9 תשובות
סליחה על השאלה המוזרה - אבל..
מה עם סבון?
מה עם סבון?
אנונימית
בנטילת ידיים אין צורך בסבון..
למה לעשות לי מינוס..?
למה אתם סתם רעים?
לא שאלתי כדי לעצבן מישהו או כדי לזלזל במנהגים של הדת..
אני באמת לא מבינה
נכנסתי לקרוא את התגובות כדי באמת ללמוד ולהבין ואתם ישר קוטלים
זה לא פייר ישר לחשוב דברים כאלה
ואפילו מגעיל מצדכם
במקום לקרב מישהו שרוצה ללמוד ולהבין אתם סתם מרחיקים
אני באה מבית חילוני גמור, ולא מכירה שום דבר מהדת
אז מה הבעיה שלכם להסביר בצורה הגיונית?
חשבתי שנטילת ידיים זה כדי לשמור על ניקיון אז למה לא משתמשים בסבון?
ואם אתם לא משתמשים בסבון בנטילת ידיים - אז הרחיצה בסבון היא אחר כך? או לפני? או שנטילת ידיים זה נחשב מספק?
למה אתם סתם רעים?
לא שאלתי כדי לעצבן מישהו או כדי לזלזל במנהגים של הדת..
אני באמת לא מבינה
נכנסתי לקרוא את התגובות כדי באמת ללמוד ולהבין ואתם ישר קוטלים
זה לא פייר ישר לחשוב דברים כאלה
ואפילו מגעיל מצדכם
במקום לקרב מישהו שרוצה ללמוד ולהבין אתם סתם מרחיקים
אני באה מבית חילוני גמור, ולא מכירה שום דבר מהדת
אז מה הבעיה שלכם להסביר בצורה הגיונית?
חשבתי שנטילת ידיים זה כדי לשמור על ניקיון אז למה לא משתמשים בסבון?
ואם אתם לא משתמשים בסבון בנטילת ידיים - אז הרחיצה בסבון היא אחר כך? או לפני? או שנטילת ידיים זה נחשב מספק?
אנונימית
האם אתה מתכוון לנטילת ידיים לפני הסעודה או נטילת ידיים של שחרית (של הקימה)?
לפני סעודה -לפני שאוכלים לחם, צריך לנטול ידיים וזה הסדר הנכון: ממלאים נטלה במים ביד ימין ומעבירים ליד שמאל ושופכים על יד ימין שלוש פעמים (המים צריכים לעבור את פרק כף היד ולהגיע לכל פינה בכף היד) ואח"כ מעבירים את הנטלה ליד ימין ושופכים שלוש פעמים על יד שמאל, אחר כך מגביהים מעט את הידיים (בערך בגובה הפנים-הראש), כשכף פונה אל כף, משפשפים את הידיים, מברכים את הברכה על נטילת ידיים ומנגבים.
(בעיקרון מספיק שתי שפיכות על כל יד, אבל מוסיפים עוד אחת לפי הארי ז"ל.. אבל היום כמעט כולם נוהגים לשפוך שלוש פעמים על כל יד).
נטילת ידיים של שחרית- כשקמים בבוקר, הסדר הוא כזה: יש ליטול 3 פעמים לסרוגין על כל יד (סה"כ 6), מתחילים על יד ימין ואז שמאל ושוב ימין ושוב שמאל.. כך שעל כל יד יהיה 3 פעמים בכללי 6.
לפני סעודה -לפני שאוכלים לחם, צריך לנטול ידיים וזה הסדר הנכון: ממלאים נטלה במים ביד ימין ומעבירים ליד שמאל ושופכים על יד ימין שלוש פעמים (המים צריכים לעבור את פרק כף היד ולהגיע לכל פינה בכף היד) ואח"כ מעבירים את הנטלה ליד ימין ושופכים שלוש פעמים על יד שמאל, אחר כך מגביהים מעט את הידיים (בערך בגובה הפנים-הראש), כשכף פונה אל כף, משפשפים את הידיים, מברכים את הברכה על נטילת ידיים ומנגבים.
(בעיקרון מספיק שתי שפיכות על כל יד, אבל מוסיפים עוד אחת לפי הארי ז"ל.. אבל היום כמעט כולם נוהגים לשפוך שלוש פעמים על כל יד).
נטילת ידיים של שחרית- כשקמים בבוקר, הסדר הוא כזה: יש ליטול 3 פעמים לסרוגין על כל יד (סה"כ 6), מתחילים על יד ימין ואז שמאל ושוב ימין ושוב שמאל.. כך שעל כל יד יהיה 3 פעמים בכללי 6.
שואל השאלה:
מה עם נטילה בשירותים /במטבח הבנתי שאסור? אז מה נהוג לעשות?
מה עם נטילה בשירותים /במטבח הבנתי שאסור? אז מה נהוג לעשות?
דניאל, תודה שאתה מתייחס ברצינות, ותודה על הפרח.
האם תוכל לספר לי מה המטרה של נטילת ידיים?
יש לכך הסבר? אולי זה כמו הברכות על המזון? מעין טקס כזה שנועד לשמור על המחשבות שלך ועל הכוונה הפנימית?
כי אם הם אומרים שאין שימוש בסבון אז זה לא לצורכי נקיון
והאם נטילת ידיים מתרחשת לאחר רחיצה בסבון, או שקודם נוטלים ואחכ שוטפים גם בסבון?
אני לא מנסה להציק - אני באמת רוצה להבין
האם תוכל לספר לי מה המטרה של נטילת ידיים?
יש לכך הסבר? אולי זה כמו הברכות על המזון? מעין טקס כזה שנועד לשמור על המחשבות שלך ועל הכוונה הפנימית?
כי אם הם אומרים שאין שימוש בסבון אז זה לא לצורכי נקיון
והאם נטילת ידיים מתרחשת לאחר רחיצה בסבון, או שקודם נוטלים ואחכ שוטפים גם בסבון?
אני לא מנסה להציק - אני באמת רוצה להבין
אנונימית
יש כמה סוגי נטילה, נתחיל מהבוקר כשכמים מהשינה, צריך עם ספל ולנטול בסריגון הכוונה פעם ליד ימין ואחר כך ליד שמאל, ככה שלוש פעמים, הטעם לנטילה בגלל רוחה רעה שיש בידיים אחרי השינה.
יש עוד נטילה זה לאוכל, נוטלים עם ספל נוהגים שלוש פעמים לכל יד, כאן לא צריך סרוגין, צריך לכל יד שלוש פעמים ברציפות, הטעם לנטילה כי הידיים זה מחכמים כי הידיים עסקניות ולכן צריך לטהר אותם בנטילה לאכילה,
יש עוד נטילה כשיוצאים מהשרותים, כאן לא חייבים ספל, אפשר ישר מהברז, אפשר פעם אחת ליטול, ויש מחמרים שלוש פעמים לסרוגין, כאמור לא חייב ספל, הטעם לנטילה בגלל הטומאהשיש בשירותיםוגם בגלל נקיות.
יש עוד נטילה זה לאוכל, נוטלים עם ספל נוהגים שלוש פעמים לכל יד, כאן לא צריך סרוגין, צריך לכל יד שלוש פעמים ברציפות, הטעם לנטילה כי הידיים זה מחכמים כי הידיים עסקניות ולכן צריך לטהר אותם בנטילה לאכילה,
יש עוד נטילה כשיוצאים מהשרותים, כאן לא חייבים ספל, אפשר ישר מהברז, אפשר פעם אחת ליטול, ויש מחמרים שלוש פעמים לסרוגין, כאמור לא חייב ספל, הטעם לנטילה בגלל הטומאהשיש בשירותיםוגם בגלל נקיות.
תודה על ההסברים, ראשית חוכמה..
אז נטילה אחרי השינה - הבנתי.
אבל לגבי נטילה שלפני אוכל (טיהור ידיים עסקניות) ואחרי שירותים (בשל טומאה) אם לא משתמשים כלל בסבון - אז לא באמת ניקית כפות ידיך,
איך אתם משלבים את זה עם מנהגי הדת? הלכה למעשה?
ממה שאני מבינה מהכתוב כאן, מי שדתי לא שוטף ידיו בסבון? תמיד אך ורק במים?
אז נטילה אחרי השינה - הבנתי.
אבל לגבי נטילה שלפני אוכל (טיהור ידיים עסקניות) ואחרי שירותים (בשל טומאה) אם לא משתמשים כלל בסבון - אז לא באמת ניקית כפות ידיך,
איך אתם משלבים את זה עם מנהגי הדת? הלכה למעשה?
ממה שאני מבינה מהכתוב כאן, מי שדתי לא שוטף ידיו בסבון? תמיד אך ורק במים?
אנונימית
נטילת ידיים בסבון זה עיניין אישי ולא הלכתי, בגדול מי שמתפנה לצרכים גדולים בדרך כלל שוטף עם סבון, ואם זה לצרכים קטנים זה כל אחד מה שנוח לו, זה לא קשור להלכה בכלל.