3 תשובות
ה"וינקר" אינו משמש לעצירה, אלא לאיתות. וצריך להשתמש בו בכל פניה או סטייה בין נתיבים.
כשאני קורא את השאלה שוב, אני מבין שכנראה התכוונת לאותו כפתור שמפעיל את כל נורות האיתות באוטו יחד. הוא נועד על מנת ליין מצב חירום או מצב לא שגרתי אחר (למשל עם עצרת באמצע הכביש, זה יראה לבאים אחריך שמשהו קרה, במקום שהם יניחו שאתה בעצם בנסיעה ואין בעיה שהם ימשיכו לדהור לכיוונך).
לגבי האם צריך להשתמש בכל עצירה - בפועל זה מה שעושים, אבל הפעלת אורות האיתות לא "יחפו" על העובדה שעצרת במקום שאסור לעצור בו למשל. הכוונה שמבחינת החוק, הפעלת אורות האיתות לא מאפשרות לך לעצור היכן שאתה רוצה.
כשאני קורא את השאלה שוב, אני מבין שכנראה התכוונת לאותו כפתור שמפעיל את כל נורות האיתות באוטו יחד. הוא נועד על מנת ליין מצב חירום או מצב לא שגרתי אחר (למשל עם עצרת באמצע הכביש, זה יראה לבאים אחריך שמשהו קרה, במקום שהם יניחו שאתה בעצם בנסיעה ואין בעיה שהם ימשיכו לדהור לכיוונך).
לגבי האם צריך להשתמש בכל עצירה - בפועל זה מה שעושים, אבל הפעלת אורות האיתות לא "יחפו" על העובדה שעצרת במקום שאסור לעצור בו למשל. הכוונה שמבחינת החוק, הפעלת אורות האיתות לא מאפשרות לך לעצור היכן שאתה רוצה.
הוינקרים משמשים כהתראה לפני פנייה, וינקר ימני לפנימה ימינה ווינקר שמאלי לפנייה שמאלה ואתה אמור לאותת בהם לפני פנייה או מעבר בין נתיבים ולעקיפות ואם התכוונת לוינקרים בשני הצדדים במצב מהבהב אתה אמור להדליק אותם רק בעצירה ארוכה מהרגיל בשולי הכביש או בחניה כפולה כשאתה מחכה למישהו או מוריד מישהו או באמצע הכביש במידה ועצרת שם זה כמובן מסוכן ויש להמנע ממצבים כאלו אבל לפעמים אין ברירה
זה משמש, כשפנים ימין או שמאל, כשעוקפים כשעוצרים בצד הדרך וכשחונים, סתם עצירה אחרי רכב לא מפעלים אותם.
באותו הנושא: