58 תשובות
זאת מערכת שעובדת באופן נוראי
כל כך.
זאת בולימיה של לימודים.
זאת בולימיה של לימודים.
אני חושב ככה גם מערכת חינוך ב2017 מתנהלת כמו בשנות ה50 ים שיטות לימוד לא אפקטיביות או יעילות בכללי
מסכימה כל כך
שואל השאלה:
וגם בנוסף אנחנו מתחילים בשמונה בבוקר ככה שאנחנו קמים בשש וחצי כמו איכרים ואנחנו באמת מתחילים לקלוט משהו רק בתשע וחצי עשר והם מצפים מאיתנו להיות רובוטים לא לאחר לשיעורים לא לצייק ולא לדבר 8 שעות רק להיות עם העיניים עליהם ולהעתיק ולהקשיב ובנוסף להיות בכיתות המסריחות ולשבת על ה"כיסאות" השבורים שלהם שכואבים לנו בגב
וגם בנוסף אנחנו מתחילים בשמונה בבוקר ככה שאנחנו קמים בשש וחצי כמו איכרים ואנחנו באמת מתחילים לקלוט משהו רק בתשע וחצי עשר והם מצפים מאיתנו להיות רובוטים לא לאחר לשיעורים לא לצייק ולא לדבר 8 שעות רק להיות עם העיניים עליהם ולהעתיק ולהקשיב ובנוסף להיות בכיתות המסריחות ולשבת על ה"כיסאות" השבורים שלהם שכואבים לנו בגב
אנונימי
תראה את הסרטון הזה הוא מסביר בדיוק למה המערכת הזאת דפוקה ממש
כיתה ט זה קייטנה אם את קוראת לזה עומס לא יודעת מה יהיה איתך בכיתה יא
אנונימית
הבית ספר אומר לך לקום מוקדם ולא לאחר כדי להכין אותך לצבא
מה תעשי בצבא?! הרי איחרת. ובקשר לבית ספר, חייב משמעת ומסגרת.
אי אפשר שאין מסגרת, אם לא היה בית ספר היה משעמם מאוד.
מה תעשי בצבא?! הרי איחרת. ובקשר לבית ספר, חייב משמעת ומסגרת.
אי אפשר שאין מסגרת, אם לא היה בית ספר היה משעמם מאוד.
אנונימית
שואל השאלה:
כן יש עומס ואפילו בח' היה אפשר גם להתחיל להרגיש את העומס מוגבר וחח זה בדיוק מה שאני מפחד ממנו כיתה יא' וט' זה לא קייטנה קייטנה זה כיתה א', והמשמעת ומהסגרת הזאת שאת כל כך אוהבת היא יותר מידי ומעיקה כבר לכל דבר יש גבול
כן יש עומס ואפילו בח' היה אפשר גם להתחיל להרגיש את העומס מוגבר וחח זה בדיוק מה שאני מפחד ממנו כיתה יא' וט' זה לא קייטנה קייטנה זה כיתה א', והמשמעת ומהסגרת הזאת שאת כל כך אוהבת היא יותר מידי ומעיקה כבר לכל דבר יש גבול
אנונימי
אני מסכימה איתך, אנחנו כבר ב2017, שיטת הלימוד הזאת ישנה ולא מוצלחת. המבחנים הם בתכלס על הזיכרון שלנו בלבד ויש עוד המון פאקים שאני אפילו לא רוצה להיכנס לזה כי אין לזה סוף.
כיתה יא' זה רחמנות פשוט..
חח כל העניין מזכיר לי את השיר יא2 של טונה
כיתה יא' זה רחמנות פשוט..
חח כל העניין מזכיר לי את השיר יא2 של טונה
אנונימית
כל כך אני רק בתחילת יא ואין לי חיים אני כל היום בלימודים משש וחצי עד 4 שאני חוזרת הביתה ומאז עד 12 בלילנ על פרוייקטים ושיעורים אני פשוט גמורה נפשית
אנונימית, גם בכיתה א צריך לקום מוקדם ולא לאחר. "מכינים" אותם לצבא כבר בגיל שש? מעניין מאוד
אני לא חושב שצריך לחשוב בכלל על הצבא עד ההגעה לתיכון.
אני לא חושב שצריך לחשוב בכלל על הצבא עד ההגעה לתיכון.
שואל השאלה:
אני ממש מפחד שאני יגיע לכיתה שאת עכשיו איך אני ישרוד אימלה עד עכשיו היה לנו 3 מצגות להגיש
אני ממש מפחד שאני יגיע לכיתה שאת עכשיו איך אני ישרוד אימלה עד עכשיו היה לנו 3 מצגות להגיש
אנונימי
אני ממש מסכימה.. על החומר בהיסטוריה ומתמטיקה אנגלית מאד מכביד.. קשה לחיות את החיים לדעתי זה מוגזם ברור
אני כיתה י"א חבר
כיתה ט' וי' זה בדיחה לעומת י"א
פשוט הליכה בפארק.
כיתה ט' וי' זה בדיחה לעומת י"א
פשוט הליכה בפארק.
תלמדו בשקט. מה כואב ללכת ללמוד 8 שעות ולחזור הביתה?! מפונקים!
אנונימית
בתור אחת שביא... אין לך מה להתלונן.
זה מה יש לא משנה כמה זה מעצבן.
המרמור שלכם לא מפריע לי יש לי מבחן כל יומיים
זה מה יש לא משנה כמה זה מעצבן.
המרמור שלכם לא מפריע לי יש לי מבחן כל יומיים
וואי אני ממש מזדהה עם מה שאמרת אתה אומר מה שאני אומרת כל הזמן, שהמערכת הזאת דפוקה... וממש לא בה לי להיות בכיתה יא' o_o נשמע כמו גיהנום...
מה כואב?
עברת בכלל את כיתה י"א מתוקה?
עברת בכלל את כיתה י"א מתוקה?
שואל השאלה:
אנונימית, את מוזמנת להסכים כמה שבא לך על החינוך של היום, אנחנו לא, ולא אמרנו שאנחנו לא רוצים ללכת ללמוד, אמרנו שאנחנו רוצים שינויים והרבה שינויים...
אנונימית, את מוזמנת להסכים כמה שבא לך על החינוך של היום, אנחנו לא, ולא אמרנו שאנחנו לא רוצים ללכת ללמוד, אמרנו שאנחנו רוצים שינויים והרבה שינויים...
אנונימי
אני כל כך מסכימה איתך!
הם מפוצצים אותנו בעבודות ומבחנים יום אחרי יום (אצלנו זה ככה) וכמעט אף אחד לא מספיק ללמוד להכל כי זה צפוף ומייאש, הם לא מבינים שלמקצועות חסרי משמעות כמו שלח וספרות (או אפילו היסטוריה) אנחנו לומדים, מקיאים הכל על המבחן, ודקה אחרי המבחן שוכחים הכל.
מה הקטע? הם כאילו רוצים שניכשל בכוח כי הם מביאים לנו את החומר בערך יום לפני המבחן ולאף אחד אין זמן ללמוד.
לפחות אצלנו זה ככה, בית ספר נוראי שמצפה מאיתנו להיות מכונת ציונים.
הם מפוצצים אותנו בעבודות ומבחנים יום אחרי יום (אצלנו זה ככה) וכמעט אף אחד לא מספיק ללמוד להכל כי זה צפוף ומייאש, הם לא מבינים שלמקצועות חסרי משמעות כמו שלח וספרות (או אפילו היסטוריה) אנחנו לומדים, מקיאים הכל על המבחן, ודקה אחרי המבחן שוכחים הכל.
מה הקטע? הם כאילו רוצים שניכשל בכוח כי הם מביאים לנו את החומר בערך יום לפני המבחן ולאף אחד אין זמן ללמוד.
לפחות אצלנו זה ככה, בית ספר נוראי שמצפה מאיתנו להיות מכונת ציונים.
וואי כל כך נכון! אני לא לומדת הכלל בכיתה אני לא מצליחה. הבעיות קשב שלי ממש קשות והן חזקות יותר ממני.
יש לי פרטני כמעט בהכל ואני לומדת כל מה שלומדים בכיתה או עם מורות פרטיות אחרי בית ספר או מהאינטרנט בבית
אני לא ילדה מופרעת והאמת שאני גם דיי שקטה ועדיין קשה לי ללמוד.
ונעזוב את זה שאני נמצאת בכיתה עם 38 ילד שזה ממש מטומטם החוק הזה של 42 ילד בכיתה, כאילו רציני מה אני פרה ברפת?
יש לי פרטני כמעט בהכל ואני לומדת כל מה שלומדים בכיתה או עם מורות פרטיות אחרי בית ספר או מהאינטרנט בבית
אני לא ילדה מופרעת והאמת שאני גם דיי שקטה ועדיין קשה לי ללמוד.
ונעזוב את זה שאני נמצאת בכיתה עם 38 ילד שזה ממש מטומטם החוק הזה של 42 ילד בכיתה, כאילו רציני מה אני פרה ברפת?
הרוב פה נכון אבל מוגזם רצח
סבבה מסכים שהשיטה של הבית ספר הזאת בכלל לא יעילה, כבר שנים שהמערכת לא מחליפה שיטה ודרכי לימוד (בישראל), כל שר קובע משהו ואז מגיע שר אחר אחרי שנה ומשנה לגמרי,
וכן עומס וכל זה
אבל כן צריך שיהיה עומס בחיים שנדע איך להתמודד עם עומס בעתיד, וחוץ מזה יש לא מעט אנשים שכיף להם בבית ספר
יש לי חברים ואני אובס לדבר איתם ולשבת לידם בשיעורים
אני לומד מגמת אומנויות וביולוגיה שאני ממש אוהב וזה מאוד מעניין אותי
הכיסאות לא "שבורים" ולא עושים כאבי גב וזה סתם שטויות
אני חושב שזה יותר תלוי בבית ספר ובחברים שלך
סבבה מסכים שהשיטה של הבית ספר הזאת בכלל לא יעילה, כבר שנים שהמערכת לא מחליפה שיטה ודרכי לימוד (בישראל), כל שר קובע משהו ואז מגיע שר אחר אחרי שנה ומשנה לגמרי,
וכן עומס וכל זה
אבל כן צריך שיהיה עומס בחיים שנדע איך להתמודד עם עומס בעתיד, וחוץ מזה יש לא מעט אנשים שכיף להם בבית ספר
יש לי חברים ואני אובס לדבר איתם ולשבת לידם בשיעורים
אני לומד מגמת אומנויות וביולוגיה שאני ממש אוהב וזה מאוד מעניין אותי
הכיסאות לא "שבורים" ולא עושים כאבי גב וזה סתם שטויות
אני חושב שזה יותר תלוי בבית ספר ובחברים שלך
אני סיימתי יב ביוני האחרון. ואתם צודקים. מסכימה. מערכת החינוך אשכרה קורסת.
הרבה אנשים סיימו בית ספר לפנייך והרבה אנשים יסיימו אותו גם אחרייך
אנונימי
שואל השאלה:
הכיסאות אצלי לפחות כאלהוגם הם מתנדנדים, ומה טוב בעומס מספיק שנהיה מבוגרים יהיה מספיק, ואני חושב שאתה מאלה שהולך להם הכל בקלות שזה קשור ללימודים ואתה בטח במופת בחמש יחידות הכל אז בוא אגלה לך סוד, רוב התלמידים לא כאלה
הכיסאות אצלי לפחות כאלהוגם הם מתנדנדים, ומה טוב בעומס מספיק שנהיה מבוגרים יהיה מספיק, ואני חושב שאתה מאלה שהולך להם הכל בקלות שזה קשור ללימודים ואתה בטח במופת בחמש יחידות הכל אז בוא אגלה לך סוד, רוב התלמידים לא כאלה
אנונימי
נכון
כל כך מסכים איתך. אני בכיתה י ואני לומד בכיתה מדעית ואני פשוט מותש. הלימודים מאוד תובעניים.
כל הזמן יש עבודות, בחנים, מבחנים, דו"חות קריאה, פרזנטציות. אני מסיים כל יום אחרי ארבע, מגיע רק בסביבות חמש (לפעמים שש) הביתה ואז צריך לאכול מהר ולשבת וללמוד הרבה שעות. קורה שאני לומד עד שעות מאוד מאוחרות, בקושי ישן בלילה ואחר כך בא יום למחרת שפוך.
אני לא רוצה לדמיין איך יהיה לי בי"א.
אני עוד מדריך בתנועת נוער, יש לי תחביבים, חברים, התנדבות ואני בקושי מספיק הכל. אין לי זמן לעצמי.
החינוך מת
כל הזמן יש עבודות, בחנים, מבחנים, דו"חות קריאה, פרזנטציות. אני מסיים כל יום אחרי ארבע, מגיע רק בסביבות חמש (לפעמים שש) הביתה ואז צריך לאכול מהר ולשבת וללמוד הרבה שעות. קורה שאני לומד עד שעות מאוד מאוחרות, בקושי ישן בלילה ואחר כך בא יום למחרת שפוך.
אני לא רוצה לדמיין איך יהיה לי בי"א.
אני עוד מדריך בתנועת נוער, יש לי תחביבים, חברים, התנדבות ואני בקושי מספיק הכל. אין לי זמן לעצמי.
החינוך מת
וואו כל כך אני! אבל אל דאגה, עוד מעט בתי הספר הדמוקרטים יכבשו את העולם ואז כל זה יפסיק
אני בכיתה יא כל יום מסיימת ב4 אבל זה לא מפריע לי
גם ככה מה יש לעשות בבית?
גם ככה מה יש לעשות בבית?
אנונימית
חבורת החכמים בלילה והבכיינים באתר מוזמנים להעלות הצעות לשיפור ולייעול בפני משרד החינוך במקום להתבכיין ולהתבכיין כל היום. כמו כן, על ההצעה לכלול תנאים מסוימים שיאפשרו לאוניברסיטאות להעריך את התלמיד בעת בקשתו להצטרף אליה. כל עוד הצעה אטרקטיבית כזאת לא מונחת על הפרק, ההתבכיינויות שלכם לא שוות כלום. להתבכיין על כמה שהמצב קשה ומעצבן בלי לפעול כדי לשנותו הוא מעשה שמתאים לגן חובה ולא לאנשים בוגרים.
ככלל, התלונות של התלמידים כיום על מערכת החינוך נובע גם מכך שמדובר בדור מאוד מאוד מפונק שנולד בבתי חולים מהטובים בעולם המערבי, גדל תחת קורת גג והתרגל לחיי שפע יחסית לדורות הקודמים.
האם אתם יודעים שפעם כל הבגרויות היו בכיתה י"ב? ואף אחד לא התלונן.
האם אתם יודעים שבצרפת כל הבגרויות נדחסות לשבוע אחד? ובכל זאת הם מסתדרים ומצליחים.
המערכת החינוכית בישראל מוכיחה את הצלחתה הכבירה והענפה כל שנה מחדש. כל מה שנותר הוא שאתם תגדלו ותלמדו באוניברסיטה ותעריכו כל רגל שלמדתם בבית הספר (שלא לדבר על קייטנת ט' ששואלת השאלה התבכיינה עליה).
ככלל, התלונות של התלמידים כיום על מערכת החינוך נובע גם מכך שמדובר בדור מאוד מאוד מפונק שנולד בבתי חולים מהטובים בעולם המערבי, גדל תחת קורת גג והתרגל לחיי שפע יחסית לדורות הקודמים.
האם אתם יודעים שפעם כל הבגרויות היו בכיתה י"ב? ואף אחד לא התלונן.
האם אתם יודעים שבצרפת כל הבגרויות נדחסות לשבוע אחד? ובכל זאת הם מסתדרים ומצליחים.
המערכת החינוכית בישראל מוכיחה את הצלחתה הכבירה והענפה כל שנה מחדש. כל מה שנותר הוא שאתם תגדלו ותלמדו באוניברסיטה ותעריכו כל רגל שלמדתם בבית הספר (שלא לדבר על קייטנת ט' ששואלת השאלה התבכיינה עליה).
אנונימי
אתה צודק.
דמוקרטי? לא, פשוט לא.
אנונימית
חח ואו איזה שטויות אמרת עכשיו בלי לדעת עלי כלום
אני בכיתה רגילה לגמרי
קיבלתי השנה במתמטיקה 5 יחידות ב2 הבחנים הראשונים שהיו 50 ו65, לקחתי את עצמי בידיים והתחלתי ללמוד כל יום כמה שעתיים, בשבת רק למדתי מ9 בבוקר נגיד עד 7 בערב עם הפסקות. תירגלתי, מצאתי סרטונים ביוטיוב, גרמתי לעצמי לדעת לפתור תרגילים מתוך שינה
וגם עשיתי שיעורים בדברים אחרים
אחר כך קיבלתי במבחן 84
ועכשיו אני ממשיך ללמוד ובמבחן הבא אני גם בטוח שאני אקבל עוד קצת יותר מ84
באנגלית אני ב5 יחידות גם וקיבלתי במבחן לא מזמן 53, אז ניגשתי אתמול למועד ב'.
את חושבת שהכל הולך לי בקלות? את ממש טועה חח
תעזבו שניה את העצבים שלכם והמרמור, עד מתי אפשר להיות מפונקים?
עד כיתה ט היה לכם קל, רוב האנשים פה לא למדו, בטח לא יחסית למה שהם לומדים אחרי כיתה ט, היסודי שטויות. 6 שנים שלא עושים כלום ומסיימים מוקדם.
אז מה יש? 3 שנים בתיכון שקצת סובלים, מתעצבנים, נכשלים?
אם נכשלים עושים מועד ב', הולכים לפרטני, חורשים עוד כמה ימים, ואז מוציאים ציון טוב
וככה זה נמשך ונמשך
ובסופו של דבר מסיימים תיכון כשרוב האנשים מתגעגעים למרות הכל. כי אחרי התיכון לא תהיה לכם מסגרת נורמלית שתוכלו לפגוש אנשים, אחר כך אתם אחראיים לעצמכם. גם בצבא תתלוננו שקמים ב3 לפנות בוקר להקפצה ועושים מסע של 15 קילומטר?
גם באוניברסיטה שיהיה לכם קשה בסמסטרים ומלא מבחנים תתלוננו לאוניברסיטה?
לא, כי למדתם להתמודד עם דברים בתיכון ולתת לדברים לעבור
אני בכיתה רגילה לגמרי
קיבלתי השנה במתמטיקה 5 יחידות ב2 הבחנים הראשונים שהיו 50 ו65, לקחתי את עצמי בידיים והתחלתי ללמוד כל יום כמה שעתיים, בשבת רק למדתי מ9 בבוקר נגיד עד 7 בערב עם הפסקות. תירגלתי, מצאתי סרטונים ביוטיוב, גרמתי לעצמי לדעת לפתור תרגילים מתוך שינה
וגם עשיתי שיעורים בדברים אחרים
אחר כך קיבלתי במבחן 84
ועכשיו אני ממשיך ללמוד ובמבחן הבא אני גם בטוח שאני אקבל עוד קצת יותר מ84
באנגלית אני ב5 יחידות גם וקיבלתי במבחן לא מזמן 53, אז ניגשתי אתמול למועד ב'.
את חושבת שהכל הולך לי בקלות? את ממש טועה חח
תעזבו שניה את העצבים שלכם והמרמור, עד מתי אפשר להיות מפונקים?
עד כיתה ט היה לכם קל, רוב האנשים פה לא למדו, בטח לא יחסית למה שהם לומדים אחרי כיתה ט, היסודי שטויות. 6 שנים שלא עושים כלום ומסיימים מוקדם.
אז מה יש? 3 שנים בתיכון שקצת סובלים, מתעצבנים, נכשלים?
אם נכשלים עושים מועד ב', הולכים לפרטני, חורשים עוד כמה ימים, ואז מוציאים ציון טוב
וככה זה נמשך ונמשך
ובסופו של דבר מסיימים תיכון כשרוב האנשים מתגעגעים למרות הכל. כי אחרי התיכון לא תהיה לכם מסגרת נורמלית שתוכלו לפגוש אנשים, אחר כך אתם אחראיים לעצמכם. גם בצבא תתלוננו שקמים ב3 לפנות בוקר להקפצה ועושים מסע של 15 קילומטר?
גם באוניברסיטה שיהיה לכם קשה בסמסטרים ומלא מבחנים תתלוננו לאוניברסיטה?
לא, כי למדתם להתמודד עם דברים בתיכון ולתת לדברים לעבור
אוח היסודי^
הימים הטובים, למה הזכרת? עכשיו בא לי לבכות: (
הימים הטובים, למה הזכרת? עכשיו בא לי לבכות: (
אנונימית
כהמשך לתגובתי- החלק הכי מצחיק אך גם הזוי פה אלו אותם האנשים שמרחיבים פיזיקה ועוד מגמה, לוקחים על עצמם 5 יח"ל מתמטיקה ואנגלית ועוד מעיזים להתלונן על זה שקשה להם ועמוס להם. מה לעזאזל ציפיתם? מי שלוקח על עצמו כ"כ הרבה שלא יצפה שיהיה לו כ"כ עמוס. ואני האחרון שיגיד לאנשים לא לקחת על עצמם הרבה על הכתפיים, אני הכי בעד מאמץ קשה וכוח רצון אבל לפחות לא להתלונן כמה שהמערכת דפוקה בגלל בחירות שאתם עצמכם עשיתם. נו באמת.
אנונימי
הדבר הראשון שאתם בכיינים חמודים שלי צריכים לעשות ברגעים אלו ממש, ללכת וללמוד למבחן הבא או לצאת עם חברים במקום להיות פה בסטיפס. להתלונן בסטיפס יש לכם זמן אבל לצאת עם חברים וללמוד למבחנים לא? בבל"ת מוחלט.
ערב טוב לכולם
ערב טוב לכולם
אנונימי
דמיינתי מישהי עכשיו מנגבת תתחת עם מבחן בהיסטוריה.
מבחינת שעות ככה זה... לדעתי זה בסדר וגם הלימודים בסדר אבל הבעיה העיקרית היא של עבודות מטופשות ולא חיוניות שיש לנו טונות כאלה וזה כל כך מסתכל שיש כל כך הרבה מבחנים ועבודות ורוב העבודות סתם מטופשות כמו עבודה במתמטיקה שחברה שלי סיפרה לי שהיה להם לבנות את החדר שלהם בקנה מידה כאשר הם למדו קנה מידה. למה לעבוד כל כך קשה במקום ללמוד רגיל פשוט?
שואל השאלה:
אנונימית, אני יכול לתת לך 50 דוגמאות לפחות מה אפשר לעשות בבית, וחח מאיפה הבאת את השטויות האלה? עאלק בצרפת עושים את כל הבגרויות בשבוע יש יותר בגרויות ומבחנים מאשר שבוע אחד של לימודים ועובדה שהמערכת קיבלה טיפה שכל ושינתה שגם ביא' יהיה, זו טענת אי שפיות לעשות הכל ביב' וגם טוב ששינו את השעת האפס הזאת אימלה לא רוצה לדעת מה היו הציונים של התלמידים עם היה עדיין דבר כזה
אנונימית, אני יכול לתת לך 50 דוגמאות לפחות מה אפשר לעשות בבית, וחח מאיפה הבאת את השטויות האלה? עאלק בצרפת עושים את כל הבגרויות בשבוע יש יותר בגרויות ומבחנים מאשר שבוע אחד של לימודים ועובדה שהמערכת קיבלה טיפה שכל ושינתה שגם ביא' יהיה, זו טענת אי שפיות לעשות הכל ביב' וגם טוב ששינו את השעת האפס הזאת אימלה לא רוצה לדעת מה היו הציונים של התלמידים עם היה עדיין דבר כזה
אנונימי
6 וחצי? מה עם רבע ל6?
כי אם אני לא מתעוררת בשעה הזאת עם 3 צילצולים אני לא אספיק להתארגן. ביום טוב אני אספיק לשתות גם קפה בבוקר, אבל רוב הזמן אני אספיק בקושי להכין ואצא מהבית עם הכוס ביד.
כיתה ט זה עוד כלום (ואומר מי שלומדת בכיתה ט) מבחינת רמת החומר, הבעיה זה כמות השיעורים, וממה שאני שומעת, בתיכון זה הרבה יותר נורא.
ואני אדם שאין לו בעיה עם מקצועות מדעיים, מתמטיקה, אנגלית וזה. לי יש בעיה עם תנך והיסטוריה וכאלו. ויש עבודות להגשה. זה הורס לי את הממוצע, מבזבז לי אך כל אחר הצהריים ומכשיל אותי. המקצועות האלו בכללי תמיד מכשילים אותי.
מסכימה, נהיינו בית חרושת לציונים. מערכת החינוך דפוקה. ציונים זה לא הכל, מתערבת איתכם שבבחינות בעל פה פי 4 יותר ילדים יקבלו מאיות בממוצע בארץ.
הם לא מצפים מאיתנו ליותר מידי, הם פשוט מצפים לדברים לא הגיוניים. אי אפשר ללמוד כמו תוכי, זה לא עוזר בכלום, צריך ללמוד להיות יצירתיים בבתי הספר.
כי אם אני לא מתעוררת בשעה הזאת עם 3 צילצולים אני לא אספיק להתארגן. ביום טוב אני אספיק לשתות גם קפה בבוקר, אבל רוב הזמן אני אספיק בקושי להכין ואצא מהבית עם הכוס ביד.
כיתה ט זה עוד כלום (ואומר מי שלומדת בכיתה ט) מבחינת רמת החומר, הבעיה זה כמות השיעורים, וממה שאני שומעת, בתיכון זה הרבה יותר נורא.
ואני אדם שאין לו בעיה עם מקצועות מדעיים, מתמטיקה, אנגלית וזה. לי יש בעיה עם תנך והיסטוריה וכאלו. ויש עבודות להגשה. זה הורס לי את הממוצע, מבזבז לי אך כל אחר הצהריים ומכשיל אותי. המקצועות האלו בכללי תמיד מכשילים אותי.
מסכימה, נהיינו בית חרושת לציונים. מערכת החינוך דפוקה. ציונים זה לא הכל, מתערבת איתכם שבבחינות בעל פה פי 4 יותר ילדים יקבלו מאיות בממוצע בארץ.
הם לא מצפים מאיתנו ליותר מידי, הם פשוט מצפים לדברים לא הגיוניים. אי אפשר ללמוד כמו תוכי, זה לא עוזר בכלום, צריך ללמוד להיות יצירתיים בבתי הספר.
אני בבית ספר פרטי אז קשה לי להבין מה הרוב עוברים אבל לפי מה שאני הבנתי משרד החינוך לר מרחם על התלמידים בכלל..
אנונימית
נשמה שלי צודק איתך במאה אחוז. תגיע לכיתה יא ואז תתלונן
אני בכיתה ח' מרגישה שיש לי מלא עומס.. אני מעריכה את אלה שלומדים לבגרויות ולא יודעים איפה לגבור את עצמם אבל היי.. למרות שזה קשה זה הכנה לחיים האמיתיים אז נצטרך להקשיב עוד שנה, ועוד שנה, עד שתעבור ונגמור והחיים האמיתיים יתחילו. מה? נישב בחיבוק ידיים?
לאנונימי שרשם את התשובה הארוכה והשלופה מאתה יודע איפה, אתה פשוט טועה.
ברור, אתה מצפה שמשרד החינוך באמת יקשיב לתלמידים, הצחקת אותי לגמרי עכשיו. לגבי "ההצעה צריכה לכלול תנאים מסוימים שיאפשרו לאוניברסיטה להעריך את התלמיד בעת בקשתו להצטרף אליה" יש דבר כזה, והוא נקרא פסיכומטרי. תשכיל קצת. ושוב פעם חוזרת האמירה שאנחנו ילדים בגן, נו באמת, בכל העולם כבר מודעים שמערכת החינוך לא פועלת טוב, ועושים מאמצים לשנות אותה. זה לא שבכל העולם חושבים שמערכת החינוך היא מושלמת ורק אנחנו בישראל מתלוננים.
דור מאוד מפונק? תסלח לי אדוני, אני לא יודע באיזה בית אתה גדלת, אבל בישראל רוב הילדים ממש לא חיים חיי שפע. ישראל היא מדינה שרוב האוכלוסייה היא מעמד הביניים והעוני ורק העשירים נכנסים לקטגוריה שהזכרת, אבל כמובן שהם לומדים בבתי ספר פרטיים ויקרים, אז הם כלל לא קשורים לנושא.
ופעם כל הבגרויות היו בכיתה יב, פעם. אם זה היה *פעם* כנראה ששינו את זה בגלל סיבה מסוימת.
ואני באמת לא יודע איך זה פועל בצרפת, אבל סביר להניח שאפשר לעשות מועד ב או להשלים בסוף השנה, ולא רק הבחינות האלה קובעות לך את החיים.
ותזכרו, את העולם לא משנים האנשים המשכילים, את העולם משנים האנשים היצירתיים והחדשניים.
ברור, אתה מצפה שמשרד החינוך באמת יקשיב לתלמידים, הצחקת אותי לגמרי עכשיו. לגבי "ההצעה צריכה לכלול תנאים מסוימים שיאפשרו לאוניברסיטה להעריך את התלמיד בעת בקשתו להצטרף אליה" יש דבר כזה, והוא נקרא פסיכומטרי. תשכיל קצת. ושוב פעם חוזרת האמירה שאנחנו ילדים בגן, נו באמת, בכל העולם כבר מודעים שמערכת החינוך לא פועלת טוב, ועושים מאמצים לשנות אותה. זה לא שבכל העולם חושבים שמערכת החינוך היא מושלמת ורק אנחנו בישראל מתלוננים.
דור מאוד מפונק? תסלח לי אדוני, אני לא יודע באיזה בית אתה גדלת, אבל בישראל רוב הילדים ממש לא חיים חיי שפע. ישראל היא מדינה שרוב האוכלוסייה היא מעמד הביניים והעוני ורק העשירים נכנסים לקטגוריה שהזכרת, אבל כמובן שהם לומדים בבתי ספר פרטיים ויקרים, אז הם כלל לא קשורים לנושא.
ופעם כל הבגרויות היו בכיתה יב, פעם. אם זה היה *פעם* כנראה ששינו את זה בגלל סיבה מסוימת.
ואני באמת לא יודע איך זה פועל בצרפת, אבל סביר להניח שאפשר לעשות מועד ב או להשלים בסוף השנה, ולא רק הבחינות האלה קובעות לך את החיים.
ותזכרו, את העולם לא משנים האנשים המשכילים, את העולם משנים האנשים היצירתיים והחדשניים.
ככ מסכימה מעמיסים עלינו ככ הרבה.
אני בכיתה יא ויש לי ככ הרבה דברים לעשות
מלא עבודות של 30% לבגרות, מבחנים, בחנים, בגרויות שזה סיוט שיעורי בית, ועוד יש את כל הנושא של מחויבות אישית שאגב אני לא מבינה איפה פה ההתנדבות עם מכריחים אותנו...
רוב התלמידים לומדים עד 3-4 חוזרים הביתה אוכלים
צריכים להכין שיעורים להתכונן למבחנים, ועוד שכחתי יש להם מחויבות אישית על הראש..
קצת שכחו שיש לנו חיים
ככ הרבה ילדים נכנסים לדיכאון ויאוש בגלל זה
חושבים שאנחנו מחשבים שהכל נכנס למוח
רוב החומר לבגריות בכלל לא יעזור לנו בחיים ונשכח אותו דקה אחרי.
אתה רק דוחס דוחס דוחס חומר
יש המון ילדים שלא בנויים לזה
נותנים לך בבגרות בהיטוריה ללמוד פאקינג חוברת שלמה של 150 עמודים כאילו זה בככל לא אנושי
וכל זה קובע לך את העתיד שלך
למה אני צריכה לגעת איך פותרים משוואות, לדעת אנלטית?
למה אני צריכה ללמוד ספרות אם זה חא משהו שבאת ישמש אותי בעתיד
גם ככה שנייה אחאי המבחן חא זוכרים כלום
שבמקום דברים שלא באמת יעזרו שילמדו אותנו דברים שחשובים
כמו איך לנהל את הכספים שלי ולא להגיע למינוס
וכל מיני דברים כאלה
שילמדו דברים שבאמת נקח איתו לעתיד ונשתמש בהם
אני בכיתה יא ויש לי ככ הרבה דברים לעשות
מלא עבודות של 30% לבגרות, מבחנים, בחנים, בגרויות שזה סיוט שיעורי בית, ועוד יש את כל הנושא של מחויבות אישית שאגב אני לא מבינה איפה פה ההתנדבות עם מכריחים אותנו...
רוב התלמידים לומדים עד 3-4 חוזרים הביתה אוכלים
צריכים להכין שיעורים להתכונן למבחנים, ועוד שכחתי יש להם מחויבות אישית על הראש..
קצת שכחו שיש לנו חיים
ככ הרבה ילדים נכנסים לדיכאון ויאוש בגלל זה
חושבים שאנחנו מחשבים שהכל נכנס למוח
רוב החומר לבגריות בכלל לא יעזור לנו בחיים ונשכח אותו דקה אחרי.
אתה רק דוחס דוחס דוחס חומר
יש המון ילדים שלא בנויים לזה
נותנים לך בבגרות בהיטוריה ללמוד פאקינג חוברת שלמה של 150 עמודים כאילו זה בככל לא אנושי
וכל זה קובע לך את העתיד שלך
למה אני צריכה לגעת איך פותרים משוואות, לדעת אנלטית?
למה אני צריכה ללמוד ספרות אם זה חא משהו שבאת ישמש אותי בעתיד
גם ככה שנייה אחאי המבחן חא זוכרים כלום
שבמקום דברים שלא באמת יעזרו שילמדו אותנו דברים שחשובים
כמו איך לנהל את הכספים שלי ולא להגיע למינוס
וכל מיני דברים כאלה
שילמדו דברים שבאמת נקח איתו לעתיד ונשתמש בהם
אני אומרת לכם, תעשו את המינימום הנדרש. רק תעברו את הבגרויות וזהו. עזבו את כל השאר, אחרי בית ספר לא יכולים לעשות כלום אם לא הכנתם שיעורים באיזה מקצוע או נכשלתם במבחן. זה לא מזיק בשום צורה.
תשקיעו במה שאתם אוהבים, ואף פעם אל תכנעו ללחץ. זה לגמרי מיותר. יש את כל החיים ללמוד. אני בבית ספר רק כתבתי וציירתי, למדתי מתי שבא לי, עשיתי שיעורים מתי שבא לי. הייתי עצלנית בכל הקשור ללימודים, אבל אני לא מצטערת על שום דבר. הבנתי בשלב מוקדם שציונים לא משקפים את מידת הידע והחוכמה שלי ובמילא אשכח את כל מה שלמדתי ככה שעדיף לי להשקיע בדברים שאני טובה בהם. כשכולם היו נלחצים מהבגרויות חודשיים לפני המועד, אני לא חשבתי עליהן בכלל. אל תתנו לאנשים שלא מבינים שום דבר לקבוע לכם את החיים.
תשקיעו במה שאתם אוהבים, ואף פעם אל תכנעו ללחץ. זה לגמרי מיותר. יש את כל החיים ללמוד. אני בבית ספר רק כתבתי וציירתי, למדתי מתי שבא לי, עשיתי שיעורים מתי שבא לי. הייתי עצלנית בכל הקשור ללימודים, אבל אני לא מצטערת על שום דבר. הבנתי בשלב מוקדם שציונים לא משקפים את מידת הידע והחוכמה שלי ובמילא אשכח את כל מה שלמדתי ככה שעדיף לי להשקיע בדברים שאני טובה בהם. כשכולם היו נלחצים מהבגרויות חודשיים לפני המועד, אני לא חשבתי עליהן בכלל. אל תתנו לאנשים שלא מבינים שום דבר לקבוע לכם את החיים.
יואו כל כך נכון
חוץ מזה, מה אם תלמידים שלומדים באוניברסיטה בזמן התיכון?
אני בתוכנית כזאת, ואין לי מושג איך אעבוד את כיתה יא.
אני לא אוותר על 5 יחידות בשום אופן, אבל עם כל העומס הזה זה פשוט מטורף.
אישית, אני לא חושבת שצריך ללמד אותנו ככה עם ציונים.
ומי שאמר שזה הכנה לאוניברסיטה, זה פשוט שטויות. גם אני חשבתי את זה עד שהתחלתי ללמוד שם. העומס תלוי בקורסים שאתה לוקח, יש מטלות להגשה אבל לא חובה להגיש את כולן (צריך להגיש מינימום כמות מסויימת, אבל עדיף להגיש הכל), אין לך מבחן כל יומיים. זה הרבה יותר קל. לפחות ככה זה באוניברסיטה הפתוחה (מה שכן, זה בעיקר למידה עצמית בפתוחה, ולא כולם לומדים טוב ככה)
והנה לצבא זה אולי מבחינת השיעות שמתעוררים. חוץ מזה כלום.
בקיצור, אין שום הכנה לאוניברסיטה שם. אולי המגמות הן הקדמה לאוניברסיטה, אם באמת תלכו לקורס באותו הנושא כמו המגמה, אבל יש מלא קורסים בשביל תואר, וזה יעזור אולי בשניים-שלושה. זה לא רק קורס אחד ובום יש תואר. זה מלא קורסים. הם עוברים על כל החומר מהתיכון תוך שעה וחצי מקסימום וזהו. אבל מה עם היסטוריה לדוגמא? לא מלמדים את זה נכון. מי עושה תואר בהיסטוריה כי הוא אהב שיעורי היסטוריה בילדות? בודדים. במקום ללמד כמו שמלמדים היום, צריך ללמד מה המעשים שגרמו לדברים לקרות, מה אפשר לקחת מזה וללמוד לחיים. לא זה היה, זה קרה, תזכרו. משהו שיעזור לנו.
ככה גם עם התנך, לדעתי.
ככה צריך ללמד.
אני בתוכנית כזאת, ואין לי מושג איך אעבוד את כיתה יא.
אני לא אוותר על 5 יחידות בשום אופן, אבל עם כל העומס הזה זה פשוט מטורף.
אישית, אני לא חושבת שצריך ללמד אותנו ככה עם ציונים.
ומי שאמר שזה הכנה לאוניברסיטה, זה פשוט שטויות. גם אני חשבתי את זה עד שהתחלתי ללמוד שם. העומס תלוי בקורסים שאתה לוקח, יש מטלות להגשה אבל לא חובה להגיש את כולן (צריך להגיש מינימום כמות מסויימת, אבל עדיף להגיש הכל), אין לך מבחן כל יומיים. זה הרבה יותר קל. לפחות ככה זה באוניברסיטה הפתוחה (מה שכן, זה בעיקר למידה עצמית בפתוחה, ולא כולם לומדים טוב ככה)
והנה לצבא זה אולי מבחינת השיעות שמתעוררים. חוץ מזה כלום.
בקיצור, אין שום הכנה לאוניברסיטה שם. אולי המגמות הן הקדמה לאוניברסיטה, אם באמת תלכו לקורס באותו הנושא כמו המגמה, אבל יש מלא קורסים בשביל תואר, וזה יעזור אולי בשניים-שלושה. זה לא רק קורס אחד ובום יש תואר. זה מלא קורסים. הם עוברים על כל החומר מהתיכון תוך שעה וחצי מקסימום וזהו. אבל מה עם היסטוריה לדוגמא? לא מלמדים את זה נכון. מי עושה תואר בהיסטוריה כי הוא אהב שיעורי היסטוריה בילדות? בודדים. במקום ללמד כמו שמלמדים היום, צריך ללמד מה המעשים שגרמו לדברים לקרות, מה אפשר לקחת מזה וללמוד לחיים. לא זה היה, זה קרה, תזכרו. משהו שיעזור לנו.
ככה גם עם התנך, לדעתי.
ככה צריך ללמד.
סליחה אבל
לזאת שכתבה שהיא לא עשתה כלום בתיכון
מה התוכניות שלך לעתיד ומה את עושה כרגע בחיים?xd
לזאת שכתבה שהיא לא עשתה כלום בתיכון
מה התוכניות שלך לעתיד ומה את עושה כרגע בחיים?xd
התכניות שלי לעתיד הן לעסוק במשהו שקשור לכתיבה או ללמוד אומנות.
כרגע אני בצבא ובזמן הפנוי שלי עושה דברים שאני אוהבת.
כרגע אני בצבא ובזמן הפנוי שלי עושה דברים שאני אוהבת.
מי שאמרה לעשות את המינימום - אני לא מסכימה איתך, ואגיד לך גם למה.
נכון, יש לך את כל החיים ללמוד, אבל את כן צריכה חלק מהבסיס של בית הספר.
אני גם עושה שיעורים מתי שבא לי, אבל אני כן מקשיבה וכן מנסה ללמוד. לי החומר בא בקלות ביחס לתלמיד ממוצע, אבל אני עדיין מקשיבה רוב הזמן (לפעמים גם משלימה שעות שינה, אבל בזה אני לא הכי שולטת ואין לי מושג למה).
גם אם הציון לא משקף כלום, עדיין חשוב שתהיה לך בגרות מלאה ועדיף, אם יש לך את היכולת, אפילו יותר. זה נותן בחלק המקומות קצת בונוס. בחלק מהאוניברסיטאות.
ומי ששאלה מה משוואות יעזרו לה בחיים - הן כן.
מתמטיקה זה באמת כלי. אולי לא כלי שאת צריכה כל הזמן כמו לדעת לדבר או משהו, אבל זה כן שימושי.
אבא שלי משתמש הרבה בטריגו ובמשוואות בעבודה שלו, וגם כשהוא בונה דברים לבית כמו הפרגולה שהוא בנה לנו לא מזמן.
מתמטיקה היא דווקא מהמקומות השימושיים יותר שלומדים בבית הספר, והיא מפתחת חשיבה. הבעיה היא שוב, באיך שמלמדים אותה. ומלמדים אותה באמת חרא.
זה תלוי לאיזה כיוון תלכו בחיים. אני הולכת לכיוון של בינה מלאכותית, אז הדברים האלו חשובים לי.
דרך אגב משתמשים בזה לתארים למיניהם וטובים שיש ידע בסיסי.
אבל בבית הספר מקבעים לך את צורת החשיבה למרות שכל המקצועות האלו הם מאוד פתוחים ליצירתיות. גם מתמטיקה.
נכון, יש לך את כל החיים ללמוד, אבל את כן צריכה חלק מהבסיס של בית הספר.
אני גם עושה שיעורים מתי שבא לי, אבל אני כן מקשיבה וכן מנסה ללמוד. לי החומר בא בקלות ביחס לתלמיד ממוצע, אבל אני עדיין מקשיבה רוב הזמן (לפעמים גם משלימה שעות שינה, אבל בזה אני לא הכי שולטת ואין לי מושג למה).
גם אם הציון לא משקף כלום, עדיין חשוב שתהיה לך בגרות מלאה ועדיף, אם יש לך את היכולת, אפילו יותר. זה נותן בחלק המקומות קצת בונוס. בחלק מהאוניברסיטאות.
ומי ששאלה מה משוואות יעזרו לה בחיים - הן כן.
מתמטיקה זה באמת כלי. אולי לא כלי שאת צריכה כל הזמן כמו לדעת לדבר או משהו, אבל זה כן שימושי.
אבא שלי משתמש הרבה בטריגו ובמשוואות בעבודה שלו, וגם כשהוא בונה דברים לבית כמו הפרגולה שהוא בנה לנו לא מזמן.
מתמטיקה היא דווקא מהמקומות השימושיים יותר שלומדים בבית הספר, והיא מפתחת חשיבה. הבעיה היא שוב, באיך שמלמדים אותה. ומלמדים אותה באמת חרא.
זה תלוי לאיזה כיוון תלכו בחיים. אני הולכת לכיוון של בינה מלאכותית, אז הדברים האלו חשובים לי.
דרך אגב משתמשים בזה לתארים למיניהם וטובים שיש ידע בסיסי.
אבל בבית הספר מקבעים לך את צורת החשיבה למרות שכל המקצועות האלו הם מאוד פתוחים ליצירתיות. גם מתמטיקה.
לא יודעת, לא זוכרת כלום ממה שלמדתי בבית ספר וזה היה לפני פחות משנתיים. כן צריך להשקיע, אבל לא צריך להכניס את עצמך ללחץ. זה פשוט לא שווה את זה.
אני אגיד לך את האמת, המקצוע הזה לא משתלם.
גם אני רציתי ללכת לזה תקופה מסויימת, אבל החלטתי להשאיר את זה כתחביב. לא הרבה מצליחים להרוויח טוב מאמנות. זה טוב לעבוד במשהו שאת אוהבת, אני לגמרי בעד זה, אבל תלוי באיזו צורה.
אגב, לא להשקיע בכלל בלימודים סוגר לך המון דלתות.
גם אני רציתי ללכת לזה תקופה מסויימת, אבל החלטתי להשאיר את זה כתחביב. לא הרבה מצליחים להרוויח טוב מאמנות. זה טוב לעבוד במשהו שאת אוהבת, אני לגמרי בעד זה, אבל תלוי באיזו צורה.
אגב, לא להשקיע בכלל בלימודים סוגר לך המון דלתות.
מסכימה, הלחץ לא שווה את זה.
לפחות עד שמערכת החינוך תשתפר, הלחץ ממש לא שווה את זה.
לפחות עד שמערכת החינוך תשתפר, הלחץ ממש לא שווה את זה.
זה לא שלא השקעתי בלימודים בכלל, פשוט הייתי משקיעה יותר בדברים אחרים.
ואני לא רואה את עצמי עושה משהו אחר שלא קשור באומנות. הכסף פחות מעניין אותי
ואני לא רואה את עצמי עושה משהו אחר שלא קשור באומנות. הכסף פחות מעניין אותי
oren
השלוש שנים בתיכון האלה שאנחנו סובלים, לא באמת שוות משהו, אתה יכול לנגב את התחת עם הבגרות המלאה, כי אם אתה מוציא בפסיכומטרי ציון נמוך יותר מהדרישה בפקולטה שאתה מעוניין ללמוד בה, אתה לא תתקבל אליה, ואתה יכול לקפוץ עד מחרתיים. זה לא מעניין את האוניברסיטה. והפולינומים, הלאומיות ושעות ההתנדבות לא יצילו אותך, תבחר פקולטה אחרת שמתאימה לציונים שלך. ככה זה.
ואני אומר את זה בתור אחד שלומד באוניברסיטת בן גוריון בנוסף ללימודים בכיתה י, אז אני יודע על מה אני מדבר.
השלוש שנים בתיכון האלה שאנחנו סובלים, לא באמת שוות משהו, אתה יכול לנגב את התחת עם הבגרות המלאה, כי אם אתה מוציא בפסיכומטרי ציון נמוך יותר מהדרישה בפקולטה שאתה מעוניין ללמוד בה, אתה לא תתקבל אליה, ואתה יכול לקפוץ עד מחרתיים. זה לא מעניין את האוניברסיטה. והפולינומים, הלאומיות ושעות ההתנדבות לא יצילו אותך, תבחר פקולטה אחרת שמתאימה לציונים שלך. ככה זה.
ואני אומר את זה בתור אחד שלומד באוניברסיטת בן גוריון בנוסף ללימודים בכיתה י, אז אני יודע על מה אני מדבר.
מה שאתה אומר זה מאוד יפה בתיאוריה
בגדול אתה אומר לא ללמוד בתיכון, לא להשקיע, לאף אחד לא אכפת מזה
ואז ללכת לפסיכומטרי ולהוציא ציון מאוד גבוה ולהתקבל למה שאתה רוצה
בוא נהיה ריאליסטים
בהנחה שאתה לא גאון, (וגאונים הם אחוז מצומצם מאוד מכל התלמידים בישראל)
אתה ממש לא יכול להזניח את כל הלימודים בתיכון ואז פשוט לפני הפסיכומטרי ללמוד כמו גדול ולהוציא איזה 700 ומשהו.
כי ברגע שאתה לא לומד, אין לך טכניקות למידה ואתה לא יודע איך להתמודד עם לחץ. אין לך ידע שהיית אמור לקבל בבית ספר ובעיקר בתיכון, חסרה לך המון אינפורמציה ואתה תהיה בהלם כשתגיע למבחן פסיכומטרי
ואז מה יקרה? גם לא תהיה לך בגרות (אני לא באמת מתכוון אלייך, אני מתכוון לכל אחד או אחת באופן כללי), וגם תקבל ציון לא טוב או אפילו גרוע בפסיכומטרי.
מה שאתה אומר נכון בהנחה שאתה מאוד חכם, יודע להתמודד עם לחץ, והתיכון זה שטויות בשבילך
יש אנשים שעדיף להם לא לעשות כלום בתיכון ובפסיכומטרי באמת יוכלו לקבל משהו ממש טוב, אבל רוב האנשים? אין סיכוי
בגדול אתה אומר לא ללמוד בתיכון, לא להשקיע, לאף אחד לא אכפת מזה
ואז ללכת לפסיכומטרי ולהוציא ציון מאוד גבוה ולהתקבל למה שאתה רוצה
בוא נהיה ריאליסטים
בהנחה שאתה לא גאון, (וגאונים הם אחוז מצומצם מאוד מכל התלמידים בישראל)
אתה ממש לא יכול להזניח את כל הלימודים בתיכון ואז פשוט לפני הפסיכומטרי ללמוד כמו גדול ולהוציא איזה 700 ומשהו.
כי ברגע שאתה לא לומד, אין לך טכניקות למידה ואתה לא יודע איך להתמודד עם לחץ. אין לך ידע שהיית אמור לקבל בבית ספר ובעיקר בתיכון, חסרה לך המון אינפורמציה ואתה תהיה בהלם כשתגיע למבחן פסיכומטרי
ואז מה יקרה? גם לא תהיה לך בגרות (אני לא באמת מתכוון אלייך, אני מתכוון לכל אחד או אחת באופן כללי), וגם תקבל ציון לא טוב או אפילו גרוע בפסיכומטרי.
מה שאתה אומר נכון בהנחה שאתה מאוד חכם, יודע להתמודד עם לחץ, והתיכון זה שטויות בשבילך
יש אנשים שעדיף להם לא לעשות כלום בתיכון ובפסיכומטרי באמת יוכלו לקבל משהו ממש טוב, אבל רוב האנשים? אין סיכוי