2 תשובות
יש שתי גרסאות -
הדרך הדתית אומרת ששסיפור אחד מתאר את זמן הבריאה והגרסא השניה איך זה נברא. כלומר אין ניגודים, הם משלימות אחת את השניה
והגרסא המדעית אומרת ששני אנשים שונים כתבו את הסיפורים
הדרך הדתית אומרת ששסיפור אחד מתאר את זמן הבריאה והגרסא השניה איך זה נברא. כלומר אין ניגודים, הם משלימות אחת את השניה
והגרסא המדעית אומרת ששני אנשים שונים כתבו את הסיפורים
לפי חוקרי המקרא, יש לא תנ"ך אחד אלא ארבעה, שאוחדו רק לאחר מכן.
לאחד מהם קוראים מקור י' או המקור היהוויסטי, כי הוא קורא לאל יהוה. הוא נכתב בממלכת יהודה.
לשני קוראים מקור א' או המקור האלוהיסטי, כי הוא קורא לאל אלוהים עד שלב מסוים. הוא נכתב בממלכת ישראל.
לשלישי קוראים מקור כ' או המקור הכהני, כי הוא נכתב על ידי כוהנים בגלות בבל. הוא מתאפיין בדייקנות משעממת של פרטים.
לרביעי קוראים מקור ד' או הדבריסטי, כי הוא כולל כמעט רק את ספר דברים. יש בו מליון מצוות.
מה שמדהים הוא שאם מאמינים לתורת המקורות (מה שתיארתי פה) ומפצלים את התנ"ך לארבע לפי כמה הגדרות פשוטות, כל הסתירות נעלמות ונשאר רק סיפור אחד לכל מקור.
אם את רוצה תקראי על זה קצת באינטרנט, כי זה מגניב רצח, ומתאר את הפוליטיקה שמאחורי כתיבת התנ"ך.
לאחד מהם קוראים מקור י' או המקור היהוויסטי, כי הוא קורא לאל יהוה. הוא נכתב בממלכת יהודה.
לשני קוראים מקור א' או המקור האלוהיסטי, כי הוא קורא לאל אלוהים עד שלב מסוים. הוא נכתב בממלכת ישראל.
לשלישי קוראים מקור כ' או המקור הכהני, כי הוא נכתב על ידי כוהנים בגלות בבל. הוא מתאפיין בדייקנות משעממת של פרטים.
לרביעי קוראים מקור ד' או הדבריסטי, כי הוא כולל כמעט רק את ספר דברים. יש בו מליון מצוות.
מה שמדהים הוא שאם מאמינים לתורת המקורות (מה שתיארתי פה) ומפצלים את התנ"ך לארבע לפי כמה הגדרות פשוטות, כל הסתירות נעלמות ונשאר רק סיפור אחד לכל מקור.
אם את רוצה תקראי על זה קצת באינטרנט, כי זה מגניב רצח, ומתאר את הפוליטיקה שמאחורי כתיבת התנ"ך.
באותו הנושא: