4 תשובות
כן, אני מוכנה לנסות. במה אפשר לעזור?
נ. ב
איני מסוגלת לענות בשיחות פרטיות מכיוון שמספר הפרחים שלי נמוך מ10 אז אני מוכנה לענות לך בפורום זה. (ואשמח ותוסיף לי פרח).
נ. ב
איני מסוגלת לענות בשיחות פרטיות מכיוון שמספר הפרחים שלי נמוך מ10 אז אני מוכנה לענות לך בפורום זה. (ואשמח ותוסיף לי פרח).
שואל השאלה:
מה מאפיין חיידקים המסוגלים לשרוד, גם כאשר תנאי הסביבה משתנים לרעה?
א. הם יצורים חד תאיים.
ב. הם מסתפקים בכמויות מזון מצומצמות.
ג. הם יוצרים נבגים (ספורות).
ד. הם בעלי כושר התרבות גבוה.
2) תא החיידק נבדל מתא שמרים (פטריות) בכך ש:
א. תא חיידק גדול מתא שמרים.
ב. לתא חיידק יכולת תנועה ולתא שמרים אין יכולת תנועה.
ג. תא חיידק חסר גרעין ואילו לשמרים יש גרעין.
ד. תא שמרים נושם ותא חיידק אינו נושם.
3) בתא חיידק (תא פרוקריוטי):
א. הריבוזומים קשורים לרשת האנדופלסמתית (מערכת קרומים בתוך התא).
ב. החומר התורשתי מוקף בקרום.
ג. שרשרת מעבר האלקטרונים (שלב בנשימה תאית) ממוקמת בקרום התא.
ד. פיגמנט הכלורופיל ממוקם בכלורופלסטים (אברונים בתא).
מה מאפיין חיידקים המסוגלים לשרוד, גם כאשר תנאי הסביבה משתנים לרעה?
א. הם יצורים חד תאיים.
ב. הם מסתפקים בכמויות מזון מצומצמות.
ג. הם יוצרים נבגים (ספורות).
ד. הם בעלי כושר התרבות גבוה.
2) תא החיידק נבדל מתא שמרים (פטריות) בכך ש:
א. תא חיידק גדול מתא שמרים.
ב. לתא חיידק יכולת תנועה ולתא שמרים אין יכולת תנועה.
ג. תא חיידק חסר גרעין ואילו לשמרים יש גרעין.
ד. תא שמרים נושם ותא חיידק אינו נושם.
3) בתא חיידק (תא פרוקריוטי):
א. הריבוזומים קשורים לרשת האנדופלסמתית (מערכת קרומים בתוך התא).
ב. החומר התורשתי מוקף בקרום.
ג. שרשרת מעבר האלקטרונים (שלב בנשימה תאית) ממוקמת בקרום התא.
ד. פיגמנט הכלורופיל ממוקם בכלורופלסטים (אברונים בתא).
1. ג
2. ג
3. אני לא סגורה על תשובתי ולכן שאלתי את מורתי לביולוגיה, ברגע שהיא תענה אשיב לך תשובה.
2. ג
3. אני לא סגורה על תשובתי ולכן שאלתי את מורתי לביולוגיה, ברגע שהיא תענה אשיב לך תשובה.
שואל השאלה:
תודה רבה! תוכלי לנסות גם את אלה?
5) תאי חידקים שהדופן שלהם הוסרה הוכנסו למים מזוקקים ונזרעו לאחר מכן על צלחת פטרי עם מצע אגר עשיר. הצלחות הודגרו באינקובטור ונמצא כי:
א. לאחר 24 שעות צמחו מושבות נורמאליות של חיידקים.
ב. לאחר 24 שעות צמחו מושבות של חיידקים חסרי דופן.
ג. גם לאחר 48 שעות לא צמחו מושבות.
ד. רק לאחר 48 שעות צמחו מושבות נורמליות.
6) תא חיידק הוא תא פרוקריוטי. מה מאפיין תא פרוקריוטי:
א. נשימה תאית מתבצעת במיטוכונדריה.
ב. חומר תורשתי אינו נמצא בתוך אברון מוקף בקרום.
ג. הריבוזומים קשורים ברשת אנדופלזמטית.
ד. כלורופיל נמצא בכלורופלסטים.
7) לתא חיידק:
א. אין גרעין מוגדר, אך יש dna ו- rna בציטופלזמה.
ב. יש גרעין מוגדר, ויש רק dna בציטופלזמה.
ג. יש גרעין מוגדר ובתוכו נמצאים dna ו- rna.
ד. יש גרעין מוגדר, אך dna ו- rna נמצאים בציטופלזמה.
8) איזה תכונה מקנה לחיידקים יתרון בתנאים קיצוניים?
א. יכולת לנשום נשימה אווירונית.
ב. יכולת לנוע מהר בעזרת שוטונים.
ג. יכולת לייצר נבגים.
ד. יכולת להשתמש ביעילות המיטוכונדריה.
9) לאוכלוסיית חיידקים שגדלה היטב בתנאים אווירונים נותקה אספקת חמצן. בדיקות שוטפות שנעשו יאחר הניתוק ובהמשך מספר שעות לאחר מכן, הסתבר שמספר החיידקים החיים נשאר פחות או יותר קבוע. המסקנה הסבירה ביותר הנובעת מין המאמר היא:
א. חלק מהחיידקים שהיו עמידים לחוסר חמצן המשיכו להתרבות.
ב. חלה מוטציה אצל חלק מהחיידקים והמוטנטים המשיכו להתרבות.
ג. אוכלוסיית החיידקים הזאת הזו מסוגלת להתקיים גם בתנאים אל-אווירונים.
ד. חיידקים פרקו את המים שבמצע והשתמשו בחמצן שהשתחרר.
10) כניסת ביוב למי נחל גורמת להגברת עכירות המים הסיבה לכך:
א. עליה בכמות החיידקים ועליה בריכוז החמצן.
ב. עליה בכמות החיידקים וירידה בריכוז החמצן.
ג. תמותה של צמחים.
ד. הגברת תהליך הפוטוסינתזה.
תודה רבה! תוכלי לנסות גם את אלה?
5) תאי חידקים שהדופן שלהם הוסרה הוכנסו למים מזוקקים ונזרעו לאחר מכן על צלחת פטרי עם מצע אגר עשיר. הצלחות הודגרו באינקובטור ונמצא כי:
א. לאחר 24 שעות צמחו מושבות נורמאליות של חיידקים.
ב. לאחר 24 שעות צמחו מושבות של חיידקים חסרי דופן.
ג. גם לאחר 48 שעות לא צמחו מושבות.
ד. רק לאחר 48 שעות צמחו מושבות נורמליות.
6) תא חיידק הוא תא פרוקריוטי. מה מאפיין תא פרוקריוטי:
א. נשימה תאית מתבצעת במיטוכונדריה.
ב. חומר תורשתי אינו נמצא בתוך אברון מוקף בקרום.
ג. הריבוזומים קשורים ברשת אנדופלזמטית.
ד. כלורופיל נמצא בכלורופלסטים.
7) לתא חיידק:
א. אין גרעין מוגדר, אך יש dna ו- rna בציטופלזמה.
ב. יש גרעין מוגדר, ויש רק dna בציטופלזמה.
ג. יש גרעין מוגדר ובתוכו נמצאים dna ו- rna.
ד. יש גרעין מוגדר, אך dna ו- rna נמצאים בציטופלזמה.
8) איזה תכונה מקנה לחיידקים יתרון בתנאים קיצוניים?
א. יכולת לנשום נשימה אווירונית.
ב. יכולת לנוע מהר בעזרת שוטונים.
ג. יכולת לייצר נבגים.
ד. יכולת להשתמש ביעילות המיטוכונדריה.
9) לאוכלוסיית חיידקים שגדלה היטב בתנאים אווירונים נותקה אספקת חמצן. בדיקות שוטפות שנעשו יאחר הניתוק ובהמשך מספר שעות לאחר מכן, הסתבר שמספר החיידקים החיים נשאר פחות או יותר קבוע. המסקנה הסבירה ביותר הנובעת מין המאמר היא:
א. חלק מהחיידקים שהיו עמידים לחוסר חמצן המשיכו להתרבות.
ב. חלה מוטציה אצל חלק מהחיידקים והמוטנטים המשיכו להתרבות.
ג. אוכלוסיית החיידקים הזאת הזו מסוגלת להתקיים גם בתנאים אל-אווירונים.
ד. חיידקים פרקו את המים שבמצע והשתמשו בחמצן שהשתחרר.
10) כניסת ביוב למי נחל גורמת להגברת עכירות המים הסיבה לכך:
א. עליה בכמות החיידקים ועליה בריכוז החמצן.
ב. עליה בכמות החיידקים וירידה בריכוז החמצן.
ג. תמותה של צמחים.
ד. הגברת תהליך הפוטוסינתזה.