11 תשובות
תכונה (כמובן בהקשר של אישיות) היא מאפיין של אופי האדם, המשפיעה על התנהגותו. תכונות הינן מולדות או נרכשות באופן פסיבי, אנחנו לא לומדים את התכונות (למרות שכן ניתן לבצע שינויים ברמת ההשפעה שלהן על ההתנהגות).
כישור הוא יכולת אשר התפתחה באמצעות למידה. ייתכן שגנטיקה ואופי ישפיעו על יכולתנו ללמוד ולהשתפר.
כישור הוא יכולת אשר התפתחה באמצעות למידה. ייתכן שגנטיקה ואופי ישפיעו על יכולתנו ללמוד ולהשתפר.
שואל השאלה:
אז ההבדל בקצרה הוא שתכונה היא מולדת וכשרון הוא נרכש? אם כן איך זה שאנשים נולדים ציירים, מוזיקאים ועוד? אני מחפש את ההגדרה המדויקת. תודה!
אז ההבדל בקצרה הוא שתכונה היא מולדת וכשרון הוא נרכש? אם כן איך זה שאנשים נולדים ציירים, מוזיקאים ועוד? אני מחפש את ההגדרה המדויקת. תודה!
אנונימי
אם מישהו נולד עם שמיעה מוזיקלית טובה אבל לא לומד לנגן. אז הכישרון שלו ילך לפח. הוא לא ממצא אותו..
וגם ציירים לומדים את הטכניקה, דברים חדשים. וגם בן אדם שלא צייר בחיים יכול להתחיל ללמוד בגיל מבוגר ולהצליח.
וגם ציירים לומדים את הטכניקה, דברים חדשים. וגם בן אדם שלא צייר בחיים יכול להתחיל ללמוד בגיל מבוגר ולהצליח.
שואל השאלה:
ל'בא בחשבון':
אמפטיה - זאת תכונה או כשרון?..
המחשה - זו תכונה או כשרון?..
יכולת הרגעה - זו תכונה או כשרון?..
ל'בא בחשבון':
אמפטיה - זאת תכונה או כשרון?..
המחשה - זו תכונה או כשרון?..
יכולת הרגעה - זו תכונה או כשרון?..
אנונימי
שואל השאלה:
בהודעה הקודמת כתבת שאמפטיה זה כשרון... אני צריך הגדרה מדויקת עם הבדלים ברורים.
בהודעה הקודמת כתבת שאמפטיה זה כשרון... אני צריך הגדרה מדויקת עם הבדלים ברורים.
אנונימי
יש הבדל בין כישרון, לתכונה, לכישורים
כישרון - יכולת גבוהה מלידה בתחום כלשהו
תכונה - מאפיין, סגולה (שים לב, ההגדרה של תכונה כוללת בתוכה הגדרת כישרון, כל כישרון הוא גם תכונה, אך תכונה אינה בהכרח כישרון)
כישורים - מיומנויות, בין אם נרכשו בלימוד, או שנובעים מכישרון
כישרון - יכולת גבוהה מלידה בתחום כלשהו
תכונה - מאפיין, סגולה (שים לב, ההגדרה של תכונה כוללת בתוכה הגדרת כישרון, כל כישרון הוא גם תכונה, אך תכונה אינה בהכרח כישרון)
כישורים - מיומנויות, בין אם נרכשו בלימוד, או שנובעים מכישרון
שואל השאלה:
ל-almav:
התבונני בתשובות הקודמות ונסי לעשות לי סדר... :)
ל-almav:
התבונני בתשובות הקודמות ונסי לעשות לי סדר... :)
אנונימי
אתה מחפש הגדרות מדויקות למונחים שגם ככה קצת מעורבבים, אז לפחות תדייק גם אתה. יש הבדל בין כישורים לכישרון. כדי להשתמש בדוגמה שלך, אנשים לא נולדים מוזיקאים. הם נולדים עם תכונות פיזיות מסוימות (לא כל תכונה היא תכונת אופי), כגון שמיעה מסוימת, מבנה אצבעות, יכולת לזריזות, וכמובן גם יכולת למידה מתאימה. לכל אלו ניתן לקרוא כישרון, שהוא מוגדר כפוטנציאל של מישהו לממש יכולת מסוימת, במקרה שלנו לנגן. יחד עם זאת על מנת להיות מוזיקאי הכישרון לא מספיק, התכונות הייחודיות לאותו אדם רק מאפשרות לו להפוך למוזיקאי אם ילמד ויפתח את אותו כישרון. במקרה שילמד מוזיקה ויתאמן הוא יקבל כישורים אשר יאפשרו לו לנגן ברמה הממצה את הפוטנציאל שלו (הכישרון).
גם תכונות אופי יכולות לעזור או להפריע לאותו מוזיקאי. תכונות כגון סבלנות, התמדה, ריכוז ועוד יתרמו ללמידת הניגון.
גם תכונות אופי יכולות לעזור או להפריע לאותו מוזיקאי. תכונות כגון סבלנות, התמדה, ריכוז ועוד יתרמו ללמידת הניגון.
שואל השאלה:
שוב, אני מחפש הגדרה מדויקת והבדל ברור. ככל שהתשובה מתארכת, ההבדל פחות ברור...
שוב, אני מחפש הגדרה מדויקת והבדל ברור. ככל שהתשובה מתארכת, ההבדל פחות ברור...
אנונימי
שואל השאלה:
אני מעריך מאוד כל תשובה.
כתבתי כאן את השאלה אחרי שביררתי בעצמי זמן רב, ואחרי שהסתכלתי במילונים השונים, אבל משום מה - עדיין ההבדל אינו חד וברור (אולי אין הבדל?).
בכל אופן, תודה על כל היענות, וממתין לפתרון.
:)
אני מעריך מאוד כל תשובה.
כתבתי כאן את השאלה אחרי שביררתי בעצמי זמן רב, ואחרי שהסתכלתי במילונים השונים, אבל משום מה - עדיין ההבדל אינו חד וברור (אולי אין הבדל?).
בכל אופן, תודה על כל היענות, וממתין לפתרון.
:)
אנונימי
לא הסתמכתי בתשובתי על תגובות אחרות, ואיני יכולה לעשות עבורך סדר בדברים שאחרים אמרו. אני יכולה אך ורק להשיב לך על דעתי ואמירותיי בנושא.
אתה מחפש הבדלים,
אבל צריך להבין שמדובר בקבוצות שיש בינהן חיתוך והכלה
ועל כן ההבדל אינו חד וברור, מדובר בתחומים חופפים למדי
אחזור על דבריי בקיצור, אולי זה יסייע בידך
כל כישרון הוא תכונה
אך יש תכונות שאינן כישרון
(מבחינה מתמטית: קבוצת התכונות מכילה בתוכה את קבוצת הכישרונות, אך יכולה להכיל עוד מאפיינים שאינם כישרון מולד)
אתה יכול לומר שההבדל בין כישרון לתכונה הוא בדיוק זה: שכל כישרון הוא תכונה אך לא כל תכונה היא כישרון
לגבי כישורים - אין לי דרך טובה יותר לכתוב את הפירוש. כתבתי כמיטב יכולתי
אתה מחפש הבדלים,
אבל צריך להבין שמדובר בקבוצות שיש בינהן חיתוך והכלה
ועל כן ההבדל אינו חד וברור, מדובר בתחומים חופפים למדי
אחזור על דבריי בקיצור, אולי זה יסייע בידך
כל כישרון הוא תכונה
אך יש תכונות שאינן כישרון
(מבחינה מתמטית: קבוצת התכונות מכילה בתוכה את קבוצת הכישרונות, אך יכולה להכיל עוד מאפיינים שאינם כישרון מולד)
אתה יכול לומר שההבדל בין כישרון לתכונה הוא בדיוק זה: שכל כישרון הוא תכונה אך לא כל תכונה היא כישרון
לגבי כישורים - אין לי דרך טובה יותר לכתוב את הפירוש. כתבתי כמיטב יכולתי