6 תשובות
תלוי באיזה אדם מדובר, יש בני אדם אינטרסנטים ויש בני אדם שלא, ברגע שתמצא את זה שאין לו אינטרס - סימן שהוא באמת אוהב אותך, וככה זה באהבה, באהבה לא משנה מה הבן זוג שלך ירצה לטובתך ויימנע מעצמו בשבילך..
מקווה שהבנתם ♥
מקווה שהבנתם ♥
כולנו אינטרסנטים.
גם הנחמדים ביותר נחמדים לכולם רק כדי שכולם יהיו נחמדים אליהם בחזרה.. יש דבר שנקרא "תת מודע" והוא שולט לנו על ההתנהגות בלי שאנחנו יודעים.. הוא מעבד מידע.. זוכר הכל.. הוא הבסיס שלנו.
גם הנחמדים ביותר נחמדים לכולם רק כדי שכולם יהיו נחמדים אליהם בחזרה.. יש דבר שנקרא "תת מודע" והוא שולט לנו על ההתנהגות בלי שאנחנו יודעים.. הוא מעבד מידע.. זוכר הכל.. הוא הבסיס שלנו.
אנונימי
אין בן אדם שהוא לא אינרסנט, זה הטבע של הבן אדם, רק שאצל כל אחד זה ברמה אחרת.. מקוה שאני מובן.. בהצלחה:)
יש אהבה עם אינטרס-בשביל כסף, להיות נחשב בחברה, מילוי התשוקה המינית אבל ברגע שהבן אדם ייפול היא/הוא כבר לא יהיו לצידו.
ויש אהבה שאינה תלויה בדבר וזה נדיר. אבל בהחלט קיים! אהבה לבן אדם זה בא בפרט כנמצאים עם אותו אדם כמה שנים ואתם נקשרים בקשר של אהבה אמיתית.
"באשר תלכי אלך ובאשר תמונתי אמות"
ויש אהבה שאינה תלויה בדבר וזה נדיר. אבל בהחלט קיים! אהבה לבן אדם זה בא בפרט כנמצאים עם אותו אדם כמה שנים ואתם נקשרים בקשר של אהבה אמיתית.
"באשר תלכי אלך ובאשר תמונתי אמות"
בבקשה...
1. על פניו, כן.
2. בדרך כלל כן. עם זאת יש אהבה אמת שמבוססת על נתינה לשם נתינה, ולא על ניתנה לשם קבלה והפקת הנאה כזו או אחרת, עליה אמרו חז"ל במסכת אבות: "כל אהבה שהיא תלוה בדבר (תלויה באינטרס) בטל הדבר בטל אהבה (אם האינטרס הלך, האהבה נגמרה) וכל אהבה שאינה תלויה בדבר (היא אהבת נפש, אהבה טהורה) איננה בטלה לעולם."
1. על פניו, כן.
2. בדרך כלל כן. עם זאת יש אהבה אמת שמבוססת על נתינה לשם נתינה, ולא על ניתנה לשם קבלה והפקת הנאה כזו או אחרת, עליה אמרו חז"ל במסכת אבות: "כל אהבה שהיא תלוה בדבר (תלויה באינטרס) בטל הדבר בטל אהבה (אם האינטרס הלך, האהבה נגמרה) וכל אהבה שאינה תלויה בדבר (היא אהבת נפש, אהבה טהורה) איננה בטלה לעולם."
בס"ד
לאחר מספר תשובות על פי ההיגיון ובית ספר של החיים הנה תשובה על פי התורה ודברי חז"ל.
לפני החטא האדם הראשון היה ללא אינטרסים כלל (פרוש אינטרס, נגיעה אישית, רצון לספק את התאוות הפרטיות שלו), כל רצונו היה לעשות את רצון הקב"ה, לאחר החטא נכנס באדם הרצון לספק גם את התאוות שנכנסו בו וכן המידות הרעות.
על כן ודאי שכל אדם יש לא אינטרס רק שבמינון שונה בין אדם לאדם.
אם נשתמש בדוגמה של איש אישה, נשאל איש או אישה בריאים ושלמים אם הם מוכנים לקחת בן/ת עם נכות, רק לשם שמים, רק על מנת לתת מעצמם על מנת לעשות חסד, לא נמצא כזה דבר (אם כי מצאנו סיפורים על צדיקים שעשו זאת), ישנה אהבה גדולה ורצון לתת, אבל מבלי לקבל חזרה?
ובאמת המטרה והתכלית בעולם הזה היא לשפר את עצמנו ולהתקרב כמה שיותר האפשרי למצב של נתינה, למצב של התגברות על התאוות והמידות הרעות שלנו ומי שעשה זאת אשריו ואשרי חלקו.
כל טוב רפאל.
לאחר מספר תשובות על פי ההיגיון ובית ספר של החיים הנה תשובה על פי התורה ודברי חז"ל.
לפני החטא האדם הראשון היה ללא אינטרסים כלל (פרוש אינטרס, נגיעה אישית, רצון לספק את התאוות הפרטיות שלו), כל רצונו היה לעשות את רצון הקב"ה, לאחר החטא נכנס באדם הרצון לספק גם את התאוות שנכנסו בו וכן המידות הרעות.
על כן ודאי שכל אדם יש לא אינטרס רק שבמינון שונה בין אדם לאדם.
אם נשתמש בדוגמה של איש אישה, נשאל איש או אישה בריאים ושלמים אם הם מוכנים לקחת בן/ת עם נכות, רק לשם שמים, רק על מנת לתת מעצמם על מנת לעשות חסד, לא נמצא כזה דבר (אם כי מצאנו סיפורים על צדיקים שעשו זאת), ישנה אהבה גדולה ורצון לתת, אבל מבלי לקבל חזרה?
ובאמת המטרה והתכלית בעולם הזה היא לשפר את עצמנו ולהתקרב כמה שיותר האפשרי למצב של נתינה, למצב של התגברות על התאוות והמידות הרעות שלנו ומי שעשה זאת אשריו ואשרי חלקו.
כל טוב רפאל.
באותו הנושא: