות כי קצב תהליכי הפיתוח משתנים כל הזמן, בהתאם להצלחות.

אגב, למגיב הראשון - רוסיה לא נחשבת תחת ההגדרה הכללית של "ציר הרשע".