תשובה אחת
לא יבואן רשמי (במילים אחרות ייבוא מקביל) אומר שליבואן אין הסכם עם סמסונג לשווק את המכשיר באופן רשמי בישראל. במילים אחרות הוא פשוט קונה את המכשיר בשוק החופשי במדינה אחרת ומביא לארץ (שזה חוקי לחלוטין דרך אגב). הוא באופן טבעי קונה את המכשירים במדינות שבהן הם נמכרים במחירים הרבה יותר זולים מבארץ, ככה שאפילו אחרי עלויות הייבוא והרווח שהוא לוקח לעצמו הוא עדיין יכול למכור במחיר יותר זול מהיבואן הרשמי.
החסרונות של ייבוא מקביל היא שאין לך אחריות יצרן מלאה. היתרון הזה של היבואן הרשמי הוא שמעבדות השירות שלו עוברות ביקורת של היצרן (סמסונג במקרה הזה), חייבות להשתמש ברכיבים מקוריים והכי חשוב - טיפול שבוצע בהן נחשב מבחינת סמסונג כטיפול רשמי במכשיר.
כשאתה קונה ייבוא מקביל אתה עדיין מקבל אחריות (זה חובה עפ"י חוק) אבל מי שנותן לך את האחריות זה היבואן, במעבדות שלו (או של מי מטעמו). אין על זה באמת ביקורת של סמסונג ומבחינתם זה גם טיפול לא מאושר, כלומר ברגע שהשתמשת באחריות של היבואן המקביל בעצם הפרת את האחריות של היצרן. כמובן שליבואן הרשמי אין אינטרס לטפל במכשירים מייבוא מקביל (לפחות לא בחינם) אז התוצאה היא שאם אתה רוצה טיפול במסגרת אחריות היצרן אז אתה חייב לשלוח אותו לחו"ל.
יחד עם זאת, לפעמים גם ליבואנים מקבילים יש מעבדות שירות טובות ואחריות טובה ולפעמים זה מספק. מה שכן, חשוב להבין מי היבואן ומה היחס שלו ללקוח לאחר הקניה, כדאי לראות גם המלצות ברשת. חוץ מזה גם המחיר משחק תפקיד. יבוא מקביל תמיד יהיה יותר זול מיבוא רשמי, השאלה בכמה. אם זה הבדל של 100 ש"ח הייתי אומר עזוב אותך, תוסיף את הכמה שקלים וקח את הרשמי. אם זה איזה 500 ש"ח יש מצב שכדאי לשקול ברצינות את המקביל.
החסרונות של ייבוא מקביל היא שאין לך אחריות יצרן מלאה. היתרון הזה של היבואן הרשמי הוא שמעבדות השירות שלו עוברות ביקורת של היצרן (סמסונג במקרה הזה), חייבות להשתמש ברכיבים מקוריים והכי חשוב - טיפול שבוצע בהן נחשב מבחינת סמסונג כטיפול רשמי במכשיר.
כשאתה קונה ייבוא מקביל אתה עדיין מקבל אחריות (זה חובה עפ"י חוק) אבל מי שנותן לך את האחריות זה היבואן, במעבדות שלו (או של מי מטעמו). אין על זה באמת ביקורת של סמסונג ומבחינתם זה גם טיפול לא מאושר, כלומר ברגע שהשתמשת באחריות של היבואן המקביל בעצם הפרת את האחריות של היצרן. כמובן שליבואן הרשמי אין אינטרס לטפל במכשירים מייבוא מקביל (לפחות לא בחינם) אז התוצאה היא שאם אתה רוצה טיפול במסגרת אחריות היצרן אז אתה חייב לשלוח אותו לחו"ל.
יחד עם זאת, לפעמים גם ליבואנים מקבילים יש מעבדות שירות טובות ואחריות טובה ולפעמים זה מספק. מה שכן, חשוב להבין מי היבואן ומה היחס שלו ללקוח לאחר הקניה, כדאי לראות גם המלצות ברשת. חוץ מזה גם המחיר משחק תפקיד. יבוא מקביל תמיד יהיה יותר זול מיבוא רשמי, השאלה בכמה. אם זה הבדל של 100 ש"ח הייתי אומר עזוב אותך, תוסיף את הכמה שקלים וקח את הרשמי. אם זה איזה 500 ש"ח יש מצב שכדאי לשקול ברצינות את המקביל.
באותו הנושא: