57 תשובות
כמוך, אבל תדעי שרוב הסיכויים שעל כור ההיתוך ישאלו. יכול להיות שיהיו שאלות מעורבבות גם
שואל השאלה:
כן, אבל המקסימום שהם יכולים לשאול על כור היתוך זה 2 שאלות. ואז השאלה השלישית תהיה על דה קולוניזציה/יום כיפור מעורבב ובגלל זה אני מעדיפה להתמקד בזה טוב טוב..
כן, אבל המקסימום שהם יכולים לשאול על כור היתוך זה 2 שאלות. ואז השאלה השלישית תהיה על דה קולוניזציה/יום כיפור מעורבב ובגלל זה אני מעדיפה להתמקד בזה טוב טוב..
אנונימית
טוב יכול להיות, יום כיפור זה קל וגם המורה שלנו רשמה לנו שאלות שיכולות להישאל על זה. אם את רוצה אני אשים קישור. שיהיה לך בהצלחה!
כל החומר קהזכרת בשאלה, בכללת עוד לא עברת עליו?
או שאת יודעת אותו ורק צריכה לחזור עליו?
ולשאלה, אתמול סיימתי את החומר, אבל מקריאה פעם אחת של הרוב לא נקלט יותר מדי ):
או שאת יודעת אותו ורק צריכה לחזור עליו?
ולשאלה, אתמול סיימתי את החומר, אבל מקריאה פעם אחת של הרוב לא נקלט יותר מדי ):
שואל השאלה:
למדתי אותו טוב לקראת המתכונת נשאר לי רק לחזור על שאר החומר..
בית שני למדתי ממש טוב ביומיים האחרונים והיום בבוקר סיימתי לגמרי בית שני.
בונים מדינה למדתי ממש טוב למתכונת אבל אני בקושי זוכרת משהו אני צריכה לחזור על זה שוב, כנל לגבי לאומיות
יש לכם סיכומים טובים על לאומיות?
למדתי אותו טוב לקראת המתכונת נשאר לי רק לחזור על שאר החומר..
בית שני למדתי ממש טוב ביומיים האחרונים והיום בבוקר סיימתי לגמרי בית שני.
בונים מדינה למדתי ממש טוב למתכונת אבל אני בקושי זוכרת משהו אני צריכה לחזור על זה שוב, כנל לגבי לאומיות
יש לכם סיכומים טובים על לאומיות?
אנונימית
למדתי רק בית שני לאומיות והרצל וזה יש לי עוד הרבה ללמוד, כיף ;-;
חחח יאו בכיף אעזור לכם בהיסטוריה כי סיימתי כבר עם הבגרות הזאת (כיתה יב עכשיו)
בהצלחה לכולם! הסטוריה זה קל, לא לדאוג. אם אתם מרגישים שאתם הולכים לאיבוד, תנסו לכתוב בשפה גבוהה. בוחנים מתים על זה. מועד א הלך לי נוראי, ניסיתי להרשים בכתיבה והוצאתי 93. מתגעגע לבגרויות למען האמת.
שואל השאלה:
חחח אז המצב שלי לא כזה גרוע כמו שחשבתי.. מגניב.. מעודד קצת
תודה רבה אור ואנונימי :)!
חחח אז המצב שלי לא כזה גרוע כמו שחשבתי.. מגניב.. מעודד קצת
תודה רבה אור ואנונימי :)!
אנונימית
למה החלטת לא ללמוד על כור היתוך ועליות? זה בטוח יהיה.
אני לא חושבת שתספיקי זה המון חומר שמכיל תתי חומרים בפנים.
וחשמונאים זה סיוט.
אני לא חושבת שתספיקי זה המון חומר שמכיל תתי חומרים בפנים.
וחשמונאים זה סיוט.
שואל השאלה:
גם למתכונת לא למדתי בכלל כור היתוך ועליות. אבל שמתי דגש על דה קולוניזציה ויום כיפור והיה טוב (=
naoko תגידי יש לך סיכומים טובים על לאומיות? כי למדתי לאומיות בכיתה י ורוב החומר נאבד לי חח
גם למתכונת לא למדתי בכלל כור היתוך ועליות. אבל שמתי דגש על דה קולוניזציה ויום כיפור והיה טוב (=
naoko תגידי יש לך סיכומים טובים על לאומיות? כי למדתי לאומיות בכיתה י ורוב החומר נאבד לי חח
אנונימית
מה את צריכה, מאפיינים וכל זה? אני אחפש כשאחזור מהלימודים בטוח יש לי.
שואל השאלה:
הכל על לאומיות אני צריכה חח
הכל על לאומיות אני צריכה חח
אנונימית
יאהה לאומיות איזה לאומיות את זקוקה?
שואל השאלה:
גם לאומיות כללית וגם לאומיות של הרצל.. כל הפרק השני בבגרות בקיצור חחח
גם לאומיות כללית וגם לאומיות של הרצל.. כל הפרק השני בבגרות בקיצור חחח
אנונימית
טוב הלאומיות של הרצל הרצל שם לב לזה כי הוא היה עיתונאי הרצל והיה במשפט הזה מתי ששפטו חייל יהודי מצרפת כי כבר ידוע שהיה פוגרומים ואנטישמיות נגד היהודים באירופה וגם במזרח אבל זה סיפור אחר אז הרצל החליט שיהיה מדינה ישראלית ליהודים ביקש ממונטיפיורי ומעוד כמה יהודים עשירים שיעזרו לעשות למדינת ישראל קרקעות ובתים וישובים ואז עשה ישיבה דיבר עם הממשלות של הארצות האחרות זה לא עזר כי לא הסכימו מתי שהיה ישיבה בענייני המדינת ישראל הבריטים הגיעו עם הצעה במקום מדינת ישראל אוגנדה אבל האנשים לא קיבלו את זה ועזבו את הישיבה וגם הרצל עזב
אני יודע את כל החומר בעל פה!
שואל השאלה:
כן ראגש בוי עניתי לך כבר בשאלה שכתבת שאתה לחוץ שאתה תותח וסחתיין על המגן 100
אולי תלמד אותנו קצת? במיוחד אותי המצב שלי קשה מאוד
כן ראגש בוי עניתי לך כבר בשאלה שכתבת שאתה לחוץ שאתה תותח וסחתיין על המגן 100
אולי תלמד אותנו קצת? במיוחד אותי המצב שלי קשה מאוד
אנונימית
תקשיבו כול כיתות יא היסטוריה קלל בכיתה יב יש אזרחות שזה שלב בינוני קשה כי צריכים לזכור על החוקים וכול זה זה מה שאני עוברת כרגע למרות שהבגרות בפורים חח
חבל לא לעבור על כור היתוך ורב תרבותיות.
המורה שלי בהיסטוריה אמרה שאלו נושאים שתלמידים מצליחים להוציא בהם את מירב הנקודות.
בכור היתוך צריך לזכור הגדרה, קשיים וואדי סלאיב וברב תרבותיות הגדרה, ביטויים בחברה הישראלית וגורמים למעבר מכור היתוך לרב תרבותיות.
כור היתוך- מדיניות של האחדה תרבותית.
תפיסה שמוחקת את התרבות של ארץ המוצא, ודורשת מן העולים לסגל את התרבות השלטת.
נוצר למעשה מיזוג כשבמרכזו הדמות של היהודי החדש.
הצבר הוא הדמות שהיהודים יצרו על מנת לשקף את התדמית.
ישנם מספר קשיים שנובעים מן התפיסה:
*תחושת בדידות וניכור, בשל כך שהעולים נדרשים לשכוח את תרבות ארץ המוצא.
*פערים במשפחה- הצעירים נטמעים בתרבות השלטת באמצעות שירות בצבא, בתי ספר ותנועות נוער בעוד שלמבוגרים יש קושי להתסגל.
*פערים בין המעמדות- העולים נתבקשים לשכוח את התרבות של ארץ המוצא ובעקבות כך נוצר קיפוח יחסי בין האשכנזים לבין המזרחיים.
רב תרבותיות- תפיסה שעל פיה ניתן לקיים את התרבות של ארץ המוצא לצד התרבות השלטת.
היא מייצגת השתלבות והתבדלות בו זמני.
כלומר, קיום המאפיינים של תרבות ארץ המוצא לצד קיום החגים-טו בשבט, יום הזכרון, סוכות, פסח, מנהגים, ערכים, אידיאולוגיות של התרבות הישראלית.
היא מבוטאת בחגים, אומנות, תקשורת, פוליטיקה, תרבות.
המורה שלי בהיסטוריה אמרה שאלו נושאים שתלמידים מצליחים להוציא בהם את מירב הנקודות.
בכור היתוך צריך לזכור הגדרה, קשיים וואדי סלאיב וברב תרבותיות הגדרה, ביטויים בחברה הישראלית וגורמים למעבר מכור היתוך לרב תרבותיות.
כור היתוך- מדיניות של האחדה תרבותית.
תפיסה שמוחקת את התרבות של ארץ המוצא, ודורשת מן העולים לסגל את התרבות השלטת.
נוצר למעשה מיזוג כשבמרכזו הדמות של היהודי החדש.
הצבר הוא הדמות שהיהודים יצרו על מנת לשקף את התדמית.
ישנם מספר קשיים שנובעים מן התפיסה:
*תחושת בדידות וניכור, בשל כך שהעולים נדרשים לשכוח את תרבות ארץ המוצא.
*פערים במשפחה- הצעירים נטמעים בתרבות השלטת באמצעות שירות בצבא, בתי ספר ותנועות נוער בעוד שלמבוגרים יש קושי להתסגל.
*פערים בין המעמדות- העולים נתבקשים לשכוח את התרבות של ארץ המוצא ובעקבות כך נוצר קיפוח יחסי בין האשכנזים לבין המזרחיים.
רב תרבותיות- תפיסה שעל פיה ניתן לקיים את התרבות של ארץ המוצא לצד התרבות השלטת.
היא מייצגת השתלבות והתבדלות בו זמני.
כלומר, קיום המאפיינים של תרבות ארץ המוצא לצד קיום החגים-טו בשבט, יום הזכרון, סוכות, פסח, מנהגים, ערכים, אידיאולוגיות של התרבות הישראלית.
היא מבוטאת בחגים, אומנות, תקשורת, פוליטיקה, תרבות.
למדתי על הכל מהכל
מה שכן את כל החומר בגדד. עיר מגימה
מה שכן את כל החומר בגדד. עיר מגימה
ןרק אני לא התחלתי ללמוד? אוף
לנו הורידו מלא חומר כל דקולוניאליזם והחשמונים ועוד כמה דברים ככה שיותר קל לנו.
אני צריכה ללמוד טוב את הצהרת העצמאות למה בטוח אני אפול בזה
לנו הורידו מלא חומר כל דקולוניאליזם והחשמונים ועוד כמה דברים ככה שיותר קל לנו.
אני צריכה ללמוד טוב את הצהרת העצמאות למה בטוח אני אפול בזה
הכוונה להכרזת העצמאות לשיקולים של בן גוריון האם להכריז?^
למדתי הכל עכשיו רק חזרות..
אנונימית
אני מאמינה שתספיקי, אבל מה שכן המליצו לנו לא ללמוד מחר כדי לא להילחץ והיום ללכת לישון מוקדם, אז ממליצה גם לך
אני יודעת את לאומיות טוב (מלבד דרכי התמודדות של היהודים עם גזרות העותמנים ומדינה מדגימה), בבית שני החלטתי לא ללמוד על הורדוס והמרד הגדול, והחשמונאים ויאוש ובנייה אני יודעת יחסית טוב, בונים מדינה יחסית יודעת טוב ובסוגיות החלטתי ללמוד רק על ארצות האסלם דה קולוניאליזם שזה ממש קל וליתר ביטחון גם על יום כיפור
זהו
אני בעיקר מתרגלת שאלות היום
עוד מעט אלך לקניון לקנות לי 2 עטים נוספים ליתר ביטחון וזהו
מקווה שיהיה טןב כי אני בשיא הלחץ שיש
כי יש לי בעיה של הבנת הנקרא:(
אני יודעת את לאומיות טוב (מלבד דרכי התמודדות של היהודים עם גזרות העותמנים ומדינה מדגימה), בבית שני החלטתי לא ללמוד על הורדוס והמרד הגדול, והחשמונאים ויאוש ובנייה אני יודעת יחסית טוב, בונים מדינה יחסית יודעת טוב ובסוגיות החלטתי ללמוד רק על ארצות האסלם דה קולוניאליזם שזה ממש קל וליתר ביטחון גם על יום כיפור
זהו
אני בעיקר מתרגלת שאלות היום
עוד מעט אלך לקניון לקנות לי 2 עטים נוספים ליתר ביטחון וזהו
מקווה שיהיה טןב כי אני בשיא הלחץ שיש
כי יש לי בעיה של הבנת הנקרא:(
אנונימית
אני די בטוחה שישאלו על הגורמים לצמיחת הלאומיות, וגם קווי דמיון בין התנועה הציונית לתנועות אחרות באירופה
שואל השאלה:
skylight את יכולה להסביר לי במילים שלך על קווי דמיון בין התנועה הציונית לתנועות אחרות באירופה? לא לימדו אותנו את זה.. חח או שלימדו ואני לא זוכרת
skylight את יכולה להסביר לי במילים שלך על קווי דמיון בין התנועה הציונית לתנועות אחרות באירופה? לא לימדו אותנו את זה.. חח או שלימדו ואני לא זוכרת
אנונימית
שואל השאלה:
וקווי שוני
וקווי שוני
אנונימית
המורה אמרה לנו שישאלו כנראה על הצהרת בלפור (יש 70 שנה עכשיו) ועל נילי (100 שנה לפירוקה)
שואל השאלה:
תגידו, צריך לזכור את התאריכים של כל 4 התקופות במלחמת העצמאות? או שלא צריך לזכור תאריכים ורק לזכור פרטים חשובים?
תגידו, צריך לזכור את התאריכים של כל 4 התקופות במלחמת העצמאות? או שלא צריך לזכור תאריכים ורק לזכור פרטים חשובים?
אנונימית
תזכרי דברים חשובים
נגיד 30.11.47 המלחמה התחילה
במרץ היה השינוי בין הגנה להתקפה עם תוכנית ד שהתחילה עם מבצע נחשון
ב14.5 הכרזת המדינה
ואז נלחמו חודש, היה חודש הפוגה בגלל האום, נלחמו עוד 10 ימים (קרבות עשרת הימים, ההכרעה) והייתה להם הפוגה שבוע ואז בן גוריון המשיך את המלחמה וסיים אותה
נגיד 30.11.47 המלחמה התחילה
במרץ היה השינוי בין הגנה להתקפה עם תוכנית ד שהתחילה עם מבצע נחשון
ב14.5 הכרזת המדינה
ואז נלחמו חודש, היה חודש הפוגה בגלל האום, נלחמו עוד 10 ימים (קרבות עשרת הימים, ההכרעה) והייתה להם הפוגה שבוע ואז בן גוריון המשיך את המלחמה וסיים אותה
שואל השאלה:
תודה רבה hello it me
את יכולה להסביר לי בפירוט קצת על רוטשילד, מלחמת השפות, והמשרד הארצישראלי?
תודה רבה hello it me
את יכולה להסביר לי בפירוט קצת על רוטשילד, מלחמת השפות, והמשרד הארצישראלי?
אנונימית
על רוטשילד טיפה קשה לי אבל אנסה (אני לא מתכוונת לענות על זה)
אחרי מות הרצל לא היה מנהיג לעם היהודי ומי שהצליח "להשתלט" על העם היהודי בארץ ישראל הוא רוטשילד ששלט עם שיטת האפוטרופוס הוא מינה נציבים צרפתים מטעמו שישלטו במה שקורה בארץ (יקחו מיסים, יפקחו יעזרו ועוד) חוץ מזה הוא נתן להם כסף על מנת שיקנו שטחים באדמת ארץ ישראל
המשרד הארצישראלי הוא אחד מהדרכים להשגת המטרה שהוחלטה בקונגרס באזל ב97, בראשות ארתור רופין הם קנו קרקעות בארץ וביצעו את החלטות הקונגרסים בארץ ישראל.
מלחמת השפות זו בעצם מלחמה קרה שהתרחשה בתקופת העותמנים בארץ ישראל כאשר מי שממן את המוסדות הלימודיים הם היו מצרפת ומגרמניה (לדוגמא בר עזרא מגרמניה) הם רצו שילמדו בשפה הגרמנית, ואילט היהודים רצו שילמדו בשפה העברית ובגלל זה נוצרה בעיה באיזה שפה ללמד, כי לא כוחם מכירים את השפה העברית (עקב קיבוץ גלויות) ויש מונחים שאינם קיימים בעברית. עם הקמת הטכניקום נןצרה ממש בעיה ולבסוף החליטו כי המקצועות הריאלים ילמדו בעברית- לדוגמא מתמטיקה ופיזיקה ואת השאר בגרמנית. עם תחילת מלחמת העולם הראשונה המוסדות הממנים עזבו והתחילו ללמד רק בעברית.
אחרי מות הרצל לא היה מנהיג לעם היהודי ומי שהצליח "להשתלט" על העם היהודי בארץ ישראל הוא רוטשילד ששלט עם שיטת האפוטרופוס הוא מינה נציבים צרפתים מטעמו שישלטו במה שקורה בארץ (יקחו מיסים, יפקחו יעזרו ועוד) חוץ מזה הוא נתן להם כסף על מנת שיקנו שטחים באדמת ארץ ישראל
המשרד הארצישראלי הוא אחד מהדרכים להשגת המטרה שהוחלטה בקונגרס באזל ב97, בראשות ארתור רופין הם קנו קרקעות בארץ וביצעו את החלטות הקונגרסים בארץ ישראל.
מלחמת השפות זו בעצם מלחמה קרה שהתרחשה בתקופת העותמנים בארץ ישראל כאשר מי שממן את המוסדות הלימודיים הם היו מצרפת ומגרמניה (לדוגמא בר עזרא מגרמניה) הם רצו שילמדו בשפה הגרמנית, ואילט היהודים רצו שילמדו בשפה העברית ובגלל זה נוצרה בעיה באיזה שפה ללמד, כי לא כוחם מכירים את השפה העברית (עקב קיבוץ גלויות) ויש מונחים שאינם קיימים בעברית. עם הקמת הטכניקום נןצרה ממש בעיה ולבסוף החליטו כי המקצועות הריאלים ילמדו בעברית- לדוגמא מתמטיקה ופיזיקה ואת השאר בגרמנית. עם תחילת מלחמת העולם הראשונה המוסדות הממנים עזבו והתחילו ללמד רק בעברית.
שתי נקודות דמיון בין התנועה הציונית ובין התנועות הלאומיות האחרות באירופה:
- כל התנועות הלאומיות, ובכללן התנועה הלאומית היהודית, שאפו לקבל הגדרה עצמית בטריטוריה משותפת ולחיות בה באופן עצמאי וריבוני.
-מנהיגי הלאומיות- התנועות הלאומיות הונהגו עי משכילים, אנשי רוח וחזון. כך גם התנועה הציונית הונהגה עי אישים משכילים ובעלי חזון כמו פינסקר, הרצל, רופין ואחרים.
קווי שוני:
-פיזור העם- צריך לרכז המונים שמפוזרים על פני כל כדור הארץ.
בתנועות אחרות העם היה מאוחד ויושב באדמתו.
-התנגדות פנימית- בניגוד לתנועות לאומיות אחרות שלא נתקלו בהתנגדות פנימית תהליך השחרור והאיחוד הלאומי, התנועה הציונית נתקלה בהתנגדות של החרדים שהאמינו שמדינת ישראל תקום מחדש רק עם בוא המשיח, והיהודים המתבוללים שהצליחו להשתלב בחברה ופחדו שמעמדם ייפגע כעת.
- כל התנועות הלאומיות, ובכללן התנועה הלאומית היהודית, שאפו לקבל הגדרה עצמית בטריטוריה משותפת ולחיות בה באופן עצמאי וריבוני.
-מנהיגי הלאומיות- התנועות הלאומיות הונהגו עי משכילים, אנשי רוח וחזון. כך גם התנועה הציונית הונהגה עי אישים משכילים ובעלי חזון כמו פינסקר, הרצל, רופין ואחרים.
קווי שוני:
-פיזור העם- צריך לרכז המונים שמפוזרים על פני כל כדור הארץ.
בתנועות אחרות העם היה מאוחד ויושב באדמתו.
-התנגדות פנימית- בניגוד לתנועות לאומיות אחרות שלא נתקלו בהתנגדות פנימית תהליך השחרור והאיחוד הלאומי, התנועה הציונית נתקלה בהתנגדות של החרדים שהאמינו שמדינת ישראל תקום מחדש רק עם בוא המשיח, והיהודים המתבוללים שהצליחו להשתלב בחברה ופחדו שמעמדם ייפגע כעת.
לי יש מועד קיץ בהיסטוריה
פליזז תשלחו לי סיכומים
פליזז תשלחו לי סיכומים
smelly cat דבריאיתי יום שישי אשלח לך כל מה שיש לי (ויש לי יותר מידי תאמיני לי)
שואל השאלה:
hello it me וskylight תודה רבהה!
hello its me - יש לך זמן לשלוח לי היום סיכום על מלחמת העצמאות? ועל כל הלאומיות?
hello it me וskylight תודה רבהה!
hello its me - יש לך זמן לשלוח לי היום סיכום על מלחמת העצמאות? ועל כל הלאומיות?
אנונימית
איך אשלח לך את זה?
מתי הבגרות שלכם?
מחר ב14:30
יאלה כול מי שכיתות יב כמוני לעזור לכיתות יא בבגרויות בהיסטוריה
חבל שעד עכשיו לא למדת את כל הנושאים
היום האחרון הוא לחזרה על דברים ובדיקה אם את זוכרת הכל.
ממליצה לך ללמוד כור היתוך ועליות. ממש ממליצה לך.
שוב, חבל שאת מתחילה רק היום, לא יישאר לך מספיק כוח לחזור עוד על הכל
היום האחרון הוא לחזרה על דברים ובדיקה אם את זוכרת הכל.
ממליצה לך ללמוד כור היתוך ועליות. ממש ממליצה לך.
שוב, חבל שאת מתחילה רק היום, לא יישאר לך מספיק כוח לחזור עוד על הכל
אנונימית
שואל השאלה:
לא התחלתי היום, התחלתי לפני שלושה ימים. פשוט התעכבתי הרבה זמן על בית שני כי רציתי לדעת את זה ממש טוב
בונים מדינה אני יודעת טוב רק צריכה לחזור על זה
דה קולוניזציה סיימתי
יום כיפור עוד שנייה מסיימת
ואחרי בונים מדינה אלמד על הלאומיות
לא התחלתי היום, התחלתי לפני שלושה ימים. פשוט התעכבתי הרבה זמן על בית שני כי רציתי לדעת את זה ממש טוב
בונים מדינה אני יודעת טוב רק צריכה לחזור על זה
דה קולוניזציה סיימתי
יום כיפור עוד שנייה מסיימת
ואחרי בונים מדינה אלמד על הלאומיות
אנונימית
לא הבנתי מה זה כור היתוךך אני שעה מנסה להבין
אנונימית
שואל השאלה:
כן כור היתוך זה חרא של נושא!
המורה שלי אמרה שזה נחשב הנושא הכי קשה, הוא נראה מאוד קל אבל מכסחים עליו בנקודות בבגרות
בגלל זה אני מעדיפה להמתקד ביום כיפור ובדה קולוניזציה
כן כור היתוך זה חרא של נושא!
המורה שלי אמרה שזה נחשב הנושא הכי קשה, הוא נראה מאוד קל אבל מכסחים עליו בנקודות בבגרות
בגלל זה אני מעדיפה להמתקד ביום כיפור ובדה קולוניזציה
אנונימית
קשה לי עם המדינה המדגימה בדה קולונזציה! המאפיינים של הדה קולניזציה והגורמים זה קל! אבל המדינה המדגימה זה לא מובן בשיט!
אנונימית
שואל השאלה:
על איזה מדינה מדגימה את לומדת? אני למדתי על מצרים אם את רוצה אסביר לך, זה די קצר צריך לדעת את זה בכלליות
על איזה מדינה מדגימה את לומדת? אני למדתי על מצרים אם את רוצה אסביר לך, זה די קצר צריך לדעת את זה בכלליות
אנונימית
רגע הגורמים לצמיחת הלאומיות זה התנועה הרומנטית ההשכלה הצרפתית וכל זה?
פליז עזרה אני בבלבלה
שואל השאלה:
כן
כן
אנונימית
אלג'יריה
אנונימית
כור היתוך זה הרעיון לקחת את כל התרבויות מהארצות של העולים לארץ ישראל וליצור תרבות אחת (ישראלית במילים פשוטות).
באו מצפון אפריקה ומאירופה וכל זה נכון? וכל אחד בא עם משהו אחר, המרוקאי עם המימונה והאשכנזי עם לא יודעת מה, וזה יצר בעיות כי כולם הרגישו שונים אחד מהשני, גם לגבי השפה, להחיות את השפה העברית.
באו מצפון אפריקה ומאירופה וכל זה נכון? וכל אחד בא עם משהו אחר, המרוקאי עם המימונה והאשכנזי עם לא יודעת מה, וזה יצר בעיות כי כולם הרגישו שונים אחד מהשני, גם לגבי השפה, להחיות את השפה העברית.
אנונימית
מי יכול להסביר לי על החשמונאים? לא הבנתי כלום!
אנונימית
בנוגע לחשמונאים יש מספר נושאים עיקריים לדעת:
*היכולת לתמרן בין כוחות מדיניים.
-כריתת בריתות עם מנהיגי הסלווקים.
-אויבי בית סלווקוס- מהבחינה הזאת רוב המנהיגים כרתו ברית עם רומא אבל אלכסנדר ינאי היה המנהיג היחיד שהעדיף קשרים עם מצרים.
*שינוי במעמד המנהיג וסמכויותו- כל התארים שר צבא, כהן גדול, ראש העם ומלך.
דרכי ההגעה של המנהיגים החשמונאים לעצמאות מדינית.
-המניעים של כיבושי החשמונאים להתחרבות טריטוריאלית.
-גידול דמוגרפי
-יחס להלניזם- המנהיגים החשמונאים בדורות המתקדמים לעומת העבר.
*היכולת לתמרן בין כוחות מדיניים.
-כריתת בריתות עם מנהיגי הסלווקים.
-אויבי בית סלווקוס- מהבחינה הזאת רוב המנהיגים כרתו ברית עם רומא אבל אלכסנדר ינאי היה המנהיג היחיד שהעדיף קשרים עם מצרים.
*שינוי במעמד המנהיג וסמכויותו- כל התארים שר צבא, כהן גדול, ראש העם ומלך.
דרכי ההגעה של המנהיגים החשמונאים לעצמאות מדינית.
-המניעים של כיבושי החשמונאים להתחרבות טריטוריאלית.
-גידול דמוגרפי
-יחס להלניזם- המנהיגים החשמונאים בדורות המתקדמים לעומת העבר.
לא לא
הקטע הוא שאני לא יודעת כלום על החשמונאים, אין לי שום מידע בראש עליהם
את יכולה להסביר לי מההתחלה?
הקטע הוא שאני לא יודעת כלום על החשמונאים, אין לי שום מידע בראש עליהם
את יכולה להסביר לי מההתחלה?
אנונימית
וואי גם אני לא הבנתי את החשמונאים אבל לא צריך להתמקד בזה כי יש גם ככה בחירה
אנונימית
אה סבבה
בא לכן קבוצה בוואצפ ללמוד קצת? אני בחרדות מהמבחן:(
בא לכן קבוצה בוואצפ ללמוד קצת? אני בחרדות מהמבחן:(
אנונימית