8 תשובות
זה מיומנות נרכשת.
אין איך להסביר כמה צריך לסובב, את תלמדי עם הזמן...
אני גם שאלתי את המורה שלי איך לדעת כמה ומתי לסובב וזה מה שהוא אמר לי והוא צדק.
שואל השאלה:
אוף היה לי שיעור מזעזע היום!
התלמדתי על פניות ופרסה וכו
וממש לא הסתדרתי...
אני לגמרי לא מבינה איך אומדים כל נגיעה בהגה לאיזה סיבוב היא משפיעה!
אנונימית
אל תדאגי.. כולם ככה בשיעורים הראשונים.. את תתרגלי עם הזמן.. הכל בסדר.
זה בדיוק מה שקרה לי בהתחלה! לקח לי מלא זמן להבין את הסיבוב עם ההגה אבל בסוף הבנתי, זה עניין של תרגול. את תביני ככול שתתרגלי, בהצלחה
בגוף יש לנו מערכת חכמה שלפי התחושה יודעת את מיקומה במרחב
גם את תלמדי אותה עם הזמן

תצליחי
מסובבים כמה שצריך, נוסעים לאט לאט ומסובבים, לפי איך שהמכונית מתקדמת קובעים כמה לסובב. רצוי לסובב באופן נמרץ. אחרי שמתרגלים את התנועות הרבה פעמים זה הופך ל"טבע שני" ולא חושבים על זה יותר. בעקרון לא צריך לסובב בחזרה! הגלגלים אמורים להתיישר, זה נובע מחוקי הפיזיקה. מכיוון שיש מנוע שדוחף קדימה את המכונית, כל גוף בטבע "יחפש" איך להתקדם עם פחות התנגדות ולכן נוצר לחץ על הגלגלים להתיישר כי ככה הם הכי פחות מפריעים להתקדמות הרכב. ברור שלא עוזבים את ההגה פשוט מאפשרים לו להחליק תוך כדי אחיזה ואם צריך אז "לעזור" לו להתיישר. מקווה שהבנת.
את בסדר גמור
שיעור שלישי.
בלי להלחיץ את עצמך
מאד פשוט - עיקרון ההגה מושתת על שלושה סיבובים מלאים.
כאשר הוא במצב מאוזן, כלומר גלגלים ישרים, יש שתי אופציות:
1. סיבוב וחצי לימין.
2. סיבוב וחצי לשמאל.

זה יתן לך אומדן מידה, כך שממש תוכלי לספור ולהבין את מצב הגלגלים.

בהצלחה.