8 תשובות
קעקוע אסור על פי התורה ליהודים, רצוי להמנע
שואל השאלה:
אני באה מבית דתי ויש לי 2 כבר.. וגם אלה קעקועים עם משמעות שברור שאני לא אוותר עליהם ולא אצטער עליהם גם בחיים!
והיום יש הרבה דברים שאסור לפי התורה ואנשים עושים. עם זה רצח, בגידה, שקר, ולא חסר.
כל אחד אחיה לפי האמונה שלו.
אני באה מבית דתי ויש לי 2 כבר.. וגם אלה קעקועים עם משמעות שברור שאני לא אוותר עליהם ולא אצטער עליהם גם בחיים!
והיום יש הרבה דברים שאסור לפי התורה ואנשים עושים. עם זה רצח, בגידה, שקר, ולא חסר.
כל אחד אחיה לפי האמונה שלו.
אנונימית
גל111 - שים לב שבשום מקום בשאלה לא כתוב "האם קעקוע מותר על פי התורה ליהודים?" וגם לא "האם רצוי להימנע מקעקועים?".
אם תוכל להבא להימנע מלדחוף את האידאולוגיה שלך למקומות שבהן היא אינה נדרשת, זה יוכל מאוד לעזור לשמור על דיון ענייני.
ושואלת השאלה צודקת, רק שזה לא רק היום, זה היה ככה מאז ומעולם.
אם תוכל להבא להימנע מלדחוף את האידאולוגיה שלך למקומות שבהן היא אינה נדרשת, זה יוכל מאוד לעזור לשמור על דיון ענייני.
ושואלת השאלה צודקת, רק שזה לא רק היום, זה היה ככה מאז ומעולם.
אנונימי
אתן טועות הוא ענה ממין השאלה זה דיון ואפשר להעיר את תשומת ליבה לענין הדתי,
וגם אני מתפלא כל אחד אחד יעשה מה שהוא רוצה?! הזכרת רצח..
וגם אני מתפלא כל אחד אחד יעשה מה שהוא רוצה?! הזכרת רצח..
אנונימי
ריבוע ריק.
ובלי מסגרת.
ובלי מסגרת.
"אפשר להעיר את תשומת ליבה לענין הדתי" - אפשר, אבל זה לא רלוונטי וזאת כפייה דתית (דחיפת אידאולוגיה דתית בכל מקום ללא קשר לנושא ולרלוונטיות שלו לענייני דת).
מבחינתי זה בדיוק כמו שמישהו ישאל איפה אפשר לקנות צ'יזבורגר חוץ ממקדונלדס ובתשובות יכתבו לו דברים על כשרות ובשר חלב.
אפשר, אבל מה הקשר? זאת תהיה כפייה דתית לכל דבר.
"במקום להטיף לגל 111, עשית שגיאה לא פחות גדולה ממנו" - קודם כל אני שמח על ההבנה שגל111 עשה שגיאה, זה כבר מנחם אותי.
מכאן שגם אם עשיתי שגיאה, זה לא במקום השגיאה שלו, זה בנוסף לה.
"גם אתה לא ענית לשאלה שבכותרת" - צודק, אבל הבעיה שלי עם התשובה שלו הייתה הרבה פחות קשורה לזה שהוא לא ענה לשאלה והרבה יותר קשורה לדחיפת האידאולוגיה הדתית בלי קשר לכלום.
"אז מה בדיוק הפריע לך בתשובתו?" - זה, זה מה שהפריע לי.
ומה שעוד יותר מפריע לי זה שבגלל שהאתר מורכב בעיקר ממשתמשים דתיים, הם גם עושים פלוס על התגובה הלא רלוונטית ועושים מינוסים על שלי, וזה לא כי אני בוטה או שהטענה שלי לא נכונה, זה פשוט כי גל111 מייצג את הכפייה הדתית והאתר מאוכלס על ידי האוכלוסיה הדתית, כך שלא משנה מה יכתבו פה שיעביר אידאולוגיה דתית, זה יקבל תמיכה אוטומטית.
"ומדוע סגנון התשובה שלך בוטה ולא חברי, גם אם התשובה מנוגדת לאידיאולוגיה" - סגנון התשובה בוטה ולא חברי כי הסבלנות שלי מאוד קטנה כשזה מגיע לכפייה דתית.
אני לא אכנס לאם התשובה מנוגדת לאידאולוגיה שלי או לא, זה לא רלוונטי, בדיוק כמו שהתשובה לא הייתה רלוונטית, השאלה הייתה x, התשובה הייתה על y, אמרתי שלהבא יענה על x כששואלים על x, כי אחרת מה הרעיון של לשאול שאלות כאן?
אם הוא פשוט היה עונה על x כששאלו על x, אני לא הייתי כותב שום דבר.
מבחינתי זה בדיוק כמו שמישהו ישאל איפה אפשר לקנות צ'יזבורגר חוץ ממקדונלדס ובתשובות יכתבו לו דברים על כשרות ובשר חלב.
אפשר, אבל מה הקשר? זאת תהיה כפייה דתית לכל דבר.
"במקום להטיף לגל 111, עשית שגיאה לא פחות גדולה ממנו" - קודם כל אני שמח על ההבנה שגל111 עשה שגיאה, זה כבר מנחם אותי.
מכאן שגם אם עשיתי שגיאה, זה לא במקום השגיאה שלו, זה בנוסף לה.
"גם אתה לא ענית לשאלה שבכותרת" - צודק, אבל הבעיה שלי עם התשובה שלו הייתה הרבה פחות קשורה לזה שהוא לא ענה לשאלה והרבה יותר קשורה לדחיפת האידאולוגיה הדתית בלי קשר לכלום.
"אז מה בדיוק הפריע לך בתשובתו?" - זה, זה מה שהפריע לי.
ומה שעוד יותר מפריע לי זה שבגלל שהאתר מורכב בעיקר ממשתמשים דתיים, הם גם עושים פלוס על התגובה הלא רלוונטית ועושים מינוסים על שלי, וזה לא כי אני בוטה או שהטענה שלי לא נכונה, זה פשוט כי גל111 מייצג את הכפייה הדתית והאתר מאוכלס על ידי האוכלוסיה הדתית, כך שלא משנה מה יכתבו פה שיעביר אידאולוגיה דתית, זה יקבל תמיכה אוטומטית.
"ומדוע סגנון התשובה שלך בוטה ולא חברי, גם אם התשובה מנוגדת לאידיאולוגיה" - סגנון התשובה בוטה ולא חברי כי הסבלנות שלי מאוד קטנה כשזה מגיע לכפייה דתית.
אני לא אכנס לאם התשובה מנוגדת לאידאולוגיה שלי או לא, זה לא רלוונטי, בדיוק כמו שהתשובה לא הייתה רלוונטית, השאלה הייתה x, התשובה הייתה על y, אמרתי שלהבא יענה על x כששואלים על x, כי אחרת מה הרעיון של לשאול שאלות כאן?
אם הוא פשוט היה עונה על x כששאלו על x, אני לא הייתי כותב שום דבר.
אנונימי
"אני בדעה שצריך להיות סובלניים לשני הכיוונים. לא חייבים להסכים על כלום, אך אפשר להתווכח בנועם." - לגמרי מסכים.
"אם נשמעתי בהודעה הקודמת כמטיף או ככועס, ממש לא." - לא נשמעת ככה, לפחות לא לי.
"שנדע לכבד איש את רעהו ככל האפשר." - אמן.
"יום טוב ומוצלח." - תודה, גם לך.
"אם נשמעתי בהודעה הקודמת כמטיף או ככועס, ממש לא." - לא נשמעת ככה, לפחות לא לי.
"שנדע לכבד איש את רעהו ככל האפשר." - אמן.
"יום טוב ומוצלח." - תודה, גם לך.
אנונימי
שואל השאלה:
להצטרף לעבריינים?! בוא/י לא נגזים בכלל! אולי תגיד/י שאני מוכנה ומזומנה לדעאש וזהו!
אני כולה לשאלתי שאלה לגבי קעקוע בפירושו בריאות שיתנו לי רעיונות! לא ביקשתי הטפות מוסר פה! זה שאתם לוקחים את זה למקום שלי אז גם לי מותר להביע דעה במיוחד שזה השאלה שלי! שיהיה סופש מהנה! כי מפה לא ממש יצא לי הישועה!
להצטרף לעבריינים?! בוא/י לא נגזים בכלל! אולי תגיד/י שאני מוכנה ומזומנה לדעאש וזהו!
אני כולה לשאלתי שאלה לגבי קעקוע בפירושו בריאות שיתנו לי רעיונות! לא ביקשתי הטפות מוסר פה! זה שאתם לוקחים את זה למקום שלי אז גם לי מותר להביע דעה במיוחד שזה השאלה שלי! שיהיה סופש מהנה! כי מפה לא ממש יצא לי הישועה!
אנונימית