2 תשובות
ממש לא צריך ידע קודם למגמה, וזה לא קשור בידע כללי כמו להתקין דברים במחשב. לומדים איך להכין תכנית (בהתחלה זה יותר דברים כמו פעולות מחשבון ואח"כ זה מסתבך יותר).
התוכנה תלויה באיזה בי"ס אתה לומד, אני בכיתה י"א ושמעתי על כמה תוכנות שלומדים בבתי ספר שונים- ג'אבה, c, c שארפ ובייסיק.
ו4 יחידות במתמטיקה (לפחות בתיכון שלנו) זה בסדר גמור למחשבים, לא ממש מתייחסים לזה.
הדבר היחיד שצריך לעשות לפני כיתה י' זה לבקש להיות במגמה הזאת ולא ללכת לגיאוגרפיה או מקצוע אחר שנועד להומני.
בהצלחה (:
התוכנה תלויה באיזה בי"ס אתה לומד, אני בכיתה י"א ושמעתי על כמה תוכנות שלומדים בבתי ספר שונים- ג'אבה, c, c שארפ ובייסיק.
ו4 יחידות במתמטיקה (לפחות בתיכון שלנו) זה בסדר גמור למחשבים, לא ממש מתייחסים לזה.
הדבר היחיד שצריך לעשות לפני כיתה י' זה לבקש להיות במגמה הזאת ולא ללכת לגיאוגרפיה או מקצוע אחר שנועד להומני.
בהצלחה (:
לי
מהו תחום מדעי המחשב? אתגר בהווה, פתיחת דלתות בעתיד!
מדעי-המחשב הוא מדע העוסק בפיתוח פתרונות לבעיות ומשימות שונות בכל תחומי חיינו, אשר ניתן ליישמם ולהפעילם במחשב. פתרונות אלו מכונים "אלגוריתמים", אותם מתרגמים לתוכניות מחשב. משחקי מחשב, icq, תוכנת ניהול, תוכנה המטפלת בהטסת טיל לחלל, תוכנת ציור, פרויקט מיפוי הגנום האנושי כולם תוכניות מחשב.
במדעי-המחשב לומדים שפות תכנות שבאמצעותן כותבים תוכניות מחשב מגוונות. תחום מדעי המחשב עוסק בהבנה ובתיכון של מחשבים ושל תהליכי חישוב, ובהבנת תהליכי ייצוג ידע והעברת מידע.
מדעי המחשב הינו מקצוע המפתח את החשיבה ומקנה לתלמידים את הידע הנחוץ לצעדים הראשונים בעולם התכנות. ניתנת במה למקוריות ויצירתיות. האתגרים בהם נתקלים במהלך הלמידה תורמים לתחושת הישג וסיפוק רב.
בלימודי מדעי המחשב עוסקים בסוגים של מורכבויות: מורכבות חישובית, חיפוש פתרונות לבעיות אלגוריתמיות, ניתוח אלגוריתמים, סיבוכיות של בעיות אלגוריתמיות וחיפוש הפתרונות היעילים יותר. מדעי המחשב הינו מקצוע מדעי המקנה ללומד חשיבה לוגית מופשטת ומדויקת, אשר תסייע לו בכל מקצוע בו יבחר לעסוק. המקצוע מקנה נקודות בונוס כמקצוע מדעי במוסדות להשכלה גבוהה ותלמידים רציניים משיגים בו ציוני בגרות גבוהים.
העיסוק המרכזי בלימודי מדעי המחשב נוגע בשיטות חשיבה ושיטות עבודה לפתרון בעיות, שיטות אילו הן כלליות וניתן ליישמן במקצועות שונים. נושאי הלימוד אינם קשורים לשפת תכנות מסוימת. תוכניות הלימודים במדעי המחשב מתעדכנות לעיתים קרובות ומשקפות את ההתקדמות האדירה של מדעי המחשב בשנים האחרונות הן בתעשייה והן באקדמיה.
התוכנית היא מודולארית ומאפשרת לימוד ברמות שונות: בסיסית, רגילה ומוגברת. לימוד מדעי המחשב יכשיר את התלמידים לקראת שילובם במערכות טכנולוגיות מתקדמות ויאפשר לתלמידים להכיר את התחום ולקבל החלטות בנוגע להשתלבותם בעתיד בתעשיות היי - טק.
סביבת הלימוד:
לומדים בקבוצות קטנות , בעיקר במעבדה. המבחנים עם חומר פתוח, מעודדים חשיבה והבנה.
למי מתאים ללמוד מחשבים?
מי שיש לו כישורי למידה, יכולת חשיבה ומוטיבציה יצליח! למי שלא חושש מאתגרי חשיבה, שמעדיף פיתרון בעיות על שינון וסיכום חומר, שלא רק אוהב לשחק במחשב, אלא ישמח לפתח תוכניות בעצמו, ולמי שרוצה להיות חלק מקבוצת תלמידים איכותית מאד!
בחירה במקצוע מדעי המחשב, מחייבת לימוד מתמטיקה ברמה מוגברת (4 – 5 יח"ל).
מבנה הלימודים:
ברמה הבסיסית והרגילה (י' + י"א):
כיתה י' : התלמידים ילמדו תכנות בסביבת אינטרנט תוך שימוש בשפות: html, java script, sql ו- aspx ובמקביל ילמדו מבוא לאלגוריתמיקה ותכנות מונחה עצמים בסיסי בסביבת c#.
כיתה י"א : בהמשך ללימודים בכיתה י', התלמידים ילמדו כתיבה של אלגוריתמים מתקדמים יותר, כתיבת תכניות בשפת מחשב #c (שפת תכנות מונחה עצמים) והרצתן וכלי תכנות נוספים וגם ימשיכו לבנות אתר במסגרת היחידה תכנות בסביבת אינטרנט. בסוף שנת הלימודים יבחנו התלמידים בשתי בחינות בגרות :
א. בחינה מעשית, ברמה של 1 יח"ל הכוללת אתר אינטרנט אישי שכל תלמיד בנה במהלך השנה כפרויקט.
ב. בחינה בכתב ברמה של 2 יח"ל ב"יסודות מדעי המחשב".
ברמה המוגברת (י"ב):
כיתה י"ב: תלמידים שסיימו 3 יח"ל בהצלחה, ילמדו "מודלים חישוביים" ו"עיצוב תוכנה" שמטרתם לפתח את החשיבה המופשטת ע"י יכולת להגדיר כלים מורכבים וייבחנו ברמה של 2 יח"ל לבגרות, שהן השלמה ל- 5 יח"ל. (בחינה בכתב)
מדעי-המחשב הוא מדע העוסק בפיתוח פתרונות לבעיות ומשימות שונות בכל תחומי חיינו, אשר ניתן ליישמם ולהפעילם במחשב. פתרונות אלו מכונים "אלגוריתמים", אותם מתרגמים לתוכניות מחשב. משחקי מחשב, icq, תוכנת ניהול, תוכנה המטפלת בהטסת טיל לחלל, תוכנת ציור, פרויקט מיפוי הגנום האנושי כולם תוכניות מחשב.
במדעי-המחשב לומדים שפות תכנות שבאמצעותן כותבים תוכניות מחשב מגוונות. תחום מדעי המחשב עוסק בהבנה ובתיכון של מחשבים ושל תהליכי חישוב, ובהבנת תהליכי ייצוג ידע והעברת מידע.
מדעי המחשב הינו מקצוע המפתח את החשיבה ומקנה לתלמידים את הידע הנחוץ לצעדים הראשונים בעולם התכנות. ניתנת במה למקוריות ויצירתיות. האתגרים בהם נתקלים במהלך הלמידה תורמים לתחושת הישג וסיפוק רב.
בלימודי מדעי המחשב עוסקים בסוגים של מורכבויות: מורכבות חישובית, חיפוש פתרונות לבעיות אלגוריתמיות, ניתוח אלגוריתמים, סיבוכיות של בעיות אלגוריתמיות וחיפוש הפתרונות היעילים יותר. מדעי המחשב הינו מקצוע מדעי המקנה ללומד חשיבה לוגית מופשטת ומדויקת, אשר תסייע לו בכל מקצוע בו יבחר לעסוק. המקצוע מקנה נקודות בונוס כמקצוע מדעי במוסדות להשכלה גבוהה ותלמידים רציניים משיגים בו ציוני בגרות גבוהים.
העיסוק המרכזי בלימודי מדעי המחשב נוגע בשיטות חשיבה ושיטות עבודה לפתרון בעיות, שיטות אילו הן כלליות וניתן ליישמן במקצועות שונים. נושאי הלימוד אינם קשורים לשפת תכנות מסוימת. תוכניות הלימודים במדעי המחשב מתעדכנות לעיתים קרובות ומשקפות את ההתקדמות האדירה של מדעי המחשב בשנים האחרונות הן בתעשייה והן באקדמיה.
התוכנית היא מודולארית ומאפשרת לימוד ברמות שונות: בסיסית, רגילה ומוגברת. לימוד מדעי המחשב יכשיר את התלמידים לקראת שילובם במערכות טכנולוגיות מתקדמות ויאפשר לתלמידים להכיר את התחום ולקבל החלטות בנוגע להשתלבותם בעתיד בתעשיות היי - טק.
סביבת הלימוד:
לומדים בקבוצות קטנות , בעיקר במעבדה. המבחנים עם חומר פתוח, מעודדים חשיבה והבנה.
למי מתאים ללמוד מחשבים?
מי שיש לו כישורי למידה, יכולת חשיבה ומוטיבציה יצליח! למי שלא חושש מאתגרי חשיבה, שמעדיף פיתרון בעיות על שינון וסיכום חומר, שלא רק אוהב לשחק במחשב, אלא ישמח לפתח תוכניות בעצמו, ולמי שרוצה להיות חלק מקבוצת תלמידים איכותית מאד!
בחירה במקצוע מדעי המחשב, מחייבת לימוד מתמטיקה ברמה מוגברת (4 – 5 יח"ל).
מבנה הלימודים:
ברמה הבסיסית והרגילה (י' + י"א):
כיתה י' : התלמידים ילמדו תכנות בסביבת אינטרנט תוך שימוש בשפות: html, java script, sql ו- aspx ובמקביל ילמדו מבוא לאלגוריתמיקה ותכנות מונחה עצמים בסיסי בסביבת c#.
כיתה י"א : בהמשך ללימודים בכיתה י', התלמידים ילמדו כתיבה של אלגוריתמים מתקדמים יותר, כתיבת תכניות בשפת מחשב #c (שפת תכנות מונחה עצמים) והרצתן וכלי תכנות נוספים וגם ימשיכו לבנות אתר במסגרת היחידה תכנות בסביבת אינטרנט. בסוף שנת הלימודים יבחנו התלמידים בשתי בחינות בגרות :
א. בחינה מעשית, ברמה של 1 יח"ל הכוללת אתר אינטרנט אישי שכל תלמיד בנה במהלך השנה כפרויקט.
ב. בחינה בכתב ברמה של 2 יח"ל ב"יסודות מדעי המחשב".
ברמה המוגברת (י"ב):
כיתה י"ב: תלמידים שסיימו 3 יח"ל בהצלחה, ילמדו "מודלים חישוביים" ו"עיצוב תוכנה" שמטרתם לפתח את החשיבה המופשטת ע"י יכולת להגדיר כלים מורכבים וייבחנו ברמה של 2 יח"ל לבגרות, שהן השלמה ל- 5 יח"ל. (בחינה בכתב)
רוחלה
באותו הנושא: