13 תשובות
כנראה שלא הבנת מה כתבתי... לך אנגלית תעזור בחיים, לי יכול להיות שבכלל לא, דבר שני אמרתי שהבגרות במחשבת היא רשות ולא הבגרות בתנ"ך אז אל תגידי דברים שלא אמרתי ודבר שלישי את יכולה להבריז, אף אחד לא מונע ממך
זו כפייה דתית לכל דבר
"דבר ראשון לא מחייבים אתכם לעשות שום דבר שכתוב שם" הדבר הנכון היחיד שכתבת
"מחייבים אתכם ללמוד משהו שאתם לא מחוברים אליו בדיוק כמו שאני לא מחובר למקצוע אנגלית..." ובכל זאת, יש מכסת נקודות לתעודות בגרות מלאה ואם לא עושים בגרות כלשהי (בין אם היא חובה או לא) לא דווקא הוא יגיע למכסה
"דבר שני אף אחד לא חייב אתכם ללמוד את זה..." בטח שכן, קוראים להם מדינת ישראל ומשרד החינוך זאת (הבגרות במחשבת) "
בגרות רשות ואתם לא חייבים לגשת אליה ולהבריז מכל השיעורים האלה" אם כן, הייתה בחירה, כמו במגמות, ולא להגיש כל תלמיד לבגרות.
"דבר ראשון לא מחייבים אתכם לעשות שום דבר שכתוב שם" הדבר הנכון היחיד שכתבת
"מחייבים אתכם ללמוד משהו שאתם לא מחוברים אליו בדיוק כמו שאני לא מחובר למקצוע אנגלית..." ובכל זאת, יש מכסת נקודות לתעודות בגרות מלאה ואם לא עושים בגרות כלשהי (בין אם היא חובה או לא) לא דווקא הוא יגיע למכסה
"דבר שני אף אחד לא חייב אתכם ללמוד את זה..." בטח שכן, קוראים להם מדינת ישראל ומשרד החינוך זאת (הבגרות במחשבת) "
בגרות רשות ואתם לא חייבים לגשת אליה ולהבריז מכל השיעורים האלה" אם כן, הייתה בחירה, כמו במגמות, ולא להגיש כל תלמיד לבגרות.
יודע מה סבבה, וואלה זורמת איתך. אז אתה מוזמן ללמוד "חילונית"בזמן שאני אלמד תנך, אתה הולך לדעת איך באמת נוצר העולם, על האבולוציה, ועל כל מה שבאמת קורה, אתה תיבחן על זה, תהיה על זה בגרות חובה. מה אתה אומר?
אנונימית
א. כפייה: "יצירת הכרח למעשה מסוים, בעל כורחו של העושה"
אנגלית, מתמטיקה, לשון, אזרחות, ספרות, היסטוריה ותנ"ך הם מקצועות שמדינת ישראל הגדירה כמקצועות ליבה אשר כל תלמידי מדינת ישראל צריכים ללמוד בעל כורחם. לכן זו כפייה. אבל מערכת החינוך היא לא מערכת דמוקרטית בנושא הזה, אז אין טעם להתווכח. יש טענות שונות כלפי המקצועות השונים, אבל אני לא אדון בזה כרגע.
אבל בניגוד לסברה שאדם במערכת ציבורית ודמוקרטית מתוקנת צריך לדעת מתמטיקה ואנגלית ברמה סבירה, ולקבל ידע שיעזור לו כאזרח, יש מקצועות שלא עולים במחשבה אחת עם ערכים אלה. אני מאמין שהבגרות בתנ"ך אינה חיונית לחיינו כאזרחים במדינה:
גם אם לעולם לא ננתח שירים בספרות, או נזהה את עיקרון הדמוקרטיה המתגוננת באזרחות, הידע שאותו אנו רוכשים במקצועות אלה, דוגמת שפה צחה, אוצר מילים עשיר, אפשרות התבטאות ושימוש במושגים קצת יותר מתקדמים משפת רחוב, הם בסך הכל עושים טוב.
אך מקצוע התנ"ך לא מניב פרי, הן בהעשרת ידע התלמיד, והן בחיזוק קשרי של התלמיד למסורת ולשורשים (אחת ממטרות משרד החינוך במתן לגיטימציה למקצוע זה). מקצוע זה שנוא על ידי תלמידים רבים, גורם להתרחקות מהמסורת, ואף גורמים דתיים ולאומניים טוענים שבמערכת החינוך הממלכתית "חילנו" את התנ"ך. על כך אבקש, תשקלו מסלול חדש.
ב. במקרים רבים אין אנו בוחרים את המגמות העומדות לבחירתנו בבית הספר, אלא בית הספר אותו רשמו אותנו אליו, או עפ"י דעת ההורים (ואין סיבה שההורים יחליטו על עתידו של התלמיד בצורה זו). לכן כפיית מקצוע בחירה, שאינו בא בדיעה אחת כמקצוע בעל חשיבות אקדמאית (בבית ספרי לדוגמה, כיתות רגילות חייבות ללמוד 5 יחידות בילוגיה) או שאין כל צורה להמירו במקצוע אחר, זו אכן כפייה במלוא מושג המילה.
* מקצוע התנ"ך גם מוריד את הממוצע של רוב תלמידי ישראל כיוון שהממוצע עומד על 71.4. (לי הוא באופן אישי מוסיף, אבל הייתי שמח ללמוד חינוך פיננסי במקום לדוגמה)
אנגלית, מתמטיקה, לשון, אזרחות, ספרות, היסטוריה ותנ"ך הם מקצועות שמדינת ישראל הגדירה כמקצועות ליבה אשר כל תלמידי מדינת ישראל צריכים ללמוד בעל כורחם. לכן זו כפייה. אבל מערכת החינוך היא לא מערכת דמוקרטית בנושא הזה, אז אין טעם להתווכח. יש טענות שונות כלפי המקצועות השונים, אבל אני לא אדון בזה כרגע.
אבל בניגוד לסברה שאדם במערכת ציבורית ודמוקרטית מתוקנת צריך לדעת מתמטיקה ואנגלית ברמה סבירה, ולקבל ידע שיעזור לו כאזרח, יש מקצועות שלא עולים במחשבה אחת עם ערכים אלה. אני מאמין שהבגרות בתנ"ך אינה חיונית לחיינו כאזרחים במדינה:
גם אם לעולם לא ננתח שירים בספרות, או נזהה את עיקרון הדמוקרטיה המתגוננת באזרחות, הידע שאותו אנו רוכשים במקצועות אלה, דוגמת שפה צחה, אוצר מילים עשיר, אפשרות התבטאות ושימוש במושגים קצת יותר מתקדמים משפת רחוב, הם בסך הכל עושים טוב.
אך מקצוע התנ"ך לא מניב פרי, הן בהעשרת ידע התלמיד, והן בחיזוק קשרי של התלמיד למסורת ולשורשים (אחת ממטרות משרד החינוך במתן לגיטימציה למקצוע זה). מקצוע זה שנוא על ידי תלמידים רבים, גורם להתרחקות מהמסורת, ואף גורמים דתיים ולאומניים טוענים שבמערכת החינוך הממלכתית "חילנו" את התנ"ך. על כך אבקש, תשקלו מסלול חדש.
ב. במקרים רבים אין אנו בוחרים את המגמות העומדות לבחירתנו בבית הספר, אלא בית הספר אותו רשמו אותנו אליו, או עפ"י דעת ההורים (ואין סיבה שההורים יחליטו על עתידו של התלמיד בצורה זו). לכן כפיית מקצוע בחירה, שאינו בא בדיעה אחת כמקצוע בעל חשיבות אקדמאית (בבית ספרי לדוגמה, כיתות רגילות חייבות ללמוד 5 יחידות בילוגיה) או שאין כל צורה להמירו במקצוע אחר, זו אכן כפייה במלוא מושג המילה.
* מקצוע התנ"ך גם מוריד את הממוצע של רוב תלמידי ישראל כיוון שהממוצע עומד על 71.4. (לי הוא באופן אישי מוסיף, אבל הייתי שמח ללמוד חינוך פיננסי במקום לדוגמה)
אני אטאיסטית ואני מאוד אוהבת ללמוד תנך כי לומדים סיפור מיתולוגי כמו המיתולוגיה היוונית או הרומאית. מחשבת ישראל לדעתי זה מקצוע מזעזע, אולי בגלל שכל המורות שהיו לי לא ידעו ללמד אבל גם התכנים לא מעניינים
בקשר ללמוד "חילונית" אין לי בעיה, זה דווקא מעניין אותי לדעת מה אתם חושבים ואיך אתם רואים את העולם, בקשר לבגרות חובה, סבבה, מסכים עם זה שמדינת ישראל מחייבת את זה אבל תנסו לחשוב למה, גם אם אתם לא מאמינים בהקב"ה אל תשכחו שמתי שהקימו את המדינה הזאת אמרו "הקמת מדינה יהודית" והתנ"ך זה חלק בלתי נפרד מהיהדות...
כן... תזכור שאחרי היהודית באה דמוקרטית... ויתור דבר שנוגד את דעותיי, נוגד את המדע הוכחות מוצקות.. מכריחים אותי ללמוד את זה, אז זה כבר לא דמוקרטי... מתמטיקה צריך להיות מקצוע חובה בשל חשיבותו... אבל לא תיכננתי להיות רבי כשאני אהיה גדולה.. אז תנך לא צריך להיות מקצוע חובה, אלא בחירה
אני לא מסכים איתך
מקימי המדינה היו מהתנועה הציונית, ורבים מהם הכריזו על עצמם כעל אתאיסטים. רבים מראשי מפלגות השלטון וראשי התנועה, דוגמת ז'בוטינסקי הכריזו על עצמם כלא מאמינים באל וכיהודים, והם הגורמים המרכזיים להקמת המדינה. יש לציין שחלק גדול מהתרומות שעזרו להקמת המדינה התקבלו מיהודי ארה"ב שגם לא היו מאמינים באל, אלא בעלי אמונה ברעיון הציוני.
סלח לי, אבל אני חושב שזו אכן מדינת המיעוט היהודי, וגם לנו הזכות למדינת לאום אתנית, אבל זה עדיין לא מונע את העובדה שהיהדות גזענית כלפי מיעטים, ואפילו כלפי העם שלנו עצמנו.
היטלר קבע שיהודי זה מי שסבו יהודי או קשר דם ומשפחה קרוב יותר. ורצח אותו. והנה במדינתו הענווה, מגדירים מחדש יהודי ופוסלים אותו מחיתון רק כי סביו היה יהודי ולא סבתו. זה פוגעני וגזעני בעיניי.
מקימי המדינה היו מהתנועה הציונית, ורבים מהם הכריזו על עצמם כעל אתאיסטים. רבים מראשי מפלגות השלטון וראשי התנועה, דוגמת ז'בוטינסקי הכריזו על עצמם כלא מאמינים באל וכיהודים, והם הגורמים המרכזיים להקמת המדינה. יש לציין שחלק גדול מהתרומות שעזרו להקמת המדינה התקבלו מיהודי ארה"ב שגם לא היו מאמינים באל, אלא בעלי אמונה ברעיון הציוני.
סלח לי, אבל אני חושב שזו אכן מדינת המיעוט היהודי, וגם לנו הזכות למדינת לאום אתנית, אבל זה עדיין לא מונע את העובדה שהיהדות גזענית כלפי מיעטים, ואפילו כלפי העם שלנו עצמנו.
היטלר קבע שיהודי זה מי שסבו יהודי או קשר דם ומשפחה קרוב יותר. ורצח אותו. והנה במדינתו הענווה, מגדירים מחדש יהודי ופוסלים אותו מחיתון רק כי סביו היה יהודי ולא סבתו. זה פוגעני וגזעני בעיניי.
די עם הצביעות הזאת. בוא נודה באמת. כמה מהאנשים שלמדו תנ"ך באמת יודעים תנ"ך?
זה מבחן שאתה לומד אליו ואז שוכח את כל החומר, אז בשביל מה? בשביל לסמן וי?
אין שם שום קשר לחיזוק הקשר ליהדות. בסך הכל מורה, ספר ובגרות. חייתי חיים מאושרים גם מבלי לנתח את סיפורי אברהם. אני לא יכול להבריז משיעורי מחשבת כי זה מנות וזה יגרור אחרי זה הערות משמעת.
לימודי תנ"ך לא נתנו לאף אחד כלום בינתיים חוץ מכאב ראש ושנינו יודעים את זה, אז למה להתחכם? הרבה מהאנשים שיסדו את המדינה הזאת היו חילונים בכלל.
במקום ללמוד תנ"ך שישקיעו בחיזוק של תלמידים חלשים. לידיעתך, הממוצע הארצי בלשון בפריפריה נושק ל67!
זה מבחן שאתה לומד אליו ואז שוכח את כל החומר, אז בשביל מה? בשביל לסמן וי?
אין שם שום קשר לחיזוק הקשר ליהדות. בסך הכל מורה, ספר ובגרות. חייתי חיים מאושרים גם מבלי לנתח את סיפורי אברהם. אני לא יכול להבריז משיעורי מחשבת כי זה מנות וזה יגרור אחרי זה הערות משמעת.
לימודי תנ"ך לא נתנו לאף אחד כלום בינתיים חוץ מכאב ראש ושנינו יודעים את זה, אז למה להתחכם? הרבה מהאנשים שיסדו את המדינה הזאת היו חילונים בכלל.
במקום ללמוד תנ"ך שישקיעו בחיזוק של תלמידים חלשים. לידיעתך, הממוצע הארצי בלשון בפריפריה נושק ל67!
אני יעשה את זה קצר
אנגלית זה כלי לחיים זה שפה בינלאומית ותצטרכי את זה גם לעבודות כאן בארץ..
אף עבודה לא באמת תבדוק אם למדת תנך
ושימי לב שכל האופציות שנתנות לאתאיסטים זה רק דברים שידפקו אותם
להבריז? לא לעשות?
זה רק מראה על חוסר היכולת בחירה שלהם..
ואני לא אתאיסטית אני דתיה..
אנגלית זה כלי לחיים זה שפה בינלאומית ותצטרכי את זה גם לעבודות כאן בארץ..
אף עבודה לא באמת תבדוק אם למדת תנך
ושימי לב שכל האופציות שנתנות לאתאיסטים זה רק דברים שידפקו אותם
להבריז? לא לעשות?
זה רק מראה על חוסר היכולת בחירה שלהם..
ואני לא אתאיסטית אני דתיה..
אנונימית
שואל השאלה:
אני יודע שזה ישמע שנכנעתי או שאני מודה לכם, אבל מצטער, אין לי מה להגיד לכם... לא ציפיתי לתשובות כאלה..
יש לכם אחלה של תשובות!
אני יודע שזה ישמע שנכנעתי או שאני מודה לכם, אבל מצטער, אין לי מה להגיד לכם... לא ציפיתי לתשובות כאלה..
יש לכם אחלה של תשובות!
אנונימי
חחח (:
אנונימית
לא מחייבים אותי?
אני צריכה לעשות בררות בתנ"ך בכדי לקבל תעודת בגרות מותק
אני צריכה לעשות בררות בתנ"ך בכדי לקבל תעודת בגרות מותק
באותו הנושא: