8 תשובות
שואל השאלה:
מי שעוזר זכות הרבים עולה בידו!
ידועים דברי חזל על מעלת מזכה הרבים!
מי שעוזר זכות הרבים עולה בידו!
ידועים דברי חזל על מעלת מזכה הרבים!
אנונימי
לדעת משפט אחת זה לא אומר שאתה יודע את הכול זה חלק קטן מנושא גדול
אנונימי
זה לא מכליל לגבי כולם זה רק אומר שיש כאלה
א. אנחנו לא באמת יודעים מה עם חשבונות שמיים.. בניגוד למה שנראה לנו זה לא תמיד עובד ככה, לפעמים יש דברים שאנחנו לא יודעים, ולא בהכרח מי שנראה לנו צדיק\רשע הוא באמת כזה
ב. לפעמים הרשעים מקבלים את כל השכר שלהם בעולם הזה, כדי שלא יקבלו בעולם הבא, וכן להיפך- הצדיקים מכפרים על העברות בעולם הזה כדי שבעולם הבא יקבלו כמה שיותר טוב.
ג. בסיבה הזאת אני לא בטוחה, אבל הקב"ה מנהיג את העולם גם בצורה של טבע, שדברים ייראו כביכול טבעיים, אני לא זוכרת את ההמשך של ההסבר הזה, אבל נראה לי שזה גם כדי שמי שבאמת רוצה רק לכפור, שיהיה לו פתח לזה
(לא התכוונתי לפגוע, באמת כתבתי את מה שאני יודעת)
ב. לפעמים הרשעים מקבלים את כל השכר שלהם בעולם הזה, כדי שלא יקבלו בעולם הבא, וכן להיפך- הצדיקים מכפרים על העברות בעולם הזה כדי שבעולם הבא יקבלו כמה שיותר טוב.
ג. בסיבה הזאת אני לא בטוחה, אבל הקב"ה מנהיג את העולם גם בצורה של טבע, שדברים ייראו כביכול טבעיים, אני לא זוכרת את ההמשך של ההסבר הזה, אבל נראה לי שזה גם כדי שמי שבאמת רוצה רק לכפור, שיהיה לו פתח לזה
(לא התכוונתי לפגוע, באמת כתבתי את מה שאני יודעת)
שואל השאלה:
משהו ש-" מחפשת את " הוסיפה לי-
יש כאלה שעוברים ייסורים נפשיים, זה לא בהכרח ייסורים של מחלות גופניות..
זה סיפק אותי האמת.. חח
אשריכם
משהו ש-" מחפשת את " הוסיפה לי-
יש כאלה שעוברים ייסורים נפשיים, זה לא בהכרח ייסורים של מחלות גופניות..
זה סיפק אותי האמת.. חח
אשריכם
אנונימי
הנה התשובה
קישורים מצורפים:
התניא אומר שזה חילוק שנוגע דווקא למעמדו של האדם מבחינה רוחנית ולא דווקא חומרית, למרות שהוא לא שולל זאת. הוא מתייחס גם לרשע ורע לו, צדיק וטוב לו ובינוני בנוסף למה שמנית. איאפשר לומר את זה על רגל אחת כיוון שאני נאלץ להשמיט פרטים כדי לקצר אבל בגדול, רשע וטוב לו הוא אדם שעובר עברות ולכן הוא רשע, אך בכל זאת הטוב שבו עוד ער והמצפון דוחק בו לעשות טוב, הוא מנסה לעשות טוב, אך הוא לא תמיד מצליח, ולכן הוא עדיין נשאר במעמד הזה.
צדיק ורע לו לעומת זאת, לא עובר שום עבירה, אפילו לא במחשבות שלו, אבל הרע שבו רק רדום. ולכן נמצא שהרע בו עוד קיים, למרות שהוא אינו יכול לעשות דבר, ולהביא לידי מעשה רע בפועל, אך הוא עוד שם, וזה מה שמשאיר את הצדיק ורע לו במדרגה הזאת.
כשאני אומר רע אני מתכוון לרצונות הגופניים והפיזיים שנמצאים באדם שמכוונים לרע. יש לי תאווה לבייקון למשל, יש לי תאווה לטעם שלו, אבל זה לא אומר שאני מעוניין לאכול בייקון, אפילו לא במחשבות שלי, זה רק הגוף שלי שרוצה בזה כי זה מריח לו טוב.
בכל אופן, גם אם אתה מדבר על רע מבחינת פרנסה כושלת ומחלות, אני חושב שמדובר על קביעת עובדה. שזה קיים בעולם.
צדיק ורע לו לעומת זאת, לא עובר שום עבירה, אפילו לא במחשבות שלו, אבל הרע שבו רק רדום. ולכן נמצא שהרע בו עוד קיים, למרות שהוא אינו יכול לעשות דבר, ולהביא לידי מעשה רע בפועל, אך הוא עוד שם, וזה מה שמשאיר את הצדיק ורע לו במדרגה הזאת.
כשאני אומר רע אני מתכוון לרצונות הגופניים והפיזיים שנמצאים באדם שמכוונים לרע. יש לי תאווה לבייקון למשל, יש לי תאווה לטעם שלו, אבל זה לא אומר שאני מעוניין לאכול בייקון, אפילו לא במחשבות שלי, זה רק הגוף שלי שרוצה בזה כי זה מריח לו טוב.
בכל אופן, גם אם אתה מדבר על רע מבחינת פרנסה כושלת ומחלות, אני חושב שמדובר על קביעת עובדה. שזה קיים בעולם.
אגב, ביננו, רובנו נמצאים בדרגה של רשע וטוב לו, אבל זה לא אומר שאנחנו רשאים לקרוא לעצמנו רשעים, הגדרה יותר טובה היא שיש לנו פוטנציאל לא ממומש להיות צדיקים
באותו הנושא: