11 תשובות
אני כל הזמן חושבת על הרוע שיש בחוק, הכל בגלל כסף אין שום קשר למוסריות, עדיף כבר צפון קוריאה, שמה כולם שווים
כן חחח צודקת באמת כולם שווים בעבודות פרך שהם מקבלים בכלא ששם הם תקועים כל החיים שלהם.
כי המטרה היא לא צדק, אלא איכות חיים טובה יותר לכלל החברה ע"י כך שהמחשבים יתחשבו בהשלכות ולכן ינסו להימנע ממעשים אסורים?
שואל השאלה:
תשובה די מעצבנת.. לפחות היית אומר שזה הצדק האיכות חיים, תשובה נוראית ואיומה (לא אישית עליך יתכן שאתה צודק וזו הטרגדיה)
אנונימי
איזה צדק יש באיכות חיים? יכול להיות שיש, אבל זה לא מובן מאליו בכלל.

מה עדיף - צדק ושוויון מוחלטים וסבל לכולם, או צדק ושוויון יחסיים וחיים טובים כמעט לכולם?
אני מבין את התסכול שאת חווה לנוכח ההבנה שיש חוסר צדק גדול בעולם, אבל האם יש לך פתרון אלטרנטיבי?
שואל השאלה:
האמת שהשאלה מטעה כי יכול להיות שוויון (כולם שווים בפני החוק) ועדין חוסר צדק כנ"ל,
אני מציע להתפלל למתכנת שיסיר את הרוע מקרבנו ויביא את ימות המשיח..
אנונימי
אמרתי: צדק יחסי, ושוויון יחסי (כלומר ששניהם לא מושלמים).
וגם לפי מה שהבנתי ממך, צדק = שוויון.

דרך אגב, את לומדת תורת המוסר או משהו כזה?
שואל השאלה:
אני לומדת פילוסופיה, אתיקה, ומוסר, כן.
אנונימי
בבית הספר?
שואל השאלה:
יוסיף דעת יוסיף מכאיב ואף על פי כן שווה להוסיף דעת (הקוצקר),
אבל למה מענישים? לא ענית!
אנונימי
מענישים בשביל להראות שלכל פשע יש השלכות. על מנת שאחרים לא יעשו את הפשע הזה גם ויחשבו שלא יהיו לזה השלכות.
פעם שאלתי את אבא שלי "אבא, למה שמים רוצחים בכלא? הרי זה לא יחזיר את הבן אדם לחיים" והוא ענה לי שזה בשביל שאחרים לא ירצחו גם.