תשובה אחת
מתוך שאלה קודמת שעניתי עליה:

א. המסכת צריכה להיות שגורה בפיהם של האבות תמיד ומיועדת להם, בכדי שידעו לחנך את ילדיהם ולהקנות להם מידות, וללמדם איך ללכת עפ"י התורה הקדושה, ללמד אותם ערכים ויראת שמים ואת הדרך הישרה.
ב. מפני שהחכמים נקראים בשם אבות, משום שעל ידי המוסר והתוכחות שהם אומרים לאדם הם מביאים אותו לחיי עולם הבא, וכל המביא את חברו לעולם לידי עולם הבא נקרא כאילו ילדו, וכיוון שבמסכת זו כתובים כל דברי המוסר וההנהגות לעולם הזה יזכה על ידי שיעשה אותם לעולם הבא.
ג. כיוון שבמסכת זו נזכרים בה אבות העולם איש מפי איש, ממשה רבנו עד רבי יהודה הנשיא (שהוא זה שסידר את המשניות).
ד. בספר "בית אבות" לנכדו של ר' אברהם אחי הגר"א, ביאר שהשימוש במונח "אבות" אינו במשמעות של יחס בין דורי בין אבות לבניהם, כי אם במשמעות של "אבות ותולדות" כלומר 'כללים'. רבי יהודה הנשיא רומז לנו בזה שבמסכת זו מקובצים רק שורשי המוסר והמדות, ומהם יצטרך הלומד להסיק את התולדות הנובעות מהם, אמונה, מוסר והנהגות, כענפים שאין להם סוף