5 תשובות
זה כמעט ולא אפשרי
חברה שלי עלתה משלוש יחידות לחמש, ואז ירדה חזרה לארבע (הכל אפשרי).
כשהיינו בחטיבה היא עשתה שלושה מבחני מעבר כשאחד מהם היא עברה בסופו של דבר.
לאחר שנה של מאבקים היא ירדה מ5 ל4, ואז בי' היא שוב עלתה ל5 ועכשיו היא ב4 על 80-100.
הכל עומד בפני הרצון אם מתרגלים באופן סדיר ומשקיעים בזה מאמצים.
כן, אני. בכיתה ט' שמו אותי ב3 יחידות. אחרי זה החסרתי כמעט את כל השיעורי מ"מ והגעתי למבחן וקיבלתי 100, למרות שבכלל לא למדתי את הנושאים האלה.. והמורה אמרה לי שהיא רואה שיש לי יכולות ואם אני מסכימה להתחיל להשקיע היא תעלה אותי ל4.
לא חסר אנשים שעברו הקבצות ויחידות. בדרך כלל צריך להיות ממוצע גבוה בהקבצה שבה את נמצאת, לבקש לעבור להקבצה גבוה יותר וצריך לעשות מבחן מעבר. אם עברת את המבחן בציון מעל 80 בדרך כלל נותנים בלי בעיה.
אני. שמו אותי בהתחלה במיצוי, המורה הבינה למזלי, שזה לא המקום שלי אז העלתה אותי להקבצה ב שזה 3 יחל. ההבדל בין מיצוי לב' זה שבמיצוי נמצאים ילדים בעלי הפרעות למידה ושכנראה אין מצב שיעשו יותר מ3 יחידות במסגרת בית הספר. כל כיתה ח-ט הייתי בהקבצה ב שמיועדת ל3 יחידות ולקראת סוף כיתה ט' כשהיינו צריכים לבחור מגמות רציתי לבחור בפיזיקה והנדסת תוכנה. כמובן שבלתי אפשרי היה שאכנס לאחת מהן מבלי שאעשה לפחות 4 יחידות במתמטיקה, אז עשיתי מה שהייתי צריכה לעשות, השאלתי ספרים מהספריה וכל החופש הגדול למדתח מתמטיקה ממש ממש לבד. אפילו הסתבר שהתחלתי לגלוש לחומר של יא (כשלהזכירך, בדיוק סיימתי כיתה ט!)! יותר מזה אני אגיד לך, אף פעם לא ידעתי שאני חכמה בכלל או שאני מסוגלת לעשות 5 יחידות. כשהתחלתי הבנתי כמה הכל פשוט אם באמת משתדלים ורוצים להבין מספיק, ולא רק 'בערך' רוצים. אז ניגשתי בכיתה י' לעשות מבחן של 5 יחידות וקיבלתי בו 100 עגול והייתי מאושרת כי זה היה המאה הראשון שלי במתמטיקה! מה גם, שזה היה המאה היחיד (; כמובן שגם קיבלו אותי בלי בעיות לפיסיקה והנדסת תוכנה.

אם לדבר באופן כללי, בכלל כל החופש הגדול של לפני כיתה י' גרם לי פשוט להתאהב בלמידה ולהיות צמאה לידע. כל התפיסה שלי לגבי לימודים השתנתה- מדבר שחיפשתי לברוח ממנו ולהבריז כל הזמן זה הפך לדבר שאני נהנית ממנו ומוצאת בו סיפוק אדיר! לאורך כל חטיבת הביניים הממוצע שלי לא עלה מ75 ודווקא בכיתה י הממוצע השנתי שלי היה 97 כשלמדתי פיזיקה 5, הנדסת תכנה 10, ביולוגיה 5, חקלאות 5, אנגלית ומתמטיקה שניהם 5 גם כן. למדתי מזה באמת שכל אחד יכול, הוא צריך למצוא אנשים שידחפו אותו (במקרה שלי ההורים) ויותר מכל איזה מניע או סיבה לכל התהליך. כשאגדל ארצה להיות מהנדסת וזה בגדול מה שהניע אותי אני לא אגיד לחרוש כי נהניתי מזה, אז אולי ללמוד הרבה כל החופש.
בקיצור, אם אני עשיתי את זה, ודאי וודאי שגם את יכולה, אין דבר העומד בפני הרצון.
אנונימי