2 תשובות
1. שהקב''ה יודע מחשבות לב אדם (כי קין הביא מהבזוי שברשותו, וזלזל)
2. ואי אפשר להסתר ממנו-כי הכל גלוי לפניו
3. שהקנאה מובילה לשפיכות דמים בסוף
4. שהיה צריך לעשות תשובה על הקרבן הפגום שהביא והקשה את ליבו ובסוף הגיע לרצח.
ועוד מלא מלא דברים שכל אחד רואה לעצמו, זו גדלות התורה הקדושה,70 פנים לה, יש עוד אופציות וכולן נכונות, מלהביט על כל מה שנאמר בתורה.
הסיכום פה, מי שעובר על מצווה אחת בתורה למשל קין עבר על ''לא תחמוד'' סופו שיעבור גם על מצוות חמורות אחרות! כ''לא תרצח''
שלום, הערב אני בהרגשה של תיקון ולכן התשובה,
כל מה שכתבה טלי מעלי נכון, ויש עוד הרבה מסקנות שניתן להגיע אליהן,
אני רוצה להתמקד ספציפית בתיקון.
קיין אומר: ויאמר קין אל יהוה גדול עוני מנשוא? הן גרשת אתי היום מעל פני האדמה ומפניך אסתר והייתי נע ונד בארץ והיה כל מצאי יהרגני, ויאמר לו יהוה לכן כל הרג קין שבעתים יקם וישם יהוה לקין אות לבלתי הכות אתו כל מצאו. ויצא קין מלפני יהוה וישב בארץ נוד קדמת עדן.

אפשר להבין תחילה שהקבה גוזר עליו שתי קללות - נע ונד, ולאחר מכן כתוב שישב קין בארץ נד. זאת אומרת חלק מהקללה בוטלה - של להיות נע, ולמה? - כי קין חזר בתשובה בעצם זה שפנה אל השם ואמר גדול עוני מנשוא- שנראה כמו וידוי באופן כלשהוא,

קין היה הראשון שחזר בתשובה בעצם, וניתן לראות כאן שגם לאדם השלילי ביותר יש סיכוי אם מסתמך על השם ומבקש לחזור בתשובה...


עוד נקודה, הבנתי שקיים במדרש החלק הבא:

אחרי דבריו של האל לקין שבו התבשר קין על עונשו החמור. והנה המקרא מתאר את קין יוצא - "וַיֵּצֵא קַיִן מִלִּפְנֵי ה'" (בראשית ד, טז). והמדרש מברר מהיכן הוא יוצא. תשובתו של ר' חננא בר יצחק אינה משיבה מהיכן יצא אלא איך יצא - שמח. פוגש אותו אדם הראשון, שמודע לחטאו של קין, ושואל אותו מה קרה עם החטא שלך (=העונש), שאתה כזה שמח? אדם רואה אותו ולא מבין, אם חטא ונענש (כמו שאדם הראשון נענש) מדוע קין שמח? ומשיב לו קין עשיתי תשובה ועונשי הופחת.

אדם הראשון שמבין בטעותו ומגלה את כוחה של תשובה, פורץ במזמור שלנו מזמור שיר ליום השבת שמשמעו מזמור שיר ליום של תשובה. ליום שבו גיליתי את כוחה של התשובה.

- אם אדם הראשון היה תופס את כח התשובה מייד לאחר המעשה, אולי עוד היינו נשארים בגן...