16 תשובות
אני חושבת שזה צריך להיות זכות.. כל אחד ומה שהוא יחליט, כי יש הרבה כאלה שלא מאמינים וזאת די כפיה דתית
אני
אני
אני חושבת ככה, יש ילדים שזה פשוט לא מעניין אותם\ היו שמחים ללמוד את זה בדיוק אחרת
אני יכול להבין את הטענה של הצד השני, אך אני מסכים איתך.
אני מסכימה לחלוטין.
מסכימה לגמרי.
אני חושבת. אני בכלל חושבת שתנכ זה כן משהו שצריך ללמוד אבל לא משהו שצריך לעשות עליו בגרות או ללמד או בתיכון בכלל. כמו גיאוגרפיה כזה
אני, מה זה יעזור לי בחיים?
אנונימית
אני הולך להתעלם לחלוטין מהדת, מהדעות שלי, שלכם ושל כל האנשים במדינה הזו ולכתוב את הרציונל הקר.
מדינת ישראל וכרזה בשנת 1948 כמדינה יהודית ודמוקרטית. בתוכנית החלוקה של האו"ם, אחד הסיבות המרכזיות של הזכות להכריע שתהיה לנו מדינה; היא לאפשר לעם היהודי למצוא בית ומקלט, בית זה הוא מדינת ישראל.
במדינתנו קיים עיקרון ההסכמיות שקובע כי החלקים השונים בחברה, מגיעים להסכם שלפיו יוסדר הסדר במרחב הציבורי במדינה. לפי רעיון זה; אנו מדינה יהודית ועלינו לקיים כמה מאפיינים. לימוד התנ"ך הוא אחד מהם.
עכשיו, לפני שאתם קופצים עלי עם העיקרון לפלורליזם ועם הקריאות של כפייה דתית; נותנים לכל חלק בחברה את הזכות לחיות את חייו לפי השקפת עולמו ברוב המקרים.
בגלל זה יש סופרים שעובדים בשבת וחמץ שנמכר בפסח.
ישנה כפייה דתית בנושא החתונה, שהרבנות הפכה למונפול וממררת את חיי הנשואים וישנה כפייה דתית בכך שלזוגות חד מיניים אסור להתחתן.
אני חילוני, אתאיסט, לא מת על תנ"ך (למרות שזה מקצוע קל ומעלה לי את הממוצע) אז אם יש לכם טענות, תפנו אליי באופן פרטי.
מדינת ישראל וכרזה בשנת 1948 כמדינה יהודית ודמוקרטית. בתוכנית החלוקה של האו"ם, אחד הסיבות המרכזיות של הזכות להכריע שתהיה לנו מדינה; היא לאפשר לעם היהודי למצוא בית ומקלט, בית זה הוא מדינת ישראל.
במדינתנו קיים עיקרון ההסכמיות שקובע כי החלקים השונים בחברה, מגיעים להסכם שלפיו יוסדר הסדר במרחב הציבורי במדינה. לפי רעיון זה; אנו מדינה יהודית ועלינו לקיים כמה מאפיינים. לימוד התנ"ך הוא אחד מהם.
עכשיו, לפני שאתם קופצים עלי עם העיקרון לפלורליזם ועם הקריאות של כפייה דתית; נותנים לכל חלק בחברה את הזכות לחיות את חייו לפי השקפת עולמו ברוב המקרים.
בגלל זה יש סופרים שעובדים בשבת וחמץ שנמכר בפסח.
ישנה כפייה דתית בנושא החתונה, שהרבנות הפכה למונפול וממררת את חיי הנשואים וישנה כפייה דתית בכך שלזוגות חד מיניים אסור להתחתן.
אני חילוני, אתאיסט, לא מת על תנ"ך (למרות שזה מקצוע קל ומעלה לי את הממוצע) אז אם יש לכם טענות, תפנו אליי באופן פרטי.
אני לא מסכימה, בגלל שזה באמת ההיסטוריה של עם ישראל לאורך הדורות זה גם שיעור קצת יוצא מהרגיל לדעתי וזה השיעור שאני הכי אוהבת...
אנונימית
אני חושבת שזה בזבוז זמן וממש מיותר לא עוזר לי בחיים הכל שם שטויות ובטח שלא יהיה בזה בגרות כמו שלא לומדים את הנצרות לא צריך ללמוד את היהדות
יש לציין שאופן הלימוד שגוי; החומר נלעס כל שנה מחדש הוא די מיותר ללמידה לפעמים. צריכים למצוא דרך חדשה ללמד את זה: לדוגמה לנהל דיבייטים על נושאים שונים.
גם הגיל שמתחילים ללמוד בו הוא מוקדם מדי; לוקחים ילד בכיתה ג' שלא יודע איך העולם עובד ומשכנעים אותו שקיים אלוהים; זה לא בסדר!
צריך לתת לילד לגבש אישיות ודעה לפני שמלמדים אותו את זה, וגם אז, כתאוריה בלבד.
אני בעד להתחיל את לימודי התנ"ך מכיתה ו'; יחד עם לימודי האזרחות.
גם הגיל שמתחילים ללמוד בו הוא מוקדם מדי; לוקחים ילד בכיתה ג' שלא יודע איך העולם עובד ומשכנעים אותו שקיים אלוהים; זה לא בסדר!
צריך לתת לילד לגבש אישיות ודעה לפני שמלמדים אותו את זה, וגם אז, כתאוריה בלבד.
אני בעד להתחיל את לימודי התנ"ך מכיתה ו'; יחד עם לימודי האזרחות.
מסכימה לגמרי. בכללי כל עניין הבגרויות מעצבן אותי כי זה ממש לא בודק את ההבנה שלי אלא את הזיכרון לטווח קצר. אף אחד כאן לא יכול להגיד שאחרי בגרות בהיסטוריה למשל הוא זוכר את כל הנושא של בית שני או ימי הביניים (תלוי מה הם למדו)
תנך זה אחד מהמקצועות האלה שמלמדים שנה שנתיים את הבסיס ועוזבים. הם בכיף היו יכולים ללמד אותי תנך בחטיבה במקום מורשת או שלח אידיוטי כי זה היו שיעורים מבוזבזים.
תנך זה אחד מהמקצועות האלה שמלמדים שנה שנתיים את הבסיס ועוזבים. הם בכיף היו יכולים ללמד אותי תנך בחטיבה במקום מורשת או שלח אידיוטי כי זה היו שיעורים מבוזבזים.
זה אמור להיות לגמריי זכות. יש אנשים שפשוט משתגעים מלשמוע אגדות שאחרים אשכרה באמת מאמינים שקרו.
אנונימית
אני חושבת שמאחרי חטיבה זאת אמורה להיות זכות ושכל אחד יבחר אם הוא רוצה להמשיך או לא.