20 תשובות
- דבר ראשון להעיף את בנט מתפקיד שר החינוך.
- שנית לעשות סקירה מחדש על נושאים שאשכרה רלוונטים בתור ידע בסיסי לאדם צעיר בשביל תעודת בגרות.
- שלישית לשנות את צורת הבחינה ליותר מעשית ולא תיאורטית, כי בפועל מבחנים כיום לא בודקים ידע, הם בודקים זיכרון.
- להוריד את ערך תעודת הבגרות.
אנחנו בני אדם, לא מכונות למידה. בכל אחד מאיתנו אולי מסתתר איזה מוזיקאי בכלל לדוגמא, שלא יוכל להצליח בגלל שהוא לא זוכר את אנטיגונה בעל פה אם יעירו אותי בחמש בבוקר ויבקשו ממנו לדקלם.
- לצאת מהפאקינג מאה הפאקינג 19 ולהבין שאנחנו במאה ה21.
- שנית לעשות סקירה מחדש על נושאים שאשכרה רלוונטים בתור ידע בסיסי לאדם צעיר בשביל תעודת בגרות.
- שלישית לשנות את צורת הבחינה ליותר מעשית ולא תיאורטית, כי בפועל מבחנים כיום לא בודקים ידע, הם בודקים זיכרון.
- להוריד את ערך תעודת הבגרות.
אנחנו בני אדם, לא מכונות למידה. בכל אחד מאיתנו אולי מסתתר איזה מוזיקאי בכלל לדוגמא, שלא יוכל להצליח בגלל שהוא לא זוכר את אנטיגונה בעל פה אם יעירו אותי בחמש בבוקר ויבקשו ממנו לדקלם.
- לצאת מהפאקינג מאה הפאקינג 19 ולהבין שאנחנו במאה ה21.
מקצוע כמו מתמטיקה שמה יעזור לי פונקציית שורש ופרבולה? וילמדו תבסיס וזהו
אנונימית
-שאנחנו סגורים בתוך כיתה
-ציונים
מוטיבציה, לימוד התפתחות אישית של מנטורים גדולים כמו; אריק תומאס, אנטוני רובינס, ג'ים רום, ווארן באבט וכו'...
(מזל שבמקרה הסיטואציות של העולם שלי גרמו לי להיתקל בהם)
-לימוד מקצועות לא חשובים, ולמידה רק בגיל מאוחר יותר של מקצועות חשובים יותר כמו כלכלה, שזה עוד לא לכולם (זה יותר חשוב ממתמטיקה)
-התמקדות בכמה מצקועות ולא במיליון, שרובם לא רלוונטים לרוב התלמידים.
שאם מלמדים לשון עברית, שמההתחלה ילמדו לנו את כול הדברים ןלא פתאום בכיתה י' על שבא נע ונח.. שותקת וכול החרא הלא חשוב הזה לעולם המודרני, לשמר את השפה העברית בתחת שלי
-לשנות את שיטת הבגרות wtf?
מלא דברים שאין לי כוח לרשום
-ציונים
מוטיבציה, לימוד התפתחות אישית של מנטורים גדולים כמו; אריק תומאס, אנטוני רובינס, ג'ים רום, ווארן באבט וכו'...
(מזל שבמקרה הסיטואציות של העולם שלי גרמו לי להיתקל בהם)
-לימוד מקצועות לא חשובים, ולמידה רק בגיל מאוחר יותר של מקצועות חשובים יותר כמו כלכלה, שזה עוד לא לכולם (זה יותר חשוב ממתמטיקה)
-התמקדות בכמה מצקועות ולא במיליון, שרובם לא רלוונטים לרוב התלמידים.
שאם מלמדים לשון עברית, שמההתחלה ילמדו לנו את כול הדברים ןלא פתאום בכיתה י' על שבא נע ונח.. שותקת וכול החרא הלא חשוב הזה לעולם המודרני, לשמר את השפה העברית בתחת שלי
-לשנות את שיטת הבגרות wtf?
מלא דברים שאין לי כוח לרשום
וגם בכללי להבין באמת מה חשוב לידע הכללי של הילדים ומה לא חלאס לבילבולי מוחח
אנונימית
-לשים דגש על משמעת בכיתות. לא בקטע של לתת מכות או להרביץ עם סרגל. פשוט במובן שאם יש ילד שמפריע, שיוציאו אותו החוצה וזה יכלל ביחס לציון באותו המקצוע.
קרו לי לא מעט מקרים שבגלל רעש בכיתה, חוץ מזה שלא קלטתי מה שהמורה מנסה להסביר, נהיו לי כאבי ראש.
-ועוד כמה דברים שחלקם נאמרו כבר^^
קרו לי לא מעט מקרים שבגלל רעש בכיתה, חוץ מזה שלא קלטתי מה שהמורה מנסה להסביר, נהיו לי כאבי ראש.
-ועוד כמה דברים שחלקם נאמרו כבר^^
את הגישה של המורים לתלמידים.
ויותר אפשרויות בחירה, עולם כל כך רחב למה לא נותנים לנו את האפשרות לטעום מכל דבר ולהבין מה שלנו באמת?
יותר חופש ביטוי במבחנים.
יותר מיומניות למידה.
יותר טיולים.
ללמוד מקצועות חשובים ולא רק את הבסיס מכיתות ח' עד ט' (תקופת החטיבת הביניים)
בכיתה י' לעשות בגרויות בכמה מקצועות כמו היסטוריה, אנגלית, תנך, מתמטיקה, ספרות.
שיהיו שיעורי בישול!
או חקלאות.
שיעורי ספורט יכללו, ריצה, שחייה, ריקודים, טניס, כדורסל /כדורגל/כדור עף, חוק של אומניות לחימה, קפוארה, יוגה וכדומה.. שיהיו הרבה אפשרויות ושילדים ירשמו.
ושזה יהיה חובה.
ויותר אפשרויות בחירה, עולם כל כך רחב למה לא נותנים לנו את האפשרות לטעום מכל דבר ולהבין מה שלנו באמת?
יותר חופש ביטוי במבחנים.
יותר מיומניות למידה.
יותר טיולים.
ללמוד מקצועות חשובים ולא רק את הבסיס מכיתות ח' עד ט' (תקופת החטיבת הביניים)
בכיתה י' לעשות בגרויות בכמה מקצועות כמו היסטוריה, אנגלית, תנך, מתמטיקה, ספרות.
שיהיו שיעורי בישול!
או חקלאות.
שיעורי ספורט יכללו, ריצה, שחייה, ריקודים, טניס, כדורסל /כדורגל/כדור עף, חוק של אומניות לחימה, קפוארה, יוגה וכדומה.. שיהיו הרבה אפשרויות ושילדים ירשמו.
ושזה יהיה חובה.
פחות לחכות את ארצות הברית, כי הם לא הכמ טובים בחינוך, אלה לקחת דוגמא מפינדלנד (שהם מספר 1 בכל מה שקשור לחינוך) פחות שעות לימוד, יותר כבוד למורים, יותר תקצמב לבתי ספר נורמליים כי אני למשל, לומדת בגליל והכיתה שלי היא ממש בתוך צריפון.
-לעשות את מקצוע התנך כמקצוע שהוא לא חובה לבגרות.
-להעיף את המחויבות אישית ולשים אותה כרשות או המלצה.
-פחות עומס בי"א, כלומר שלא יהיה מלא עומס בשנה הזו ושיחלקו את זה על כמה שנים.
-פחות חומר יבש, ויותר דברים מעשים מבחינת לימוד. כלומר שילוב.
-להעיף את המחויבות אישית ולשים אותה כרשות או המלצה.
-פחות עומס בי"א, כלומר שלא יהיה מלא עומס בשנה הזו ושיחלקו את זה על כמה שנים.
-פחות חומר יבש, ויותר דברים מעשים מבחינת לימוד. כלומר שילוב.
במקום בגרויות, פשוט לעשות עבודות.
מעבודות יותר לומדים מאשר בגרות שאחריה שוכחים הכל
מעבודות יותר לומדים מאשר בגרות שאחריה שוכחים הכל
אנונימית
דווקא עובדים על הנושא הזה וכבר התחילו בכמה מקצואות הומניים כמו אזרחות ותנ"ך
-להעיף את בנט
-לבטל את ההוכחות בגיאומטריה ופרבולות
-לבטל שיעורי ספרות
שלא יהיה בגרות בספרות, הסטוריה, תנך (הם לא חשובים לי בחיים אז למה)
*מענין אם שכחתי משהו
-לבטל את ההוכחות בגיאומטריה ופרבולות
-לבטל שיעורי ספרות
שלא יהיה בגרות בספרות, הסטוריה, תנך (הם לא חשובים לי בחיים אז למה)
*מענין אם שכחתי משהו
לפי דעתי צריך לשנות את התוכנית ללמוד
שמכיתה ח עד י תעודת בגרות
ומי שירצה להמשיך מכיתה י ועד יב תואר
ולהתחיל לתת לנו כלים לעתיד
כלים שיעסרו לנו איך לבנות עסקים מצליחים איך לפתח דברים ועוד מלא דברים שיעזרו לנו בחיים הלאה.
שמכיתה ח עד י תעודת בגרות
ומי שירצה להמשיך מכיתה י ועד יב תואר
ולהתחיל לתת לנו כלים לעתיד
כלים שיעסרו לנו איך לבנות עסקים מצליחים איך לפתח דברים ועוד מלא דברים שיעזרו לנו בחיים הלאה.
אנונימית
הפיל גירל^
שכחת את המוח שלך
שכחת את המוח שלך
אנונימית
שיתנו לנו לחמוד מה שאנחנו רוצים לעסוק בו בעתיד ולא דברים שלא חשובים לנו
ובכללי הבגרויות זה הדבר הכי מפגר שיכלו להמציא... זה יכול לדפוק לך את החיים.
ובכללי הבגרויות זה הדבר הכי מפגר שיכלו להמציא... זה יכול לדפוק לך את החיים.
אמאלה.
ככ ככ הרבה!
נתחיל בהגדרה של חינוך כפתיחה, הבין לבין זה סיפור באורך נצח, ולסיום- נבין שחוסר בשלמות זה בריא.
ככ ככ הרבה!
נתחיל בהגדרה של חינוך כפתיחה, הבין לבין זה סיפור באורך נצח, ולסיום- נבין שחוסר בשלמות זה בריא.
להוריד מלא מקצועות מיותרים כמו היסטוריה- כל מקצועות התוכי למיניהם.
לעשות מבחנים שמעודדים חשיבה ולא בודקים את הזיכרון שלך
לעשות מבחנים שמעודדים חשיבה ולא בודקים את הזיכרון שלך
להוריד את הקטע של תעודת בגרות ולתת ציון לכל מקצוע בנפרד, ושהאוניברסיטה תתייחס בהתאם לנושא (למשל אם רוצים ללמוד כלכלה למה שהאוניברסיטה תתייחס לציון בספרות והיסטוריה?) אין מקצועות מיותרים, אבל נכשל במדעים לא צריך להשפיע על לימודי ספרות וכו'
להוסיף מקצועות שהם לא עיוניים כמו מוזיקה ואומנות ברמה בסיסית לכולם (למה מתמטיקה כן ומוזיקה לא? זה לא שבאמת צריך את המתמטיקה אפילו בהייטק, הייתי פעם בשיעור תכנות ואין שום קשר למתמטיקה תיכונית, אז מה ההבדל בין זה למוזיקה?)
מבחן בספורט לא אמור להשפיע על קבלה לאוניברסיטה, כמו שנכשל בהיסטוריה לא אמור להפריע לי להתקבל לנבחרת כדורסל
והכי חשוב, שיעורי נהיגה (בעיקר תיאוריה) בבית הספר, גם ככה זה הגיל שמתחילים לעשות רישיון ואם ייתנו אופציה לעשות את השיעורים בבית הספר זה יוכל להיות יותר מאורגן
להוסיף מקצועות שהם לא עיוניים כמו מוזיקה ואומנות ברמה בסיסית לכולם (למה מתמטיקה כן ומוזיקה לא? זה לא שבאמת צריך את המתמטיקה אפילו בהייטק, הייתי פעם בשיעור תכנות ואין שום קשר למתמטיקה תיכונית, אז מה ההבדל בין זה למוזיקה?)
מבחן בספורט לא אמור להשפיע על קבלה לאוניברסיטה, כמו שנכשל בהיסטוריה לא אמור להפריע לי להתקבל לנבחרת כדורסל
והכי חשוב, שיעורי נהיגה (בעיקר תיאוריה) בבית הספר, גם ככה זה הגיל שמתחילים לעשות רישיון ואם ייתנו אופציה לעשות את השיעורים בבית הספר זה יוכל להיות יותר מאורגן
לדעתי טיולים שנתיים לא מספיק.
יציאה החוצה לחקור! אם זה לצאת למעבדה אמיתית ולחקור כוכבים, ירח, חומרים, ניסויים...
אם זה לצאת לטבע עם זכוכית מגדלת ולראות טבע וצומח.
באמת שספרים זה סתם בזבוז עצים. לא חבל?
לדעתי ביסודי (לא רק ביסודי) צריך ללמד תלמידים על דברים שיוכלו להתעסק בעתיד! לתת להם את האפשרות לבחור מה הם רוצים, ולא לתת להם את ההרגשה ש- "אוקיי אתם תקועים עכשיו, תהנו למשך 12 שנות חיים הכי נוראיים שיהיו לכם :)".
לתת להם להשתמש בדמיון, ביצירתיות, בחלומות שלהם...
ואם אין להם, אז למה שלא לפתח? למה שבית הספר לא יתמוך בדמיון ובדברים שמוכשרים בהם או שיהיו מוכשרים בהם?
יציאה החוצה לחקור! אם זה לצאת למעבדה אמיתית ולחקור כוכבים, ירח, חומרים, ניסויים...
אם זה לצאת לטבע עם זכוכית מגדלת ולראות טבע וצומח.
באמת שספרים זה סתם בזבוז עצים. לא חבל?
לדעתי ביסודי (לא רק ביסודי) צריך ללמד תלמידים על דברים שיוכלו להתעסק בעתיד! לתת להם את האפשרות לבחור מה הם רוצים, ולא לתת להם את ההרגשה ש- "אוקיי אתם תקועים עכשיו, תהנו למשך 12 שנות חיים הכי נוראיים שיהיו לכם :)".
לתת להם להשתמש בדמיון, ביצירתיות, בחלומות שלהם...
ואם אין להם, אז למה שלא לפתח? למה שבית הספר לא יתמוך בדמיון ובדברים שמוכשרים בהם או שיהיו מוכשרים בהם?
אני אישית מרוצה לאללה, רק חושבת שיהיה נחמד אם יהיו כמה שיעורים רלוונטים בלי קשר לבגרות (כלכלה בסיסית, בישול, עמידה תחת לחץ, איך לעשות רושם טוב וכו)
צריך להפוך את הלימודים לחוויתיים ולא משעממים