2 תשובות
על פי תורת ההגיון וגם בגישה המשפטית כל דבר נשפט עפ"י היותו נכון או לא נכון. ודבר לא יכול להיות הפוכו של דבר באותו זמן.
אבל זו גם הסיבה שבני אדם נתקעים כשהם חותרים לתשובה של, או" /"או".
כי למעשה קיימים עולמות שונים זה מזה בו זמנית. ורובם נסתרים מאתנו. כדי שנדע שהם קיימים נוצרו שאלות פרדוכס כמו זו שאתה שואל. כי בעוד שאדם הינו נורמלי מהיבט של עולם של אבחנות מסוג אחד, הוא יכול להיחשב משוגע בהתבוננות שונה ובעולם של אבחנות אחרות.
כך למשל חי גשמי יכול להיות מת רוחני כלומר כזה שאינו מייצר פעילות רוחנית ולא נותן הנאה רוחנית לזולתו.
וגם ההיפך קיים- שאדם יכול להיות מת גשמי- כלומר גופו הפסיק לפעול גוף חי אבל נשמתו מייצרת הנאה ופעולה רוחנית לאחרים.
החכמה בשאלות פרדוכס היא להבין שהתשובה להן מצויה מעל לעולם הגשמי.
בזה הן ממלאות את הייעוד שלהם לאותת לנו שלא הכל קיים בעולם הגשמי. למעשה רוב הקיים אינו גשמי- אך אנו מוגבלים בלהבחין בכך.
אבל זו גם הסיבה שבני אדם נתקעים כשהם חותרים לתשובה של, או" /"או".
כי למעשה קיימים עולמות שונים זה מזה בו זמנית. ורובם נסתרים מאתנו. כדי שנדע שהם קיימים נוצרו שאלות פרדוכס כמו זו שאתה שואל. כי בעוד שאדם הינו נורמלי מהיבט של עולם של אבחנות מסוג אחד, הוא יכול להיחשב משוגע בהתבוננות שונה ובעולם של אבחנות אחרות.
כך למשל חי גשמי יכול להיות מת רוחני כלומר כזה שאינו מייצר פעילות רוחנית ולא נותן הנאה רוחנית לזולתו.
וגם ההיפך קיים- שאדם יכול להיות מת גשמי- כלומר גופו הפסיק לפעול גוף חי אבל נשמתו מייצרת הנאה ופעולה רוחנית לאחרים.
החכמה בשאלות פרדוכס היא להבין שהתשובה להן מצויה מעל לעולם הגשמי.
בזה הן ממלאות את הייעוד שלהם לאותת לנו שלא הכל קיים בעולם הגשמי. למעשה רוב הקיים אינו גשמי- אך אנו מוגבלים בלהבחין בכך.
שואל השאלה:
שאלה מעניינת...
האמת היא שאם כולם משוגעים אז הנורמלי היה אמור להיות דווקא מי שמשוגע. זאת מכיוון שנורמה היא מוסכמה חברתית. דווקא מי שלא נוהג ככולם - הוא המשוגע.
שאלה מעניינת...
האמת היא שאם כולם משוגעים אז הנורמלי היה אמור להיות דווקא מי שמשוגע. זאת מכיוון שנורמה היא מוסכמה חברתית. דווקא מי שלא נוהג ככולם - הוא המשוגע.
מערכת סטיפס
באותו הנושא: