10 תשובות
אני יכולה לעזור לך
רק תפני אליי לפרטי =)
רק תפני אליי לפרטי =)
את צריכה טיעונים בעד, נגד או גם וגם?
עשיתי משהו דומה ואני יכולה לנסות לעזור לך...
אבל תכתבי מה כבר יש לך כדי שאני לא סתם ארחיב פה על דברים שאת לא צריכה...
עשיתי משהו דומה ואני יכולה לנסות לעזור לך...
אבל תכתבי מה כבר יש לך כדי שאני לא סתם ארחיב פה על דברים שאת לא צריכה...
שואל השאלה:
תודה:) ואני עושה טיעון נגד.
זה מה שיצא לי עד עכשיו:
פתיחה: לאחר שבמשרד החינוך התקבלה החלטה לקצר את החופש הגדול, נראה שהתלמידים לא כל כך מרוצים מכך, אומנם קיצור החופש הגדול יכול לעזור להורים מכמה בחינות: למשל מבחינה כלכלית, בחופש הגדול יש הוצאות רבות על בילויים קייטנות וכולי. אבל, לדעתי יש סיבות רבות נגד קיצור החופש הגדול:
גוף: ראשית, אני חושב שההחלטה הזאת לא מקובלת ולא נכונה. אני לא חושב שאחרי כל כך הרבה שנים שהתנהל מהלך חופשות לפי סדר של תאריכים קבוע, יכולים ככה בקלות להוריד שבוע ולהוסיף את הימים במהלך השנה כי זה יוצר בלאגן.
כמו כן, בתי הספר מעמיסים על התלמידים שיעורי בית, עבודות ומבחנים, ולתלמידים אין זמן חופשי לעצמם במהלך השנה. לכן בחופש הגדול סוף סוף התלמידים יכולים להתפנות לתחביבים, ולדברים שהם אוהבים לעשות, להתרענן ולצבור כוחות חדשים לקראת השנה החדשה.
בנוסף, זה לא בסדר. כל השנה לומדים ובקושי יש חופשים. לא צריך לקצר. אם רוצים לבלות או לעבוד עדיף שזה יהיה בקיץ. אנחנו יוצאים לחו"ל, לאילת, ואי אפשר לעשות את זה באמצע שנת הלימודים, בנוסף, יש גם הרבה בני נוער שעובדים בחופש ואם יקצרו להם את החופש זה יפגע בהם.
תודה:) ואני עושה טיעון נגד.
זה מה שיצא לי עד עכשיו:
פתיחה: לאחר שבמשרד החינוך התקבלה החלטה לקצר את החופש הגדול, נראה שהתלמידים לא כל כך מרוצים מכך, אומנם קיצור החופש הגדול יכול לעזור להורים מכמה בחינות: למשל מבחינה כלכלית, בחופש הגדול יש הוצאות רבות על בילויים קייטנות וכולי. אבל, לדעתי יש סיבות רבות נגד קיצור החופש הגדול:
גוף: ראשית, אני חושב שההחלטה הזאת לא מקובלת ולא נכונה. אני לא חושב שאחרי כל כך הרבה שנים שהתנהל מהלך חופשות לפי סדר של תאריכים קבוע, יכולים ככה בקלות להוריד שבוע ולהוסיף את הימים במהלך השנה כי זה יוצר בלאגן.
כמו כן, בתי הספר מעמיסים על התלמידים שיעורי בית, עבודות ומבחנים, ולתלמידים אין זמן חופשי לעצמם במהלך השנה. לכן בחופש הגדול סוף סוף התלמידים יכולים להתפנות לתחביבים, ולדברים שהם אוהבים לעשות, להתרענן ולצבור כוחות חדשים לקראת השנה החדשה.
בנוסף, זה לא בסדר. כל השנה לומדים ובקושי יש חופשים. לא צריך לקצר. אם רוצים לבלות או לעבוד עדיף שזה יהיה בקיץ. אנחנו יוצאים לחו"ל, לאילת, ואי אפשר לעשות את זה באמצע שנת הלימודים, בנוסף, יש גם הרבה בני נוער שעובדים בחופש ואם יקצרו להם את החופש זה יפגע בהם.
תיראי גם לי היה בדיוק לעשות דבר כזה בהבעה רק שזה היה בכתב, אני עשיתי ככה-חילקתי את זה לשניים ורשמתי נגיד שאם מחלקים את החופש לשניים זה אומר שחצי יוצא באמצע השנה בחורף, והחצי השני בחופש הגדול... בחורף יש המון אתרקציות של סקי בחרמון.. או החלקה על הקרח.. ובקיץ יש בריכות לונה פארק.. לא חסר טיפ קטן שיעזור לך המון-בפסקות טיעון צריך להיות תמיד פילוסופים, בהצלחה מאמי:)
יפה, כיסית את הטיעונים העיקריים. עכשיו אני חושבת שאת יכולה לנפח קצת את הזמן בכך שתציגי את הטיעונים בעד, ותסבירי למה כל אחד מהם לא נכון או איזו חלופה יש לו (כאילו תראי שאת מודעת גם לצד השני).
ובינתיים אני אחשוב על דברים יותר ספציפיים ואשלח לך עוד הודעה
ובינתיים אני אחשוב על דברים יותר ספציפיים ואשלח לך עוד הודעה
טוב, אז כמו שאמרתי - מה שכתבת בעצם מכסה את הדברים החשובים אז אני רק אגיד לך איפה אני חושבת שכדאי יותר להתמקד..
בפיסקה שמדברת על הבלאגן שיווצר בעקבות השינוי את יכולה לכתוב שהתוכנית היא להוריד ימי חופש מהחופש הגדול ולהוסיף אותם באופן מפוזר במהלך השנה. דבר כזה ייצור חוסר חפיפה בין החופש של בית הספר והחופש במקומות העבודה, מה שיקשה על ההורים להמשיך בשגרת עבודה וישבש את חלוקת הזמן בין החגים.
בפיסקה האמצעית אם אני לא טועה, דיברת על זה שיש הרבה שיעורים במהלך השנה וזאת נקודה שחשוב להתעכב עליה, כי צריך להדגיש שיש חשיבות מבחינה מוראלית לכך שהתלמידים יקבלו חופש מספיק, כדי לעודד למידה מתוך הנאה ולא ליצור תחושת אנטי כלפי בית הספר.
בפיסקה השלישית דיברת על זה שחלק מהילדים ובני הנוער צריכים לעבוד, וזה דבר חשוב ביותר! כי זה יוצר שיווין הזדמנוית בין תלמידים מרקע כלכלי שונה. הזמן שלא מוקדש ללימודים חיוני לפיתוח תחומים אחרים אצל התלמידים, כמו התנדבות, חוגים, הכרת הארץ על ידי טיולים וכו'. צריך לתת דגש על למידה לא-פורמלית (זאת אומרת, מחוץ לבית הספר), כדי ליצור חברה אנושית ושלמה יותר. לכאן אפשר להכניס גם קשר עם המשפחה שבזמן הלימודים הוא מוגבל רק לאחר הצהריים, ובזמן חופש הוא יכול להתהדק.
בפיסקה שמדברת על הבלאגן שיווצר בעקבות השינוי את יכולה לכתוב שהתוכנית היא להוריד ימי חופש מהחופש הגדול ולהוסיף אותם באופן מפוזר במהלך השנה. דבר כזה ייצור חוסר חפיפה בין החופש של בית הספר והחופש במקומות העבודה, מה שיקשה על ההורים להמשיך בשגרת עבודה וישבש את חלוקת הזמן בין החגים.
בפיסקה האמצעית אם אני לא טועה, דיברת על זה שיש הרבה שיעורים במהלך השנה וזאת נקודה שחשוב להתעכב עליה, כי צריך להדגיש שיש חשיבות מבחינה מוראלית לכך שהתלמידים יקבלו חופש מספיק, כדי לעודד למידה מתוך הנאה ולא ליצור תחושת אנטי כלפי בית הספר.
בפיסקה השלישית דיברת על זה שחלק מהילדים ובני הנוער צריכים לעבוד, וזה דבר חשוב ביותר! כי זה יוצר שיווין הזדמנוית בין תלמידים מרקע כלכלי שונה. הזמן שלא מוקדש ללימודים חיוני לפיתוח תחומים אחרים אצל התלמידים, כמו התנדבות, חוגים, הכרת הארץ על ידי טיולים וכו'. צריך לתת דגש על למידה לא-פורמלית (זאת אומרת, מחוץ לבית הספר), כדי ליצור חברה אנושית ושלמה יותר. לכאן אפשר להכניס גם קשר עם המשפחה שבזמן הלימודים הוא מוגבל רק לאחר הצהריים, ובזמן חופש הוא יכול להתהדק.
שואל השאלה:
תודה רבה לכולם 33
באמת עזרתם לי:))
ועוד משהו חח צריך שבטיעון יהיה 3 אמצעים רטוריים: (
ורק אם אתם רוצים תעזרו לי:) תודה רבהה
תודה רבה לכולם 33
באמת עזרתם לי:))
ועוד משהו חח צריך שבטיעון יהיה 3 אמצעים רטוריים: (
ורק אם אתם רוצים תעזרו לי:) תודה רבהה
יש לך כבר אמצעי רטורי אחד לפחות, שאת משתמשת בשפה רגשית (לדעתי, אני חושבת ש...). את גם משתמשת במילים רגשיות כמו "זה לא הדבר הנכון לעשות" ועוד, אני לא בדיוק זוכרת כי בזמן שאני כותבת את התשובה אני לא יכולה לראות את מה שאת כתבת, אבל אני זוכרת שיש לך שם תיאורים שהם לא אובייקטיביים אלא משקפים את מה שאת חושבת על הנושא, וזה נחשב אמצעי רטורי).
דבר שני את יכולה להוסיף מטאפורה ("לקחת מילדים את החופש שלהם זה כמו..")
ודבר שלישי את יכולה לפנות לנמען (לקהל) ולהגיד "תארו לעצמכם ש.." או: "אתם בטח מבינים שהנושא הזה הוא...".
דבר שני את יכולה להוסיף מטאפורה ("לקחת מילדים את החופש שלהם זה כמו..")
ודבר שלישי את יכולה לפנות לנמען (לקהל) ולהגיד "תארו לעצמכם ש.." או: "אתם בטח מבינים שהנושא הזה הוא...".
שואל השאלה:
ואוו! תודה רבה רבה רבה! באמת שעזרת ליי הצלת אותי חח
אם הייתי יכולה הייתי נותנת לך 1000 פרחים חח וגפ שמתי לב עכשיו שיש לי אמצעי רטורי שהוא חזרה על זה שכל פעם אמרתי לקצר את החופש הגדול, החופש הגדול חח
ותודה בכלל ל- כולם! 3
ואוו! תודה רבה רבה רבה! באמת שעזרת ליי הצלת אותי חח
אם הייתי יכולה הייתי נותנת לך 1000 פרחים חח וגפ שמתי לב עכשיו שיש לי אמצעי רטורי שהוא חזרה על זה שכל פעם אמרתי לקצר את החופש הגדול, החופש הגדול חח
ותודה בכלל ל- כולם! 3
שואל השאלה:
חח אני מאוד מצטערת שאני מטרידה אותכם אבל אני לא מצליחה לעשות סיכום נורמלי חח רק אם אתם תוכלו לעזור לי עוד קצת ואני יעזוב אתכם:)
תודה, ועמכם הסליחה.
חח אני מאוד מצטערת שאני מטרידה אותכם אבל אני לא מצליחה לעשות סיכום נורמלי חח רק אם אתם תוכלו לעזור לי עוד קצת ואני יעזוב אתכם:)
תודה, ועמכם הסליחה.