21 תשובות
תנסי לעשות להם שיעורים יותר כפים ודרך קהוט
ליזה
אנחנו שונאים את כול המורים זה לא אישי!
אל תנסי דברים כמו לספר בדיחות וכאלה כי זה סתם מעשה נואש
ותכלס את מורה את לא צריכה להיות חברה של התלמידים.
אל תנסי דברים כמו לספר בדיחות וכאלה כי זה סתם מעשה נואש
ותכלס את מורה את לא צריכה להיות חברה של התלמידים.
להיות יותר קשוחה כדי שלא יחפפו אותך אבל מצד שני לזרום איתם.. להיות קשוחה איפה שצריך כמו שיעורי בית אבל נחמדה בקטע של עזרה ולהראות להם שאת רק מנסה שהם יצליחו..
אצלנו זה כל הזמן עם מורה נחמדה. אין מה לעשות, יש כאלו שמנצלים את טוב ליבך וצריך לדעת מתי להציב גבולות. אצלנו המורים הקשוחים שמבטאים את זה בפעולה ובדיבור הם אלה שהכיתות שלהם הכי שקטות.
תביאי לכיתה חתולים זה תמיד עובד או נייר טואלט
אנונימיור
אני לי ורדים מתוק
מיכל טימ
תצחקי איתם לפעמים
את נחמדה מידיי ועדינה מידיי והם לא לוקחים אותך ברצינות ותופסים עליך טרמפ..
אבל מצד שני אם תנסי להיות קשוחה מידיי זה יכול להיראות משוחק ולא אמיתי, והתלמידים ישימו לב לזה, כי הם כבר מכירים אותך, אולי התלמידים האלה יעריכו כנות, פשוט תהיי כנה איתם ותגידי להם את מה שאת חושבת, ותפסיקי לנסות להיות נחמדה.. (וגם אל תנסי לשחק אותה קשוחה) -כי שוב, הם כבר מכירים אותך,
ברגע שאלו תלמידים חדשים אז יש לך דף חדש איתם ואת יכולה לבנות לעצמך רושם ראשוני של מורה שיש לה מטרה אחת והיא שהתלמידים שלה יצליחו. אני בתור תלמידה מעריכה מורים כאלה, והם נותנים לי מוטיבציה
אבל מצד שני אם תנסי להיות קשוחה מידיי זה יכול להיראות משוחק ולא אמיתי, והתלמידים ישימו לב לזה, כי הם כבר מכירים אותך, אולי התלמידים האלה יעריכו כנות, פשוט תהיי כנה איתם ותגידי להם את מה שאת חושבת, ותפסיקי לנסות להיות נחמדה.. (וגם אל תנסי לשחק אותה קשוחה) -כי שוב, הם כבר מכירים אותך,
ברגע שאלו תלמידים חדשים אז יש לך דף חדש איתם ואת יכולה לבנות לעצמך רושם ראשוני של מורה שיש לה מטרה אחת והיא שהתלמידים שלה יצליחו. אני בתור תלמידה מעריכה מורים כאלה, והם נותנים לי מוטיבציה
אנונימית
רוצה עצה? אנחנו אוהבים שמורים מדברים איתנו על דברים שקשורים אלינו, אני לא רוצה להגיד 'לרדת עלינו' אבל אם נגיד איזה ילד אומר לך משפט כמו- "אני לא מעוניין ללמוד יותר" תעני לו-" לא מעוניין זה הבנות אתה מתחיל איתן. ללמוד אתה חייב. " תאמיני לי שזה ישתיק אותו. אנחנו קוראים לזה 'לייבש'- להשאיר אותו בלי מילים ובלי מה לענות. ככה את גם תהיה קשורה לתלמידים כי הם יראו אותך כמישהי שמבינה אותם ולא מתנשאת עליהם וגם הם יראו שהם לא יכולים להתפרע יותר מידי
אני מכירה הרבה מורים כמוך... ומורים כמוך לא שאני לא מחבבת אני פשוט לא כל כך נקשרת.. אני מציעה לך כמו שאמרו יותר לצחוק עם התלמידים שלך נגיד מישהי עושה שיעורים אחרי מלא זמן שהיא לא עשתה אז תגידי כזה כל הכבוד ותגרמי לכולם למחוא לה כפיים זה ממש יכניס לעיניינים את כולם... אם לא תיתני שיעורים זה לא ישפר את הנצב להפך את תהפכי לאחת שלא שמים עליה תצחקי איתם אבל תראי להם גבולות תצאי מנקודת הנחה שהם לא אמורים לאוהב אותך וככה הם יאהבו אותך.. מקווה שעזרתי ובהצלחה!
יש לי מורה כזאת, אותי אישית היא פשוט מעצבנת כבן אדם.
מתייחסת אלינו כמו עבדים שלה כשאנחנו לא דואגים לעצמינו אנחנו צריכים לדאוג לה, מאשימה אותנו בפאשלות שלה ("אתם מבזבזים לי זמן וזאת לא אשמתי"), היא לא שמה לב אלינו - בכיתי ואני בשורה ראשונה והיא התעלמה לחלוטין, לא אמרה כלום. היא דורשת מאיתנו שהמקצוע שלה יהיה בראש סדר העדיפויות שלנו והוא לא. היא רוצה להחליט על מה שיותר חשוב לנו בלי להבין שאנחנו בני אדם ושהמוח שלנו עובד ויש לנו דעות.
יש לי מורה אחרת שפשוט מתנהגת אלינו לא יפה. היא אומרת לנו שאנחנו לא בתחרות איתה, שהיא "תנצח" גם ככה, היא אמרה לילד "אתה לא מבין שנמאסת" והוציאה אותו מהכיתה.
אלה אצלי המקרים הקיצוניים, אני לא מכירה אותך ולא יודעת מה את עושה בכיתה אבל תשימי לב בכל מקרה שזה לא מגיע לרמות כאלה כי בנו זה פוגע אישית.
גם שאר המורים לא הכי אהובים אבל זה לא משהו שאפשר לשנות, כי זה לא בגלל היחס אלינו אלא בגלל הבן אדם שהוא, את מי הוא מביא לבית הספר וזה כמו שלא כל בני האדם אוהבים אחד את השני. לכל אחד יש העדפות.
ובקשר לריכולים, באמת שזה קלישאתי אבל כתלמידה וכמישהי ש"מרכלת" על המורים שלה, אין דבר כזה "פרסום" שלילי. כל עוד מדברים עליך את בדרך הנכונה.
תהיי מי שאת בכיתה, וברור שחלק יאהבו אותך וחלק לא אבל לדעתי ככה הכי טוב.
אגב עוד משהו, למורים יש נטייה משום מה להגיד לנו שהם רק רוצים בטובתינו ודברים מהסוג הזה, אין להם סיבה לשקר כמובן אבל הרבה יותר קל לנו להאמין כשאנחנו רואים את זה בעיניים.
ו"תזרמי" איתם קצת, לא הרבה, בצחוקים ובשטויות כי לימודים זה לא הכל בחיים.
בהצלחה
מתייחסת אלינו כמו עבדים שלה כשאנחנו לא דואגים לעצמינו אנחנו צריכים לדאוג לה, מאשימה אותנו בפאשלות שלה ("אתם מבזבזים לי זמן וזאת לא אשמתי"), היא לא שמה לב אלינו - בכיתי ואני בשורה ראשונה והיא התעלמה לחלוטין, לא אמרה כלום. היא דורשת מאיתנו שהמקצוע שלה יהיה בראש סדר העדיפויות שלנו והוא לא. היא רוצה להחליט על מה שיותר חשוב לנו בלי להבין שאנחנו בני אדם ושהמוח שלנו עובד ויש לנו דעות.
יש לי מורה אחרת שפשוט מתנהגת אלינו לא יפה. היא אומרת לנו שאנחנו לא בתחרות איתה, שהיא "תנצח" גם ככה, היא אמרה לילד "אתה לא מבין שנמאסת" והוציאה אותו מהכיתה.
אלה אצלי המקרים הקיצוניים, אני לא מכירה אותך ולא יודעת מה את עושה בכיתה אבל תשימי לב בכל מקרה שזה לא מגיע לרמות כאלה כי בנו זה פוגע אישית.
גם שאר המורים לא הכי אהובים אבל זה לא משהו שאפשר לשנות, כי זה לא בגלל היחס אלינו אלא בגלל הבן אדם שהוא, את מי הוא מביא לבית הספר וזה כמו שלא כל בני האדם אוהבים אחד את השני. לכל אחד יש העדפות.
ובקשר לריכולים, באמת שזה קלישאתי אבל כתלמידה וכמישהי ש"מרכלת" על המורים שלה, אין דבר כזה "פרסום" שלילי. כל עוד מדברים עליך את בדרך הנכונה.
תהיי מי שאת בכיתה, וברור שחלק יאהבו אותך וחלק לא אבל לדעתי ככה הכי טוב.
אגב עוד משהו, למורים יש נטייה משום מה להגיד לנו שהם רק רוצים בטובתינו ודברים מהסוג הזה, אין להם סיבה לשקר כמובן אבל הרבה יותר קל לנו להאמין כשאנחנו רואים את זה בעיניים.
ו"תזרמי" איתם קצת, לא הרבה, בצחוקים ובשטויות כי לימודים זה לא הכל בחיים.
בהצלחה
אנונימית
תנסי ללמד את החומר בדרך שבאמת תעניין את התלמידים ותרצה לגרום להם לרצות להמשיך להקשיב.
זה קשור גם לתנועות גוף ולטון שלך.
זה קשור גם לתנועות גוף ולטון שלך.
אני תלמידה בכיתה ח' ולהגיד לך תאמת?
הדבר היחידי שאני שונאת לעשות בשיעורים זה לכתוב שהמורים יחפרו ויקדחו במוח אבל כמה שפחות לכתוב אני מציעה יותר לעשות שיעורים עם מצגות, לקחת את השיעור למקום ולא רק "לפי תוכנית משרד החינוך" למשל אם את מורה לתנך אז תציגי להם כל מיני דעות על הפרק שלימדת באותו היום תנסי לשלב בזה דברים שהילדים אוהבים... אני לא יודעת ממש איך לנסח את זה אבל הרעיונות שהעלו פה ממש טובים! מציעה לך לנסות אותם!
בהצלחה!
הדבר היחידי שאני שונאת לעשות בשיעורים זה לכתוב שהמורים יחפרו ויקדחו במוח אבל כמה שפחות לכתוב אני מציעה יותר לעשות שיעורים עם מצגות, לקחת את השיעור למקום ולא רק "לפי תוכנית משרד החינוך" למשל אם את מורה לתנך אז תציגי להם כל מיני דעות על הפרק שלימדת באותו היום תנסי לשלב בזה דברים שהילדים אוהבים... אני לא יודעת ממש איך לנסח את זה אבל הרעיונות שהעלו פה ממש טובים! מציעה לך לנסות אותם!
בהצלחה!
אנונימית
אני בחטיבה
אני יכולה לאמר לך שילדים בגיל הזה הם סתומים לחלוטין
אבל כשיש מורה זורמת, חייכנית, ובהדגש מעבירה את החומר מעולה ומתחשבת בתלמידים, התלמידים אוהבים אותה
אבל אל תהיי בובה על חוט שלהם, תעמדי על שלך כמורה והם ילמדו להעריך אותך
וכל הריכולים על המורים לגיטימיים לגמרי, אנחנו בסך הכל מתבגרים בחטיבה שאין להם שום דבר לעשות חוץ מלרכל ;)
אני יכולה לאמר לך שילדים בגיל הזה הם סתומים לחלוטין
אבל כשיש מורה זורמת, חייכנית, ובהדגש מעבירה את החומר מעולה ומתחשבת בתלמידים, התלמידים אוהבים אותה
אבל אל תהיי בובה על חוט שלהם, תעמדי על שלך כמורה והם ילמדו להעריך אותך
וכל הריכולים על המורים לגיטימיים לגמרי, אנחנו בסך הכל מתבגרים בחטיבה שאין להם שום דבר לעשות חוץ מלרכל ;)
אנונימית
אני מבינה אותך לגמרי
למשל אני ממש לא כמו הילדים האלה שמתנהגים בחוסר כבוד וזילזול
אני הייתי מתנהגת אלייך בצורה טובה ולא מרכלת ולא צוחקת או משהו ומנסה להקשיב בשיעור והכל
אבל יש ילדים שפשוט שמים על זה פס לא משנה כמה נחמדה תהיי
בגלל זה לדעתי את צריכה להיות נחמדה וחביבה עד שזה עובר גבול מסויים ואז את באמת מוזמנת להראות להם שאת לא חברה ולהעניש אותם ולגרום להם להבין. את צריכה לתפוס פיקוד.
למשל אני ממש לא כמו הילדים האלה שמתנהגים בחוסר כבוד וזילזול
אני הייתי מתנהגת אלייך בצורה טובה ולא מרכלת ולא צוחקת או משהו ומנסה להקשיב בשיעור והכל
אבל יש ילדים שפשוט שמים על זה פס לא משנה כמה נחמדה תהיי
בגלל זה לדעתי את צריכה להיות נחמדה וחביבה עד שזה עובר גבול מסויים ואז את באמת מוזמנת להראות להם שאת לא חברה ולהעניש אותם ולגרום להם להבין. את צריכה לתפוס פיקוד.
אני לא יודעת להיכנס לראש שלהם כי אני תלמידה שמשתדלת מאוד לכבד כל מורה, אבל לדעתי אם תיהי קשוחה יותר איתם זה יגרום להם לכבד אותך, בהתחלה הם ישנאו אותך בגלל זה אבל אחרי חודש חודשיים הם יכבדו אותך ויהיו לך שיעורים נורמאלים יותר
בהצלחה :)
בהצלחה :)
לפי דעתי, אם מורה ניגשת לאתר של נוער כדי לשאול שאלה איך לגרום לתלמידים שלה לחבב אותה יותר, ושהעובדה שתלמידים מרכלים וצוחקים עליה מציקה לה זה מדהים. ותמיד יהיו כאלה תלמידים לצער רבים. אבל תאמיני לי שבניהם יש את התלמידים שמעריכים כל חיוך, וכל פעם שלא נתת שיעורי בית. תלמידים שנהנים הכי הרבה בשיעורים שלך! את עשית את כל שביכולתך ולפי דעתי את לא צריכה להרחיק לכת מכיוון שאם התלמידים לא "מחבבים" אותך למרות כל מה שאת עושה אין טעם להמשיך, פשוט לא מגיע להם.. וזה לא אומר שאת עושה משהו לא בסדר! בנוסף, אם זה מנחם אותך תלמידים מגיבים ככה למלא מורים, כמעט לכולם, שזה ממש עצוב. אין "מורה אהוב ", תמיד ירכלו ותמיד יצחקו. אבל מאחורי הקלעים יש תלמידים שמגנים על המורים שהם אוהבים, ואני יכול להבטיח לך בוודאות שאת אחת מהם. אני מקווה שבסופו של דבר כל התלמידים יבינו שמורים הם בני אדם ואכפת להם וזאת הוכחה לכך. אני מתנצל שלא עניתי לשאלתך, היה לי חשוב לכתוב לך את זה.
אני מניחה שמדובר בספאם אבל התפתח כאן דיון מעניין אז אענה ממה שאני מבינה בתור סוג של עובדת במשרד החינוך. מורה טוב שיודע להעביר חומר לימודי ואוהב את המקצוע שלו, לא צריך לבזבז אנרגיה בלמצוא חן בעיני תלמידים, הוא לא הגיע לבית הספר כדי להיות חבר שלהם, אלא כדי ללמד אותם חומר. הגבולות הם דבר חיוני, ברמה הראשונית ביותר. מורה שמנסה להיות סחבק, הוא בעצם מורה חלש שלא מאמין בעצמו כמורה, ולכן מנסה ליצור סביבו רשת של תלמידים להתחנף אליהם. הייתה לי מורה כזאת לספורט בתיכון, שבמסיבת סיום נתנה אות הצטיינות לתלמידה מקובלת ולא לשתי מצטיינות בספורט שאחת מהם הייתה אני. עד היום לא האמנתי כמה נמוך מורים מוכנים לרדת, כדי למצוא חן. בדיעבד הבנתי כמה היא הייתה חלשה, וכמובן שהעיפו אותה ממערכת החינוך - כשקלטו שתלמידים מנהלים את המורה ולא המורה את התלמידים. לסיכום! ממליצה לך בחום לרכוש בטחון עצמי, העצמה מקצועית ובעיקר יכולת להחזיק כיתה, במשמעת ובכבוד הדדי!. מורה טוב הוא כזה שיודע מה הוא רוצה להשיג משיעור, והוא מרתק מספיק כדי להעביר חומר - וגם לצאת מעניין. תמיד יהיו תלמידים שיהיה להם מה להעיר. אין מה להתרגש מהם, להפך - יש מה לנסות לגייס אותם הידע שמרתק אותם
קודם כל... אני מצטער שאני אומר לך את זה ככה אני פשוט בעד החינוך הכי תיקן שיש
מה שאת עושה זאת טעות את לא צריכה לתת להם את מה שהם רוצים את צריכה לתת להם את מה שהם צריכים
עם כל זה שצריך להיות קשר שמבוסס על אמינות בין תלמיד למורה ולהפך באיזשהוא צד יש דיסטנס קטן כאילו אפשר לדבר לספר לשתף ולצחוק את יש משהו גבולי בקשר מהסוג הזה וילדים בחטיבת ביניים זה נראה טבעי בשבילם לרכל וחעשות את המוות למורים זה לא רק את ספציפית זה לכל הצוות אם תשימי לב עצה שלי תפני ללב שלהם ותראי להם שאת באמת אוהבת אותם כי ילדים באמת רואים מתי באמת אוהבים אותם לא רק כי זה העבודה שלך...
מקווה שעזרתי, את יכולה תמיד לפנות אלי ולדבר איתי תמיד...
הסוכן פרי
מה שאת עושה זאת טעות את לא צריכה לתת להם את מה שהם רוצים את צריכה לתת להם את מה שהם צריכים
עם כל זה שצריך להיות קשר שמבוסס על אמינות בין תלמיד למורה ולהפך באיזשהוא צד יש דיסטנס קטן כאילו אפשר לדבר לספר לשתף ולצחוק את יש משהו גבולי בקשר מהסוג הזה וילדים בחטיבת ביניים זה נראה טבעי בשבילם לרכל וחעשות את המוות למורים זה לא רק את ספציפית זה לכל הצוות אם תשימי לב עצה שלי תפני ללב שלהם ותראי להם שאת באמת אוהבת אותם כי ילדים באמת רואים מתי באמת אוהבים אותם לא רק כי זה העבודה שלך...
מקווה שעזרתי, את יכולה תמיד לפנות אלי ולדבר איתי תמיד...
הסוכן פרי
אני ממש לא מסכים עם הרבה מאוד מהתגובות, המורות הכי טובות שהיו לי היו בדיוק כמוך, רק שההבדל הוא שהם יצרו עם התלמידים קשר אישי, במקום להעניש על אי הכנת שיעורי בית הן היו בודקות מדוע זה קורה ולא מנסות לפתור את זה ע"י עונש כי זה לא אפקטיבי אלא ע"י מעבר על הבעיות של התלמיד והסיבות של מדוע זה קורה, תוודאי שתלמיד יודע את החומר כי הייתה י מורה לפיזיקה באמת נחמדה אבל כ"כ לא היה אכפת לה מההקשבה לא במודע אפילו, היה רעש והיא הייתה מסבירה מהר והכל וככה שגם לא היינו מבינים את החומר וגם חצי מהכיתה נכשלה בגלל שהם לא הציבו נכון בנוסחה, רק אומר את צריכה לוודא שהם מבינים את החומר ושהשיחות לא יהיו:" טוב תנסה" כשאת פונה לתלמיד תנסי לעשות שיחות עמוקות שיטהרו את האוויר ולא רק ידחפו הכל מתחת לשטיח, תראי שאכפת לך מהתלמידים אבל כמו שטיטי אמרה אל תתני להם לשלוט בך, יש דברים שאת צריכה לעמוד עליהם ובהצלחה
אנונימי
יש מצב שזאת דפנה המורה לתנך מראשון?
גל