12 תשובות
זה תלוי בסוג התרגיל לפעמים צריך להשאיר את המכנה ולפעמים לא, בזהויות טריגונומטריות או אם יש נעלם במכנה שיכול ליהיות שווה לאפס לא מורידים את המכנה ובשאר המקרים לדעתי כן

וכאשר מוצאים מכנה משותף מכפילים לפי מה שחסר במכנה את המונה.
את משנה את המונה לפני המכנה למשל יש לך את השבר:
2
-
4
ואת רוצה שהמכנה יהיה 8. את צריכה להכפית את 4 בשתיים בשביל להגיע לשמונה נכון? אותו דבר עם ה-2. ולכן זה יוצא:
4
-
8
ומה רושמים במונה אחרי מציאת המכנה המשותף?
את מכפילה את המונה במה שהכפלת את המכנה
ברגע שמוצאים אותו, משנים את שאר המכנים אליו ע"י הכפלת המונה והמכנה במשהו שיצור במכנה את המכנה המשותף.
הסבר לא כל כך ברור, אשתמש בדוגמה.
אם, למשל, יש לי שני מכנים במשוואה,
אחד מהם הוא 2x+4 ואחד מהם הוא x+2,
המכנה המשותף שלי יהיה 2x+4, וכדי להגיע למכנה הזה, אכפיל את המונה והמכנה של השבר בעל המכנה המשותף ב1, כך שהמכנה ישאר, ואת המונה והמכנה של השני ב2, כך שהמכנה יהפוך למכנה המשותף.
חשוב להקפיד להכפיל גם את המונה וגם את המכנה באותו הדבר.
אחרי שכל המכנים שלך שווים למכנה המשותף, את יכולה להכפיל את כל הביטוי במכנה המשותף ולהישאר רק עם המונים.
אוקיי לא הבנתי כלום
אחרי שאת מוצאת את המכנה המשותף, את עושה סלאש ליד המשוואה וכותבת את המכנה המשותף (המורים שהם יבדקו איזה שאלה שתעשי ככה יבינו איך הגעת לזה, וגם לך יהיה יותר נוח), ואז את מחלקת את המכנה המשותף שמצאת בכל המכנים למטה, נגיד המכנה המשותף הוא 12, והמכנים הם 2, 6, 12, אז את מחלקת כל אחד לפי הסדר ומה שיוצא לך בכל אחד את רושמת למעלה במונה ואז מכפילה בו. ואם יש מספר נגיד בסוף שלא רשום למטה מכנה שזה מספר רגיל, כמובן שאת גם אותו מחשיבה, את רושמת 1 במכנה ומחלקת אותו גם במכנה המשותף. בהצלחה.
את פשוט צריכה לחשוב מה המכנה המשותף,
אחרי שמצאת אותו, תכפילי כל שבר כדי להגיע למכנה המשותף
*תכפילים את המונה ואת המכנה*
חחח סליחה, אנסה שוב.

אם יש לי שני שברים ששווים אחד לשני.
אחד הוא-
2x
----
2x-4

והשני הוא

6
----
x-2

כדי להגיע מx-2 ל2x-4 צריך להכפיל ב2.
על כן, נכפיל את המונה והמכנה של השבר השני ב2, כדי שהמכנה יהיה שווה למכנה השני, ויווצר מכנה משותף.

כך שיצא:

2x
----
2x-4

ו-

16
----
2x-4

כאן את יכולה להכפיל את כל הביטוי ב2x-4, כך שתישארי רק עם

2x=16
הוו נראה לי שהבנתי, נראה אם באמת הצלחתי להבין xd
רגע, אחרי שאני עושה את כל זה אני מוחקת את המכנים?
חחח הצחקת אותי עם האוקיי לא הבנתי כלום.
תראי, אני אתן לך דוגמא יש לך משוואה של:
1 *
- -
2 4
הראשון זה חצי, והכוכבית זה כאילו איקס, נניח ואת רוצה למצוא את איקס, את עושה 2 כפול מה שווה 4? 2 נכון? אז אם כפלת את המכנה של החצי בשתיים, אז תכפילי גם את המונה של החצי ב2, וכך 1 כפול 2 שווה ל2
אז יוצא ש* שווה ל2.
וככה את עושה גם במשוואה.
רגע, יש מצב שאני יודעת למה את מתכוונת, עם השאלות של המציאת מכנה משותף ואז שכופלים אותו בכל המשוואה? את מדברת על זה? כי זה משהו שונה.
עריכה- יש לי את הדרך במחברת, והיא נשלחה לך בפרטי.