2 תשובות
במידת מה אפשר לדמות את המצב למזג האוויר שלא תמיד מתאים לתוכניות שלנו אבל את גם לא יכולה לשנות אותו...
אם היית לוקחת אותו ל mri היית מגלה שמוח שלו עובר שינויים דרמטיים הכוללים מבנים ומסלולים עיביים חדשים וזה בלי להזכיא את השינויים הנובעים מפעילות מוגברת של המערכת ההורמונאלית.
נסי לארגן לך מערכת תומכת ותמשיכי להראות לו שאת שם בשבילו בכל מזג אוויר כולל מסגרת משמעתית הנחוצה לתפקודו.
אם היית לוקחת אותו ל mri היית מגלה שמוח שלו עובר שינויים דרמטיים הכוללים מבנים ומסלולים עיביים חדשים וזה בלי להזכיא את השינויים הנובעים מפעילות מוגברת של המערכת ההורמונאלית.
נסי לארגן לך מערכת תומכת ותמשיכי להראות לו שאת שם בשבילו בכל מזג אוויר כולל מסגרת משמעתית הנחוצה לתפקודו.
דוד ישפה
בנים בגיל הזה עוברים הרבה תהליכים חברתיים, חלקם לא קלים. אני משער שיש ירידה בלימודים והתנהגות בעייתית מבעבר (אם היה שיפור לא היית פונה אלינו בעצה..) - הייתי מתקשר להורים של חברים שלו ומנסה לברר אם גם אצלם נראים דברים דומים.
הרבה גורמים יכולים להיות מעורבים החל מבעיות של מקובלות, דרך איומים של בריון/ים שמשליטים טרור ואלימות עליו ועל חבריו, דרך התאהבות ועד, חלילה, לסמים. בלי להילחץ, זה הזמן להתחיל לעשות בירור וחקירה של גורמים בביה"ס, להיוועץ במחנכת וביועצת ובעיקר - לא להציק לו בשאלות, אם אינו מעוניין לענות - תנו לו הרגשה שאתם שם בשבילו (זה נקרא "נוכחות הורית") וקראי את הספר "אובדן הסמכות ההורית" של עומר - מעין מורה דרך למקרים כאלה.
הרבה גורמים יכולים להיות מעורבים החל מבעיות של מקובלות, דרך איומים של בריון/ים שמשליטים טרור ואלימות עליו ועל חבריו, דרך התאהבות ועד, חלילה, לסמים. בלי להילחץ, זה הזמן להתחיל לעשות בירור וחקירה של גורמים בביה"ס, להיוועץ במחנכת וביועצת ובעיקר - לא להציק לו בשאלות, אם אינו מעוניין לענות - תנו לו הרגשה שאתם שם בשבילו (זה נקרא "נוכחות הורית") וקראי את הספר "אובדן הסמכות ההורית" של עומר - מעין מורה דרך למקרים כאלה.
באותו הנושא: