16 תשובות
ממש לא, זו מדינה יהודית לכל דבר.
לא, זו מדינה יהודית הדת הדת היא היהדות, יש ללמד את הבסיס שלל הדת שזה התנ"ך, אף לא אחד ימות מזה.
זו לא כפייה דתית אבל אני חושב שזה מיותר וזה לא צריך להיות חובה.
לא
לא כל כך אבל לפי דעתי זה לא צריך להיות מקצוע חובה.
זה לא בדיוק כפיה דתית, אנחנו חיים במדינה יהודית...
אבל כן, אפשר להגיד שכל השיעור אני לא בדיוק מקשיבה כי אין לי עניין בזה.
אני לא מאמינה אבל אני בכל זאת נשארת בשיעור למרות שלפעמים יש לי דברים אחרים לעשות...
אבל כן, אפשר להגיד שכל השיעור אני לא בדיוק מקשיבה כי אין לי עניין בזה.
אני לא מאמינה אבל אני בכל זאת נשארת בשיעור למרות שלפעמים יש לי דברים אחרים לעשות...
לא. פשוט לא
לא בדיוק
אבל לדעתי זה מקצוע אחד המיותרים, אני פשוט קוראת סיפורים שם ובאלי שבאותה שניה תתנגש בי משאית.
כאילו חירטוטים על חירטוטים, אפילו לכתוב את זה במחברת מרגיש לי טיפשי.
אבל לדעתי זה מקצוע אחד המיותרים, אני פשוט קוראת סיפורים שם ובאלי שבאותה שניה תתנגש בי משאית.
כאילו חירטוטים על חירטוטים, אפילו לכתוב את זה במחברת מרגיש לי טיפשי.
זו סוג של כפיה דתית ואם זה היה במדינה אחרת שהלאום מופרד מהדת אז זה לא היה מתקבל
אבל אנחנו מדינה יהודית דתית ולכן למרות שאני לא אוהבת את שיעורי תנך, אני מקבלת את זה ומתייחסת אל זה כמו סיפור
אבל אנחנו מדינה יהודית דתית ולכן למרות שאני לא אוהבת את שיעורי תנך, אני מקבלת את זה ומתייחסת אל זה כמו סיפור
לא, אבל אף פעם לא הבנתי למה צריך ללמוד את זה בבית ספר כאילו זה לא שזה יעזור לי במשהו
כן, בתכלס כולכם יודעים שכן.
למה זה חובה ללמוד? ואם אני לא מאמינה במה שזה קרה? אל תגידו לי תתיחסי לזה כמו סיפור, לא מתייחסת לזה כמו סיפור בתכלס זאת כפייה דתית.
למה אנשים שלא מאמינים או אנשים שהם נוצרים מוסלמים שלא מאמינים בתנך חייבים ללמוד את זה?
כפייה דתית
אנחנו מדינה יהודית לא מדינה דתית, יש הבדל!
למה זה חובה ללמוד? ואם אני לא מאמינה במה שזה קרה? אל תגידו לי תתיחסי לזה כמו סיפור, לא מתייחסת לזה כמו סיפור בתכלס זאת כפייה דתית.
למה אנשים שלא מאמינים או אנשים שהם נוצרים מוסלמים שלא מאמינים בתנך חייבים ללמוד את זה?
כפייה דתית
אנחנו מדינה יהודית לא מדינה דתית, יש הבדל!
היי
אני חושבת שזה תלוי מצב:
לימוד התנך בתור ספר ומה הוא אומר - בכלל וכלל לא. הספר הזה (גם אם אני לא מאמינה בו - ואני לא) הוא חלק חשוב בתרבות של העם שלי וחשוב שאכיר אותה.
זה חשוב ולדעתי אף מעניין.
אולם אמירה שמה שקורה בתנ"ך נכון או לימוד התנך כעובדה ודברים בסגנון הם כפייה דתית לכל דבר ועניין!
צריך ללמד את התנך כספר חשוב שחלק מאמינים בו וחלק לא.
אני חושבת שזה תלוי מצב:
לימוד התנך בתור ספר ומה הוא אומר - בכלל וכלל לא. הספר הזה (גם אם אני לא מאמינה בו - ואני לא) הוא חלק חשוב בתרבות של העם שלי וחשוב שאכיר אותה.
זה חשוב ולדעתי אף מעניין.
אולם אמירה שמה שקורה בתנ"ך נכון או לימוד התנך כעובדה ודברים בסגנון הם כפייה דתית לכל דבר ועניין!
צריך ללמד את התנך כספר חשוב שחלק מאמינים בו וחלק לא.
אני חושבת שזה צריך להיות בחירה. לא רואה למה זה תנאי לתעודת בגרות, זה סוג של כפייה בעיניי ולא, זה לא ההיסטוריה שלי ולא רואה למה צריך להיבחן על זה.
לא כי אין קשר בין ידיעת התורה ואמונה בה' לבין להיות דתי, יש גם המון חילונים מאמינים שפשוט אורח החיים שלהם לא מוגדר דתי, כמוני.
אני מבינה אתאיסטים שמרגישים שזה נכפה עליהם, אבל הם גם יכולים פשוט להנות מהסיפורים של התנ"ך גם בלי להאמין בזה ולקבל את זה שהרוב במדינה מכיר בדת היהודית והתורה היא סמל חשוב בדת. אף אחד לא מבקש ממך במסגרת הלימודים ללכת להתפלל בבית כנסת, זו הייתה כפייה.
אני מבינה אתאיסטים שמרגישים שזה נכפה עליהם, אבל הם גם יכולים פשוט להנות מהסיפורים של התנ"ך גם בלי להאמין בזה ולקבל את זה שהרוב במדינה מכיר בדת היהודית והתורה היא סמל חשוב בדת. אף אחד לא מבקש ממך במסגרת הלימודים ללכת להתפלל בבית כנסת, זו הייתה כפייה.
באותו הנושא: