4 תשובות
תתייעץ הכי טוב עם החבר'ה של חב"ד בשכונה או בעיר שלך.
יש בית חב"ד בכל עיר. לפחות אחד.
תתייעץ איתם בכל נושא של דת, הם אחלה אנשים.
יש בית חב"ד בכל עיר. לפחות אחד.
תתייעץ איתם בכל נושא של דת, הם אחלה אנשים.
שלום לך,
המהודרת כתובה בכתב יותר ברור, איכותי.
שווה להשקיע אם זה עוד 30 שח למזוזה לדעתי. כי זה עיניין של פעם בהרבה שנים.
---------------------------------------------------------------------------------
בלי שאלות ובלי צורך להזדהות, יש לי קו פתוח לגברים ביום א ויום ה 22:00 - 00:00 ב 077-4002093 לשאלות ביהדות, עזרה, הקשבה, הלכה ואמונה.
לנשים/בנות במייל בלבד [email protected] גם גברים/בנים יכולים לפנות במייל.
"אין על בורא עולם בעולם"
ר' עוז
המהודרת כתובה בכתב יותר ברור, איכותי.
שווה להשקיע אם זה עוד 30 שח למזוזה לדעתי. כי זה עיניין של פעם בהרבה שנים.
---------------------------------------------------------------------------------
בלי שאלות ובלי צורך להזדהות, יש לי קו פתוח לגברים ביום א ויום ה 22:00 - 00:00 ב 077-4002093 לשאלות ביהדות, עזרה, הקשבה, הלכה ואמונה.
לנשים/בנות במייל בלבד [email protected] גם גברים/בנים יכולים לפנות במייל.
"אין על בורא עולם בעולם"
ר' עוז
גם מוזה "פשוטה" כשרה אין מה להשקיע מאות שקלים
ההידור הוא באיכות הקלף ובאופן הכתיבה
(מה גם שהחדר הוא פנימי )
ההידור הוא באיכות הקלף ובאופן הכתיבה
(מה גם שהחדר הוא פנימי )
לכניסה תתקין מהודרת לחדר, רגילה פשוטה יותר.
מהודרת מראה ''זה אלי ואנוהו'' מה זה ואנוהו? אמרו חז''ל
"זה אלי ואנוהו- התנאה לפניו במצוות" (עיין גמ' שבת קלג') הידור מצווה איננו חובה במצוה עצמה. העיקר- לכאורה- דהיינו המצוה, מחייב כל יהודי ויהודי, וההידור הוא תוספת מעלה, שתלויה ברוח ההתנדבות ורוממות הרצון שבאדם. ודווקא כאן הרצון לייפות ולהדר מתגדל ככל שהדבר בו אנו עוסקים חשוב ויקר לנו. ככל שהוא הופך לחלק מאתנו, כך תגדל עבורנו החשיבות של היותו עוטף אותנו, תראה מה אנו בתפילת שחרית, לאחר ק. שמע אומרים: "ויציב, ונכון, וקיים וישר..." ולבסוף:"וטוב ויפה". מתוך כל העובדות, האמת, של "יציב", "נאמן" וכו'- מתבקש שהתמונה תושלם גם ב-"יפה". היופי- גם המוחשי, (כמו בהידור מצוה)- מבקש לתת לערך את מקומו בנפש.
ולדוגמא-תראה משפחה ממוצעת, כשהולכים לקנות לעצמם רהיט חשוב, רכב, או כשהולכים לבחור מטבח-הם תמיד ישאפו ליפה ביותר, אפילו בתוספת תשלום, העיקר לשדר ''יש לי מעמד'' או 'לא חסר לי, גם אני בעל אמצעים' אבל כשבאים להתקין מזוזה, או לקנות תפילין, או אתרוג, עושים לעצמנו הנחות, ומתחילים עם ה''חבל גם פשוט מוציא ידי חובה.''. חשוב כמה כבוד אתה נותן למלך בשר ודם שבא אליך, את כל הכלים אתה תחליף לפורצלן או זהב, אבל כשזה לכבוד מלך מלכי המלכים-אנחנו נעשים חסכניים'
על זה לא פעם גוערים חז''ל באדם. על כן מה שינחה אותך, הכי יפה במסגרת היכולות שלך תעשה, בלי שיחסר לך אחר כך לגמור את החודש.
ההבדל הוא-שע''י היופי וההשקעה אתה מראה לשמיים שאתה אוהב את המצווה ונותן כבוד כלפי מעלה.
מהודרת מראה ''זה אלי ואנוהו'' מה זה ואנוהו? אמרו חז''ל
"זה אלי ואנוהו- התנאה לפניו במצוות" (עיין גמ' שבת קלג') הידור מצווה איננו חובה במצוה עצמה. העיקר- לכאורה- דהיינו המצוה, מחייב כל יהודי ויהודי, וההידור הוא תוספת מעלה, שתלויה ברוח ההתנדבות ורוממות הרצון שבאדם. ודווקא כאן הרצון לייפות ולהדר מתגדל ככל שהדבר בו אנו עוסקים חשוב ויקר לנו. ככל שהוא הופך לחלק מאתנו, כך תגדל עבורנו החשיבות של היותו עוטף אותנו, תראה מה אנו בתפילת שחרית, לאחר ק. שמע אומרים: "ויציב, ונכון, וקיים וישר..." ולבסוף:"וטוב ויפה". מתוך כל העובדות, האמת, של "יציב", "נאמן" וכו'- מתבקש שהתמונה תושלם גם ב-"יפה". היופי- גם המוחשי, (כמו בהידור מצוה)- מבקש לתת לערך את מקומו בנפש.
ולדוגמא-תראה משפחה ממוצעת, כשהולכים לקנות לעצמם רהיט חשוב, רכב, או כשהולכים לבחור מטבח-הם תמיד ישאפו ליפה ביותר, אפילו בתוספת תשלום, העיקר לשדר ''יש לי מעמד'' או 'לא חסר לי, גם אני בעל אמצעים' אבל כשבאים להתקין מזוזה, או לקנות תפילין, או אתרוג, עושים לעצמנו הנחות, ומתחילים עם ה''חבל גם פשוט מוציא ידי חובה.''. חשוב כמה כבוד אתה נותן למלך בשר ודם שבא אליך, את כל הכלים אתה תחליף לפורצלן או זהב, אבל כשזה לכבוד מלך מלכי המלכים-אנחנו נעשים חסכניים'
על זה לא פעם גוערים חז''ל באדם. על כן מה שינחה אותך, הכי יפה במסגרת היכולות שלך תעשה, בלי שיחסר לך אחר כך לגמור את החודש.
ההבדל הוא-שע''י היופי וההשקעה אתה מראה לשמיים שאתה אוהב את המצווה ונותן כבוד כלפי מעלה.
באותו הנושא: