20 תשובות
כי צריך גבר שישלים מניין

*על שאלות מפגרות מקבלים תשובות מפגרות:)
HOH
רק הגבר יכול להשלים מניין
כי תפילה נועדה בעיקרון לגברים יותר
היהדות מאפשר לאישה להיפטר מתפילות בעיקרון בעיקר כשיש עליה עול או מחוייבות של טיפול בילדים אז כמה להעמיס עליה?
per
כי צריך גבר שישלים מניין
אנונימית
מטעמי צניעות
כבוד הציבור
וגם לדוגמה ספירת מניין לצורך זימון בעשרה ישנה סיבה נוספת לכך שנשים לא מצטרפות, והוא הכלל ההלכתי שעל מנת להוציא מישהו ידי חובה יש צורך שהמוציא יהיה מחויב באותה רמת חיוב. כיוון שגברים מחויבים בברכת המזון מדאורייתא, ונשים מדרבנן אז הנשים לא יכולות להוציא את הגברים ידי חובתם בברכת המזון.
אנונימי
אנונימי זה גם בעניין חלוקת תפקידים (וגם צניעות) אישה מחויבת במספר מצוות קטן יותר מגבר
per
לא זה פשוט שהן פטורות ממצות עשה שהזמן גרמה
כתוב בתלמוד "וכל מצוות עשה שהזמן גרמה, אנשים חייבין ונשים פטורות"
אנונימי
jane- לא, האישה בדרגה רוחנית יותר גבוה מהגבר אז היא לא זקוקה לתפילה.^
HOH
jane בניסוח טיפה יותר מחמיא - חלוקת תפקידים וגבול כמה אדם יכול לקחת על עצמו


אנונימי - אישה מחויבת במספר קטן יותר של מצוות
תפילין גבר, ציצית גבר, ברית מילה גבר עוד ועוד
יש חלוקת תפקידים ביהדות
per
per אתה טועה כי היהדות זה לא תפקידים בבית, יש תריי"ג מצוות והן לא מחולקות בחלוקת תפקידים אלה יש הפטורים מאלה ויש הפטורות מאלה זה תלוי בכל נושא לגופו אישה למעשה לא חייבת במספרר קטן יותר של מצוות כי כמו שכתבת תפילין גבר וכו וכו יש רשימה ארוכה של מצוות גם שהן רק של נשים
אנונימי
נכון אבל הסיכום הוא שנשים מספר נמוך יותר

להגיד "יש שפטורים מאלה ואלה שפטורים מאלה" זה להגיד מה שאני אומר ממקום אחר פשוט
per
per אני מסכים עם רוב מה שאמרת אבל עדין חושב שלנשים יש מספר מצוות קטן יותר
אנונימי
אבל זה בדיוק מה שאני אומר - שלנשים יש מספר מצוות קטן יותר
per
לא חחח טעות שלי, התכוונתי שאני חושב שמספר המצוות שלהן לא קטן יותר משל הגברים
אנונימי
אני דיי בטוח שהמספר קטן יותר באמת
היהדות מאמינה בקבלה בזכות אבל גם בחלוקת תפקידים
תבדוק, זה יכול להיות מעניין
per
זה נושא שאפשר להתווכח עליו הרבה
אבל אני לא קיר בטון אני אבדוק באמת
אנונימי
תודיע לי אשמח לשמוע
תשלח הודעה
per
ואוו זה ממש לא קשור לפרה אדומה, אז מה בזמן בית ראשון ושני נשים וגברים היו חייבים באותה מידה במצוות? כי אז גם גברים יכלו להיטהר. פלוס היום יש טומאות שאף אחד לא יכול לטהר כולנו טמאי מתים
הסיבה לזה מגיעה מדברים אחרים שכבר דיברנו על זה
אנונימי
אם כל הכבוד לרב ויש כבוד, זה ממש לא נשמע לי נכון
אנונימי
העניין של מניין נלמד מעשרה מרגלים וגם שבני ישראל שהיו גברים: "ר' יוחנן נאמר כאן עדה ונאמר להלן (במדבר יד) עד מתי לעדה הרעה הזאת מה עדה האמורה להלן עשרה אף כאן עשרה א"ר סימון נאמר כאן תוך ונאמר להלן (בראשית מב) ויבאו בני ישראל לשבור בתוך הבאים מה תוך שנא' להלן עשרה אף כאן עשרה א"ל ר' יוסה בי ר' בון אם מתוך את למד סגין אינון אלא נאמר כאן בני ישראל ונאמר להלן בני ישראל מה להלן עשרה אף כאן עשרה" (ירושלמי, מגילה, פרק ד, הלכה).

"ישראלים בעינן דכתיב (ויקרא כב) ונקדשתי בתוך בני ישראל בעי רבי ירמיה תשעה ישראל ונכרי אחד מהו תא שמע דתני רב ינאי אחוה דרבי חייא בר אבא אתיא תוך תוך כתיב הכא ונקדשתי בתוך בני ישראל וכתיב התם (במדבר טז) הבדלו מתוך העדה הזאת מה להלן עשרה וכולהו ישראל אף כאן עשרה וכולהו ישראל" (בבלי, סנהדרין עד).

"מה"מ אמר ר' חייא בר אבא א"ר יוחנן דאמר קרא (ויקרא כב) ונקדשתי בתוך בני ישראל כל דבר שבקדושה לא יהא פחות מעשרה מאי משמע דתני ר' חייא אתיא תוך תוך כתיב הכא ונקדשתי בתוך בני ישראל וכתיב התם (במדבר טז) הבדלו מתוך העדה ואתיא עדה עדה דכתיב התם (במדבר יד) עד מתי לעדה הרעה הזאת מה להלן עשרה אף כאן עשרה" (מגילה כג:).