20 תשובות
כי צריך גבר שישלים מניין
*על שאלות מפגרות מקבלים תשובות מפגרות:)
*על שאלות מפגרות מקבלים תשובות מפגרות:)
רק הגבר יכול להשלים מניין
כי תפילה נועדה בעיקרון לגברים יותר
היהדות מאפשר לאישה להיפטר מתפילות בעיקרון בעיקר כשיש עליה עול או מחוייבות של טיפול בילדים אז כמה להעמיס עליה?
היהדות מאפשר לאישה להיפטר מתפילות בעיקרון בעיקר כשיש עליה עול או מחוייבות של טיפול בילדים אז כמה להעמיס עליה?
כי צריך גבר שישלים מניין
אנונימית
מטעמי צניעות
כבוד הציבור
וגם לדוגמה ספירת מניין לצורך זימון בעשרה ישנה סיבה נוספת לכך שנשים לא מצטרפות, והוא הכלל ההלכתי שעל מנת להוציא מישהו ידי חובה יש צורך שהמוציא יהיה מחויב באותה רמת חיוב. כיוון שגברים מחויבים בברכת המזון מדאורייתא, ונשים מדרבנן אז הנשים לא יכולות להוציא את הגברים ידי חובתם בברכת המזון.
כבוד הציבור
וגם לדוגמה ספירת מניין לצורך זימון בעשרה ישנה סיבה נוספת לכך שנשים לא מצטרפות, והוא הכלל ההלכתי שעל מנת להוציא מישהו ידי חובה יש צורך שהמוציא יהיה מחויב באותה רמת חיוב. כיוון שגברים מחויבים בברכת המזון מדאורייתא, ונשים מדרבנן אז הנשים לא יכולות להוציא את הגברים ידי חובתם בברכת המזון.
אנונימי
אנונימי זה גם בעניין חלוקת תפקידים (וגם צניעות) אישה מחויבת במספר מצוות קטן יותר מגבר
לא זה פשוט שהן פטורות ממצות עשה שהזמן גרמה
כתוב בתלמוד "וכל מצוות עשה שהזמן גרמה, אנשים חייבין ונשים פטורות"
כתוב בתלמוד "וכל מצוות עשה שהזמן גרמה, אנשים חייבין ונשים פטורות"
אנונימי
jane- לא, האישה בדרגה רוחנית יותר גבוה מהגבר אז היא לא זקוקה לתפילה.^
jane בניסוח טיפה יותר מחמיא - חלוקת תפקידים וגבול כמה אדם יכול לקחת על עצמו
אנונימי - אישה מחויבת במספר קטן יותר של מצוות
תפילין גבר, ציצית גבר, ברית מילה גבר עוד ועוד
יש חלוקת תפקידים ביהדות
אנונימי - אישה מחויבת במספר קטן יותר של מצוות
תפילין גבר, ציצית גבר, ברית מילה גבר עוד ועוד
יש חלוקת תפקידים ביהדות
per אתה טועה כי היהדות זה לא תפקידים בבית, יש תריי"ג מצוות והן לא מחולקות בחלוקת תפקידים אלה יש הפטורים מאלה ויש הפטורות מאלה זה תלוי בכל נושא לגופו אישה למעשה לא חייבת במספרר קטן יותר של מצוות כי כמו שכתבת תפילין גבר וכו וכו יש רשימה ארוכה של מצוות גם שהן רק של נשים
אנונימי
נכון אבל הסיכום הוא שנשים מספר נמוך יותר
להגיד "יש שפטורים מאלה ואלה שפטורים מאלה" זה להגיד מה שאני אומר ממקום אחר פשוט
להגיד "יש שפטורים מאלה ואלה שפטורים מאלה" זה להגיד מה שאני אומר ממקום אחר פשוט
per אני מסכים עם רוב מה שאמרת אבל עדין חושב שלנשים יש מספר מצוות קטן יותר
אנונימי
אבל זה בדיוק מה שאני אומר - שלנשים יש מספר מצוות קטן יותר
לא חחח טעות שלי, התכוונתי שאני חושב שמספר המצוות שלהן לא קטן יותר משל הגברים
אנונימי
אני דיי בטוח שהמספר קטן יותר באמת
היהדות מאמינה בקבלה בזכות אבל גם בחלוקת תפקידים
תבדוק, זה יכול להיות מעניין
היהדות מאמינה בקבלה בזכות אבל גם בחלוקת תפקידים
תבדוק, זה יכול להיות מעניין
זה נושא שאפשר להתווכח עליו הרבה
אבל אני לא קיר בטון אני אבדוק באמת
אבל אני לא קיר בטון אני אבדוק באמת
אנונימי
תודיע לי אשמח לשמוע
תשלח הודעה
תשלח הודעה
ואוו זה ממש לא קשור לפרה אדומה, אז מה בזמן בית ראשון ושני נשים וגברים היו חייבים באותה מידה במצוות? כי אז גם גברים יכלו להיטהר. פלוס היום יש טומאות שאף אחד לא יכול לטהר כולנו טמאי מתים
הסיבה לזה מגיעה מדברים אחרים שכבר דיברנו על זה
הסיבה לזה מגיעה מדברים אחרים שכבר דיברנו על זה
אנונימי
אם כל הכבוד לרב ויש כבוד, זה ממש לא נשמע לי נכון
אנונימי
העניין של מניין נלמד מעשרה מרגלים וגם שבני ישראל שהיו גברים: "ר' יוחנן נאמר כאן עדה ונאמר להלן (במדבר יד) עד מתי לעדה הרעה הזאת מה עדה האמורה להלן עשרה אף כאן עשרה א"ר סימון נאמר כאן תוך ונאמר להלן (בראשית מב) ויבאו בני ישראל לשבור בתוך הבאים מה תוך שנא' להלן עשרה אף כאן עשרה א"ל ר' יוסה בי ר' בון אם מתוך את למד סגין אינון אלא נאמר כאן בני ישראל ונאמר להלן בני ישראל מה להלן עשרה אף כאן עשרה" (ירושלמי, מגילה, פרק ד, הלכה).
"ישראלים בעינן דכתיב (ויקרא כב) ונקדשתי בתוך בני ישראל בעי רבי ירמיה תשעה ישראל ונכרי אחד מהו תא שמע דתני רב ינאי אחוה דרבי חייא בר אבא אתיא תוך תוך כתיב הכא ונקדשתי בתוך בני ישראל וכתיב התם (במדבר טז) הבדלו מתוך העדה הזאת מה להלן עשרה וכולהו ישראל אף כאן עשרה וכולהו ישראל" (בבלי, סנהדרין עד).
"מה"מ אמר ר' חייא בר אבא א"ר יוחנן דאמר קרא (ויקרא כב) ונקדשתי בתוך בני ישראל כל דבר שבקדושה לא יהא פחות מעשרה מאי משמע דתני ר' חייא אתיא תוך תוך כתיב הכא ונקדשתי בתוך בני ישראל וכתיב התם (במדבר טז) הבדלו מתוך העדה ואתיא עדה עדה דכתיב התם (במדבר יד) עד מתי לעדה הרעה הזאת מה להלן עשרה אף כאן עשרה" (מגילה כג:).
"ישראלים בעינן דכתיב (ויקרא כב) ונקדשתי בתוך בני ישראל בעי רבי ירמיה תשעה ישראל ונכרי אחד מהו תא שמע דתני רב ינאי אחוה דרבי חייא בר אבא אתיא תוך תוך כתיב הכא ונקדשתי בתוך בני ישראל וכתיב התם (במדבר טז) הבדלו מתוך העדה הזאת מה להלן עשרה וכולהו ישראל אף כאן עשרה וכולהו ישראל" (בבלי, סנהדרין עד).
"מה"מ אמר ר' חייא בר אבא א"ר יוחנן דאמר קרא (ויקרא כב) ונקדשתי בתוך בני ישראל כל דבר שבקדושה לא יהא פחות מעשרה מאי משמע דתני ר' חייא אתיא תוך תוך כתיב הכא ונקדשתי בתוך בני ישראל וכתיב התם (במדבר טז) הבדלו מתוך העדה ואתיא עדה עדה דכתיב התם (במדבר יד) עד מתי לעדה הרעה הזאת מה להלן עשרה אף כאן עשרה" (מגילה כג:).