150 תשובות
שואל השאלה:
האצ"ל - ויקיפדיה
האצ"ל - ויקיפדיה
אנונימי
שואל השאלה:
למה לא אותו דבר? זה בדיוק אותו דבר
למה לא אותו דבר? זה בדיוק אותו דבר
אנונימי
שואל השאלה:
אנחנו ממש לא "כבשנו" את לא מבינה את השנים, הפיגועים שיהודים היו עושים בארץ לפני 47, זה לפני תוכנית החלוקה, שהיה פה שלטון בריטי.
ולא מלחמת העצמאות או מלחמת ששת הימים
ולפני הקמת המדינה האצל הלחי ההגנה היו ארגוני טרור, לא למדת על זה?
אנחנו ממש לא "כבשנו" את לא מבינה את השנים, הפיגועים שיהודים היו עושים בארץ לפני 47, זה לפני תוכנית החלוקה, שהיה פה שלטון בריטי.
ולא מלחמת העצמאות או מלחמת ששת הימים
ולפני הקמת המדינה האצל הלחי ההגנה היו ארגוני טרור, לא למדת על זה?
אנונימי
כמה חוסר ידע וזילזול יש לשואל השאלה..
בפעם הבאה תקרא קצת לפני שאתה (אני מנסה להישמע הכי מתון) שם כאלה שטויות בסטיפס..
בפעם הבאה תקרא קצת לפני שאתה (אני מנסה להישמע הכי מתון) שם כאלה שטויות בסטיפס..
לא, אנחנו לא התפוצצנו באוטובוסים או דקרנו אנשים אקראיים ברחוב.
אנחנו באנו לכאן אין לנו מקום אחר וכאן נמצאת ההיסטוריה היהודית של יותר אפילו מ2000 שנה! מה הם רוצים מישראל יש להם נראה לי 28 מדינות ערביות לחיות בהם וגם בהם יש רק מלחמות, והערבים אפילו לא היו מהפלשתים שחיו פה וכל זה זה סתם, ישראל זה הבית של היהודים, רק בזכותה אנחנו לא מסתובבים אבודים ומבוישים בעולם, ורק בזכותה אנו נחשבים משהו ולא סתם אנשים מפוזרים בעולם! ומי שחושב ככה שייתן לייק!
אנונימית
שואל השאלה:
בסדר, אבל גם הם היו פה...
ואין להם "28 מדינות" (זה 22 דרך אגב) לדוגמא סוריה שייכת לסורים, לבנון ללבנונים, מצרים למצרים. הם פלשטינאים המקום שלהם זה בפלסטין
בסדר, אבל גם הם היו פה...
ואין להם "28 מדינות" (זה 22 דרך אגב) לדוגמא סוריה שייכת לסורים, לבנון ללבנונים, מצרים למצרים. הם פלשטינאים המקום שלהם זה בפלסטין
אנונימי
אתה עושה את עצמיך כזה?
מרוב שהעם הפלישתינאי הוא זיוף ושקר אין להם פ'!
אנחנו לא היינו כמו חמאס, אנחנו לא שלטנו על שטחים וחיללנו אותם בטילים והכל שואל השאלה אני רוצה לכתוב לך קללות אבל אסור לי..
מרוב שהעם הפלישתינאי הוא זיוף ושקר אין להם פ'!
אנחנו לא היינו כמו חמאס, אנחנו לא שלטנו על שטחים וחיללנו אותם בטילים והכל שואל השאלה אני רוצה לכתוב לך קללות אבל אסור לי..
קודם כל שואל השאלה מאיפה באה המילה פלסטין? אתה יודע?
שואל השאלה:
כי לא היה לנו מאיפה לזרוק טילים, אבל אנחנו עשינו הרבה בלגן פה לפני 47
כי לא היה לנו מאיפה לזרוק טילים, אבל אנחנו עשינו הרבה בלגן פה לפני 47
אנונימי
בוא בוא נתחיל בהיסטוריה אחר כך נעבור ל- 47 וכל זה אוקיי
אז אני אתחיל איתך ככה
מאיפה באה המילה פלסטין?
האם אתה יודע את זה?
או שאני אסביר.
אז אני אתחיל איתך ככה
מאיפה באה המילה פלסטין?
האם אתה יודע את זה?
או שאני אסביר.
שואל השאלה:
לא אין לי מושג, זה לא משנה גם מצידי תקרא להם תפוזים
לא אין לי מושג, זה לא משנה גם מצידי תקרא להם תפוזים
אנונימי
אוקיי אז המילה פלסטין או במקור פלשתין הייתה שמה של השטח הגאוגרפי (השטח לא מדינה) באימפריה הרומאים (דרך אגב גם שינו את שמה של ירושלים לאיליה קפיטולינה)
אז כמו שירושלים לא איליה קפיטולינה
גם שמו של מי שיושב בארץ ישראל אינו כבר פלסטינאי
והשטח כבר לא פלסטין או ליתר דיוק פלשתין
"כי לא היה לנו מאיפה לזרוק טילים, אבל אנחנו עשינו הרבה בלגן פה לפני 47"
תשובה של לא יודע איך לקרוא לזה.
אז ככה היו לנו מיליון ואחד מקומות פשוט להתחיל לירות עליהם טילים ולא עשינו את זה, מה שעשינו זה לשמור על הישובים שלנו ולהגדיל את השטחים היהודיים דרך אגב כל ערבי שיש בארץ ישראל עלה לארץ ישראל בדיוק באותה תקופה של העלייה הראשונה, הם עלו כפועלים מהאימפריה העותמאנית במטרה לנצל את האזרחים ואת המקורות (כמו המלח) של ארץ ישראל - או שמה של השטח הגאוגרפי - פלסטין
בקיצור אימפריאליזם בהתפארות
אני יכל למשיך לחפור לך כמו למשל
מנהיג ה"אומה" הפלסטינאית היה קצין אס אס
עראפת קרא בעבר לשמדת כל היהודים בארץ ישראל
אבו מאזן בעל דוקטורט להכחשת השואה
ואין לך שום זכות לקרוא לנו חמאסניקים כי אנחנו אפילו לא קרובים.
השאלה שלך מראה על חוסר ידע בעניין.
אז כמו שירושלים לא איליה קפיטולינה
גם שמו של מי שיושב בארץ ישראל אינו כבר פלסטינאי
והשטח כבר לא פלסטין או ליתר דיוק פלשתין
"כי לא היה לנו מאיפה לזרוק טילים, אבל אנחנו עשינו הרבה בלגן פה לפני 47"
תשובה של לא יודע איך לקרוא לזה.
אז ככה היו לנו מיליון ואחד מקומות פשוט להתחיל לירות עליהם טילים ולא עשינו את זה, מה שעשינו זה לשמור על הישובים שלנו ולהגדיל את השטחים היהודיים דרך אגב כל ערבי שיש בארץ ישראל עלה לארץ ישראל בדיוק באותה תקופה של העלייה הראשונה, הם עלו כפועלים מהאימפריה העותמאנית במטרה לנצל את האזרחים ואת המקורות (כמו המלח) של ארץ ישראל - או שמה של השטח הגאוגרפי - פלסטין
בקיצור אימפריאליזם בהתפארות
אני יכל למשיך לחפור לך כמו למשל
מנהיג ה"אומה" הפלסטינאית היה קצין אס אס
עראפת קרא בעבר לשמדת כל היהודים בארץ ישראל
אבו מאזן בעל דוקטורט להכחשת השואה
ואין לך שום זכות לקרוא לנו חמאסניקים כי אנחנו אפילו לא קרובים.
השאלה שלך מראה על חוסר ידע בעניין.
אתה לגמריי צודק
סוף סוף מישהו חכם במדינה הזאת
סוף סוף מישהו חכם במדינה הזאת
בושה ^
אפשר להבין אותם?
דבר ראשון האום החליט על 2 מדינות אחת יהודית ואחת ערבית אנחנו הסכמנו והם לא ואז הם פתחו במלחמה כדי להשמיד אותנו (זה שבאנו לכאן זה אסור אבל להשמיד אותנו זה מותר?) וניצחנו במלחמה הזאת אז שיזדיינו בעיה שלהם הם יכלו להיות עם מדינה אם הם לא היו עושים בלאגן
דבר ראשון האום החליט על 2 מדינות אחת יהודית ואחת ערבית אנחנו הסכמנו והם לא ואז הם פתחו במלחמה כדי להשמיד אותנו (זה שבאנו לכאן זה אסור אבל להשמיד אותנו זה מותר?) וניצחנו במלחמה הזאת אז שיזדיינו בעיה שלהם הם יכלו להיות עם מדינה אם הם לא היו עושים בלאגן
שואל השאלה:
רושם רק דוגרי, אתה לא קראת את הפירוט ואת התשובות? אני לא מדבר על מלחמת העצמאות! אני מדבר על התקופה שלפני שנת 47' לפני השואה אפילו שנות ה30 וה40!
רושם רק דוגרי, אתה לא קראת את הפירוט ואת התשובות? אני לא מדבר על מלחמת העצמאות! אני מדבר על התקופה שלפני שנת 47' לפני השואה אפילו שנות ה30 וה40!
אנונימי
דרך אגב שמה של המדינה שהייתה צריכה לקום סמוך למדינת ישראל הייתה לא אחר מסוריה הדרומית כחלק מהרעיון של סוריה הגדולה, לא פלסטין!
איפה הייתה פלסטין עד 1967?
בגלות?
אז אל תדברו שטויות
איפה הייתה פלסטין עד 1967?
בגלות?
אז אל תדברו שטויות
אם כבר מדברים על שנות השלושים וה- 20 גם כן אז בשנת 1927 יצאו השטרות היהודיות הראשונות בארץ ישראל שהנפיק אותם הבנק אנגלו פלשתינה (בנק לאומי של היום) איזה דומים הם אלינו כי בטח להם יש שטרות נכון?
שואל השאלה אבל זה לא היה מדינה שלהם מלחתחילה היו נמצאים כאן הברטים ולא הם אז איפה הבקשה להחזיר להם את השטח אם בכלל לא היה להם כאן שטח?
קמה כאן מדינה יהודית וזה שאנחנו עוד נותנים להם להשאר כאן זה כבר בונוס.
קמה כאן מדינה יהודית וזה שאנחנו עוד נותנים להם להשאר כאן זה כבר בונוס.
איך אתה משווה בכלל?
לא היו כוונות של רוע במעשים האלה. המדינה הזאת הייתה שלנו, ומה לעשות, היינו צריכים להחזיר אותה אלינו איכשהו- וקפה ועוגה לא בדיוק בא בחשבון.
ארגוני הטרור של היום כמו דאע"ש, למשל, רק רוצים ברעה והם פוגעים באנשים חפים מפשע. פעם היינו לוקחים אנשים ומורידים להם את הראש? היינו מוציאים שירים מאיימים (ומטומטמים) כדי להפחיד את כל האויבים שלנו? איך אתה משווה בכלל?
לא היו כוונות של רוע במעשים האלה. המדינה הזאת הייתה שלנו, ומה לעשות, היינו צריכים להחזיר אותה אלינו איכשהו- וקפה ועוגה לא בדיוק בא בחשבון.
ארגוני הטרור של היום כמו דאע"ש, למשל, רק רוצים ברעה והם פוגעים באנשים חפים מפשע. פעם היינו לוקחים אנשים ומורידים להם את הראש? היינו מוציאים שירים מאיימים (ומטומטמים) כדי להפחיד את כל האויבים שלנו? איך אתה משווה בכלל?
אנונימית
שואל השאלה:
"נותנים להם להשאר" בטח שניתן להם זה מדינה גם שלהם, אתה יודע מה יקרה ברגע שנגרש אותם? וואי על ישראל חרם עולמי באו"ם
וזה גם לא הייתה המדינה שלנו, ואנחנו רצינו לשחרר את ישראל מידיהם של הבריטים בדיוק כמו שהם מנסים לשחרר את פלסטין, אני לא מצדיק אותם אני אומר שאפשר להבין אותם!
"נותנים להם להשאר" בטח שניתן להם זה מדינה גם שלהם, אתה יודע מה יקרה ברגע שנגרש אותם? וואי על ישראל חרם עולמי באו"ם
וזה גם לא הייתה המדינה שלנו, ואנחנו רצינו לשחרר את ישראל מידיהם של הבריטים בדיוק כמו שהם מנסים לשחרר את פלסטין, אני לא מצדיק אותם אני אומר שאפשר להבין אותם!
אנונימי
שואל השאלה כמה כיף זה להתחמק מהשאלות שלי אליך אה?
כמה כיף לא להסתכל על העובדות שכתבתי לך
הידעת? גם ארצות הברית התחילה מכמה אסירים וכמה פושעים שקיבלו חופש בתמורה לעזוב לשם, נו ו אז עכשיו זה אומר שהמדינה לא שלהם? ברור שהיא שלהם! אתה סתם מדבר שטויות.. אם לא נהיה בישראל איפה נהיה?! ברור שזו המדינה שלנו! ונכון מה שמילקי עם חלב אמר לאחר שהרומאים גירשו אותנו הם הפכו את ישראל לפלסטלינה ואנחנו פשוט חזרנו ולקחנו את מה ששלנו, והארץ הזו מגיעה לנו אנחנו המדינה היהודית היחידה בעולם, ודי מוצלחת יש להגיד, במה הערבים מנצלים את השטח שלהם למלחמות, בעוד שאנחנו תמיד לעבר השלום כי כל מה שאנחנו רוצים זה לחיות בשקט.
הם ממש לא היו אירגוני טרור... אולי הלחי קצת אבל ההגנה והאצל פחות או יותר שלחו חיליים שיעזרו לבריטיים נגד הגרמנים וגם אם כן הערביים והיהודים לא קיבלו אותו ייחס כשהבריטיים שלטו פה... הבריטיים היו יותר בעד הערבים יותר.
אנונימית
אבל אח שלי היה תנועה ציונית עוד לפני השואה שהאימפריה העותמנית היו פה אז דבר ראשון: הרצל פנה לבריטים והבטיחו לו מדינה
ודבר שני: למה שהבריטים כבשו מהעותמנים זה היה חוקי ומה שאנחנו עשיו זה לא?
ודבר שני: למה שהבריטים כבשו מהעותמנים זה היה חוקי ומה שאנחנו עשיו זה לא?
שואל השאלה:
ואתם מתלעמים מהתגובות שלי!
ברור שזה המדינה שלנו, אבל זה גם שלהם
ואתם מתלעמים מהתגובות שלי!
ברור שזה המדינה שלנו, אבל זה גם שלהם
אנונימי
היי מה קורה?
1234מ?
שואל השאלה אני ממליץ לך לעיין בדפי ההיסטוריה
1234מ?
שואל השאלה אני ממליץ לך לעיין בדפי ההיסטוריה
זה שלנו לא שלהם זה הקטע
שואל השאלה:
זה גם וגם
זה גם וגם
אנונימי
בן כמה אתה למדת הסטוריה לבגרות כבר?
אני כבר הסברתי לך
להמשיך?
ארץ ישראל הייתה שלנו לפני 2000 שנה
5000 שנה
וכו וכו
עם פלשתינאי לא אמיתי!
להמשיך?
ארץ ישראל הייתה שלנו לפני 2000 שנה
5000 שנה
וכו וכו
עם פלשתינאי לא אמיתי!
סתם לדעת, מה כאילו את מנסה להראות כאן? שזה כאילו אומר שאנחנו צריכים להחזיר להם את המדינה?
ואי אפשר להבין אותם הם סתם קוץ בתחת, נו באמת אנחנו הדמקורטיה היחידה במזרח התיכון, אנחנו משגשים יחסית לכמה ארצות פה באיזור מבחינת הזכויות והכל. אנחנו מנצלים את השטח הקטן שיש לנו יותר מכל השטחים של המדינות הערביות, ערבים אפילו מנסים להתגנב לתוך הארת כדי לחיות בתנאים יותר טובים ממה שהיה אצלם, נו באמת.
שואל השאלה:
סתם אומר שאפשר להבין אותם... וכן אני עולה ליב שנה הבאה כבר סיימתי את הבגרות בהיסטוריה.
סתם אומר שאפשר להבין אותם... וכן אני עולה ליב שנה הבאה כבר סיימתי את הבגרות בהיסטוריה.
אנונימי
אה זה מה שלמדתי בהיסטוריה והיה בבגרות
אנונימי
נהנה מהחסימה שלך את יודעתת כרגיל..
ושואל השאלה אני מקווה שהיבנת
ושואל השאלה אני מקווה שהיבנת
https://youtu.be/tfbkum9mnv4
ושוב, מה זה אומר?
זה שאפשר להבין אותם, על מה בדיוק אפשר להבין אותם? על איזה סוג של מעשה אפשר להבין אותם שהם עשו ועוד עושים?
זה שאפשר להבין אותם, על מה בדיוק אפשר להבין אותם? על איזה סוג של מעשה אפשר להבין אותם שהם עשו ועוד עושים?
שואל השאלה:
הבנתי שאתם לא מבינים כלום
הבנתי שאתם לא מבינים כלום
אנונימי
שואל השאלה:
שהם מנסים לשחרר את המדינה שלהם כמו שאנחנו ניסינו לשחרר את המדינה שלנו
שהם מנסים לשחרר את המדינה שלהם כמו שאנחנו ניסינו לשחרר את המדינה שלנו
אנונימי
לדעתך שואל השאלה.. מגיעה לנו מדינה?
אני כתבתי לך את ההיסטוריה והכל ושאלתי אותך שאלה ואני אשאל אותה שוב
האם לערבים בארץ ישרטל היו שטרות כבר בתחילת המאה ה- 20 כמונו?
האם לערבים בארץ ישרטל היו שטרות כבר בתחילת המאה ה- 20 כמונו?
שואל השאלה:
כן, ברור. אבל גם להם
כן, ברור. אבל גם להם
אנונימי
אתה.. מבין שאתה אומר שאתה מבין ושזה בסדר שיש מחבלים וזה שמנסים להרוג אותנו?.. נכון?
אז אתה חושב שמה שהמחבלים עושים זה בסדר, וגם זה שמעודדים לעשות פיגועים, אתה חושב שזה בסדר שמחשיבים מחבלים שהרגו אנשים חפים מפשע לגיבורים?
שואל השאלה:
אתה שואל שאלה רטורית, שנינו יודעים את התשובה
אתה שואל שאלה רטורית, שנינו יודעים את התשובה
אנונימי
הולכים לפרופיל שלי הודעות והורד חסימה ניראה לי :)
שואל השאלה:
וואי אלוהים ישמור, מאיפה הבנת את זה? תקראי מה כתבתי בהתחלה.
אני אומר שאפשר להבין אותם ולמה הם עושים את זה!
וואי אלוהים ישמור, מאיפה הבנת את זה? תקראי מה כתבתי בהתחלה.
אני אומר שאפשר להבין אותם ולמה הם עושים את זה!
אנונימי
אה אם אתה יודע את התשובה אז מדוע אתה ממשיך להשוות אותנו אליהם?
"לשחרר" זה אומר לקחת בכוח.
ככה שזה אומר שאתה אומר שזה מוצדק שהם גם ייקחו לנו את המדינה בכוח זאת אומרת באלימות ובמקביל יהרגו אותנו.
אתה מודע לכך שהם רוצים את *כל* ארץ ישראל? לא חלק.
ואם אתה כל כך להוט לעזור להם בגלל שאתה "מבין" אותם אתה מוזמן להביא להם את הבית שלך.
ככה שזה אומר שאתה אומר שזה מוצדק שהם גם ייקחו לנו את המדינה בכוח זאת אומרת באלימות ובמקביל יהרגו אותנו.
אתה מודע לכך שהם רוצים את *כל* ארץ ישראל? לא חלק.
ואם אתה כל כך להוט לעזור להם בגלל שאתה "מבין" אותם אתה מוזמן להביא להם את הבית שלך.
הם עושים פיגועים בגלל שהם רוצים להרוג יהודים.. לא סתם צועק איטבאח אל יהוד ולא איטבאח אל ציון או משהו כזה..
שואל השאלה:
זה שלא היה להם שטרות לא אומר שאי אפשר להבין אותה
זה שלא היה להם שטרות לא אומר שאי אפשר להבין אותה
אנונימי
אתה אמרת שאתה מבין מה שהם עושים בכדי "לשחרר" את המדינה, ואני לא חושבת שזה קשה להבין מה הם עושים בכדי "לשחרר" את המדינה
זה שהם היו בורים כבר מלפני מאה שנה והם נישארו בורים!
הם אף פעם לא יעקפו אותנו!
אנחנו ניצחנו עם עזרה קטנה מברית המועצות ואלפי חיילים יהודים נגד 6 מדינות ערב
הם אף פעם לא יעקפו אותנו!
אנחנו ניצחנו עם עזרה קטנה מברית המועצות ואלפי חיילים יהודים נגד 6 מדינות ערב
אויי שואל השאלה לא התכוון להגיד שיש דבר כזה פלסטין, הוא לא התכוון לצאת נגד ישראל והיהודים הוא פשוט אמר "אפשר להבין אותם"
אז נכון, אין דבר כזה פלסטין אבל "הפלסטינים" טוענים שיש, בערך כמו שארצות ערב לא מכירות בישראל, אבל אנחנו מכירים בישראל, זה אותו דבר, לזה הוא התכוון ב "להבין אותם"
הוא לא יצא נגד ההסטוריה.
אז נכון, אין דבר כזה פלסטין אבל "הפלסטינים" טוענים שיש, בערך כמו שארצות ערב לא מכירות בישראל, אבל אנחנו מכירים בישראל, זה אותו דבר, לזה הוא התכוון ב "להבין אותם"
הוא לא יצא נגד ההסטוריה.
אז למזלך הצלנו אותך מהמחשבה הזאת
(ואם לא יש גולאג מוכן בסיביר שיעזור לך)
סתם לא
אבל הסברנו לך למה את טועה.
(ואם לא יש גולאג מוכן בסיביר שיעזור לך)
סתם לא
אבל הסברנו לך למה את טועה.
כל המחתרות לא היו רוצחים כל יום, כמו המחבלים
שואל השאלה, כן, יש בעיות או שאתה רוצה פירוט?
אני אישית ימנית אבל התגובות פה מזעזעות. תכבדו בן אדם שחושב שונה ממכם אז מה אם הוא שמאלני? אסור לו להביע את הדעה שלו?
ולשאלה אני מבינה את הכוונה שלך אבל אנחנו לא הרגנו חפים מפשע, להם יש עוד מדינות לנו לא ככה שההשוואה הזאת קצת לא הגיונית. אם היה לנו עוד 20+ מדינות לא היינו מנסים לכבוש את המדינה הזאת.
ולשאלה אני מבינה את הכוונה שלך אבל אנחנו לא הרגנו חפים מפשע, להם יש עוד מדינות לנו לא ככה שההשוואה הזאת קצת לא הגיונית. אם היה לנו עוד 20+ מדינות לא היינו מנסים לכבוש את המדינה הזאת.
לכבד אותו? תראי מה הוא כתוב פה
"לכבד אותו"
אז צריך לכבד את *כל* הדעות?
אז צריך לכבד את *כל* הדעות?
לא צריך לכבד עוכרי ישראל!
כן.
את כל הדעות שלא נגדנו.
ברור שאני לא אהיה בעד דעה של מחבל אבל למה בן אדם בדיוק כמוכם לא יכול להביע דעה בלי שיתקפו אותו?
את כל הדעות שלא נגדנו.
ברור שאני לא אהיה בעד דעה של מחבל אבל למה בן אדם בדיוק כמוכם לא יכול להביע דעה בלי שיתקפו אותו?
מותר ולנו מותר לתקוף את דעותיו
לא אמרתי לו ללכת לגולאג נכון?
לא אמרתי לו ללכת לגולאג נכון?
את תכבדי בן אדם שחושב שלבנות אין זכויות? לא שהוא ככה אבל רק דוגמה
אנשים כמוך מוציאים שם רע לימנים
אני?
אה
שיט לא ידעתי חבל..
בגללי ימנים הם רעים צודקת..
אסור להיות פטריוט כבר במדינה כי אז יקראו לך קיצוני ושם רע..
כל מה שאני עושה זה לתקן את הדעות שלו שלא יהיה כמו דוד שלי בעתיד מה לעשות?
בגללי ימנים הם רעים צודקת..
אסור להיות פטריוט כבר במדינה כי אז יקראו לך קיצוני ושם רע..
כל מה שאני עושה זה לתקן את הדעות שלו שלא יהיה כמו דוד שלי בעתיד מה לעשות?
מילקי, גם שאנחנו אוהבים את המדינה זה לא טוב בשבילם
סית צודק
כנראה לא טוב לכם פטריוטיזם כי זה פוגע באנשים שנגד המולדת חבל..
כנראה לא טוב לכם פטריוטיזם כי זה פוגע באנשים שנגד המולדת חבל..
מי זה בשבילם? אני ימנית אתם קיצוניים.
להיות קיצוני זה אף פעם לא טוב
להיות קיצוני זה אף פעם לא טוב
את ימנית? אני לא בטוח
להיות קיצוני זה בסדר כל עוד אתה לא חותר לרעיונות מגוחכים ולמלחמות מיותרות.
אני רק אוהב את המולדת קצת יותר מדיי זה הופך אותי לבן אדם רע?
אני רק אוהב את המולדת קצת יותר מדיי זה הופך אותי לבן אדם רע?
התחלתי לקרוא אבל אתה כתבת כל כך הרבה שטויות בהתחלה שהייתי חייבת להגיב. דבר ראשון, אתה מתבלבל. ליל הגשרים, ליל הרכבות, ופיצוץ מלון המלך דוד היו אירועים שתנועת המרי עשתה. עכשיו בוא ואני אלמד אותך שיעור היסטוריה של תחילת כיתה יא. בשנת 39 הבריטים בארץ ישראל ניסו לשמור על איזון בין יהודים לערבים, הערבים כעסו על ההתיישבות היהודית ולכן עשו פיגועים. על כל פיגוע הבריטים הוציאו "ספר לבן", ועצרו את העלייה וההתיישבות היהודית בארץ ישראל. למדיניות הזו קראו מדיניות הספר הלבן. המדיניות הזאת הייתה, ובצדק, לא הוגנת כלפי היהודים, לכן קמה תנועת המרי. המטרה של היהודים הייתה או להעיף מפה את הבריטים, או לגרום להם לשנות את המדיניות שלהם. איך הם עשו את זה? הם שיבשו את החיים של הבריטים במדינה, פגעו להם בנשק, סחורה, הם גרמו לבריטים להשקיע המון מאמץ ואנרגיה כשבמקביל מתנהלת מלחמת העולם השנייה, שגם היא גזלה מהבריטים כוחות. כשנגמרה המלחמה והמצב של הבריטים היה על הפנים, הם החליטו שלא שווה יותר להשקיע פה במדינה את הכוחות שלהם והבינו שמוטב להם לעזוב. עכשיו, ה"פיגועים" שדיברת עליהם. א- ליל הרכבות- נכון, תנועת המרי פוצצה מסילות ברזל מכל הארץ, אבלל! הם אל פגעו בחיי אדם. רק בחומר. הפגיעה במסילות הברזל שיבשה גם את ההגעה שלהם ממקום למקום, גם בהבאת תגבור כוחות, חיילים, ועוד. כנל לגבי ליל הגשרים. שתי הפעולות האלו נועדו לא כדי להרוג אנשים, אלא כדי לשבש את החיים של הבריטים ופה בדיוק ההבדל. *אבל* האירוע היחיד שאולי מחזק את מה שאמרת, הוא פיצוץ מלון המלך דוד, אבל זה לא משהו שהתנועה עודדה. מלון המלך דוד היה מרכז השלטון של הבריטים, יענו זה כאילו ששם ישבה הממשלה שלהם. האצל ביצע במלון הזה פיצוץ וגרם למותם של 91 איש שכוללים בתוכם בריטים יהודים וערבים! היו המון חילוקי דעות על זה, הפרשה הזאת זיעזע את כולם, וזה מה שגרם לתנועת המרי להתפרק. מה זה אומר? להרוג אזרחים חפים מפשע זו ממש לא הייתה המטרה של התנועה, לעומת מחבלים מתאבדים, לכן אין מקום להשוואה. דבר שני, ברגע שזה הגיע למצב שאנשים חפים מפשע, ועוד מכל הצדדים, נהרגים ככה, זה שם תמרור עצור וגרם לתנועה להתפרק. וכל מה שכתבתי זה עובדות, תשים מה שבא לך מויקיפדיה. אני השתמשתי במחברת שלי לבגרות עם הסיכומים שלי כדי לכתוב את מה שכתבתי עכשיו ואם הוצאתי 98 במתכונת כנראה שהסיכומים האלה טובים. מקווה שהבנת את ההבדל
תקרא את ההגדרה של ימני.
אני נגד מסירת שטחים, זה הופך אותי לימנית.
ולא אבל לתקוף אנשים שלא עשו לך כלום הופך אותך לבן אדם רע.
אני נגד מסירת שטחים, זה הופך אותי לימנית.
ולא אבל לתקוף אנשים שלא עשו לך כלום הופך אותך לבן אדם רע.
תודה שהארת את עיניו עוד יותר והראת לו את הטעויות שהוא כתב!
ואת עיניי לעוד מידע חדש
ואת עיניי לעוד מידע חדש
שובל אני תוקף עוכרי ישראל
יש הבדל בין עוכרי ישראל לבני אדם
יש הבדל בין עוכרי ישראל לבני אדם
איך מה שהוא כתב הופך אותו לעוכר ישראל אתם כל כך קיצוניים שבמקום לעצור שניה ולחשוב על מה שהוא כתב כל מה שחשוב לכם זה רק לתקוף את הבן אדם ולקרוא לו עוכר ישראל
אה אני לא קורא לו עוכר ישראל הוא פשוט עיצבן אותי
אחרי שנירגעתי קצת עכשיו מההטרף שלי עליו
אני אגיד לך את דעתי עליו
הבן אדם מבולבל והוא צריך לפתוח ספר וללמוד לפני שהוא מעצבן חצי אתר עם הדעות שלו.
אחרי שנירגעתי קצת עכשיו מההטרף שלי עליו
אני אגיד לך את דעתי עליו
הבן אדם מבולבל והוא צריך לפתוח ספר וללמוד לפני שהוא מעצבן חצי אתר עם הדעות שלו.
סבבה, גם אם לא התנהגנו בכבוד ואני יכולה להסכים על זה שהם שונאים אותנו כי לקחנו להם את המדינה.
לעם ישראל לעולם לא היתה מדינה ובמדינת ישראל היתה כל ההסטוריה שלהם.
לשאר העדות והעמים היו מדינות ולא מדינה אלא כמה מדינות אז מדינת ישראל רצתה לקבל מדינה משלה.
בשנת 1949, אחרי מלחמת העצמאות, נקבעו גבולות מדינת ישראל על פי הסכמי שביתת נשק בחסות האו"ם בין ישראל והמדינות הסמוכות לה.
זאת אומרת, שנקבעו גבולות ישראל על ידי האו"ם
שזה אומר, שהיתה הצבעה באו"ם אם מגיע מדינה לעם היהודי והרוב היו בעד והשאר מתנגדים או נמנעים.
אז כך שהאו"ם נתן לנו מדינה משלנו, מדינה אחת מאוד קטנה בסך הכל וקשה לעולם לקבל את זה
לעם ישראל לעולם לא היתה מדינה ובמדינת ישראל היתה כל ההסטוריה שלהם.
לשאר העדות והעמים היו מדינות ולא מדינה אלא כמה מדינות אז מדינת ישראל רצתה לקבל מדינה משלה.
בשנת 1949, אחרי מלחמת העצמאות, נקבעו גבולות מדינת ישראל על פי הסכמי שביתת נשק בחסות האו"ם בין ישראל והמדינות הסמוכות לה.
זאת אומרת, שנקבעו גבולות ישראל על ידי האו"ם
שזה אומר, שהיתה הצבעה באו"ם אם מגיע מדינה לעם היהודי והרוב היו בעד והשאר מתנגדים או נמנעים.
אז כך שהאו"ם נתן לנו מדינה משלנו, מדינה אחת מאוד קטנה בסך הכל וקשה לעולם לקבל את זה
לשואל השאלה: בעקרון ענו לך פה בגדול על ההבדל.
רק אוסיף שהבריטים מעולם לא טענו לבעלות על הארץ, הם בסך הכל קיבלו *מנדט* על הארץ, שמעצם הגדרתו גם מוגבל בזמן והיו אמורים לעזוב את הארץ הזאת בין כה וכה. ממליץ לך לקרוא יותר בעיון בספרי ההיסטוריה לגבי המנדט והגדרתו פה בארץ. המלחמה של המחתרות כנגד הבריטים הייתה נטו בשביל לקדם את העזיבה שלהם מהארץ, למעשה הבריטים בעצמם הבטיחו לעם היהודי בית לאומי בפלשתינה (הכינוי של א"י בתקופה ההיא) ע"פ הצהרת בלפור.
לפלסטינים אין שום זכות על הארץ הזאת ולמעשה גם לא על איזור יו"ש שגם הוא יועד למדינה יהודית ע"פ החלטת חבר הלאומים ב-1922 וסעיף 80 בפרק 12 של מגילת האו"ם. ממליץ לכולם בחום לקרוא את המאמר הקצר הזה מעיתון *הארץ*:
https://www.haaretz.co.il/misc/1.735438
מה שכן אני רוצה להגיד לך שאפו על השאלה המתריסה שמעידה על חשיבה ביקורתית והטלת ספק. טבעי שהשאלה תעורר תגובות נגד נזעמות אבל אל תפחד לשאול את השאלות הקשות, רק ככה מגיעים לחקר האמת.
רק אוסיף שהבריטים מעולם לא טענו לבעלות על הארץ, הם בסך הכל קיבלו *מנדט* על הארץ, שמעצם הגדרתו גם מוגבל בזמן והיו אמורים לעזוב את הארץ הזאת בין כה וכה. ממליץ לך לקרוא יותר בעיון בספרי ההיסטוריה לגבי המנדט והגדרתו פה בארץ. המלחמה של המחתרות כנגד הבריטים הייתה נטו בשביל לקדם את העזיבה שלהם מהארץ, למעשה הבריטים בעצמם הבטיחו לעם היהודי בית לאומי בפלשתינה (הכינוי של א"י בתקופה ההיא) ע"פ הצהרת בלפור.
לפלסטינים אין שום זכות על הארץ הזאת ולמעשה גם לא על איזור יו"ש שגם הוא יועד למדינה יהודית ע"פ החלטת חבר הלאומים ב-1922 וסעיף 80 בפרק 12 של מגילת האו"ם. ממליץ לכולם בחום לקרוא את המאמר הקצר הזה מעיתון *הארץ*:
https://www.haaretz.co.il/misc/1.735438
מה שכן אני רוצה להגיד לך שאפו על השאלה המתריסה שמעידה על חשיבה ביקורתית והטלת ספק. טבעי שהשאלה תעורר תגובות נגד נזעמות אבל אל תפחד לשאול את השאלות הקשות, רק ככה מגיעים לחקר האמת.
סוריי
ותרגע אל תקרא להם ארגוני טרור
תחשוב שכול יום היו באים ושורפים לך בתים והורגים אנשים מהארץ שלך
פאן למה לא
ועוד אצל הלחי וההגנה הם ארגוני טרור?!? בלעדיהם מזמן לא היית קיים
פשוט דיי ה למה אני צריכה בכלל להסביר מה עשינו רע שכול אחד חושב פתאום שהוא מבין
אני בוכה פה מזה לא מצחיק באמת שנשבר איפה אתה חיי?!? בזכות מי אתה חושב שאתה קיים?!?
סורי אם אני פוגעת במישהוא אבל אני גם ככה עצבנית זה לא טיימינג טוב לשאלה חח
ותרגע אל תקרא להם ארגוני טרור
תחשוב שכול יום היו באים ושורפים לך בתים והורגים אנשים מהארץ שלך
פאן למה לא
ועוד אצל הלחי וההגנה הם ארגוני טרור?!? בלעדיהם מזמן לא היית קיים
פשוט דיי ה למה אני צריכה בכלל להסביר מה עשינו רע שכול אחד חושב פתאום שהוא מבין
אני בוכה פה מזה לא מצחיק באמת שנשבר איפה אתה חיי?!? בזכות מי אתה חושב שאתה קיים?!?
סורי אם אני פוגעת במישהוא אבל אני גם ככה עצבנית זה לא טיימינג טוב לשאלה חח
ממש לא אותו דבר! ארץ ישראל לא סתם נקראת ככה. היא שייכת אך ורק לעם ישראל! אני מקווה בשבילך שאתה יהודי שמאמין בתורה שלנו. אם כן-תקרא את הרש"י הראשון בתורה. אחרי זה דבר איתי..
לי יש דעה ניטרלית לכל זה ואני לא בצד של אף אחד
אבל, מה הקטע שאתם אומרים לו להתבייש בעצמו ןרוצים לקלל אותו, כולה דעתו
הוא לא מצדיק את המחבלים או משהו אז תרגעו, אתם יכולים להסביר לו למה זה לא נכון לדעתכם ולתקן אותו אם הוא טעה שם במשהו אבל למה להעליב ולזלזל chill dawg
ואני יודעת שיהיו פה מינוסים:--)
אבל, מה הקטע שאתם אומרים לו להתבייש בעצמו ןרוצים לקלל אותו, כולה דעתו
הוא לא מצדיק את המחבלים או משהו אז תרגעו, אתם יכולים להסביר לו למה זה לא נכון לדעתכם ולתקן אותו אם הוא טעה שם במשהו אבל למה להעליב ולזלזל chill dawg
ואני יודעת שיהיו פה מינוסים:--)
יש לי רק דבר אחד להגגיד לך,
לנו, ליהודים, לפחות הייתה סיבה שהאמנו שהארץ הזאת שלנו. זה היה מצויין בתנך. ולא, אני בכלל לא מאמין בתנך. אני אתאיסט. אבל כן, אני מאמין שהייתה להם סיבה טובה להילחם עליה. הפלסטינאים? לא רק שאין כזה עם והוא לא מצויין בשום מקום, (היה סופר ישראלי שכתב ספר "ההיסטוריה של העם הפלסטיני" ומכר אותו באיביי, מה שמצחיק שהיו משהו כמו 200 דפים בספר וכולם חלקים. ריקים מתוכן. חח אני משער שאתם מבינים למה)) אין לפלסטינים עבר, ו"עם שלא יודע את עברו עתידו לוט בערפל" כמו שאומרים. אין להם זכות אפילו להילחם על המדינה הזאת, כי בשום מקום ואפילו בקוראן לא כתוב שארץ ישראל היא של העם הפלסטיני. וגם אם כן? בולשיט. אין כזה עם. לפחות היהדות היא עם אמיתי. ובנוסף, לנו גם אין שום מדינה. אף לא אחת.
לנו, ליהודים, לפחות הייתה סיבה שהאמנו שהארץ הזאת שלנו. זה היה מצויין בתנך. ולא, אני בכלל לא מאמין בתנך. אני אתאיסט. אבל כן, אני מאמין שהייתה להם סיבה טובה להילחם עליה. הפלסטינאים? לא רק שאין כזה עם והוא לא מצויין בשום מקום, (היה סופר ישראלי שכתב ספר "ההיסטוריה של העם הפלסטיני" ומכר אותו באיביי, מה שמצחיק שהיו משהו כמו 200 דפים בספר וכולם חלקים. ריקים מתוכן. חח אני משער שאתם מבינים למה)) אין לפלסטינים עבר, ו"עם שלא יודע את עברו עתידו לוט בערפל" כמו שאומרים. אין להם זכות אפילו להילחם על המדינה הזאת, כי בשום מקום ואפילו בקוראן לא כתוב שארץ ישראל היא של העם הפלסטיני. וגם אם כן? בולשיט. אין כזה עם. לפחות היהדות היא עם אמיתי. ובנוסף, לנו גם אין שום מדינה. אף לא אחת.
תקשיב סורי אם נפגעת או משהו זה פשוט מעצבן
שואל השאלה, בוא נעשה סדר.
נתחיל בעובדה שלאורך כל ההיסטוריה חיו בארץ פה יהודים, גם בזמן הגלות. היהודים התרכזו בארבעת ערי הקודש ובשלהי המאה ה19 הם התחילו לצאת מהישוב הישן ובנו ישובים ושכונות. ב1882 בגלל סופות בנגב ופרעות נוספות, הייתה העלייה הראשונה של יהודי רוסיה, רומניה ותימן. איתם הגיע גם אליעזר בן יהודה.
העלייה השנייה הייתה בשנת 1904 עד 1914 של יהודים ממזרח אירופה ומתימן. הם סיגלו אידיאולוגיה לאומית סוציאלית ודגלו בעזרה הדדית ובעבודת כפיים.
העלייה השלישית הייתה ה1919 מאירופה של יהודים ציוניים.
העלייה הרביעית הייתה ב1924 והעליה החמישית ב1930 מאירופה ואסיה.
העולים פיתחו את הארץ, בנו מושבות, למדו את העברית החדשה, בנו תשתיות ועיבדו את אדמת הארץ.
בשנת 1920 הבריטים קיבלו מנדט זמני מחבר הלאומים שמטרתו להכשיר את הקרקע עד שהעמים פה יוכלו להקים מדינה.
בשנת 1917 פורסמה הצהרת בלפור התומכת בהקמת בית לאומי יהודי בארץ ישראל.
בשנת 1947 האו"ם הציג את תכנית החלוקה שלפיה יוקמו 2 מדינות וירושלים תיהיה בין לאומית. הערבים לא הסכימו לכך ופתחו במלחמה. לאחר מכן, ניצחנו אותם וכבשנו אותם. בשנת 1949 נקבע הקו הירוק שסימן את שטח המדינה.
היהודים קיבלו פה את המדינה מסיבות היסטוריות, סיבות מוסריות וסיבות טבעיות.
יהודי זה לאום (קבוצה של אנשים בעלי מאפיינים משותפים השואפים להגדרה עצמית). פלסטינים זה לא לאום. אין להם אפשרות להקים פה מדינה לפי הזכות להגדרה עצמית.
אם ניתן להם להקים מדינה תיהיה פה עזה 2. זה אוכלוסייה אזרחית המנוהלת על ידי ארגוני טרור.
נתחיל בעובדה שלאורך כל ההיסטוריה חיו בארץ פה יהודים, גם בזמן הגלות. היהודים התרכזו בארבעת ערי הקודש ובשלהי המאה ה19 הם התחילו לצאת מהישוב הישן ובנו ישובים ושכונות. ב1882 בגלל סופות בנגב ופרעות נוספות, הייתה העלייה הראשונה של יהודי רוסיה, רומניה ותימן. איתם הגיע גם אליעזר בן יהודה.
העלייה השנייה הייתה בשנת 1904 עד 1914 של יהודים ממזרח אירופה ומתימן. הם סיגלו אידיאולוגיה לאומית סוציאלית ודגלו בעזרה הדדית ובעבודת כפיים.
העלייה השלישית הייתה ה1919 מאירופה של יהודים ציוניים.
העלייה הרביעית הייתה ב1924 והעליה החמישית ב1930 מאירופה ואסיה.
העולים פיתחו את הארץ, בנו מושבות, למדו את העברית החדשה, בנו תשתיות ועיבדו את אדמת הארץ.
בשנת 1920 הבריטים קיבלו מנדט זמני מחבר הלאומים שמטרתו להכשיר את הקרקע עד שהעמים פה יוכלו להקים מדינה.
בשנת 1917 פורסמה הצהרת בלפור התומכת בהקמת בית לאומי יהודי בארץ ישראל.
בשנת 1947 האו"ם הציג את תכנית החלוקה שלפיה יוקמו 2 מדינות וירושלים תיהיה בין לאומית. הערבים לא הסכימו לכך ופתחו במלחמה. לאחר מכן, ניצחנו אותם וכבשנו אותם. בשנת 1949 נקבע הקו הירוק שסימן את שטח המדינה.
היהודים קיבלו פה את המדינה מסיבות היסטוריות, סיבות מוסריות וסיבות טבעיות.
יהודי זה לאום (קבוצה של אנשים בעלי מאפיינים משותפים השואפים להגדרה עצמית). פלסטינים זה לא לאום. אין להם אפשרות להקים פה מדינה לפי הזכות להגדרה עצמית.
אם ניתן להם להקים מדינה תיהיה פה עזה 2. זה אוכלוסייה אזרחית המנוהלת על ידי ארגוני טרור.
אין קשר לכלום זה מצחיק, לפי כמות השטויות אפשר לזהות את שואל השאלה
לא לא.. לא לא.. לא לא אותו הדבר...
אנחנו בהתחלה רצינו באמת רק מדינה ועם הזמן כשזה התעכב התחלנו בפעולות תוך כדי שאנחנו מנסים להימנע מפגיעה באנשים..
הם עוד מ-1900 הרגו ופגעו כשהם שלטו באיזור רק בגלל שמספר היהודים גדל והמשיכו בזה
אנחנו כשקיבלנו מדינה עצרנו וזהו
הם ב-48 כשהם פתחו במלחמה הם המשיכו ופתחו בעוד מלחמה ועוד מלחמה
לא לא.. לא אותו הדבר
אנחנו בהתחלה רצינו באמת רק מדינה ועם הזמן כשזה התעכב התחלנו בפעולות תוך כדי שאנחנו מנסים להימנע מפגיעה באנשים..
הם עוד מ-1900 הרגו ופגעו כשהם שלטו באיזור רק בגלל שמספר היהודים גדל והמשיכו בזה
אנחנו כשקיבלנו מדינה עצרנו וזהו
הם ב-48 כשהם פתחו במלחמה הם המשיכו ופתחו בעוד מלחמה ועוד מלחמה
לא לא.. לא אותו הדבר
דרך אגב אירגונים כמו לח"י ואצל"ל קמו כצורך להגנה עצמית בגלל אלימות מוסלמית ועם הזמן השתתפו בשאיפה של היהודים למדינה של עצמם והפסקת ה"התיישבות המשותפת" שרק פגעה בהם.. הבדל ענק...
מסכים איתך שואל. אותה דעה.. כאילו הטרור שלנו היה טיפה מתון יותר ולא ממש מכוון על אזרחים אבל מסכים
אנונימי
זה מעבר לזה שה"טרור שלנו לא היה מכוון לאזרחים"
המניעים לא אותם מניעים כשלנו הציעו מדינה ידענו לקבל את ההצעה ולהתחיל כבר דף חדש עם הפלסטינים היו כבר המון שיחות וכל פעם סירבו. לא אותו הדבר פשוט לא
המניעים לא אותם מניעים כשלנו הציעו מדינה ידענו לקבל את ההצעה ולהתחיל כבר דף חדש עם הפלסטינים היו כבר המון שיחות וכל פעם סירבו. לא אותו הדבר פשוט לא
לנו היה מה להרוויח, טוב משהו חוקי משום דבר חוקי, הם רק הפסידו שטחים שחוקית היו שייכים אליהם.
ברור שאנחנו נסכים והם לא ימותו על זה..
ברור שאנחנו נסכים והם לא ימותו על זה..
אנונימי
משוגעת אחותך הפיצוץ במלון דוויד תנועת המרי נתנה התראה לפצצה על מנת שלא יהרגו אנשים רק שתדעי והקצין הבריטי החליט שזה לא רציני ובגלל זה מתו אנשים...
הם לא הפסידו שטחים שהיו שייכים להם.. השטח היה שייך לבריטים
חוץ מזה שהמון שטחים כבר נקנו על ידי יהודים ממוסלמים ושוב בהקשר לש הנושא - היו מלא שיחות עם הפלסטינאים שהם סירבו כל הזמן. כשאתה רוצה רק להקים מדינה ולחיות בשלום אתה לא מתעקש על כל עניין קטן והם סירבו ב-48 הם סירבו גם ב1926 ואחרי זה ב1937 ואם הם לא היו מסרבים כל הזמן מההתחלה כשההצעה הייתה לטובתם והאולוכסיה היהודית הייתה קטנה יותר זה לא היה קורה..
לסרב להצעות שלום מאה שנה והתעקשות על הכל אמור להראות לכם שזה לא אנשים שרוצים שלום ושהם ממש אבל ממש לא דומים לנו בסיטואציה... הם נמצאים בה מהתחלה כי הראו אלימות ולא כי אנחנו לא רוצים לחיות פשוט את החיים שלנו ושהם יחיו את שלהם מה שבהתחלה הבריטים כן ניסו למנוע מאיתנו ובגלל זה אנחנו פעלנו מבין?
קח את כל המסקנות שאתה מסיק תהפוך את מי אשם ומי גרם לבעיות ועובדתית היסטורית זה התשובה הנכונה
הם לא הפסידו שטחים שהיו שייכים להם.. השטח היה שייך לבריטים
חוץ מזה שהמון שטחים כבר נקנו על ידי יהודים ממוסלמים ושוב בהקשר לש הנושא - היו מלא שיחות עם הפלסטינאים שהם סירבו כל הזמן. כשאתה רוצה רק להקים מדינה ולחיות בשלום אתה לא מתעקש על כל עניין קטן והם סירבו ב-48 הם סירבו גם ב1926 ואחרי זה ב1937 ואם הם לא היו מסרבים כל הזמן מההתחלה כשההצעה הייתה לטובתם והאולוכסיה היהודית הייתה קטנה יותר זה לא היה קורה..
לסרב להצעות שלום מאה שנה והתעקשות על הכל אמור להראות לכם שזה לא אנשים שרוצים שלום ושהם ממש אבל ממש לא דומים לנו בסיטואציה... הם נמצאים בה מהתחלה כי הראו אלימות ולא כי אנחנו לא רוצים לחיות פשוט את החיים שלנו ושהם יחיו את שלהם מה שבהתחלה הבריטים כן ניסו למנוע מאיתנו ובגלל זה אנחנו פעלנו מבין?
קח את כל המסקנות שאתה מסיק תהפוך את מי אשם ומי גרם לבעיות ועובדתית היסטורית זה התשובה הנכונה
per החלק של ההתראה זה משהו שלומדים בגן!
איך שואל השאלה לא יודע על זה?
איך שואל השאלה לא יודע על זה?
בלי להעליב אבל לצערי הם לא באמת קוראים את כל הפרטים של ההיסטוריה
הם היו פה לפנינו בתקופת המאה שנים האחרונות, עזבו את התנ"ך לרגע, הבריטים השתלטו, לגיטימי שהשטח יהיה תחת שלטונם לאחר הבריטים, הם גם הבטיחו להם באיזה הסכם, אנחנו באנו, עשינו בעיות לבריטים, סבבה שניסינו גם הליך דמוקרטי אבל לא עבד, עובדתית במאה שנים האחרונות עד הקמת המדינה היה במדינה רוב ערבי, לגיטימי שהם לא ירצו לוותר על שטח שלהם.
תחשבו מישהו יבוא עכשיו, יגיד ששטחי המדינה שלו, יביא את כל העולם שיגיד שהם באמת שלו ואתה תהיה פשוט חסר אונים, אתה לא תתן להם לקחת את השטח שלך בשקט, לא משנה מה תגיד.
אף אחד לא יוותר על כל כך הרבה רכוש בקלות כזו רבה.
תחשבו מישהו יבוא עכשיו, יגיד ששטחי המדינה שלו, יביא את כל העולם שיגיד שהם באמת שלו ואתה תהיה פשוט חסר אונים, אתה לא תתן להם לקחת את השטח שלך בשקט, לא משנה מה תגיד.
אף אחד לא יוותר על כל כך הרבה רכוש בקלות כזו רבה.
אנונימי
מדינת ישראל הייתה שייכת לעם היהודי מאז ומעולם וחבל שאתה אנונימי משתף פעולה עם הביזאנטים שניסו לגרום לזה להיראות כמו מה שאתה אמרת
"הם היו פה לפנינו בתקופת המאה שנים האחרונות"
"הם היו פה לפנינו בתקופת המאה שנים האחרונות"
רגע רגע אנונימי לא הבנתי אז איפה אתה רוצה שנהיה?
חוץ מזה שניסינו לחיות בדו קיום והם התחילו לשרוף ולהרוג ולדקור ולהתחיל מלחמות
וצודקת מילקי עם חלב
חוץ מזה שניסינו לחיות בדו קיום והם התחילו לשרוף ולהרוג ולדקור ולהתחיל מלחמות
וצודקת מילקי עם חלב
איבדנו את המדינה.. היא הפכה לשלהם.. עכשיו היא שלנו.. לא משנה כבר מה היה, אני פשוט אומר שאפשר להבין אותם חלקית..
רק מה הקשר לביזאנטים בדיוק?
רק מה הקשר לביזאנטים בדיוק?
אנונימי
לא אי אפשר להבין אותם, הם פשוט בהמות שמקשיבות לקוראן שאומר שכול מי שלא מוסלמי צריך למות. ומי שאחריהם גם לו עשו שטיפת מוח. ועל הדרך לקבל צומי מהעולם בזה שהם מנסים להפיל אותנו ואז העולם יצא נגדנו.
לא אי אפשר להבין אותם.. אם הם כועסים כי הבריטים החליטו לחלק את הארץ כרצונם בידיעה שהם נותנים ל-2 עמים 2 מדינות ההצעה הראשונה שהייתה לטובתם הם גם סירבו. אם הם טענו שהשטח שלהם אז זה היה שלהם כי הם כבשו אותו מהנוצרים. הנוצרים כבשו אותו מהמוסלמים, שכבשו מהנוצרים שכבשו מאיתנו
אם אתה טוען על טענת בעלות עקב "כיבוש" אז תלך עד הסוף למה לעצור?
אין מה להבין. הם קיבלו הצעות חוזרות כל הזמן. אדם שרוצה שלום ורק לחיות ולהתקיים לא מתעקש על כל דבר.
יודע לקבל דברים ומגיע לפשרה.
מאה שנה נעשו שיחות חוזרות איתם והם סירבו כל פעם מחדש. מי שרוצה הכל או כלום הוא לא שותף לשלום ולא אי אפשר להבין אותם אתה לא מראה כמה אתה רוצה שלום בעקבות זה שאתה מתנהג באלימות וגורם לצד ששולט בך מהתחלה בגלל שאתה אלים להגיב לך כל הזמן ולהמשיך לשלוט בך בגלל שאתה אלים. אתה מבלבל בין הביצה לתרנגולת..
אם אתה טוען על טענת בעלות עקב "כיבוש" אז תלך עד הסוף למה לעצור?
אין מה להבין. הם קיבלו הצעות חוזרות כל הזמן. אדם שרוצה שלום ורק לחיות ולהתקיים לא מתעקש על כל דבר.
יודע לקבל דברים ומגיע לפשרה.
מאה שנה נעשו שיחות חוזרות איתם והם סירבו כל פעם מחדש. מי שרוצה הכל או כלום הוא לא שותף לשלום ולא אי אפשר להבין אותם אתה לא מראה כמה אתה רוצה שלום בעקבות זה שאתה מתנהג באלימות וגורם לצד ששולט בך מהתחלה בגלל שאתה אלים להגיב לך כל הזמן ולהמשיך לשלוט בך בגלל שאתה אלים. אתה מבלבל בין הביצה לתרנגולת..
אנחנו עשינו לבריטים בעיות? בזכותנו הם שלטו פה! ניל"י עזרו להם לכבוש פה את הארץ בשנת 1917. הם קיבלו מנדט *זמני* מחבר הלאומים (האו"ם לאחר מלחמת העולם הראשונה) בשנת 1920 כדי להכשיר את האיזור לעצמאות. הבריטים תמכו בהקמת מדינה יהודית (הצהרת בלפור לדוגמה).
מעבר לזה חפשו אותי הסיבה היחידה שהתחלנו בהתנהגות אלימה נגד רכוש ולא בני אדם זה בגלל ההתעכבות בהקמת מדינה
לא פעלנו נגדם באלימות מהתחלה זה לא היה האופציה הראשונה שלנו זה הפך לזה רק אחרי שהפרעות של מוסלמים נגד יהודים וההתעכבות של הקמת המדינה וגם אז וידאנו שאנחנו עושים את זה נגד רכוש ולא בני אדם
לא פעלנו נגדם באלימות מהתחלה זה לא היה האופציה הראשונה שלנו זה הפך לזה רק אחרי שהפרעות של מוסלמים נגד יהודים וההתעכבות של הקמת המדינה וגם אז וידאנו שאנחנו עושים את זה נגד רכוש ולא בני אדם
נתנו להם כל כל הרבה ניסיונות להקים מדינה והם דחו את זה פעם אחר פעם. בתמורה הם גומלים לנו על זה באמצעות התפוצצות ודקירות. כמה כבר אפשר לנסות? יש גבול כבר לכמה אפשר להקריב. נתנו להם אפשרות להקים מדינה ב47 ובתמורה הם פתחו במלחמה. האיסלאם ממש לא דת של שלום. הקשר שלנו איתם זה כמו נישואים כושלים על גבול ההרסניים.
אמת
זה תסמונת האישה המוכה ולצערנו בגלל הפשרנות מהצד שלנו אנחנו האישה
זה תסמונת האישה המוכה ולצערנו בגלל הפשרנות מהצד שלנו אנחנו האישה
בשביל זה אפשר להתגרש והגיע כבר הזמן
מסכים
הבעיה רק כמו שציינת גם אם יהיה גירושים מלחמה תיהיה
מי שלא מבין את הסימנים מוסלמים בכל העולם לא פועלים למען שלום המצב מחמיר עם הזמן אסור לחשוב ש-2 מדינות (שלא יקרה כי הם מסרבים לכל דבר) יביא לשלום פה באזור או בכלל. זה לא יקרה
הבעיה רק כמו שציינת גם אם יהיה גירושים מלחמה תיהיה
מי שלא מבין את הסימנים מוסלמים בכל העולם לא פועלים למען שלום המצב מחמיר עם הזמן אסור לחשוב ש-2 מדינות (שלא יקרה כי הם מסרבים לכל דבר) יביא לשלום פה באזור או בכלל. זה לא יקרה
פר אתה צודק לגמרי, טעות שלי :) זה רק מחזק את הטענה שהפעולות שתנועת המרי עשתה לא נועדו כדי לפגוע בחיי אנשים
לגמרי
שתביני שהיא פורקה בגלל שכל כך היה חשוב לא לפגוע באף אחד אפילו שהקצין הזה היה בכלל האחראי למה שקרה
שתביני שהיא פורקה בגלל שכל כך היה חשוב לא לפגוע באף אחד אפילו שהקצין הזה היה בכלל האחראי למה שקרה
לפעמים עדיף לתלוש את הפלסטר במכה אחת בלי הרדמה. אי אפשר לפתור את הבעיה איתם בדרך של דיבורים. אי אפשר לעשות שלום עם אנשים שלא רוצים שלום.
בדיוק
ובגלל אין כאן שום מקום להשוואה בין מה שקרה לפני הקמת המדינה לבין פיגועי טרור של מחבלים שפוגעים באזרחים חפים מפשע
ובגלל אין כאן שום מקום להשוואה בין מה שקרה לפני הקמת המדינה לבין פיגועי טרור של מחבלים שפוגעים באזרחים חפים מפשע
אמת
אין שלום עם האיסלאם!
זה הקטע אי סלאם=אין שלום. חבל שהעולם לא קלט את זה. במקום זה אנשים מתייחסים אלינו כאל נאצים שרוצחים אזרחים תמימים. טוענים שצה"ל צבא של רוצחים.
כי אנשים מפחדים שהם חס וחלילה יראו 'לא מוסריים' יותר מאשר הם מפחדים למות בגלל זה
כל כך נכון!
האי סלאם הוא לבינתיים הסיבה לכל הדברים הרעים בעולם..
רצח, אונס, פדופיליה, שקרים, גניבות, פיגועים..
האי סלאם הוא לבינתיים הסיבה לכל הדברים הרעים בעולם..
רצח, אונס, פדופיליה, שקרים, גניבות, פיגועים..
אם הם אין להם בעיה שאצלהם זה קורה יותר ויותר ומנסים להביא עוד ואומרים שהם לא בסדר כלפי 'המהגרים' המוסלמים אז אפשר להבין למה הם גם כועסים עלינו כשאנחנו מגינים על עצמנו
הלוואי המהגרים האלו המוסלמים יהרסו את התרבויות של אלה שעזרו לנאצים!
גרמניה, שבדיה, איטליה, רומניה וכו וכו
גרמניה, שבדיה, איטליה, רומניה וכו וכו
זה לא בדיוק ישרת אותנו
לא נורא
העיקר שהם יצטערו על כל יהודי ויהודי שהם הרגו ויבינו שהאיסלאם הוא הבעיה..
גם ככה הלך על אירופיסטן כבר..
העיקר שהם יצטערו על כל יהודי ויהודי שהם הרגו ויבינו שהאיסלאם הוא הבעיה..
גם ככה הלך על אירופיסטן כבר..
אני בטוח שאותן מדינות ישמחו לקבל את כל המהגרים. למה הם נטפלים דווקא לפה? שילכו למכה.
כבוד
נפגע להם הכבוד כשניצחנו וזה הפך לעניין של עיקרון
נפגע להם הכבוד כשניצחנו וזה הפך לעניין של עיקרון
תימן הייתה פעם שלנו וזאת הייתה ממלכת חמיר שהייתה כמעט על למכה!
אבל לא נורא לא צריך את תימן חח
אבל לא נורא לא צריך את תימן חח
בעיה שלהם, על טעויות משלמים. נתנו להם הזדמנות להקים מדינה והם בחרו שלא. אנחנו לא צריכים להתחשב בהם. אחרי מה שעברנו בשואה וב2000 שנות גלות מגיעה לנו הזכות לחיות פה בשקט.
שיעופו ל- 22 מדינות ערב אמן!
שיקחו את ירדן שיעשו מרד כבר נימאס לי מהם כבר!
שיקחו את ירדן שיעשו מרד כבר נימאס לי מהם כבר!
מסכים צריך לחשוב קודם כל על עצמנו
אתם חושבים בצורה ממש סובייקטיבית, ואני לא נכנס לוויכוח מיותר. ממליץ לכם להסתכל בצורה קצת יותר אובייקטיבית על העניין אבל באמת שלא מספיק אכפת לי מזה.
אני לא תומך בערבים, ומאמין במוות למחבלים אבל אני פשוט רואה את העניין אובייקטיבית כמו השואל.
זה לא שום תסמונת אישה מוכה, העובדות הקיימות הן שהארץ הייתה תחת "שליטתם", סבבה הם לא ממש היו הריבונים אבל הם היו הרוב המוחלט פה במאה האחרונה, האדמות היו חוקית שלהם (ולכן הם יכול למכור לנו אותן חוקית לאט לאט).
מבחינתי אם הייתי ערבי ברור שלא הייתי חותם בכיף על הסכם שבעצם קורע את השטח שהיה לי ל2 כשאחד מהחלקים הוא של אנשים שבאו במאה ה20 והחליטו שהארץ שלהם והתחילו להתפשט על האדמה כמו בארצות הברית שהעולים כבשו את שטחי האינדיאנים. וכל מעשי היהודים מוצדקים בגלל ספר שקדוש להם (איזה מן ערבי בזמנו היה ממש מודע למה שהלך אז, רובם היו אנשים פשוטים במעמד נמוך). (כמובן שיש עוד הוכחות שיהודים היו כאן בעבר אבל למי מהערבים באמת אכפת מזה).
בקיצור אני לא מגיב כאן יותר, אין לי כוח לוויכוח מיותר, ממליץ לכם להסתכל אובייקטיבית, אבל תעשו מה שבא לכם.
אני לא תומך בערבים, ומאמין במוות למחבלים אבל אני פשוט רואה את העניין אובייקטיבית כמו השואל.
זה לא שום תסמונת אישה מוכה, העובדות הקיימות הן שהארץ הייתה תחת "שליטתם", סבבה הם לא ממש היו הריבונים אבל הם היו הרוב המוחלט פה במאה האחרונה, האדמות היו חוקית שלהם (ולכן הם יכול למכור לנו אותן חוקית לאט לאט).
מבחינתי אם הייתי ערבי ברור שלא הייתי חותם בכיף על הסכם שבעצם קורע את השטח שהיה לי ל2 כשאחד מהחלקים הוא של אנשים שבאו במאה ה20 והחליטו שהארץ שלהם והתחילו להתפשט על האדמה כמו בארצות הברית שהעולים כבשו את שטחי האינדיאנים. וכל מעשי היהודים מוצדקים בגלל ספר שקדוש להם (איזה מן ערבי בזמנו היה ממש מודע למה שהלך אז, רובם היו אנשים פשוטים במעמד נמוך). (כמובן שיש עוד הוכחות שיהודים היו כאן בעבר אבל למי מהערבים באמת אכפת מזה).
בקיצור אני לא מגיב כאן יותר, אין לי כוח לוויכוח מיותר, ממליץ לכם להסתכל אובייקטיבית, אבל תעשו מה שבא לכם.
אנונימי
אנחנו אבל כן מסתכלים אובייקטיבית ואפילו נתנו לך טענות שונות ללמה אנחנו כן מסתכלים לזה אובייקטיבית בזמן שאתה חזרת בדיוק על אותו המשפט וטיעון
נתנו לך שלל דוגמאות אך זה ממש מאוד שונה אחד מהשני ולא התייחסת לשום דבר מעבר ל'הייתי מבין אם מישהו היה בא ורוצה לחלק את האדמות שלי ל-2' שעובדתית היסטורית גם מה שאמרת עכשיו זה בכלל טעות אז על איזה טענות אתה נשען?
נתנו לך שלל דוגמאות אך זה ממש מאוד שונה אחד מהשני ולא התייחסת לשום דבר מעבר ל'הייתי מבין אם מישהו היה בא ורוצה לחלק את האדמות שלי ל-2' שעובדתית היסטורית גם מה שאמרת עכשיו זה בכלל טעות אז על איזה טענות אתה נשען?
אנונימי- העובדות לא סובייקטיביות. והעובדות הן שרוב הארץ כלל לא הייתה מיושבת עד שהגיעו הנה העליות של היהודים והפריחו את השממה. יש כמה אלפי עדויות של אנשים שביקרו בארץ במאה ה19 והעידו על כמה הארץ שוממה ושאף אחד לא מנצל אותה ולא מתיישב בה, בין היתר גם מארק טווין שכותב כך בספרו "מסע תענוגות לארץ הקודש" שיצא ב-1867: "מכל הארצות, הנודעות בנופן המכוער, חושבני שזו ראויה לכתר האליפות. הגבעות קירחות ודהוהות
וחזותן עלובה. העמקים הם מדבריות מכוערות שבשוליהם צמחייה דלה עטוית עצב ויגון... כל קו הוא גס וכל תו הוא חד, אין פרספקטיבה המרחק אינו מחולל כאן את קסמיו. זוהי ארץ שיממון, חסרת תוחלת ושברון לב".
היהודים חיו פה לאורך כל ההיסטוריה בארבעת ערי הקודש, לעומת הפלסטינים שהיגרו לפה כעובדי אדמות ממדינות ערב בתקופת האימפריה העותמאנית וחלקם הגדול כנראה שבכלל בתקופת המנדט הבריטי.
עוד נקודה מעניינת שהייתי רוצה לתת פה היא ההגדרה של מיהו פלסטיני ע"פ האמנה הפלסטינית בעצמה, שים לב טוב: ע"פ סעיף 5 באמנה ערבי יחשב כפלסטיני בתנאי שהוא חי משכן קבע בפלשתינה עד 1947, או שהוא בן ו/או נכד לאחד כזה, אך ע"פ סעיף 6, יהודי ייחשב פלסטיני אם הוא חי פה עד "תחילת הפלישה הציונית", כלומר בערך עד העלייה הראשונה שהתרחשה ב1882. מה שמעניין פה הוא שאם היה לפלסטינים רוב בארץ במאה ה19, לפי טענתם, אז למה שהם יצטרכו להתעלם מכך ולכתוב שערבי ייחשב פלסטיני אם הוא חי פה עד 47 במקום עד הפלישה הציונית, כמו אצל היהודים? כלומר ישנה התעלמות מכוונת ממצב האוכלוסין במאה ה19, ונתינת דגש על המצב בתקופת המנדט הבריטי ע"מ להעלות את הכמות משמעותית. עובדה זו מאששת למעשה את הטענה שרובם, או לפחות חלקם הגדול של הפלסטינים הגיעו לפה רק לאחר מלחמת העולם הראשונה.
וחזותן עלובה. העמקים הם מדבריות מכוערות שבשוליהם צמחייה דלה עטוית עצב ויגון... כל קו הוא גס וכל תו הוא חד, אין פרספקטיבה המרחק אינו מחולל כאן את קסמיו. זוהי ארץ שיממון, חסרת תוחלת ושברון לב".
היהודים חיו פה לאורך כל ההיסטוריה בארבעת ערי הקודש, לעומת הפלסטינים שהיגרו לפה כעובדי אדמות ממדינות ערב בתקופת האימפריה העותמאנית וחלקם הגדול כנראה שבכלל בתקופת המנדט הבריטי.
עוד נקודה מעניינת שהייתי רוצה לתת פה היא ההגדרה של מיהו פלסטיני ע"פ האמנה הפלסטינית בעצמה, שים לב טוב: ע"פ סעיף 5 באמנה ערבי יחשב כפלסטיני בתנאי שהוא חי משכן קבע בפלשתינה עד 1947, או שהוא בן ו/או נכד לאחד כזה, אך ע"פ סעיף 6, יהודי ייחשב פלסטיני אם הוא חי פה עד "תחילת הפלישה הציונית", כלומר בערך עד העלייה הראשונה שהתרחשה ב1882. מה שמעניין פה הוא שאם היה לפלסטינים רוב בארץ במאה ה19, לפי טענתם, אז למה שהם יצטרכו להתעלם מכך ולכתוב שערבי ייחשב פלסטיני אם הוא חי פה עד 47 במקום עד הפלישה הציונית, כמו אצל היהודים? כלומר ישנה התעלמות מכוונת ממצב האוכלוסין במאה ה19, ונתינת דגש על המצב בתקופת המנדט הבריטי ע"מ להעלות את הכמות משמעותית. עובדה זו מאששת למעשה את הטענה שרובם, או לפחות חלקם הגדול של הפלסטינים הגיעו לפה רק לאחר מלחמת העולם הראשונה.
סרטן, אני לא מתעלם בכוונה מטיעוניכם, כתבתי מהפלאפון ונאלצתי לזכור מה כתבתם בראשי. לא עבד ככ..
לגבי הארץ השוממה.. סבבה, הארץ לא הייתה מפותחת יותר מדי לפני היהודים, זה ברור, הערבים לא ניסו לקדם את הארץ, פשוט חיו את חייהם הפשוטים, הם גם לא היו ממש משכילים אז אי אפשר לצפות מהם להרבה, וכן, היו פה מעט יהודים (כמו שהיו בכל מדינה מוסלמית אחרת כמעט), אבל היה רוב מוסלמי מוחלט, לא אנחנו שלטנו כאן אחרי נפילת האימפריה העותמאנית המוסלמית ולא אנחנו שלטנו לפניה, והם גם לא שלטו אחריה בגלל הבריטים, אבל מספרית הייתה להם עילה להגיד שהשטח שלהם, היו להם עובדות בשטח, איך זה סותר את הנקודה של הכותב? דרך אגב לפי גישוש קטן באינטרנט אומרים שגם הייתה הגירה ערבית לכאן לפני הבריטים אבל אין ביכולתי לדעת כמה זה נכון.
ההגדרה של מי הוא פלסטיני ממש לא מלמדת כלום לדעתי על העניין כי ברור שהגרו עוד ערבים אחרי 1882, למה להם לא להכיר בערבים אלה ולזרוק אותם לכלבים? הם רוצים שעוד ועוד ערבים יהיו כאן מבחינה חוקית כדי שכוחם מספרית יהיה משמעותי כנגד אויביהם, מאיזה אינטרס הם יוותרו על אנשים כדי להוכיח לך את זה כך אם תכנונם היה להוכיח שהמדינה שלהם בכוח ולהשמיד אותנו עוד כשרק קמה המדינה.
ולגבי הטיעון שהמילה פלסטיני לא הייתה קיימת לא מזמן ממש לא אומרת שלמוסלמים אין עילה לרצות את השטח שכבשו אחרונים.
חולצה אפורה, איך הם גרמו לכך שהם יאבדו אותם? באו גורמים חיצוניים שהשתלטו על שטחיהם והחליטו בשבילם כמה שטח הולך למי..
per לטיעונך על היסטוריית הכיבושים, מאיזו סיבה כדאי לי להסתכל על כיבוש שאיננו רלוונטי כבר? הכיבוש שנעשה על היהודים היה לפני זמן רב ואיננו פוסל את העובדה שה"כיבוש" שלנו על שטחיהם לא קיים.. מנק' מבט של אדם אובייקיטיבי שמסתכל מהצד, הכיבוש ההוא לא יהיה רלוונטי.
מבחינתי אתה בוחר להסתכל יותר מדי אחורה וזה כבר לא אובייקטיבי.
לגבי הארץ השוממה.. סבבה, הארץ לא הייתה מפותחת יותר מדי לפני היהודים, זה ברור, הערבים לא ניסו לקדם את הארץ, פשוט חיו את חייהם הפשוטים, הם גם לא היו ממש משכילים אז אי אפשר לצפות מהם להרבה, וכן, היו פה מעט יהודים (כמו שהיו בכל מדינה מוסלמית אחרת כמעט), אבל היה רוב מוסלמי מוחלט, לא אנחנו שלטנו כאן אחרי נפילת האימפריה העותמאנית המוסלמית ולא אנחנו שלטנו לפניה, והם גם לא שלטו אחריה בגלל הבריטים, אבל מספרית הייתה להם עילה להגיד שהשטח שלהם, היו להם עובדות בשטח, איך זה סותר את הנקודה של הכותב? דרך אגב לפי גישוש קטן באינטרנט אומרים שגם הייתה הגירה ערבית לכאן לפני הבריטים אבל אין ביכולתי לדעת כמה זה נכון.
ההגדרה של מי הוא פלסטיני ממש לא מלמדת כלום לדעתי על העניין כי ברור שהגרו עוד ערבים אחרי 1882, למה להם לא להכיר בערבים אלה ולזרוק אותם לכלבים? הם רוצים שעוד ועוד ערבים יהיו כאן מבחינה חוקית כדי שכוחם מספרית יהיה משמעותי כנגד אויביהם, מאיזה אינטרס הם יוותרו על אנשים כדי להוכיח לך את זה כך אם תכנונם היה להוכיח שהמדינה שלהם בכוח ולהשמיד אותנו עוד כשרק קמה המדינה.
ולגבי הטיעון שהמילה פלסטיני לא הייתה קיימת לא מזמן ממש לא אומרת שלמוסלמים אין עילה לרצות את השטח שכבשו אחרונים.
חולצה אפורה, איך הם גרמו לכך שהם יאבדו אותם? באו גורמים חיצוניים שהשתלטו על שטחיהם והחליטו בשבילם כמה שטח הולך למי..
per לטיעונך על היסטוריית הכיבושים, מאיזו סיבה כדאי לי להסתכל על כיבוש שאיננו רלוונטי כבר? הכיבוש שנעשה על היהודים היה לפני זמן רב ואיננו פוסל את העובדה שה"כיבוש" שלנו על שטחיהם לא קיים.. מנק' מבט של אדם אובייקיטיבי שמסתכל מהצד, הכיבוש ההוא לא יהיה רלוונטי.
מבחינתי אתה בוחר להסתכל יותר מדי אחורה וזה כבר לא אובייקטיבי.
אנונימי
אנונימי - רוב לא אומר שיש להם טענה לבעלות על השטח... זה רק אומר ששטח מסוים היה שייך להם אין קשר בין הדברים
הם היו פה רוב אבל המדינה הייתה בבעלות בריטניה ומבחינת בעלות פרטית היו הרבה שטחים שנקנו על ידי יהודים והיו שייכים ליהודים ואחרים היו שייכים למוסלמים או לבריטים אין בזה שום עילה לטענה. רוב לא נותן טענה לבעלות על כל השטח
הגירה מוסלמית התחילה לארץ ב-1900 עם התחלת הפיתוח של האיזור על ידי האימפריה העותמנית
יהודים התחילו לעלות בסביבות 1880
באו גורמים חיצוניים שהשתלטו על שטחיהם והחליטו בשבילם כמה שטח הולך למי - כן כמו שהם עשו לאחרים ששלטו בשטח לפניהם מה הפואנטה או שאתה אומר שזה התהנהגות לא מוסרית או שזה כן נותן עילה לבעלות על השטח תצטרך להחליט זה לא יכול להיות גם וגם השטח והמדינה בכללותה לא הייתה שייכת להם
להסתכל יותר מדי אחורה זה לא אובייקטיבי - לא שאתה מסתכל רק דור אחד אחורה בשביל לטעון שכיבוש שטח על ידי אחר זה לא דבר מוסרי ולכן היה להם טענה?
למה כשהם כובשים את השטח מהנוצרים זה בסדר אבל כשכובשים מהם זה לא בסדר.?
הם היו פה רוב אבל המדינה הייתה בבעלות בריטניה ומבחינת בעלות פרטית היו הרבה שטחים שנקנו על ידי יהודים והיו שייכים ליהודים ואחרים היו שייכים למוסלמים או לבריטים אין בזה שום עילה לטענה. רוב לא נותן טענה לבעלות על כל השטח
הגירה מוסלמית התחילה לארץ ב-1900 עם התחלת הפיתוח של האיזור על ידי האימפריה העותמנית
יהודים התחילו לעלות בסביבות 1880
באו גורמים חיצוניים שהשתלטו על שטחיהם והחליטו בשבילם כמה שטח הולך למי - כן כמו שהם עשו לאחרים ששלטו בשטח לפניהם מה הפואנטה או שאתה אומר שזה התהנהגות לא מוסרית או שזה כן נותן עילה לבעלות על השטח תצטרך להחליט זה לא יכול להיות גם וגם השטח והמדינה בכללותה לא הייתה שייכת להם
להסתכל יותר מדי אחורה זה לא אובייקטיבי - לא שאתה מסתכל רק דור אחד אחורה בשביל לטעון שכיבוש שטח על ידי אחר זה לא דבר מוסרי ולכן היה להם טענה?
למה כשהם כובשים את השטח מהנוצרים זה בסדר אבל כשכובשים מהם זה לא בסדר.?
אני לא מצדיק כיבושים בכללי אם איכשהו הגעת למסקנה הזאת, בכל מקרה אני פשוט מסתכל על הכיבוש האחרון.. כי לדעתי הוא הכי רלוונטי.
ואני לא אומר שהוא ספציפית לא מוסרי, כי הם כולם לא, פשוט אומר שלא יותר מדי קשה להבין את המרד הערבי.. שאני לא תומך בו.. או משהו.. אני חייל בצבאנו באיו"ש..
ואם תסתכל על המפה המדינית לאורך השנים תראה שלרוב אכן יש משמעות, במדינה דמוקרטית למשל רוב קובע חוקים.
במדינה אחרת רוב קובע את התרבות.
כמו שבארצות הברית בגלל העולים הרבים דוברי האנגלית התרבות מושפעת ברובה מהרוב הנוצרי שדובר אנגלית (ויש שם מלא גרמנים למשל).
כמו שאצלנו החינוך מושפע מהרוב היהודי, התרבות, מראה הרחוב, הדעות ( ולפני שתבוא בטענה שהם לומדים תכנים ערביים, זה ברור שהם ילמדו, הם חלק ממדינה דמוקרטית ויש לנו מחוייבות, אבל חלק מהערבים נחשפים גם לתכנים יהודיים)
רוב הצמיח הרבה פעמים אוטונומיות, כמו שהרוב בקטלוניה ספרד רוצה לקבל עצמאות ועוד דוגמא לאוטונומיה מרוב, רק של יהודים מצורפת למטה ויש עוד המון כאלו..
ואני לא אומר שהוא ספציפית לא מוסרי, כי הם כולם לא, פשוט אומר שלא יותר מדי קשה להבין את המרד הערבי.. שאני לא תומך בו.. או משהו.. אני חייל בצבאנו באיו"ש..
ואם תסתכל על המפה המדינית לאורך השנים תראה שלרוב אכן יש משמעות, במדינה דמוקרטית למשל רוב קובע חוקים.
במדינה אחרת רוב קובע את התרבות.
כמו שבארצות הברית בגלל העולים הרבים דוברי האנגלית התרבות מושפעת ברובה מהרוב הנוצרי שדובר אנגלית (ויש שם מלא גרמנים למשל).
כמו שאצלנו החינוך מושפע מהרוב היהודי, התרבות, מראה הרחוב, הדעות ( ולפני שתבוא בטענה שהם לומדים תכנים ערביים, זה ברור שהם ילמדו, הם חלק ממדינה דמוקרטית ויש לנו מחוייבות, אבל חלק מהערבים נחשפים גם לתכנים יהודיים)
רוב הצמיח הרבה פעמים אוטונומיות, כמו שהרוב בקטלוניה ספרד רוצה לקבל עצמאות ועוד דוגמא לאוטונומיה מרוב, רק של יהודים מצורפת למטה ויש עוד המון כאלו..
אנונימי
גם לי לא קשה להבין את האלימות המוסלמית שנובע ממידע היסטורי לא נכון שסיפקו להם ומשילהוב שלהם לאלימות ושרק דרך אלימות ינצחו ושהמטרה ההיא בכלל לא שלום אלא כיבוש כל השטח... זה שאני יכול להבין לא אומר שאני אמור לפתח סימפטיה או לעשות צעדים ששמים אותי בסיכון
הרוב קובע חוקים אבל לא קובע שטח... זה שהמוסלמים היו הרוב לא אומר שכל המדינה הייתה שייכת להם מה הקשר?
הרוב קובע חוקים אבל לא קובע שטח... זה שהמוסלמים היו הרוב לא אומר שכל המדינה הייתה שייכת להם מה הקשר?
מה הקשר לפתח סימפטיה או לעשות צעדים שישימו אותך בסיכון? אתה גורר את הדיון הטיפשי הזה למשהו אחר לא קשור.
אוקיי, תנסה להקים מדינה על שטח בלי רוב, נראה איך החוקים שלך יעברו, עריצות הרוב קיימת תמיד. אתה לא תוכל לשלוט על אזור מסוים אם מספרייך באיזור לא מצדיקים זאת, כמו שטחי אלזס ולורן שהיו שרועים במחלוקת בין גרמניה וצרפת במשך הרבה שנים בגלל רוב גרמני בשטחים צרפתיים (אם אני לא טועה).
עזוב אפילו אוקראינה, הייתה תחת שלטון בריה"מ והחליטה להפרד בזמן נפילתו כי הרוב בשטח ההוא הזדהה כאוקראיני, בשטח שבו הם היו הרוב הוקמה מדינה.
אוקיי, תנסה להקים מדינה על שטח בלי רוב, נראה איך החוקים שלך יעברו, עריצות הרוב קיימת תמיד. אתה לא תוכל לשלוט על אזור מסוים אם מספרייך באיזור לא מצדיקים זאת, כמו שטחי אלזס ולורן שהיו שרועים במחלוקת בין גרמניה וצרפת במשך הרבה שנים בגלל רוב גרמני בשטחים צרפתיים (אם אני לא טועה).
עזוב אפילו אוקראינה, הייתה תחת שלטון בריה"מ והחליטה להפרד בזמן נפילתו כי הרוב בשטח ההוא הזדהה כאוקראיני, בשטח שבו הם היו הרוב הוקמה מדינה.
אנונימי
תגיד אתה רציני? כל הפואנטה של השאלה היא "אפשר להבין את הפלסטינאים לא?" מהמקום שהם כביכול "נלחמים למען עצמם ומדינה". אז אפשר להבין את הסיפורים שמספרים להם ומלהיטים אותם אבל לא להבין אותם מבחינה שמצדיק משהו או אמור לעורר איזשהי סימפטיה. זה היה הפואנטה בשאלה
מה הקשר בין שלטון רוב לבין בעלות על שטחים בפועל תגיד לי אתה לא מבין את השאלה?
אם אני רוכש דירה בעיר שהרוב שם רוסים ואני במקרה מרוקאי האם הדירה שלי לא שייכת לי אחרי שקניתי אותה או קיבלתי במתנה רק בגלל שהרוב שם הם רוסים?
אם קיבלתי במתנה 10 בניין בשכונה שיש רק 30 האם הבניינים האלו לא שייכים לי רק בגלל שאני מרוקאי והשכונה כולה היא שכונה רק של רוסים? מה הקשר בין בעלות על שטח לבין להיות רוב באיזור מסוים תגידי לי מה אתה מערבב דברים?
זה שהמוסלמים היו פה רוב לא אומר שרוב השטח היה שייך להם פיזית. יכול להיות 8 מוסלמים על 2 יהודים במדינה של 500 ק"מ על 40 זה אומר שה-8 מוסלמים הם הבעלים של כל המדינה הוא שלמי שיש את הבעלות בפועל אחרי רכישה הוא הבעלים? אתה מערבב מושגים שלא קשורים אחד לשני
מה הקשר בין שלטון רוב לבין בעלות על שטחים בפועל תגיד לי אתה לא מבין את השאלה?
אם אני רוכש דירה בעיר שהרוב שם רוסים ואני במקרה מרוקאי האם הדירה שלי לא שייכת לי אחרי שקניתי אותה או קיבלתי במתנה רק בגלל שהרוב שם הם רוסים?
אם קיבלתי במתנה 10 בניין בשכונה שיש רק 30 האם הבניינים האלו לא שייכים לי רק בגלל שאני מרוקאי והשכונה כולה היא שכונה רק של רוסים? מה הקשר בין בעלות על שטח לבין להיות רוב באיזור מסוים תגידי לי מה אתה מערבב דברים?
זה שהמוסלמים היו פה רוב לא אומר שרוב השטח היה שייך להם פיזית. יכול להיות 8 מוסלמים על 2 יהודים במדינה של 500 ק"מ על 40 זה אומר שה-8 מוסלמים הם הבעלים של כל המדינה הוא שלמי שיש את הבעלות בפועל אחרי רכישה הוא הבעלים? אתה מערבב מושגים שלא קשורים אחד לשני
אתה מקצין את זה לקנה מידה ממש קטן.. בדוגמא שלך סבבה שתהיה הבעלים החוקי של עשרת הבניינים, אני מניח שאני יותר מדבר על בעלות מופשטת, בעלות פרימיטיבית, לא יודע איך לקרוא לזה, מבחינת בעלות כזו הרוסים עדיין יהיו ה"בעלים" של השכונה למרות שחלק ממנה שלך, יש להם רוב, תהיה להם השפעה גדולה יותר על האיזור).
כמו שהיה סיפור לא מזמן בחדשות או משהו שבשכונה חרדית מסויימת מציקים למשפחה אחרת ששונה מהם בדת למרות שגם הם יהודים אדוקים.. מתחננים שהם יעזבו כי לא מתאים להם. לרוב בשכונה יש כוח עליך ואם הם רוצים הם יכולים לגרום לך לעוף. בין אם זה בלהציק לך או אשכרה להעיף אותך או לגרום לשהות שלך להיות גהנום.
אני לא רואה בזה ממש מתן סימפטיה, יותר מתן מעט לגיטימציה למאבק לאומי פלשטינאי בכללי, לא לshit show שמתחולל בחוץ לרוב
כמו שהיה סיפור לא מזמן בחדשות או משהו שבשכונה חרדית מסויימת מציקים למשפחה אחרת ששונה מהם בדת למרות שגם הם יהודים אדוקים.. מתחננים שהם יעזבו כי לא מתאים להם. לרוב בשכונה יש כוח עליך ואם הם רוצים הם יכולים לגרום לך לעוף. בין אם זה בלהציק לך או אשכרה להעיף אותך או לגרום לשהות שלך להיות גהנום.
אני לא רואה בזה ממש מתן סימפטיה, יותר מתן מעט לגיטימציה למאבק לאומי פלשטינאי בכללי, לא לshit show שמתחולל בחוץ לרוב
אנונימי
יש כאן הבדל בין בעלות על הזהות או התנהגות של איזור מסוים מה שאומר שמוסלמים במקומות בארץ הם יכלו לקבוע את ההתנהגות באזור מסוים כמו שחרדים קובעים אך מאה שערים יתנהל לבין בעלות על המדינה או על שטחים מסוימים זה לא אותו הדבר לכן הטענה הזאת לא רלוונטית..
זה גם לא לגטימציה למה שהם עושים. הם במצב שהם נמצאים כי יותר מ-100 שנה הם מסרבים הלסכמים ולא פועלים לפשרה למען שלום ומנסים הכל או כלום ובהרבה מצבים בכלל לא מראי םרצון אמיתי לשלום עם דיבור מסוים לטלוויזיה שלנו או לחו"ל ואז אצלהם "לא נוותר עד שכל פיסת אדמה תחזור אלינו! מהנהר ועד הים!" איזה לגיטמציה תגיד לי? איזה פרטנר לשלום או אנשים שאפשר לשתף איתם פעולה? בחייאת
זה גם לא לגטימציה למה שהם עושים. הם במצב שהם נמצאים כי יותר מ-100 שנה הם מסרבים הלסכמים ולא פועלים לפשרה למען שלום ומנסים הכל או כלום ובהרבה מצבים בכלל לא מראי םרצון אמיתי לשלום עם דיבור מסוים לטלוויזיה שלנו או לחו"ל ואז אצלהם "לא נוותר עד שכל פיסת אדמה תחזור אלינו! מהנהר ועד הים!" איזה לגיטמציה תגיד לי? איזה פרטנר לשלום או אנשים שאפשר לשתף איתם פעולה? בחייאת
שוב אתה לא מבין את מה שאני אומר, מבחינתי זה די לגיטימי שהם ירצו את השטח שלהם חזרה, לא מה שהם עושים בפועל כדי לקבל אותו.
והבעלות המופשטת שלהם על שטחים אלו ומה שקרה בהם בפועל בזמן המנדט הבריטי גורמת להם להאבק מאז על החזרת רכושם המופשט.
זוהי דעתי. וזה בסדר אם תחלוק עליה.
והבעלות המופשטת שלהם על שטחים אלו ומה שקרה בהם בפועל בזמן המנדט הבריטי גורמת להם להאבק מאז על החזרת רכושם המופשט.
זוהי דעתי. וזה בסדר אם תחלוק עליה.
אנונימי
לא זה כל העניין מבחינתי זה לא לגיטימי שהם ירצו את השטח חזרה.. הם פתחו במלחמה ובגלל זה הפסידו אותה בעיות שלהם אין שום לגיטימציה
ואין כזה דבר בעלות מופשטת. או שהם בעלים של השטח או שלא אין כזה דבר בעלות מופשטת
ואין כזה דבר בעלות מופשטת. או שהם בעלים של השטח או שלא אין כזה דבר בעלות מופשטת
ממה שאני נראה לי רואה, הם חולקים עליך חח.
ובסדר, לדעתך זה לחלוטין לא לגיטימי.
לדעתי, המאבק, במידה והיה מתנהל בצורה לגיטימית ולא אכזרית כמו שקורה עכשיו, היה מגיע לו את הזכות למעט לגיטימיות מצידי.
יש לנו דעות שונות חח אין מה לעשות..
כמו שאומרים, let's agree to disagree.
ובסדר, לדעתך זה לחלוטין לא לגיטימי.
לדעתי, המאבק, במידה והיה מתנהל בצורה לגיטימית ולא אכזרית כמו שקורה עכשיו, היה מגיע לו את הזכות למעט לגיטימיות מצידי.
יש לנו דעות שונות חח אין מה לעשות..
כמו שאומרים, let's agree to disagree.
אנונימי
ואני שוב חוזר, אני חייל שמשרת בגזרה הכי חמה בארץ (איו"ש), אפשר להגיד שחי ליד השטחים הכי מסוכנים כחמישה ימים בשבוע, אומנם לא קרבי, אבל אני שמח לשרת. אני לא שונא ישראל.
אנונימי
מה זה משנה אם חולקים עלי לבין אם אני חושב שזה לגיטימי או לא ואם אני מתבסס על דברים מוחשיים בשביל לחשוב את זה? הדעה שלי לא מבוססת מהתשומת לב או האישור שאני מקבל מהם..
אם זה היה הצורת מחשבה שלהם הם כבר היו מסכימים ל-2 מדינות ב-1920 וכל מה שאנחנו מדברים עכשיו לא היה רלוונטי. המצב העכשיו היא בגלל הגישה שלהם
ערב טוב
אם זה היה הצורת מחשבה שלהם הם כבר היו מסכימים ל-2 מדינות ב-1920 וכל מה שאנחנו מדברים עכשיו לא היה רלוונטי. המצב העכשיו היא בגלל הגישה שלהם
ערב טוב
לא אמרתי שאתה שונא ישראל או חשבתי שאתה לא שמח לשרת.. אני אומר שאתה נותן יותר מדי קרדיט לצד השני זה הכל
חחח ברור לי שדעתם לא משפיעה עליך, וברור שהם לא נוהגים נכון, פשוט כעם **אם הם היו נוהגים נכון** הייתה מגיעה להם מעט לגיטימציה למאבק מצידי
אנונימי
כל הקטע שאם הם היו נוהגים נכון אנחנו כבר לא היינו במצב מהתחלה
צודק לחלוטין
אנונימי