2 תשובות
יש שני זמנים הלכתיים שקשורים לחילוף היום: השקיעה, וצאת הכוכבים.
מהשקיעה ועד צאת הכוכבים יש בערך 20 דקות שנחשבות גם יום וגם לילה להחמיר; מצד-אחד, בכניסת השבת, זה נחשב ללילה ואסור לעשות מלאכה, ובצאת השבת, זה נחשב ליום (שבת). בזמן הזה אי-אפשר להתפלל מנחה מכיוון שכבר עבר היום (אא"כ התחיל לפני), ואי-אפשר להתפלל ערבית כי זה לא ממש לילה.
השקיעה השבוע היא בערך בעשרה לחמש, כך שצאת הכוכבים בחמש ועשרה או ורבע.
נהוג אמנם להכניס שבת עשרים דקות לפני-כן (או שלושים בחיפה, או ארבעים בירושלם), ולהוציא כעשרים דקות אחרי צאת הכוכבים.
מהשקיעה ועד צאת הכוכבים יש בערך 20 דקות שנחשבות גם יום וגם לילה להחמיר; מצד-אחד, בכניסת השבת, זה נחשב ללילה ואסור לעשות מלאכה, ובצאת השבת, זה נחשב ליום (שבת). בזמן הזה אי-אפשר להתפלל מנחה מכיוון שכבר עבר היום (אא"כ התחיל לפני), ואי-אפשר להתפלל ערבית כי זה לא ממש לילה.
השקיעה השבוע היא בערך בעשרה לחמש, כך שצאת הכוכבים בחמש ועשרה או ורבע.
נהוג אמנם להכניס שבת עשרים דקות לפני-כן (או שלושים בחיפה, או ארבעים בירושלם), ולהוציא כעשרים דקות אחרי צאת הכוכבים.
לפי מה שאני מכיר נוהגים להכניס את השבת שעה לפני בשביל למנוע חילול שבת. לדוגמא אם אדם מאחר בנסיעתו להגיע לבית לפני כניסת שבת זה מחול לו כי זו שעת ביטחון למקרים מאוד חריגים