68 תשובות
כן, זה נורא ואיום.
צער בעלי חיים.
צער בעלי חיים.
מה? מי עושה דבר כזה?
כל כך עצוב שיש ילדים דפוקים כאלה
כואב ממש
ילדים בלי לב..
מאוד ):
איך אפשר להיות אדם אכזר כל כך לעזאזל
איך אפשר להיות אדם אכזר כל כך לעזאזל
שואל השאלה:
לדעתי מי שעושה את זה צריך לשים אותו בכלא
גם אם זה ילד בן 10
זה רצח לכל דבר
לדעתי מי שעושה את זה צריך לשים אותו בכלא
גם אם זה ילד בן 10
זה רצח לכל דבר
אנונימית
מאוד.
עדיף לבטל את החג רק כדי שזה לא יקרה.
רציני, מה, עושים את זה לזכרו של רשב"י, אני מניח שהוא היה הרבה יותר מרוצה אם היו נמנעים מלהדליק מדורות לזכרו וכמה חתולים לא היה מתים.
רציני, מה, עושים את זה לזכרו של רשב"י, אני מניח שהוא היה הרבה יותר מרוצה אם היו נמנעים מלהדליק מדורות לזכרו וכמה חתולים לא היה מתים.
איך אפשר להיות כזה אכזרי זה משגע אותי
אני רוצה לנצל את השאלה הזאת ולפנות לכל מי שאתם מכירים שעושה או יעשה כזה דבר, אל תתנו לזה לקרות.
בושה שבכלל נולדים אנשים שחושבים על לעשות מעשים כאלו.
כן.
שואלת השאלה, את טבעונית?
אנונימית
מישהו אמר למעלה שזה לזכרו של רשב"י, אם רשב"י היה שמח מזה ששורפים חתולים אולי טוב שהוא מת. (וכן הבנתי שזה המדורות לזכרו ולא החתולים אבל עדיין..)
אנשים חסרי לב, זה נורא:(
אנשים חסרי לב, זה נורא:(
אנונימית
קצת
אם ילדים עושים את זה אז הם לא מבינים, לא צריך לשים אותם בכלא זו ממש הגזמה! בסך הכול להסביר להם שלא עושים דברים כאלו וזה ממש לא רצח לכל דבר בעיניי, לכל אוהבי החיות למיניהם, רצח של בן אדם ורצח של בעל חיים זה ממש לא אותו הדבר אין מה להשוות בכלל. וחיים של בן אדם הרבה יותר חשובים מחיים של בעל חיים. מינוסים, בואו אליי
זו דעתי ואני לא אשנה אותה בגלל אף אחד מכם!
אם ילדים עושים את זה אז הם לא מבינים, לא צריך לשים אותם בכלא זו ממש הגזמה! בסך הכול להסביר להם שלא עושים דברים כאלו וזה ממש לא רצח לכל דבר בעיניי, לכל אוהבי החיות למיניהם, רצח של בן אדם ורצח של בעל חיים זה ממש לא אותו הדבר אין מה להשוות בכלל. וחיים של בן אדם הרבה יותר חשובים מחיים של בעל חיים. מינוסים, בואו אליי
זו דעתי ואני לא אשנה אותה בגלל אף אחד מכם!
שואל השאלה:
אני לא טבעונית וגם לא צמחונית
אני לא טבעונית וגם לא צמחונית
אנונימית
גם לכם כואב שיש ילדים חסרי לב ששורפים ואוכלים פרות בכל יום?
חלאס, אני לא צמחונית אבל רוצה להיות וזה ממש מרגיז אותי שכשפוגעים בכלבים וחתולים כולם מזועזעים אבל שכשפוגעים בכל שאר החיות זה לא מזיז לאנשים
אז די לתת לפגיעה בכלבים וחתולים מבט חולני כשלפרות זה לא קורה
יאללה אני מוכנה למתקפת מינוסים
חלאס, אני לא צמחונית אבל רוצה להיות וזה ממש מרגיז אותי שכשפוגעים בכלבים וחתולים כולם מזועזעים אבל שכשפוגעים בכל שאר החיות זה לא מזיז לאנשים
אז די לתת לפגיעה בכלבים וחתולים מבט חולני כשלפרות זה לא קורה
יאללה אני מוכנה למתקפת מינוסים
אז אין בך היגיון.
אנונימית
שואל השאלה:
יש הבדל בין לאכול חיה שהיא כבר מתה ללזרוק חתול מסכן למדורה ולהרוג אותו בידיים שלי
יש הבדל בין לאכול חיה שהיא כבר מתה ללזרוק חתול מסכן למדורה ולהרוג אותו בידיים שלי
אנונימית
אבל היא מתה כי הורגים אותה, זה לא שלוקחים פרה זקנה שמתה מהגיל. פשוט מגדלים את הפרה בשביל להרוג אותה.
אל תהפכו את זה לויכוח על טבעונות בבקשה. ולהרוג חיה בשביל הצחוקים והכיף זה שונה מלהרוג חיה בשביל מאכל.
אנונימית
אני בן 18 ובחיים שלי לא הייתי או הכרתי מישהו ששרף חתולים.. עם מי אתם מסתובבים?
אנונימי
את סותרת את עצמך. איך הפרה מתה לדעתך? מזיקנה? מקומם אותי מה שעושים לחתולים, אבל אין באמת הבדל. את הורגת פרה סתם להנאה שלך, תאווה אנוכית לגמרי, אותו דבר עושים הילדים האלה. איך את יכולה לפנות אליהם בטענות? לטבעונים יש מה לפנות בטענות, כי הם גם עוצרים את ההתעללות בבעלי חיים מצידה השני וה'הומאני' יותר, תעשיית הבשר.
אנונימית
ובשביל מה את הורגת פרה? בשביל הכיף שלך. בשביל תאווה אנוכית שאת יכולה להדחיק, אבל לא רוצה או מעוניינת. אז מיאת שתפני אליהם בטענות?
אנונימית
לא הורגים פרות בשביל ה"כיף", הורגים למאכל.
אני אישית לא יכולה להיות צמחונית כי גם ככה התזונה שלי לקויה, אבל אם הייתי יכולה הייתי הופכת לצמחונית.
אין *שום* תועלת מהתעללות בכלבים וחתולים חוץ מהכיף החולני של השורפים.
אני אישית לא יכולה להיות צמחונית כי גם ככה התזונה שלי לקויה, אבל אם הייתי יכולה הייתי הופכת לצמחונית.
אין *שום* תועלת מהתעללות בכלבים וחתולים חוץ מהכיף החולני של השורפים.
אנונימית
לא.
כי אתם מגזימים.
בדיוק כמו שלא כואב לכם לדבר ככה על בני אנוש
"לשים אותו בכלא"
"לשרוף את הילד בעצמו"
"עדיף לבטל את החג"
ביום שתהיו אנושים תרחמו על חיות. לא מרחמים על בני אדם ועל חיות כן. וואו.
מה אתם שווים
כי אתם מגזימים.
בדיוק כמו שלא כואב לכם לדבר ככה על בני אנוש
"לשים אותו בכלא"
"לשרוף את הילד בעצמו"
"עדיף לבטל את החג"
ביום שתהיו אנושים תרחמו על חיות. לא מרחמים על בני אדם ועל חיות כן. וואו.
מה אתם שווים
אנונימית
שואל השאלה:
קודם כל לא *אני* הורגת וטבעונים לא עוצרים את ההתעללות בבעלי החיים או את התעשייה כי התעשייה ממשיכה. ושתיים זה שרשרת המזון אנחנו אמורים לאכול בשר בשביל לחיות ושום סויה או תחליף אחר לא יחליף את זה
קודם כל לא *אני* הורגת וטבעונים לא עוצרים את ההתעללות בבעלי החיים או את התעשייה כי התעשייה ממשיכה. ושתיים זה שרשרת המזון אנחנו אמורים לאכול בשר בשביל לחיות ושום סויה או תחליף אחר לא יחליף את זה
אנונימית
כן. ברגע שאני רואה דבר כזה אני ישר מתקשר למשטרה. זה פשע לכל דבר. ראיתי פעם חתול של חבר טוב שלי במדורה כזאת. היה עם זה בלאגן ענק ובסוף פתחו תיק במשטרה לכמה מהילדים שהיו שם.
לא חושבת שאתם בכלל יכולים להתלונן על זה, אתם עושים בדיוק אותו דבר המימדים גדולים יותר. הרבה יותר. אמנם אתם לא פוגעים ישירות, אבל הפגיעה בעקיפין לי לא פחות גרועה מהפגיעה הישירה.
אנונימית
זה נוראי. לא מבינה מה מהנה בלשרוף חתולים בכלל.. זה מפחיד ורשע בטירוף.
מה... מי לאזעזל עושנ דברים כאלה 15 שנה שאני חיה ובחיים שלי לא שמעתי על מקרה כזה.
אנונימית
כלביו של היטלר היו קרובים אליו יותר מאשר כל יצור אנושי עד ליומו האחרון, כלבי השמירה במחנות הריכוז שוסו באסירים כדי לבדר את השומרים ובתקופת הכיבוש הנאצי ההולכים על ארבע אף זכו ל"יום הכלב" בגרמניה. הצצה ליחס המורכב של הנאצים לכלבים.
גם היטלר אהב חיות - אבל לא ריחם על בני אדם.
מה עדיף? הא חיות.
"צריך להרוג את מי שהורג את החתול"
לא עדיף להתבטא בצורה יפה ולהסביר לו שלא עושים דברים כאלה מאשר להמית גם את האדם?
הרי אתם "רחמנים"
גם היטלר אהב חיות - אבל לא ריחם על בני אדם.
מה עדיף? הא חיות.
"צריך להרוג את מי שהורג את החתול"
לא עדיף להתבטא בצורה יפה ולהסביר לו שלא עושים דברים כאלה מאשר להמית גם את האדם?
הרי אתם "רחמנים"
אנונימית
זה נשמע כאילו יש אלפים שעושים את הדבר האכזרי הזה..
זה מקרים נדירים ולא צריך להתחיל לפרסם את זה ולהביא רעיונות לאנשים אחרים..
ובלי קשר כל יום וכל שעה דוקרים חיילים ושוטרים ומנסים לרצוח יהודים בלי הפסקה.. זה דבר שצריך יותר לכאוב לנו וצריך לטפל בזה קודם...
זה מקרים נדירים ולא צריך להתחיל לפרסם את זה ולהביא רעיונות לאנשים אחרים..
ובלי קשר כל יום וכל שעה דוקרים חיילים ושוטרים ומנסים לרצוח יהודים בלי הפסקה.. זה דבר שצריך יותר לכאוב לנו וצריך לטפל בזה קודם...
אנונימי
לאנונימית, זה לא קשור; מי אמר שאני לא "אנושי" או "מרחם על בני-אדם"? אם לדעתך זה לא עוול מוסרי, אז אני לא יודע מה כן. בפעם האחרונה שבדקתי אני לא רוצח אנשים.
מה להתבטא בצורה יפה? אולי גם למחבלים נתבטא בצורה יפה? יש הבדל בין הרג אנשים והרג בע"ח, אבל הוא לא כזה רחוק.
מה להתבטא בצורה יפה? אולי גם למחבלים נתבטא בצורה יפה? יש הבדל בין הרג אנשים והרג בע"ח, אבל הוא לא כזה רחוק.
הכוונה לאלה שהתבטאו ככה
מה אתה נדחף
לא אמרתי שלרחם זה לא בסדר
אבל קודם על בני אדם
שונאת שמגזימים ומקצינים כל דבר
מה אתה נדחף
לא אמרתי שלרחם זה לא בסדר
אבל קודם על בני אדם
שונאת שמגזימים ומקצינים כל דבר
אנונימית
לא בהכרח צריכים לטפל בזה קודם, אלא צריכים לטפל בשני הדברים. נשמע כאילו לא אכפת לך בכלל.
נמר הורג אנטילופה בשביל מאכל, לא בשביל פאקינג לשחק איתה מסירות.
נמר הורג אנטילופה בשביל מאכל, לא בשביל פאקינג לשחק איתה מסירות.
אכפת
אבל שוב
יותר אכפת מבני אדם (והרי לך אנושיות, לא הזיוף שלכם)
וזה חשוב יותר, זה לא באותה רמה
אבל שוב
יותר אכפת מבני אדם (והרי לך אנושיות, לא הזיוף שלכם)
וזה חשוב יותר, זה לא באותה רמה
אנונימית
בקשר לטענה עם הכלבים של הנאצים.
הנאצים הבינו מה הם עושים, הכלבים לא.
כואב לי כשעושים את ההשוואה הזו כי כלב רואה את זה כהגנה עצמית והגנה על מי שמאכיל אותו, שזה צורך הישרדותי בסיסי.
אני יודעת שזה לא קשור לדיון, אבל אבקש בנימוס שתמנעי מההשוואה הזו בפעם הבאה.
ונכון, גם עונש מוות למי שהרג בעל חיים הוא לא מוצדק
הנאצים הבינו מה הם עושים, הכלבים לא.
כואב לי כשעושים את ההשוואה הזו כי כלב רואה את זה כהגנה עצמית והגנה על מי שמאכיל אותו, שזה צורך הישרדותי בסיסי.
אני יודעת שזה לא קשור לדיון, אבל אבקש בנימוס שתמנעי מההשוואה הזו בפעם הבאה.
ונכון, גם עונש מוות למי שהרג בעל חיים הוא לא מוצדק
שואל השאלה:
זה ממש לא הגזמה או הקצנה
יש להם נשמה בדיוק כמונו
וכמו שכתבו להרוג חיה למטרת אוכל זה שונה מלהרוג חיה בשביל הכיף והצחוקים
זה ממש לא הגזמה או הקצנה
יש להם נשמה בדיוק כמונו
וכמו שכתבו להרוג חיה למטרת אוכל זה שונה מלהרוג חיה בשביל הכיף והצחוקים
אנונימית
ומה זה משנה אם זה חשוב פחות? זה הופך את זה ללא-חשוב?
לנשום זה חשוב יותר מלאכול, כי בלי לנשום אפשר לשרוד רק כמה דקות ובלי לאכול אפשר כמה ימים. אז לא נאכל?
אני לא מתיימר להיות "אנושי" או "חבר גרינפיס מושבע" או מה שזה לא יהיה, אין לי סדר עדיפויות מוגדר, אבל יש דברים שכואבים לי.
"אתה בוכה על חיות בזמן ששוחטים ילדים בסוריה". בטח שכן! והסיבה לכך היא שאין לי מה לעשות לגבי סוריה. אין לי מטוסים, אין לי נשק או יכולת לבוא לשם ולהציל את המצב, אני לא יכול להשפיע על הדיפלומטיה הבין-לאומית, אבל אני כן יכול לעשות את זה (בעזרת עוד אחרים כמוני) בתחומים כמו לא לשרוף חתולים.
לנשום זה חשוב יותר מלאכול, כי בלי לנשום אפשר לשרוד רק כמה דקות ובלי לאכול אפשר כמה ימים. אז לא נאכל?
אני לא מתיימר להיות "אנושי" או "חבר גרינפיס מושבע" או מה שזה לא יהיה, אין לי סדר עדיפויות מוגדר, אבל יש דברים שכואבים לי.
"אתה בוכה על חיות בזמן ששוחטים ילדים בסוריה". בטח שכן! והסיבה לכך היא שאין לי מה לעשות לגבי סוריה. אין לי מטוסים, אין לי נשק או יכולת לבוא לשם ולהציל את המצב, אני לא יכול להשפיע על הדיפלומטיה הבין-לאומית, אבל אני כן יכול לעשות את זה (בעזרת עוד אחרים כמוני) בתחומים כמו לא לשרוף חתולים.
מאוד כואב לי
אנשים סדיסטים שנהנים מסבל וכאבים של אחרים
ולא לשכוח היום זה לזרוק חתול או כלב לאש מחר זה לזרוק בן אדם לאש
אנשים סדיסטים שנהנים מסבל וכאבים של אחרים
ולא לשכוח היום זה לזרוק חתול או כלב לאש מחר זה לזרוק בן אדם לאש
לנשום זה לא חשוב יותר מלאכול, אם לא תאכל - תמות, אם לא תנשום - תמות
משמע הם שווים באותה המידה
בני אדם וחיות לא.
בני אדם חשובים יותר מהחיות
אז בוא נהרוג את אחותך כי היא גרמה למוות של חתולה?
ומה עם הנמלה שדרכת עליה אתמול? למה שלא נצלוב אותך? חיי אדם וחיי חיה שווים הרי לא?
"הנאצים הבינו מה הם עושים. הכלבים לא. "
התבלבלת, הכלבים לא דוחפים את עצמם לאש. לעומת הנאצים שכן דחפו את הבני אדם
תקראי שוב
למרות שמקובל עלי לא לעשות שוב השוואה
זה הקצנה
למען הבנה
"עונש לבני אדם לא מוצדק"
בדיוק הנקודה
לא להקצין
משמע הם שווים באותה המידה
בני אדם וחיות לא.
בני אדם חשובים יותר מהחיות
אז בוא נהרוג את אחותך כי היא גרמה למוות של חתולה?
ומה עם הנמלה שדרכת עליה אתמול? למה שלא נצלוב אותך? חיי אדם וחיי חיה שווים הרי לא?
"הנאצים הבינו מה הם עושים. הכלבים לא. "
התבלבלת, הכלבים לא דוחפים את עצמם לאש. לעומת הנאצים שכן דחפו את הבני אדם
תקראי שוב
למרות שמקובל עלי לא לעשות שוב השוואה
זה הקצנה
למען הבנה
"עונש לבני אדם לא מוצדק"
בדיוק הנקודה
לא להקצין
אנונימית
לול
רשמו לך "אתה לא בוכה על הילדים בסוריה" או מה שזה לא יהיה
אבל אתה כן
אז מה אתה נדחף? לא מדברים עליך
מדברים על אלה שמעדיפים חיות על בני אדם
רשמו לך "אתה לא בוכה על הילדים בסוריה" או מה שזה לא יהיה
אבל אתה כן
אז מה אתה נדחף? לא מדברים עליך
מדברים על אלה שמעדיפים חיות על בני אדם
אנונימית
זה כן, כי בלי לנשום אי-אפשר בכלל, ובלי לאכול אפשר כמה ימים.
אם אתן לך שתי אפשרויות מעכשיו- לא לנשום יותר, או לא לאכול יותר, במה תבחרי? אני אבחר בנשימה, כי אני רוצה להרוויח כמה ימים נוספים.
לא אמרתי שצריך לתת עונש מוות למי שהורג בע"ח, אבל אני בעד מאסר הגון. ואם אחותי תשרוף חתול, אז לא אכפת לי להעיד עליה ולשלוח אותה לכמה שנים טובות בכלא.
יש הבדל בין נמלה וזבוב לבין חתול וכמובן לבין בן-אדם, וזה דיון אחר.
אני "נדחף" כי זה דיון פומבי שכולם יכולים להשתתף בו ולכתוב את דעתם, ואם כבר מישהו מדבר על צביעות, אז אני מציע לדבר בנימוס ^~^
אם אתן לך שתי אפשרויות מעכשיו- לא לנשום יותר, או לא לאכול יותר, במה תבחרי? אני אבחר בנשימה, כי אני רוצה להרוויח כמה ימים נוספים.
לא אמרתי שצריך לתת עונש מוות למי שהורג בע"ח, אבל אני בעד מאסר הגון. ואם אחותי תשרוף חתול, אז לא אכפת לי להעיד עליה ולשלוח אותה לכמה שנים טובות בכלא.
יש הבדל בין נמלה וזבוב לבין חתול וכמובן לבין בן-אדם, וזה דיון אחר.
אני "נדחף" כי זה דיון פומבי שכולם יכולים להשתתף בו ולכתוב את דעתם, ואם כבר מישהו מדבר על צביעות, אז אני מציע לדבר בנימוס ^~^
זה מעשה מגעיל וזה באמת כואב רק חבל שכואב לכם רק כשמדובר בחתולים וכלבים וכדומה כי אין בעיה לאכול פרה או תרנגולת
אני הולכת לעשות במקום שיש שמה המון אנשים, אם יהיה מישהו אחד שיזרוק חתול או כל חיה אחרת לאש, לא יהיה לו ממש נחמד במילים מועטות.
"זה כן, כי בלי לנשום אי-אפשר בכלל, ובלי לאכול אפשר כמה ימים.
אם אתן לך שתי אפשרויות מעכשיו- לא לנשום יותר, או לא לאכול יותר, במה תבחרי? אני אבחר בנשימה, כי אני רוצה להרוויח כמה ימים נוספים."
בשניהם אתה מת - אין צורך בהתחכמות מיותרת וטיפשית
לא אמרתי שצריך לתת עונש מוות למי שהורג בע"ח, ----> ( אז מה אתה רוצה?) אבל אני בעד מאסר הגון. ואם אחותי תשרוף חתול, אז לא אכפת לי להעיד עליה ולשלוח אותה לכמה שנים טובות בכלא.
(עונש, אבל לא מוות של פחות חשוב בעד מוות של יותר חשוב.
ומזל שאני לא אחותך)
יש הבדל בין נמלה וזבוב לבין חתול וכמובן לבין בן-אדם, וזה דיון אחר.
מה ההבדל בין נמלה, זבוב, או חתול? כולם חיות.
אה, הצביעות
אם אתן לך שתי אפשרויות מעכשיו- לא לנשום יותר, או לא לאכול יותר, במה תבחרי? אני אבחר בנשימה, כי אני רוצה להרוויח כמה ימים נוספים."
בשניהם אתה מת - אין צורך בהתחכמות מיותרת וטיפשית
לא אמרתי שצריך לתת עונש מוות למי שהורג בע"ח, ----> ( אז מה אתה רוצה?) אבל אני בעד מאסר הגון. ואם אחותי תשרוף חתול, אז לא אכפת לי להעיד עליה ולשלוח אותה לכמה שנים טובות בכלא.
(עונש, אבל לא מוות של פחות חשוב בעד מוות של יותר חשוב.
ומזל שאני לא אחותך)
יש הבדל בין נמלה וזבוב לבין חתול וכמובן לבין בן-אדם, וזה דיון אחר.
מה ההבדל בין נמלה, זבוב, או חתול? כולם חיות.
אה, הצביעות
אנונימית
זה אמיתי?! זה לא אגדה אורבנית?
זה לא קטע של נדחף
כי "אני לא רוצה לשמוע את דעתך ובלהבלנ"
מה לי ולך?
זה קטע שאני לא דיברתי על הדעה שלך ואתה עונה
אני הרי מסכימה עם דעתך אז מה אתה רוצה לר הבנתי
כי "אני לא רוצה לשמוע את דעתך ובלהבלנ"
מה לי ולך?
זה קטע שאני לא דיברתי על הדעה שלך ואתה עונה
אני הרי מסכימה עם דעתך אז מה אתה רוצה לר הבנתי
אנונימית
את זו שמתחכמת, וזו לא התחכמות מיותרת וטפשית.
יכולים להיות שני דברים חשובים עם היררכיה מסוימת (לעבור באדום < לשדוד בנק < לרצוח אנשים), וזה שהאחד גדול מהאחר לא מבטל את החשיבות האחר.
זה שנשימה חשובה יותר מאכילה, או רצח אנשים חמור יותר משוד מזוין בלי נפגעים בנפש, לא אומר שאכילה לא חשובה (כי כאמור, בסוף מתים; פשוט יש חשיבות לזה יותר מלזה), או לצורך העניין, שריפת חתולים לא חשובה.
"מזל שאת לא אחותי"- את שורפת חתולים להנאתך? יש דברים שאין בהם משוא פנים ואני חושב שכך צריך לנהוג. העלמת מס זה לא פגם מוסרי כזה חמור, אז לא אלשין, אבל רצח, בין של אדם ובין של חיה, הוא מספיק חמור בשביל זה. התורה עצמה אמרה "לא תחמול ולא תכסה".
הנה ההבדלים בין השניים: מבחינה הלכתית, צער בעלי-חיים שייך רק בחיות שיש מהן תועלת (כמו חתול, חמור, פרה), שאסור להרוג אותם סתם (נגיד ויש שור משוגע שמזיק לסביבה, אין סיבה לא להרגו), אבל לא בדברים כמו זבובים/אריות. וזה עדיין לא אומר שמותר להתעלל בהם (כמו לתלוש לזבוב את הכנפיים, או להרוג נמלים סתם בשביל הכיף).
וההבדל האחר הוא מוסר מקובל. יש מקומות בעולם שקניבליזם נהוג, ומבחינת תכל'ס אני לא חושב שיש בזה פגם מוסרי אובייקטיבי אם לא הורגים את בן האדם על-מנת לאכלו, אבל יש מדינות שבהן זו עבירה פלילית.
יכולים להיות שני דברים חשובים עם היררכיה מסוימת (לעבור באדום < לשדוד בנק < לרצוח אנשים), וזה שהאחד גדול מהאחר לא מבטל את החשיבות האחר.
זה שנשימה חשובה יותר מאכילה, או רצח אנשים חמור יותר משוד מזוין בלי נפגעים בנפש, לא אומר שאכילה לא חשובה (כי כאמור, בסוף מתים; פשוט יש חשיבות לזה יותר מלזה), או לצורך העניין, שריפת חתולים לא חשובה.
"מזל שאת לא אחותי"- את שורפת חתולים להנאתך? יש דברים שאין בהם משוא פנים ואני חושב שכך צריך לנהוג. העלמת מס זה לא פגם מוסרי כזה חמור, אז לא אלשין, אבל רצח, בין של אדם ובין של חיה, הוא מספיק חמור בשביל זה. התורה עצמה אמרה "לא תחמול ולא תכסה".
הנה ההבדלים בין השניים: מבחינה הלכתית, צער בעלי-חיים שייך רק בחיות שיש מהן תועלת (כמו חתול, חמור, פרה), שאסור להרוג אותם סתם (נגיד ויש שור משוגע שמזיק לסביבה, אין סיבה לא להרגו), אבל לא בדברים כמו זבובים/אריות. וזה עדיין לא אומר שמותר להתעלל בהם (כמו לתלוש לזבוב את הכנפיים, או להרוג נמלים סתם בשביל הכיף).
וההבדל האחר הוא מוסר מקובל. יש מקומות בעולם שקניבליזם נהוג, ומבחינת תכל'ס אני לא חושב שיש בזה פגם מוסרי אובייקטיבי אם לא הורגים את בן האדם על-מנת לאכלו, אבל יש מדינות שבהן זו עבירה פלילית.
*צוחקת בקול*
כל מה שהסברתי בתגובה לפניך.
את זו שמתחכמת, וזו לא התחכמות מיותרת וטפשית.
יכולים להיות שני דברים חשובים עם היררכיה מסוימת (לעבור באדום < לשדוד בנק < לרצוח אנשים), וזה שהאחד גדול מהאחר לא מבטל את החשיבות האחר. ----> אז מה לדעתך הקטע של המילה "חשיבות?" אחד חשוב יותר מהשני (עבריתקשהשפה), ולא באותה חשיבות.
זה לא אומר שמבטל את חשיבות האחר
אבל רק לאחר הראשון
שוב בפעם המליון
זה שנשימה חשובה יותר מאכילה, או רצח אנשים חמור יותר משוד מזוין בלי נפגעים בנפש, לא אומר שאכילה לא חשובה (כי כאמור, בסוף מתים; פשוט יש חשיבות לזה יותר מלזה), או לצורך העניין, שריפת חתולים לא חשובה.
כנל
מי אמר שהיא לא חשובה
קשה הבנה, פה זה כבר לא העניין שלי זה רציני יותר
"מזל שאת לא אחותי"- את שורפת חתולים להנאתך?
לא, אני אוהבת חתולים.
אבל יותר בני אדם.
יש דברים שאין בהם משוא פנים ואני חושב שכך צריך לנהוג. העלמת מס זה לא פגם מוסרי כזה חמור, אז לא אלשין, אבל רצח, בין של אדם ובין של חיה, הוא מספיק חמור בשביל זה. התורה עצמה אמרה "לא תחמול ולא תכסה".
כמובן, אחרי בני אדם.
הנה ההבדלים בין השניים: מבחינה הלכתית, צער בעלי-חיים שייך רק בחיות שיש מהן תועלת (כמו חתול, חמור, פרה), שאסור להרוג אותם סתם (נגיד ויש שור משוגע שמזיק לסביבה, אין סיבה לא להרגו), אבל לא בדברים כמו זבובים/אריות. וזה עדיין לא אומר שמותר להתעלל בהם (כמו לתלוש לזבוב את הכנפיים, או להרוג נמלים סתם בשביל הכיף).
אתה מדבר מבחינה הלכתית או מחמלה? תחליט.
כי הרי הצגת פה חמלה מ"אנושיות" לחתולים, ולא מ"דין תורה".
אגב, למה החמלה שלך לא מתבטאת גם באוכל?
כל מה שהסברתי בתגובה לפניך.
את זו שמתחכמת, וזו לא התחכמות מיותרת וטפשית.
יכולים להיות שני דברים חשובים עם היררכיה מסוימת (לעבור באדום < לשדוד בנק < לרצוח אנשים), וזה שהאחד גדול מהאחר לא מבטל את החשיבות האחר. ----> אז מה לדעתך הקטע של המילה "חשיבות?" אחד חשוב יותר מהשני (עבריתקשהשפה), ולא באותה חשיבות.
זה לא אומר שמבטל את חשיבות האחר
אבל רק לאחר הראשון
שוב בפעם המליון
זה שנשימה חשובה יותר מאכילה, או רצח אנשים חמור יותר משוד מזוין בלי נפגעים בנפש, לא אומר שאכילה לא חשובה (כי כאמור, בסוף מתים; פשוט יש חשיבות לזה יותר מלזה), או לצורך העניין, שריפת חתולים לא חשובה.
כנל
מי אמר שהיא לא חשובה
קשה הבנה, פה זה כבר לא העניין שלי זה רציני יותר
"מזל שאת לא אחותי"- את שורפת חתולים להנאתך?
לא, אני אוהבת חתולים.
אבל יותר בני אדם.
יש דברים שאין בהם משוא פנים ואני חושב שכך צריך לנהוג. העלמת מס זה לא פגם מוסרי כזה חמור, אז לא אלשין, אבל רצח, בין של אדם ובין של חיה, הוא מספיק חמור בשביל זה. התורה עצמה אמרה "לא תחמול ולא תכסה".
כמובן, אחרי בני אדם.
הנה ההבדלים בין השניים: מבחינה הלכתית, צער בעלי-חיים שייך רק בחיות שיש מהן תועלת (כמו חתול, חמור, פרה), שאסור להרוג אותם סתם (נגיד ויש שור משוגע שמזיק לסביבה, אין סיבה לא להרגו), אבל לא בדברים כמו זבובים/אריות. וזה עדיין לא אומר שמותר להתעלל בהם (כמו לתלוש לזבוב את הכנפיים, או להרוג נמלים סתם בשביל הכיף).
אתה מדבר מבחינה הלכתית או מחמלה? תחליט.
כי הרי הצגת פה חמלה מ"אנושיות" לחתולים, ולא מ"דין תורה".
אגב, למה החמלה שלך לא מתבטאת גם באוכל?
אנונימית
שואל השאלה:
לאנונימית אנחנו אוכלים בשר לא בשביל הכיף צריך בשר בשביל להתקיים ככה זה שרשרת המזון אני לא מאמינה שבן אדם יכול לשרוד כל החיים על סויה.
וזה שבן אדם אחד או מאה או אלף או אפילו מליון יפסיקו לאכול בשר לא ישנה את זה שרוב האנשים בעולם כן אוכלים והתעשייה ממשיכה.
לאנונימית אנחנו אוכלים בשר לא בשביל הכיף צריך בשר בשביל להתקיים ככה זה שרשרת המזון אני לא מאמינה שבן אדם יכול לשרוד כל החיים על סויה.
וזה שבן אדם אחד או מאה או אלף או אפילו מליון יפסיקו לאכול בשר לא ישנה את זה שרוב האנשים בעולם כן אוכלים והתעשייה ממשיכה.
אנונימית
(באופן כללי -
אתה מתווכח איתי על הדעה ש
חיי אדם חשובים מחיי חיה
סתם שתבין איזה מצחיק זה,
כי לא אמרתי שחיי חיה לא חשובים, אלא פחות)
שואלת השאלה: את לא חייבת בשר כדי להתקיים, יש תחליפים ואת יכולה להתקיים בריאה ושלמה גם בלי.
"וזה שבן אדם אחד או מאה.."
אז למה כל הדיון שלך? את הרי "חומלת" לא? אז למה לך? גם ככה "אחד או מאה או אלף או אפילו מליון" יחמלו זה לא ישנה
אז הכל שטויות
אתה מתווכח איתי על הדעה ש
חיי אדם חשובים מחיי חיה
סתם שתבין איזה מצחיק זה,
כי לא אמרתי שחיי חיה לא חשובים, אלא פחות)
שואלת השאלה: את לא חייבת בשר כדי להתקיים, יש תחליפים ואת יכולה להתקיים בריאה ושלמה גם בלי.
"וזה שבן אדם אחד או מאה.."
אז למה כל הדיון שלך? את הרי "חומלת" לא? אז למה לך? גם ככה "אחד או מאה או אלף או אפילו מליון" יחמלו זה לא ישנה
אז הכל שטויות
אנונימית
מאוד נורא ואיום..
מי עושה דבר כזה? זה מעשה מטומטם מאוד
אנונימי
לשואלת השאלה, דבר ראשון- יש לצמחונים וטבעונים הרבה יותר דברים לאכול מאשר רק סויה. אמא שלי צמחונית והחברה הכי טובה שלי טבעונית ושתיהן אוכלות מעולה-וטעים. מניסיון.
דבר שני, אמנם תעשיית הבשר לא תיפסק אבל היא כן תקטן ויהרגו הרבה פחות חיות למאכל.
דבר שני, אמנם תעשיית הבשר לא תיפסק אבל היא כן תקטן ויהרגו הרבה פחות חיות למאכל.
הינה, ענתה לך מצוין.
למרות שאני לא צמחונית/טבעונית, אני נוטה להסכים איתה ולפקפק על החמלה שלכם.
למרות שאני לא צמחונית/טבעונית, אני נוטה להסכים איתה ולפקפק על החמלה שלכם.
אנונימית
א. את זו שקשת הבנה, ברגע שאומרים שאת מבטלת את חשיבות צער בע"ח, את אומרת שלא, בכל שאר הדיון את אומרת שכן.
הנה הנק' שלך: בני-אדם חשובים יותר מחיות, אז אם עושים משהו לחיות זה לא כזה נורא, כמו שלפעמים הורגים נמלים, אז לא נבטל מנהג מפני שריפת חתולים, כי זה לא כזה קריטי.
זה המשתמע מכל הדיון הזה, ואין מצב שזה נתון לוויכוח, אא"כ שינית את דעתך.
תודה שהתחלת לרדת לפסים אישיים, מעריך את זה.
ב. מה זה משנה אם זה לפני בני-אדם או אחרי? חשוב לי לנשום וחשוב לי לאכול, ואני עושה את שניהם, שודד בנק חמור פחות מרוצח, שניהם חוטפים בראש ברוך השם.
ג. אני לא צריך להחליט, אני הבאתי את שתי נקודות המבט כדי שתיבחר זו שמתאימה יותר. שתיהן אמת, פשוט זה שלא מאמין בתורה יעדיף את ב' ולהפך.
ד. היא לא מתבטאת באוכל מכיוון שזה לא נכלל בדין צער בע"ח של התורה, וגם לא במוסר האנושי המקובל.
הבה נצטטה:
"גם היטלר אהב חיות - אבל לא ריחם על בני אדם.
מה עדיף? הא חיות.
"צריך להרוג את מי שהורג את החתול"
לא עדיף להתבטא בצורה יפה ולהסביר לו שלא עושים דברים כאלה מאשר להמית גם את האדם?
הרי אתם "רחמנים""
אני לא רחמן, אני מוסרי. זאת אומרת שלדעתי צריך להוציא טרוריסטים להורג, ומאידך לא להרוג חפים מפשע. זאת אומרת שזה שלא חטא לא אמור להיענש, וזה שכן, כן.
"להסביר בצורה יפה" זה פגום מהיסוד, לא מדברים כאן על בן שלוש שלקח כמה עוגיות עודפות מהצנצנת. אולי גם נסביר בצורה יפה לרוצח? די לדין שיהיה כנידון, לא?
ועוד ציטוט:
"לא.
כי אתם מגזימים.
בדיוק כמו שלא כואב לכם לדבר ככה על בני אנוש
"לשים אותו בכלא"
"לשרוף את הילד בעצמו"
"עדיף לבטל את החג"
ביום שתהיו אנושים תרחמו על חיות. לא מרחמים על בני אדם ועל חיות כן. וואו.
מה אתם שווים"
אם היה חג שבו היו שודדים בנקים, רוצחים אנשים, או כל עבירה על החוק, ואם לא היה החג הזה לא היו עושים זאת, הייתי די בעד לבטלו, במיוחד שזה בסה"כ מנהג מאוחר ולא הלכה פסוקה.
הנה הנק' שלך: בני-אדם חשובים יותר מחיות, אז אם עושים משהו לחיות זה לא כזה נורא, כמו שלפעמים הורגים נמלים, אז לא נבטל מנהג מפני שריפת חתולים, כי זה לא כזה קריטי.
זה המשתמע מכל הדיון הזה, ואין מצב שזה נתון לוויכוח, אא"כ שינית את דעתך.
תודה שהתחלת לרדת לפסים אישיים, מעריך את זה.
ב. מה זה משנה אם זה לפני בני-אדם או אחרי? חשוב לי לנשום וחשוב לי לאכול, ואני עושה את שניהם, שודד בנק חמור פחות מרוצח, שניהם חוטפים בראש ברוך השם.
ג. אני לא צריך להחליט, אני הבאתי את שתי נקודות המבט כדי שתיבחר זו שמתאימה יותר. שתיהן אמת, פשוט זה שלא מאמין בתורה יעדיף את ב' ולהפך.
ד. היא לא מתבטאת באוכל מכיוון שזה לא נכלל בדין צער בע"ח של התורה, וגם לא במוסר האנושי המקובל.
הבה נצטטה:
"גם היטלר אהב חיות - אבל לא ריחם על בני אדם.
מה עדיף? הא חיות.
"צריך להרוג את מי שהורג את החתול"
לא עדיף להתבטא בצורה יפה ולהסביר לו שלא עושים דברים כאלה מאשר להמית גם את האדם?
הרי אתם "רחמנים""
אני לא רחמן, אני מוסרי. זאת אומרת שלדעתי צריך להוציא טרוריסטים להורג, ומאידך לא להרוג חפים מפשע. זאת אומרת שזה שלא חטא לא אמור להיענש, וזה שכן, כן.
"להסביר בצורה יפה" זה פגום מהיסוד, לא מדברים כאן על בן שלוש שלקח כמה עוגיות עודפות מהצנצנת. אולי גם נסביר בצורה יפה לרוצח? די לדין שיהיה כנידון, לא?
ועוד ציטוט:
"לא.
כי אתם מגזימים.
בדיוק כמו שלא כואב לכם לדבר ככה על בני אנוש
"לשים אותו בכלא"
"לשרוף את הילד בעצמו"
"עדיף לבטל את החג"
ביום שתהיו אנושים תרחמו על חיות. לא מרחמים על בני אדם ועל חיות כן. וואו.
מה אתם שווים"
אם היה חג שבו היו שודדים בנקים, רוצחים אנשים, או כל עבירה על החוק, ואם לא היה החג הזה לא היו עושים זאת, הייתי די בעד לבטלו, במיוחד שזה בסה"כ מנהג מאוחר ולא הלכה פסוקה.
לאיזה בן אדם בעל קצת שכל לא כואב?
זה נוראי
איך הם מסוגרלים לעשות דבר שכזה?
זה נוראי
איך הם מסוגרלים לעשות דבר שכזה?
זה עושה לי צמרמורת מרק לחשוב על זה ברר
תכף נתווכח
אם תהיו פה
יש לי שיעור פרטי
ביוש
אם תהיו פה
יש לי שיעור פרטי
ביוש
אנונימית
ברגע שאראה שזורקים פרה למדורה בשביל הכיף, אני אתערב באותה מידה.
עשו את החילוק בין השניים כבר 12.000 פעם, מי שלא רוצה לקבל לא יכול להתלונן על מי שכן מסכים איתו.
עשו את החילוק בין השניים כבר 12.000 פעם, מי שלא רוצה לקבל לא יכול להתלונן על מי שכן מסכים איתו.
כשאת רואה מקק ודורכת עליו... זה בסדר?
האבא המפגר הזה רצה להדליק כבש במדורה כיאלו מה זה יתן לו מפגר שונאת אותו זה לא שהוא גם הולך לאכול אותו זה סתם לשרוף אותו!
מי זורק חתולים למדורה? בחיים לא ראיתי כאלה.
זה פשוט אכזרי מצד האנשים שעושים את זה. איך אפשר לעשות דבר כזה לבעל חיי? לשרוף אותו בחיים? לאן הגענו?
נשבר הלב על היצורים הטובים והמתוקים שנשרפים במדורה כל שנה בגלל ילדים כאלה, זה לא נקלט איך זה שיש אנשים עם רמות כל כך גבוהות של רוע