173 תשובות
אין אלוהים.
התשובה פשוטה כי אלוהים הומצא על ידי האדם על מנת לתת תשובות לשאלות קיומיות שהפריעו לאדם, מעצם היותו יצור סקרן להישאר ללא מענה לשאלות.
אם מעיינים במקרא אפשר להבחין בהמון טעויות היסטוריות וטעויות כלליות בסיסיות אשר מוכיחות את העובדה שאם התנך נכתב על ידי משה על פי מה שאלוהים אמר לו וזה שקר, משמע אלוהים טועה, משמע הוא לא מושלם, משמע אין בסיס לאמונה בו.
התשובה פשוטה כי אלוהים הומצא על ידי האדם על מנת לתת תשובות לשאלות קיומיות שהפריעו לאדם, מעצם היותו יצור סקרן להישאר ללא מענה לשאלות.
אם מעיינים במקרא אפשר להבחין בהמון טעויות היסטוריות וטעויות כלליות בסיסיות אשר מוכיחות את העובדה שאם התנך נכתב על ידי משה על פי מה שאלוהים אמר לו וזה שקר, משמע אלוהים טועה, משמע הוא לא מושלם, משמע אין בסיס לאמונה בו.
דתיים אומרים שאלוהים ברא את העולם
מדענים אומרים שהעולם נוצר בתהליך אחרי המפץ הגדול
2 קבוצות של אנשים שונים שטוענים דברים שונים
לפי דעתי יש - מהרבה מאוד סיבות בעיקר קיום של תודעה אם להגיד בקצרה
מדענים אומרים שהעולם נוצר בתהליך אחרי המפץ הגדול
2 קבוצות של אנשים שונים שטוענים דברים שונים
לפי דעתי יש - מהרבה מאוד סיבות בעיקר קיום של תודעה אם להגיד בקצרה
איך שהמדענים אומרים שנוצר העולם על ידי מפץ הגדול.. זה לא סותר את זה.. הרי מישהו עומד מאחורי המפץ הענקי הזה שיצר בעולם מיליוני גלקסיות.. ומערכות כוכבים.. יקום ענקי כל כך שאנחנו עדיין לא מכירים את כולו ואפילו לא חצי ממנו.. ה' עומד מאחורי כל זה..
ממש לא נכון וארכיאולוגיה דווקא תומכת בקיום של דמויות היסטוריות מהתנ"ך כולל דויד אבל אני מניח מה אדם לא יעשה בשביל לנסות לתמוך בעמדה שלו אה
הכל זה יצירה של בורא עולם,
אפילו המדענים הכי חכמים כיום לא יכולים לייצר דבר שקרוב לאדם ב100%
תראו איזו מערכת חכמה, יש עפעפיים שמגנות על העיניים,
לתינוק אין שיניים כדי שיוכל לינוק ועוד
זה פשוט נפלאות הבריאה
אפילו המדענים הכי חכמים כיום לא יכולים לייצר דבר שקרוב לאדם ב100%
תראו איזו מערכת חכמה, יש עפעפיים שמגנות על העיניים,
לתינוק אין שיניים כדי שיוכל לינוק ועוד
זה פשוט נפלאות הבריאה
חד משמעית אין. אם היה אלוהים אז כל מה שקרה/קורה עכשיו בעולם לא היה קורה.
תלוי במה את מאמינה
חחח וואי שני התשובות האחרונות מצחיקות אותי.. מה זה איפה הוא היה? הוא היה שם! הוא גרם לזה.. הוא גרם ש3 הנערות יחטפו ויגלו את המנהרות שהיו יכולות לעשות פיגועים בגבול עזה.. וגם בשואה הוא היה.. יש על זה מלא תשובות.. ה' נמצא גם בטוב וגם ברע! אין מה לעשות.. זאת האמונה שלנו בו.. כל מה שהוא עושה זה לטובה גם אם זה נראה לנו שזה רע..
הבנתי אז אם חלק רע אז אין אלוהים
כמו עם הורים אם הם מענישים אז הם "רעים" ואני "שונאת אותם". "הם הלא בסדר! אני מושלם!"
ככה זה עובד
כמו עם הורים אם הם מענישים אז הם "רעים" ואני "שונאת אותם". "הם הלא בסדר! אני מושלם!"
ככה זה עובד
משהו רע קורה לך בחיים קודם תבדקי איפה את פעלת לא בסדר כי את בטוח הגבת בצורה שגויה
זה המציאות מבלי לציין את אלוהים או עם וזה בעיקר להבין למה כן קיים אלוהים תפסיקי להאשים את כל העולם מסביבך תתחילי לבדוק את עצמך יותר
זה המציאות מבלי לציין את אלוהים או עם וזה בעיקר להבין למה כן קיים אלוהים תפסיקי להאשים את כל העולם מסביבך תתחילי לבדוק את עצמך יותר
נכון.. כי זה מה שהוא רצה כנראה.. לא סתם זה אלוקים.. הוא מנהל את העולם.. הוא זה שנותן לך נשמה לקום בבוקר.. ואם הוא החליט שכל זה יקרה אז זה יקרה..
אין אלוהים לדעתי
אני חושבת שאלוהים הייתה המצאה אנושית בתקופה שבה בני האדם לא ידעו לענות על שאלות כמו למה יש בעלי חיים מה הצורה של כדור הארץ איך הוא נוצר וכו ובגלל שהם לא ידעו איך לענות על שאלות הם מצאו את הפיתרון הפשוט ביותר שהוא מישהו יצר את זה ככה..
אני חושבת שאלוהים הייתה המצאה אנושית בתקופה שבה בני האדם לא ידעו לענות על שאלות כמו למה יש בעלי חיים מה הצורה של כדור הארץ איך הוא נוצר וכו ובגלל שהם לא ידעו איך לענות על שאלות הם מצאו את הפיתרון הפשוט ביותר שהוא מישהו יצר את זה ככה..
אין, כי מדע.
אין
ל: בלאקבר ו jane,
ואיפה כל הפעמים שבורא עולם כן היה,
איפה כל הפעמים שהייתם במצוקה ענקית ואיכשהו יצאתם ממנה
במלחמת המפרץ 1991 הייתי בכיתה י סדאם חוסיין ואנשיו ירו מלא טילים עלינו ורק אדם 1 מת מהתקף לב---זה לא נס
מלאן סיפורים אמיתיים על כאלה שניצלו ממצבים בלתי אפשריים ---זה לא נס
זה שאתם קמים בבוקר: פוקחים עיניים, אוכלים, בריאים, יש לכם בית זה לא נס (=יש כאלה שלא גרים בבית)
אין טעות אצל בורא עולם,
מי שסובל זה מגיע בגלל מעשים רעים וגילגולים קודמים
(=כיום המדע והמחקר באוניברסיטאות מגבה את מה שאני אומר)
שואה קרתה בגלל זילזול הכי גרוע שיש בבורא עולם, התנצרות, מעשים רעים
***************
עוד הוכחה לזה שיש בורא עולם, (בדרך קצת יצירתית)
איך אדם שיש לו צרה ענקית בתחום מסוים בחיים, עושה התבודדות ומודה מתוך אמונה+שמחה על אותו קושי
וזה פשוט משנה דברים ב180 מעלות לטובה
(=אפשר לבדוק אותי בזה)
איך יש כלים וסגולות בתורה ובקבלה שמשנים חייו של כל אדם
אנו כ---יהודים/עם ישראל הוא מעל המזל----רק אצלנו יש מעל ספירה שביעית
(=ספירה: ביעית, שמינית, תשיעית, עשירות)----
מתוך תלמוד 10 הספירות
ואיפה כל הפעמים שבורא עולם כן היה,
איפה כל הפעמים שהייתם במצוקה ענקית ואיכשהו יצאתם ממנה
במלחמת המפרץ 1991 הייתי בכיתה י סדאם חוסיין ואנשיו ירו מלא טילים עלינו ורק אדם 1 מת מהתקף לב---זה לא נס
מלאן סיפורים אמיתיים על כאלה שניצלו ממצבים בלתי אפשריים ---זה לא נס
זה שאתם קמים בבוקר: פוקחים עיניים, אוכלים, בריאים, יש לכם בית זה לא נס (=יש כאלה שלא גרים בבית)
אין טעות אצל בורא עולם,
מי שסובל זה מגיע בגלל מעשים רעים וגילגולים קודמים
(=כיום המדע והמחקר באוניברסיטאות מגבה את מה שאני אומר)
שואה קרתה בגלל זילזול הכי גרוע שיש בבורא עולם, התנצרות, מעשים רעים
***************
עוד הוכחה לזה שיש בורא עולם, (בדרך קצת יצירתית)
איך אדם שיש לו צרה ענקית בתחום מסוים בחיים, עושה התבודדות ומודה מתוך אמונה+שמחה על אותו קושי
וזה פשוט משנה דברים ב180 מעלות לטובה
(=אפשר לבדוק אותי בזה)
איך יש כלים וסגולות בתורה ובקבלה שמשנים חייו של כל אדם
אנו כ---יהודים/עם ישראל הוא מעל המזל----רק אצלנו יש מעל ספירה שביעית
(=ספירה: ביעית, שמינית, תשיעית, עשירות)----
מתוך תלמוד 10 הספירות
per סבבה נגיד יש הוכחות לקיום דוד וכו זה לא רלוונטי לשאלת קיום אלוהים
חליפה תראה לי מחקר אחד שתומך באמירה שמי שסובל סובר בגלל מעשים ברעים בגלגולים קודמים
אם ככה קומרד אז את אפילו לא מבינה בדת אם את חושבת שהיא רק ספר שמדבר על בריאת העולם? רוב הספר בכלל מדבר על סיפורי מוסר ומצוות קומארד את לא יודעת מה זה דת יקירה שלי
התגובה לארכיאולוגיה זה תגובה למישהו אחר פה תקשרי את השירשור לתשובות
התגובה לארכיאולוגיה זה תגובה למישהו אחר פה תקשרי את השירשור לתשובות
ל: חליפה
איש איש באמונתו יחייה.
אבל זה טיפה לא הגיוני לפי דעתי.
רוב העולם לא מאמין בה', זה מראה על משהו. אם את/ה כזה מאמין/ה בו, אם הוא עזר כל כך הרבה, אז הוא גם הזה שגרם לדברים האלה לקרות.
איש איש באמונתו יחייה.
אבל זה טיפה לא הגיוני לפי דעתי.
רוב העולם לא מאמין בה', זה מראה על משהו. אם את/ה כזה מאמין/ה בו, אם הוא עזר כל כך הרבה, אז הוא גם הזה שגרם לדברים האלה לקרות.
אך לא קשור לשאלה אם את העלת תגובה אז "למה קרה זה ולמה קרה זה" והגבתי למה זה קורה "בגלל מעשים שלנו שאז בגלל אנחנו סובלים מהשלכות כעם וגם בחיים הפרטיים " את בכלל קוראת הודעות או מרפרפת?
איפה כל הפעמים שהייתם במצוקה ענקית ואיכשהו יצאתם ממנה"
איכשהו זאת הייתה הדרך שלי או שהאחרים עזרו לי, אתה יודע, שאפשר לראות אותם וזה
"במלחמת המפרץ 1991 הייתי בכיתה י סדאם חוסיין ואנשיו ירו מלא טילים עלינו ורק אדם 1 מת מהתקף לב---זה לא נס
מלאן סיפורים אמיתיים על כאלה שניצלו ממצבים בלתי אפשריים ---זה לא נס"
זה לא נס, זה מזל ומדע בחלק מהמקרים.
"זה שאתם קמים בבוקר: פוקחים עיניים, אוכלים, בריאים, יש לכם בית זה לא נס "
זה לא נס, למה שזה יהיה?
זה הגוף שלי וכל מיני תהליכים שפועלים בלי קשר ליישות עליונה לזיכרוני.
"מי שסובל זה מגיע בגלל מעשים רעים וגילגולים קודמים
(=כיום המדע והמחקר באוניברסיטאות מגבה את מה שאני אומר)"
אפשר את המקור לגיבוי הזה?
"שואה קרתה בגלל זילזול הכי גרוע שיש בבורא עולם, התנצרות, מעשים רעים"
אה כן ברור, לילד בן 8 תקעו כדור לראש כי אנשים לא שמרו שבת, הגיוני.
לא סתם בגלל איזה חולי נפש שרצו למחוק את כולנו בגלל אנטישמיות.
"איך אדם שיש לו צרה ענקית בתחום מסוים בחיים, עושה התבודדות ומודה מתוך אמונה+שמחה על אותו קושי
וזה פשוט משנה דברים ב180 מעלות לטובה"
כי יש פעמים שאמונה עוזרת, זה לא אומר שאין דברים אחרים שיכולים להחליף אותה בקטע הזה
איכשהו זאת הייתה הדרך שלי או שהאחרים עזרו לי, אתה יודע, שאפשר לראות אותם וזה
"במלחמת המפרץ 1991 הייתי בכיתה י סדאם חוסיין ואנשיו ירו מלא טילים עלינו ורק אדם 1 מת מהתקף לב---זה לא נס
מלאן סיפורים אמיתיים על כאלה שניצלו ממצבים בלתי אפשריים ---זה לא נס"
זה לא נס, זה מזל ומדע בחלק מהמקרים.
"זה שאתם קמים בבוקר: פוקחים עיניים, אוכלים, בריאים, יש לכם בית זה לא נס "
זה לא נס, למה שזה יהיה?
זה הגוף שלי וכל מיני תהליכים שפועלים בלי קשר ליישות עליונה לזיכרוני.
"מי שסובל זה מגיע בגלל מעשים רעים וגילגולים קודמים
(=כיום המדע והמחקר באוניברסיטאות מגבה את מה שאני אומר)"
אפשר את המקור לגיבוי הזה?
"שואה קרתה בגלל זילזול הכי גרוע שיש בבורא עולם, התנצרות, מעשים רעים"
אה כן ברור, לילד בן 8 תקעו כדור לראש כי אנשים לא שמרו שבת, הגיוני.
לא סתם בגלל איזה חולי נפש שרצו למחוק את כולנו בגלל אנטישמיות.
"איך אדם שיש לו צרה ענקית בתחום מסוים בחיים, עושה התבודדות ומודה מתוך אמונה+שמחה על אותו קושי
וזה פשוט משנה דברים ב180 מעלות לטובה"
כי יש פעמים שאמונה עוזרת, זה לא אומר שאין דברים אחרים שיכולים להחליף אותה בקטע הזה
בלאקבר - אין משפט כזה איש איש באמונתו יחיה.. נא לא לצטט דברים שלא קשורים לדת אם אתם מנסים... אין משפט כזה. לא קיים
ב. רוב האנשים בעולם מאמינים בקיום גדול יותר.. כמה מילארדים ליתר דיוק.
ג. כבר אמרנו שאנחנו יודעים שזה הוא שגרם לזה לקרות..
ב. רוב האנשים בעולם מאמינים בקיום גדול יותר.. כמה מילארדים ליתר דיוק.
ג. כבר אמרנו שאנחנו יודעים שזה הוא שגרם לזה לקרות..
עוד פעם את מבקתש מקורות גודס ואת אפילו לא תטרחי בכלל לפתוח ולקרוא לפחות את תבזבזי את הזמן של חליפה ואחרים במשהו שאת לא מתעמקת בכלל
לא קיים שום דבר בעולם החילוני שמחליף היגיון וסדר בדת.. חילוניות מתוקף הדבר זה "מוסר יחסי" שאומר "כל פעם מה שבא לנו"
אין תחליף - מה שבא לנו באותו הרגע זה לא תחליף זה תירוץ
לא קיים שום דבר בעולם החילוני שמחליף היגיון וסדר בדת.. חילוניות מתוקף הדבר זה "מוסר יחסי" שאומר "כל פעם מה שבא לנו"
אין תחליף - מה שבא לנו באותו הרגע זה לא תחליף זה תירוץ
per "ממש לא נכון וארכיאולוגיה דווקא תומכת בקיום של דמויות היסטוריות מהתנ"ך כולל דויד אבל אני מניח מה אדם לא יעשה בשביל לנסות לתמוך בעמדה שלו אה"
ציטוט שלך מהשאלה הזאת ואני מאוד מאמינה בדת לכן אני לא אוהבת אותה
אני אומרת שסיפורי התנך לא בהכרח קרו כפי שכתוב לדוגמא נגיד והיה מלך על ישראל שקראו לו לדוד אין שום יכולת להוכיח את מה שיש עם בת שבע ויכול להיות שזה סיפור שיקרי את זה אף אחד לא יוכל לגבות כי פשוט אין לדעת ולכן הידיע שדוד היה קיים לא אומרת שאלוהים קיים
ציטוט שלך מהשאלה הזאת ואני מאוד מאמינה בדת לכן אני לא אוהבת אותה
אני אומרת שסיפורי התנך לא בהכרח קרו כפי שכתוב לדוגמא נגיד והיה מלך על ישראל שקראו לו לדוד אין שום יכולת להוכיח את מה שיש עם בת שבע ויכול להיות שזה סיפור שיקרי את זה אף אחד לא יוכל לגבות כי פשוט אין לדעת ולכן הידיע שדוד היה קיים לא אומרת שאלוהים קיים
ח אוקי per
what's up comrades,
האמונה אומרת שאין שום טעות בהשגחה
לכל דבר יש סיבה ותוצאה (וגם האדם הכי חכם בעולם בשכל האנושי לא יבין את זה)
זה שיש גילגול נשמות כבר מראה שיש 'תיקון' לאדם וזה מוכיחים כיום במחקרים/אוניברסיטאות
ממש יש דרוזים אפילו שיכולים לספר עם מי היו בגילגולים קודמים (לא 1 ולא 2)
בנוסף לזה, גם המון שחוו מוות קליני (ודווקא חילוניים, לא 1 ולא 2) שממש מספרים על אור עצום שראו, ומספרים מה שעבר עליהם, וממש ראו את החיים שלהם כסרט ---- גם זה מוכח מדעית
היום גם קבלה ומדע הם חופפים (=מחקר של אוניברסיטאות), ומדברים שם גם על גילגול נשמות
שכל נשמה יורדת לעולם לתקן את מה שלא עשתה כמו שצריך בגילגולים קודמים
ליותר מידע את יכולה לשמוע הרצאות של הרב זמיר כהן וכו,
אין דבר כזה מקרה
ולכל דבר יש סיבה (גם אם על פניו היא לא נגלית לעין)
האמונה אומרת שאין שום טעות בהשגחה
לכל דבר יש סיבה ותוצאה (וגם האדם הכי חכם בעולם בשכל האנושי לא יבין את זה)
זה שיש גילגול נשמות כבר מראה שיש 'תיקון' לאדם וזה מוכיחים כיום במחקרים/אוניברסיטאות
ממש יש דרוזים אפילו שיכולים לספר עם מי היו בגילגולים קודמים (לא 1 ולא 2)
בנוסף לזה, גם המון שחוו מוות קליני (ודווקא חילוניים, לא 1 ולא 2) שממש מספרים על אור עצום שראו, ומספרים מה שעבר עליהם, וממש ראו את החיים שלהם כסרט ---- גם זה מוכח מדעית
היום גם קבלה ומדע הם חופפים (=מחקר של אוניברסיטאות), ומדברים שם גם על גילגול נשמות
שכל נשמה יורדת לעולם לתקן את מה שלא עשתה כמו שצריך בגילגולים קודמים
ליותר מידע את יכולה לשמוע הרצאות של הרב זמיר כהן וכו,
אין דבר כזה מקרה
ולכל דבר יש סיבה (גם אם על פניו היא לא נגלית לעין)
חליפה. מוות קליני הוכח כלא אמיתי אז במקום לדבר על זה שזה מוכח תדע קודם אל מה אתה מדבר. אני יכול להסביר לך בדיוק איך הוכיחו.
פאק כאילו אני לא מבינה תאנשים פה. הכל קטע של אמונה ואין לכם שום זכות לבוא ולקטול מישהו בגלל שהוא מאמין שיש ה' או לחלופין שאין. ותפסיקו עם המינוסים גאד אנשים פה מביעים את דעתם.
per זה שיש לך מקורות גרועיים ולא אובייקטיבים זה לא אומר שאני לא בודקת אותם הם פשוט לא נכונים או שזה סירטון של כומר קיצוני שמתעלם מפסוקים שלמים בברית החדשה (אני מכירה אותו מפני וראיתי הרבה סירטונים שלו אתה מוזמן לבדוק) זה פשוט לא הגיוני לתת אותו כמקור כי הוא לא אובייקטיבי!
ולהגיד שיש מחקר זה הכי קל בעולם אבל זה ששוט לא נכון כי אין מחקר ואתם מנסים להטעות אנשים בצורה לא הגונה ושיקרית הינה לך "מוסר יחסי" שלך
ולהגיד שיש מחקר זה הכי קל בעולם אבל זה ששוט לא נכון כי אין מחקר ואתם מנסים להטעות אנשים בצורה לא הגונה ושיקרית הינה לך "מוסר יחסי" שלך
אי אפשר לדעת בוודאות, שום דבר לא וודאי.
אבל אני אישית לא מאמינה בקיומו.
גם מסיבה הפשוטה שאין הוכחות, גם בגלל שהוא לא מראה סימן לקיומו ודי הזוי לחשוב למה הוא ככ צריך להסתתר ולא להראות את זה שהוא קיים, גם בגלל שהסיבות להמצאת אלוהים הן מאוד הגיוניות מבחינת טבע האדם (תקווה, תשובות וכו'.) וגם בגלל שההמצאה שלו מסתדרת מבחינת ציר זמן היסטורי. אני חשבתי על הנושא הזה המון והגעתי להחלטה שסביר להניח שאלוהים, פשוט מאוד, לא קיים. וגם האמונה באלוהי היהדות היא זמנית, כי גם אותה אמונה אחרת תחליף, כמו שהדתות המונותאיסטיות החליפו אמונות אחרות. שוב, קשור לתקופה בה אנו חיים. הכל זמני.
אבל אני אישית לא מאמינה בקיומו.
גם מסיבה הפשוטה שאין הוכחות, גם בגלל שהוא לא מראה סימן לקיומו ודי הזוי לחשוב למה הוא ככ צריך להסתתר ולא להראות את זה שהוא קיים, גם בגלל שהסיבות להמצאת אלוהים הן מאוד הגיוניות מבחינת טבע האדם (תקווה, תשובות וכו'.) וגם בגלל שההמצאה שלו מסתדרת מבחינת ציר זמן היסטורי. אני חשבתי על הנושא הזה המון והגעתי להחלטה שסביר להניח שאלוהים, פשוט מאוד, לא קיים. וגם האמונה באלוהי היהדות היא זמנית, כי גם אותה אמונה אחרת תחליף, כמו שהדתות המונותאיסטיות החליפו אמונות אחרות. שוב, קשור לתקופה בה אנו חיים. הכל זמני.
"ציטוט שלך מהשאלה הזאת ואני מאוד מאמינה בדת לכן אני לא אוהבת אותה"
את מאוד מאמינה בדת ובגלל זה את לא אוהבת אותה? רוצה להסביר רגע את ההיגיון שבמשפט הזה
"אני אומרת שסיפורי התנך לא בהכרח קרו כפי שכתוב לדוגמא נגיד והיה מלך על ישראל שקראו לו לדוד אין שום יכולת להוכיח את מה שיש עם בת שבע ויכול להיות שזה סיפור שיקרי את זה אף אחד לא יוכל לגבות כי פשוט אין לדעת ולכן הידיע שדוד היה קיים לא אומרת שאלוהים קיים
"
אבל מה הקשר כרגע להוכיח שקרה מה שקרה עם בת שבע אם את יודעת שהיה ממלכת ישראל ודויד המלך את רוצה שכרגע נוכיח לך ארכיאולוגית כל דבר קטן שקרה בתקופת התנ"ך רציני? כל אות? מה הקשר כרגע בין זה אז ולהבין את ההיגיון המוסרי וההיסטורי שבסיפור מה הקשר בין זה למשל והנבואות שאמרו שנגורש על המעשים שעשינו ונחזור אני לא מבין אך זה קשור את מחפשת כל סיבה שבעולם הדבר הכי קטן שאפשר בשביל לשלול בכוח גם כשיש מספיק שמראים ש"וואלה, יש פה משהו".?
ילד עם פרצוף,
אני לא יודע מאיפה אתה מביא את הנתונים/המידע הזה
אך זו טעות --מה שאתה אומר
מציע לך לחקור את זה לעומק (ולא להגיד משהו שאולי אתה חושב, נראה לך וכו)
אני חותם לך במיליון % שמוות--קליני קיים
תגיע למחלקות למחקר באוניברסיטאות, ואף תברר עם בתי חולים שקשורים לזה ותמצא טונות של סימוכין לגבי זה
חשוב שתראה את האמת פנים אל פנים
אני לא יודע מאיפה אתה מביא את הנתונים/המידע הזה
אך זו טעות --מה שאתה אומר
מציע לך לחקור את זה לעומק (ולא להגיד משהו שאולי אתה חושב, נראה לך וכו)
אני חותם לך במיליון % שמוות--קליני קיים
תגיע למחלקות למחקר באוניברסיטאות, ואף תברר עם בתי חולים שקשורים לזה ותמצא טונות של סימוכין לגבי זה
חשוב שתראה את האמת פנים אל פנים
מוות קליני הוכח בסך הכל חלום של המוח. אם תרצה ואם לא
נכון האמונה אומרת אבל אני לא מאמינה אז אתה יוצא מנקודת הנחה שיש אוהלים ולכן זה וזה וזה אבל אתה צריך להוכיח שיש אלוהים כדי להגיע למסקנות האלו!
תשלח לי לינק אחד למחקר של אוניברסיטה שמגע את מה שאתה אומר! רק אחד אתה אמרת יש לכמה אוניברסיטאות תראה לי
תשלח לי לינק אחד למחקר של אוניברסיטה שמגע את מה שאתה אומר! רק אחד אתה אמרת יש לכמה אוניברסיטאות תראה לי
"r זה שיש לך מקורות גרועיים ולא אובייקטיבים זה לא אומר שאני לא בודקת אותם הם פשוט לא נכונים או שזה סירטון של כומר קיצוני שמתעלם מפסוקים שלמים בברית החדשה (אני מכירה אותו מפני וראיתי הרבה סירטונים שלו אתה מוזמן לבדוק) זה פשוט לא הגיוני לתת אותו כמקור כי הוא לא אובייקטיבי!
ולהגיד שיש מחקר זה הכי קל בעולם אבל זה ששוט לא נכון כי אין מחקר ואתם מנסים להטעות אנשים בצורה לא הגונה ושיקרית הינה לך "מוסר יחסי" שלך "
אין לי מושג על מה את מדברת.. נשבע לך... מי אמר לך תקשיבי לכומר.. הנושא היה "האם יש אתאיסטים שהפכו למאמינים באלוהים" והמרואיין היה אחד כזה.
קומרד אני לא מבין מה את רוצה מה הקשר מה שדיברנו בשאלה אחרת לפה ומה שאמרת עכשיו בכלל למה שאנחנו מדברים כשלפני שניה אמרת שארכיאולוגיה זה אובייקטיבי וקיימת מה הקשר
ולהגיד שיש מחקר זה הכי קל בעולם אבל זה ששוט לא נכון כי אין מחקר ואתם מנסים להטעות אנשים בצורה לא הגונה ושיקרית הינה לך "מוסר יחסי" שלך "
אין לי מושג על מה את מדברת.. נשבע לך... מי אמר לך תקשיבי לכומר.. הנושא היה "האם יש אתאיסטים שהפכו למאמינים באלוהים" והמרואיין היה אחד כזה.
קומרד אני לא מבין מה את רוצה מה הקשר מה שדיברנו בשאלה אחרת לפה ומה שאמרת עכשיו בכלל למה שאנחנו מדברים כשלפני שניה אמרת שארכיאולוגיה זה אובייקטיבי וקיימת מה הקשר
per אתה צודק הייתה לי שגיעת כתיב זה היה אמור להיות מבינה במקום מאמינה
סליחה אתה אמרת שאני לא בודקת את המקורות ששולחים לי אחרי שאני מבקשת אני אמרתי שזה לא נכון בהפגת ידע לגמרי מקור שאתה שלחת לי והסיבה שהכומר רלוונטי לדיון הוא כי זאת הייתה תוכנית שלו והוא בוחר איזה סיפור לספר ואיך תאמין לי לך לראות את הסירטון שלו עם אישה שקוראים לה גאקלין גלן ותראה איך הוא מעוות את מה שהיא אומרת כל הזמן ותראה את הסרטון ביקורת שלה אחרי ותבין לדקה על מה מדברים איתך
סליחה אתה אמרת שאני לא בודקת את המקורות ששולחים לי אחרי שאני מבקשת אני אמרתי שזה לא נכון בהפגת ידע לגמרי מקור שאתה שלחת לי והסיבה שהכומר רלוונטי לדיון הוא כי זאת הייתה תוכנית שלו והוא בוחר איזה סיפור לספר ואיך תאמין לי לך לראות את הסירטון שלו עם אישה שקוראים לה גאקלין גלן ותראה איך הוא מעוות את מה שהיא אומרת כל הזמן ותראה את הסרטון ביקורת שלה אחרי ותבין לדקה על מה מדברים איתך
"נכון האמונה אומרת אבל אני לא מאמינה אז אתה יוצא מנקודת הנחה שיש אוהלים ולכן זה וזה וזה אבל אתה צריך להוכיח שיש אלוהים כדי להגיע למסקנות האלו!
תשלח לי לינק אחד למחקר של אוניברסיטה שמגע את מה שאתה אומר! רק אחד אתה אמרת יש לכמה אוניברסיטאות תראה לי "
א. אם את לא מאמינה יש אוהלים חכי שתתגייסי לצבא ותראי שיש אוהלים
ב. מה הקשר? את כתבת "אני מאוד מאמינה בדת ובגלל זה אני לא אוהבת אותה" מה קשור התגובה שלך על מה את מדברת בכלל?
תשלח לי לינק אחד למחקר של אוניברסיטה שמגע את מה שאתה אומר! רק אחד אתה אמרת יש לכמה אוניברסיטאות תראה לי "
א. אם את לא מאמינה יש אוהלים חכי שתתגייסי לצבא ותראי שיש אוהלים
ב. מה הקשר? את כתבת "אני מאוד מאמינה בדת ובגלל זה אני לא אוהבת אותה" מה קשור התגובה שלך על מה את מדברת בכלל?
אז אני אחדש לך על סמך הרבה דברים שאת אמרת והרבה "אתאיסטיות" פה אמרו אני אומר לך 300 אלף מיליון מילייאן אין לכם מושג מה זה דת.. בהתחייבות
אני שואל אתכם בפרטי ציבורי אתן מקבלות נכשל מתחייב
אני שואל אתכם בפרטי ציבורי אתן מקבלות נכשל מתחייב
תסתכל בתיבת מידע של סרטון זה למידע והוכחות לזה שמוות קליני זה רק חלום.
מה הקשר שאלוהים ישמור או מפלצת הספגטי אם בא לך שהשאלה שלך הייתה "אף פעם לא פגשתי אתאיסט שהפך למאמין" אחרי שאמרתי לך שפעם הייתי אתאיסט והבחור בראיון אמר במפורש שהוא היה פעם אתאיסט מאוד והפך למאמין מה הקשר הכומר לבין מה שהמרואיין אמר מה הקשר אלוהים מפלצת הספגטי בודהה אללהה ישוע מוחמד ישמור מה הקשר?
אז לכי לטוויטר של הבן אדם מהסירטון ותשאלי אותו אישית - היית פעם אתאיסט? עכשיו אתה מאמין?
בלי הכומר רק את והוא
אז לכי לטוויטר של הבן אדם מהסירטון ותשאלי אותו אישית - היית פעם אתאיסט? עכשיו אתה מאמין?
בלי הכומר רק את והוא
שואל השאלה:
ילד עם פרצוף בגלל הערוץ הזה שאלתי את השאלה ראיתי סרטון שלו הרגעxd
ילד עם פרצוף בגלל הערוץ הזה שאלתי את השאלה ראיתי סרטון שלו הרגעxd
אנונימית
מאיפה אתה יודע מה אני יודעת ולא יודעת על הדת אתה אומר שדיברת עם אטאיסטיות אחרות אבל זה כמו להגיד לי דיברתי עם בנות אחרות והן לא מבינות בכדורעף אז גם את לא מבינה מי פאקינג אמר?! אני דיברתי עם הרבה גברים שלא מבינים בדת אז גם אתב לא מבין בדת..
אתה מבין את החוסר הגיון?
אתה מבין את החוסר הגיון?
שניכם. אומרים אתאיסטים לא אטאיסטיות עם ת לא ט
"מאיפה אתה יודע מה אני יודעת ולא יודעת על הדת אתה אומר שדיברת עם אטאיסטיות אחרות אבל זה כמו להגיד לי דיברתי עם בנות אחרות והן לא מבינות בכדורעף אז גם את לא מבינה מי פאקינג אמר?! אני דיברתי עם הרבה גברים שלא מבינים בדת אז גם אתב לא מבין בדת..
אתה מבין את החוסר הגיון? "
לא.. אני מבסס את החוסר הבנה שלך בדת על סמך מה שאת אומרת ומגיבה.. לא על סמך מה שאחרות אומרות
רק ציינתי את שלל האתאיסטיות שפה - האפינס עם הילדה המדממת בפרופיל (אבל דתיים הם המשוגעים אה?), גודס ועוד שאוהבות לענות כמה הן מבינות וכשנכנסים לנושא השיחה עוד לעומק בורחות. את כמה את יודעת הסתמכתי "עליך" בלבד.
עכשיו את רוצה לענות לי מה הקשר בין כומר שאת אומרת שהוא לא "אובייקטיבי" (ומה זה בדיוק אובייקטיבי יכולה להגדיר?) לבן אדם שסיפר את הסיפור חיים שלו שהוא היה אתאיסט והפך למאמין יכולה להסביר לי את העניין הזה?
אתה מבין את החוסר הגיון? "
לא.. אני מבסס את החוסר הבנה שלך בדת על סמך מה שאת אומרת ומגיבה.. לא על סמך מה שאחרות אומרות
רק ציינתי את שלל האתאיסטיות שפה - האפינס עם הילדה המדממת בפרופיל (אבל דתיים הם המשוגעים אה?), גודס ועוד שאוהבות לענות כמה הן מבינות וכשנכנסים לנושא השיחה עוד לעומק בורחות. את כמה את יודעת הסתמכתי "עליך" בלבד.
עכשיו את רוצה לענות לי מה הקשר בין כומר שאת אומרת שהוא לא "אובייקטיבי" (ומה זה בדיוק אובייקטיבי יכולה להגדיר?) לבן אדם שסיפר את הסיפור חיים שלו שהוא היה אתאיסט והפך למאמין יכולה להסביר לי את העניין הזה?
פר בפעם המיליון.
תן מחקר *בכתב* ולא בסקטון ואני אשמח לקרוא אותו
תן מחקר *בכתב* ולא בסקטון ואני אשמח לקרוא אותו
זה לא כזה קריטי אבל רק לשם העניין כשאתה רואה בהודעה שלי "אטאיסט" שים לב שזה בדרך כלל כשאני מעתיק את התגובה שלה ואני כותב עם ת'.
תקראו את ההודעות אנשים את מדברים על דו שיח וסבלנות ולקרוא הודעה אתם לא מסוגלים אלוהים ישמור..
תקראו את ההודעות אנשים את מדברים על דו שיח וסבלנות ולקרוא הודעה אתם לא מסוגלים אלוהים ישמור..
כמו שיש אדם שהפך מאתאיסט למאמין ככה גם יש אדם שהפך ממאמין לאתאיסט.
נתתי לך והתגובה שלך הייתה אי תגובה גודס תפסיקי לשחק אותה
והכי מצחיק כששלחתי בעניין השואה מה עשית אחרי ששלחתי?
"תגיד לי מה המספר שכתוב שם" גודס תתבגרי בחייאת
"תגיד לי מה המספר שכתוב שם" גודס תתבגרי בחייאת
אני ממש לא מעוניין לקרוא את השיחה שלכן. ראיתי אטאיסט אז תקנתי. זה הכל. אם הייתי רוצה הייתי יכול לראות הכל אבל אני לא
לזיכרוני הדבר היחידי שנתת לי אי פעם אלו סרטונים.
אני לא אוהבת סרטונים שנעשו על ידי אנשים שלא בהכרח למדו את הנושא אלא כנראה זאת שעתם בלבד ובכל מקרה יותרטוב לי לקרוא מאשר לשמוע. בכל מקרה, אשמח אם תשלח לי שוב *מחקר בכתב* שנעשה על ידי אנשים אמינים.
אני לא אוהבת סרטונים שנעשו על ידי אנשים שלא בהכרח למדו את הנושא אלא כנראה זאת שעתם בלבד ובכל מקרה יותרטוב לי לקרוא מאשר לשמוע. בכל מקרה, אשמח אם תשלח לי שוב *מחקר בכתב* שנעשה על ידי אנשים אמינים.
מה אתה רוצה? אני לא עומדת עכשיו לקרוא מאמר ענק באנגלית ולפרש מילה מילה ולמצוא עכשיו את מה שבדיוק הייתי צריכה בשביל השיחה שלנו באותו זמן.
תהיה הגיוני.
תהיה הגיוני.
כיף לך ילד עם פרצוף אז למה אתה סתם מעיר הערה לא קשורה כל אחד גיבור "הייתי יכול" "בא לי" "ואם לו בא לי!?". איזה אמיצים אתם
"אני לא אוהבת סרטונים שנעשו על ידי אנשים שלא בהכרח למדו את הנושא אלא כנראה זאת שעתם בלבד ובכל מקרה יותרטוב לי לקרוא מאשר לשמוע. בכל מקרה, אשמח אם תשלח לי שוב *מחקר בכתב* שנעשה על ידי אנשים אמינים. "
ואז שניה אחרי זה
"מה אתה רוצה? אני לא עומדת עכשיו לקרוא מאמר ענק באנגלית ולפרש מילה מילה ולמצוא עכשיו את מה שבדיוק "
וואי וואי.. לעשות חור בקיר פשוט
ואז שניה אחרי זה
"מה אתה רוצה? אני לא עומדת עכשיו לקרוא מאמר ענק באנגלית ולפרש מילה מילה ולמצוא עכשיו את מה שבדיוק "
וואי וואי.. לעשות חור בקיר פשוט
מה הבעיה פשוט לתת מחקר מסכן שלא עכשיו האורך שלו זה מגילת העצמאות ואפשר להבין את המסר משם?
כל כך קשה?
כל כך קשה?
את לא רוצה סירטון אולי הוא לא "אובייקטיבי". אבל אפשר לראות ואז לחקור את העניין או לשמוע אם יש בזה היגיון
אחרי זה את רוצה מחקר כמו הזה ששלחתי לך באנגלית בעניין טרור ומוסלמים אבל ארי זה את לא רוצה "מחקר ענק באנגלית מה נראה לך "
את חושבת שמחקרים כותבים בגודל של בדיחה בבזוקה?
שאלוהים או מדען לא אכפת לי מי יעזור כבר
אחרי זה את רוצה מחקר כמו הזה ששלחתי לך באנגלית בעניין טרור ומוסלמים אבל ארי זה את לא רוצה "מחקר ענק באנגלית מה נראה לך "
את חושבת שמחקרים כותבים בגודל של בדיחה בבזוקה?
שאלוהים או מדען לא אכפת לי מי יעזור כבר
מה הבעיה להביא מחקר נורמאלי שאפשר להבין את המסר ממנו?
קצת מוגזם ילד. קצת מוגזם.
לא ילד הבעיה היא שהיא לא רוצה סירטונים - שלפעמים יכולים לתת נקודת מבט לא חייבים להגיד עליהם "אמן"
הבעיה שהיא מבקשת מחקר אבל אז היא רוצה מחקר בעברית... ואחרי זה היא רוצה את זה בגודל מאוד מסוים בכתב ספציפית ובסוף היא מבקשת ממך שאתה תגיד לה מה כתוב...
קיצר סיימיתי את הדיון ההזוי הזה
הבעיה שהיא מבקשת מחקר אבל אז היא רוצה מחקר בעברית... ואחרי זה היא רוצה את זה בגודל מאוד מסוים בכתב ספציפית ובסוף היא מבקשת ממך שאתה תגיד לה מה כתוב...
קיצר סיימיתי את הדיון ההזוי הזה
אז למה שלא תביא מחקר עכשיו ונראה אם אני מסוגלת להתמודד עם אורכו?
אל תביא תירוצים ופשוט תביא אם יש לך, אם אין לך סימן שאין לך בכלל
אל תביא תירוצים ופשוט תביא אם יש לך, אם אין לך סימן שאין לך בכלל
יש לך באוניברסיטאות כמה מחקרים שאת רק רוצה
גם פרופסורים ידועי שם דיברו על זה
בסמינר של 'ערכים' תקבל טונות של חומר על זה מכל כיוון אפשרי
וזו לא דוגמא 1 ולא 2,
ומוות קליני גם שחל על חילוניים לגמרי
מציע לך לחקור קצת
גם פרופסורים ידועי שם דיברו על זה
בסמינר של 'ערכים' תקבל טונות של חומר על זה מכל כיוון אפשרי
וזו לא דוגמא 1 ולא 2,
ומוות קליני גם שחל על חילוניים לגמרי
מציע לך לחקור קצת
מציע לך להסתכל באמת אל מה שאמרתי ולא סתם להגיד דברים
יש אלוהים.
אנחנו העם היחיד ששרד 5000-3000 שנה רק בזכות האמונה בשם.
העולם מסתדר בסדר חוקתי כזה כמו כוח המשיכה, שזה נראה כאילו מוח כלשהו עומד מאחורי זה.
אנחנו העם היחיד ששרד 5000-3000 שנה רק בזכות האמונה בשם.
העולם מסתדר בסדר חוקתי כזה כמו כוח המשיכה, שזה נראה כאילו מוח כלשהו עומד מאחורי זה.
אהה אני בסוף אטומה...
כן מה ברור, אתה האחד שחושב שכל הערבים רעים אבל לא, אני האטומה.
ולחליפה, אפשר מקור?
כן מה ברור, אתה האחד שחושב שכל הערבים רעים אבל לא, אני האטומה.
ולחליפה, אפשר מקור?
כן מה ברור, שרדנו בגלל זה...
גם שרדנו את השואה בזכות אלוהים הא?
גם שרדנו את השואה בזכות אלוהים הא?
רוצה מקור,
תלכי לאוניברסיטאות ותמצאי טונות של מחקרים בנושא----
בבקשה תפאדלי תבדקי
גם בסמינר של 'ערכים' תקבלי טונות של הוכחות ומקרים שמומחי שם, רופאים, פרופסורים וכו מדברים עליהם
,
יאללה, בשביל הספורט תלכי לבדוק ------
אם את לא מוכנה לעשות את הבדיקה שרשמתי לך ממש פה בתשובה שלי, אז כנראה את רוצה להמשיך לדבוק בכוח בגירסה שלך
תלכי לאוניברסיטאות ותמצאי טונות של מחקרים בנושא----
בבקשה תפאדלי תבדקי
גם בסמינר של 'ערכים' תקבלי טונות של הוכחות ומקרים שמומחי שם, רופאים, פרופסורים וכו מדברים עליהם
,
יאללה, בשביל הספורט תלכי לבדוק ------
אם את לא מוכנה לעשות את הבדיקה שרשמתי לך ממש פה בתשובה שלי, אז כנראה את רוצה להמשיך לדבוק בכוח בגירסה שלך
אני לא מתכוונת ללכת למקומות סתם ככה ולבדוק -,-
למה שלא תיתן לי מקורות שהממ אתה יודע, אפשר לקרוא אותם?
למה שלא תיתן לי מקורות שהממ אתה יודע, אפשר לקרוא אותם?
יא חביבתי,
אני מתנדב פה ולא מבזבז את הזמן שלי לחפש הוכחות ( אגב, תקף גם להוכחות בכל תחום אפשרי חוץ מדת, מדע ומה שרק תרצי)
אבל רק שתדעי שאת לא יכולה להמשיך להצהיר ש 1,2,3 זה האמת המוחלטת
אם לא בדקת את הדברים לפי המדע וכל מה שרק כתבתי לך
אני מתנדב פה ולא מבזבז את הזמן שלי לחפש הוכחות ( אגב, תקף גם להוכחות בכל תחום אפשרי חוץ מדת, מדע ומה שרק תרצי)
אבל רק שתדעי שאת לא יכולה להמשיך להצהיר ש 1,2,3 זה האמת המוחלטת
אם לא בדקת את הדברים לפי המדע וכל מה שרק כתבתי לך
היי מסתבר שגם את השואה וגם את העבדות במצרים שרדנו.
אנחנו העם שישרוד הכל!
וזה בזכות האמונה בשם ואפילו בגטאות הכי נוראיות המשכנו לקיים את החגים היהודיים, והם לא אמרו איך יש שואה אם יש אלוהים?
הם המשיכו להאמין גם בתוך השואה
ודרך אגב, אלוהים התגלה בשואה בדרכים נסתרות,
שמעת על מרד גטו טרמבלינקה?
טוב אז במחנה השמדה הזה היה מחסן של נשק
והיהודים רצו לפרוץ אותו, אבל הם לא יכלו
אז מה הם עשו?
הם ניסו שבועות על גבי שבועות לנסות להשיג את המפח לחדר נשקים
אבל לא הצליחו..
ואז יום אחד היה כשל בדלת והיה צריך לתקן אותה (נסתרות דרכי האל) ומה היהודים שם עשו?
הם העתיקו מהר בעזרת פלסטלינה את החריץ של המפתח ויום לאחר מכן הם פרצו למחסן נשק והרגו את כל השומרים במחנה וברחו 140 יהודים!
אנחנו העם שישרוד הכל!
וזה בזכות האמונה בשם ואפילו בגטאות הכי נוראיות המשכנו לקיים את החגים היהודיים, והם לא אמרו איך יש שואה אם יש אלוהים?
הם המשיכו להאמין גם בתוך השואה
ודרך אגב, אלוהים התגלה בשואה בדרכים נסתרות,
שמעת על מרד גטו טרמבלינקה?
טוב אז במחנה השמדה הזה היה מחסן של נשק
והיהודים רצו לפרוץ אותו, אבל הם לא יכלו
אז מה הם עשו?
הם ניסו שבועות על גבי שבועות לנסות להשיג את המפח לחדר נשקים
אבל לא הצליחו..
ואז יום אחד היה כשל בדלת והיה צריך לתקן אותה (נסתרות דרכי האל) ומה היהודים שם עשו?
הם העתיקו מהר בעזרת פלסטלינה את החריץ של המפתח ויום לאחר מכן הם פרצו למחסן נשק והרגו את כל השומרים במחנה וברחו 140 יהודים!
תקשיב אין הוכחה 1 למה שאתה אומר. לאומת זאת מוכח כבר שזה חלום. הייתי מחשב את הדעה שלי מחדש אם הייתי אתה
כי להם הייתה תקווה, אבל אתה לא חושב שהיו כמה אנשים שאמונה שלהם התערערה בגלל הקטע של מה אלוהים עושה?
ובקשר למרד, לא חשבת שזה יותר בגלל החשיבה של היהודים בנוגע לזה ודרך הפעולה שלהם?
ובקשר למרד, לא חשבת שזה יותר בגלל החשיבה של היהודים בנוגע לזה ודרך הפעולה שלהם?
דרך הפעולה שלהם הייתה יפה וכל הכבוד להם,
אבל תחשבי על דלת מפלדה שיום אחד פשוט
לא ניסגרת יום אחד במפתיע.
זה באמת נס
אבל תחשבי על דלת מפלדה שיום אחד פשוט
לא ניסגרת יום אחד במפתיע.
זה באמת נס
אז לפי היגיון של חלק מהמאמינים, ככל שהעם עובר יותר דברים רעים כמו רצח עם או שנאה - ככה זה אומר שאלוהים קיים ועם אותו העם.
הגיוני בסך הכל
הגיוני בסך הכל
לא.. לאהוב רוצחים סדרתיים לייעץ לבחורות לצאת עם פלסטינים ולשים תמונה של ילדה מדממת בפרופיל שלך זה יותר הגיוני נכון?
1. מה הבעיה בלהתעניין ברוצחים סדרתיים?
2. "לייעץ".. אני לרוב מדברת על ערבי ישראל, ואם זה פלסטיני פשוט צריך להיזהר יותר ועדיף שלא
3. ומה הבעיה בדיוק עם הפרופיל שלי? זה שאתה מפחד מדם זו לא אשמתי
2. "לייעץ".. אני לרוב מדברת על ערבי ישראל, ואם זה פלסטיני פשוט צריך להיזהר יותר ועדיף שלא
3. ומה הבעיה בדיוק עם הפרופיל שלי? זה שאתה מפחד מדם זו לא אשמתי
התמונת פרופיל שלך מטרידה אותי קצת..
ואין כזה דבר פלסטינאים
הם ערבים.
ואין כזה דבר פלסטינאים
הם ערבים.
אה, סטינו מהנושא, כמה מפתיע ולא אופייני
והפרופיל שלי יפה ויופי שזה מטריד אותך
והפרופיל שלי יפה ויופי שזה מטריד אותך
1. לאהוב רוצחים סדרתיים האפינס? לאהוב? להתעניין עד כדי להגיד "חלק ממש יצירתיים". מה?
2. עם פלסטיני להזהר? עם בן אדם מאנשים שנמצאים איתנו במלחמה בכלל לחשוב על זה? את רצינית? רק לפני כמה ימים על מוסלמי מישראל שהיא אמרה "אני יודעת שהוא שונא יהודים" כתבת - " אז במקסימום תזהרי". ממהה? בן אדם אומר שהוא שונא את העם שלנו ואת אומרת לה " במקסימום תזהרי"?
3. ילדה מדממת מהפרצוף.. ילדה קטנה מדממת מהפרצוף ואני ועוד כמה פה הם החסרי היגיון נכון? לא בכלל מעיד על משהו בסגנון הליצן מit אה? מאוד נורמלי לשים תמונות כאלה נכון? סבא סבתא משפחה בן זוג - תמונה של ילדה מדממת. סביר.. תמונה לבית
2. עם פלסטיני להזהר? עם בן אדם מאנשים שנמצאים איתנו במלחמה בכלל לחשוב על זה? את רצינית? רק לפני כמה ימים על מוסלמי מישראל שהיא אמרה "אני יודעת שהוא שונא יהודים" כתבת - " אז במקסימום תזהרי". ממהה? בן אדם אומר שהוא שונא את העם שלנו ואת אומרת לה " במקסימום תזהרי"?
3. ילדה מדממת מהפרצוף.. ילדה קטנה מדממת מהפרצוף ואני ועוד כמה פה הם החסרי היגיון נכון? לא בכלל מעיד על משהו בסגנון הליצן מit אה? מאוד נורמלי לשים תמונות כאלה נכון? סבא סבתא משפחה בן זוג - תמונה של ילדה מדממת. סביר.. תמונה לבית
אני לא אברח מהנושא והתמונה שלך בפרופיל מטרידה אותי..
לסיכום
אלוהים קיים
לילה טוב
לסיכום
אלוהים קיים
לילה טוב
יש דבר כזה. הם לא מדינה אבל המילה הזאת קיימת
1. רוצחים סדרתיים הם מעניינים, מבחינה פסיכולוגית ובכללי. ובקשר ליצירתיות - לפשוט את העור של הקורבנות שלך ולהפוך אותם לריפוד זה לא יצירתי? כי לדעתי מאוד.
2. אמרתי לה שעדיף שלא תצא איתו בגלל שהוא שונא יהודים. תפסיק לעוות את מה שאני אומרת, ברור שאם מישהו שונא יהודים והיא יהודיה היא לא צריכה להיות איתו.
3. מה. הבעיה. עם. התמונה. שלי? זו פאקינג תמונה בסטיפס. מה הקשר תמונה לבית? אנשים שמים המון תמונות, אז בשלי יש קצת דם, למי פאקינג אכפת.
2. אמרתי לה שעדיף שלא תצא איתו בגלל שהוא שונא יהודים. תפסיק לעוות את מה שאני אומרת, ברור שאם מישהו שונא יהודים והיא יהודיה היא לא צריכה להיות איתו.
3. מה. הבעיה. עם. התמונה. שלי? זו פאקינג תמונה בסטיפס. מה הקשר תמונה לבית? אנשים שמים המון תמונות, אז בשלי יש קצת דם, למי פאקינג אכפת.
1. הזוי... הזוי שאת מוצאת יופי בזה שבן אדם שחט בן אדם ומעור שלו עשה ריפוד הזוי האפינס הזוי...
2. את כתבת "מקסימום תזהרי" אל תשקרי האפינס אני אביא את הציטוט עכשיו אם צריך
3. תמונה של ילדה קטנה מדממת.. ילדה קטנה מדממת... דיי... באמת דיי..
2. את כתבת "מקסימום תזהרי" אל תשקרי האפינס אני אביא את הציטוט עכשיו אם צריך
3. תמונה של ילדה קטנה מדממת.. ילדה קטנה מדממת... דיי... באמת דיי..
וזה אכפת לך כי? לא רוצה לראות את זה? אל תכנסי לפרופיל שלה
1. מוצאת עניין, זה מעניין אותי וזה מאוד לגיטימי. במה אני אמורה להתעניין? רק בדתות? לא. יש לי עוד תחומי עניין וביניהם פסיכולוגיה.
2. אמרתי לה שעדיף שלא תצא איתו ושתיזהר. התשובה שלי לגיטימית ואתה סתם מחפש ריבים כמו תמיד.
3. היא לא כזו קטנה. וכן, זו ילדה מדממת. כואב לך להסתכל? לא מכריחה אותך להיכנס לפרופיל שלי, אפילו עדיף שלא.
2. אמרתי לה שעדיף שלא תצא איתו ושתיזהר. התשובה שלי לגיטימית ואתה סתם מחפש ריבים כמו תמיד.
3. היא לא כזו קטנה. וכן, זו ילדה מדממת. כואב לך להסתכל? לא מכריחה אותך להיכנס לפרופיל שלי, אפילו עדיף שלא.
1. כן.. ואהבת הערכת היצרתיות של רוצחים סדרתיים כשהם עושים מ"בן אדם". מ"בן אדם" כיסוי לרהיט.. מדהים
2."ואם הוא אנטישמי אל העם שלך aka אלייך, תעשי 1+1 ותביני שלא כדאי או ---לפחות שתיזהרי-- "
https://stips.co.il/ask/5920580/מאוהבת-בערבי-מהעבודה
עכשיו את משקרת בגלוי? מה תגידי עכשיו הנה הקישור לשאלה ואת לא יכולה להתחמק ולערוך זה בדיוק מה שאמרת אז עכשיו אפשר להגיד בוודאות שאת תמיד משקרת ולא אדם כנה?
2."ואם הוא אנטישמי אל העם שלך aka אלייך, תעשי 1+1 ותביני שלא כדאי או ---לפחות שתיזהרי-- "
https://stips.co.il/ask/5920580/מאוהבת-בערבי-מהעבודה
עכשיו את משקרת בגלוי? מה תגידי עכשיו הנה הקישור לשאלה ואת לא יכולה להתחמק ולערוך זה בדיוק מה שאמרת אז עכשיו אפשר להגיד בוודאות שאת תמיד משקרת ולא אדם כנה?
אני מאמינה באמונה שלמה שכן.
1. זה קשור לפסיכולוגיה, אתה לא תבין את זה. וכן, זה מעניין.
2. איך שיקרתי? מצידי שכל העולם יראה את התשובה הזו. לא עודדתי אותה לצאת איתו, להפך, הזהרתי אותה.
ממש בכוח לחפש אותי כי אתה שונא אותי, אין לי כוח אלייך.
2. איך שיקרתי? מצידי שכל העולם יראה את התשובה הזו. לא עודדתי אותה לצאת איתו, להפך, הזהרתי אותה.
ממש בכוח לחפש אותי כי אתה שונא אותי, אין לי כוח אלייך.
1. רהיט מעור של בן אדם האפינס... זה לא תצוגה בגלריית אומנות מבד... עור של בן אדם האפינס... עור של בן אדם...
2. כתבת " לפחות שתיזהרי". האפינס בתחביר משפט בלשון במשפט שכתבת "לפחות שתיזהרי" אומר מה בדיוק האפינס אפשר הסבר?
2. כתבת " לפחות שתיזהרי". האפינס בתחביר משפט בלשון במשפט שכתבת "לפחות שתיזהרי" אומר מה בדיוק האפינס אפשר הסבר?
1. עור של בן אדם. זה מעניין מה הדחף של אנשים לעשות זאת. שוב, פסיכולוגיה.
2. כן, שתיזהר ממנו. לא אמרתי לה "כן, הוא ערבי, בגלל זה את חייבת לצאת איתו כי אין כמו ערבים!". לא אמרתי את זה ולא עודדתי אותה. אמרתי לה להיזהר ושכדאי שלא.
ממש אין לך מה לעשות אז אתה מחפש ריבים?
2. כן, שתיזהר ממנו. לא אמרתי לה "כן, הוא ערבי, בגלל זה את חייבת לצאת איתו כי אין כמו ערבים!". לא אמרתי את זה ולא עודדתי אותה. אמרתי לה להיזהר ושכדאי שלא.
ממש אין לך מה לעשות אז אתה מחפש ריבים?
2. "ואם הוא אנטישמי אל העם שלך aka אלייך, תעשי 1+1 ותביני שלא כדאי או ---לפחות שתיזהרי-- "
תביני שלא כדאי - או - שלפחות תזהרי.. תביני שלא כדאי - או - שלפחות תזהרי
את מתכוונת להמשיך לשקר כשהמשפט נמצא מול העיניים שלנו לקרוא?
תביני שלא כדאי - או - שלפחות תזהרי.. תביני שלא כדאי - או - שלפחות תזהרי
את מתכוונת להמשיך לשקר כשהמשפט נמצא מול העיניים שלנו לקרוא?
אמרתי שלא כדאי ושתיזהר. פשוטו כמשמעו.
מה אתה בדיוק רוצה ממני?
מה אתה בדיוק רוצה ממני?
אמרת לא כדאי - או- שלפחות תזהר
או אומר - שבמידה ואת יוצאת איתו.. לפחות תזהרי
מול הפרצוף שלנו את מתכוונת לשקר האפינס מול הפרצוף?
או אומר - שבמידה ואת יוצאת איתו.. לפחות תזהרי
מול הפרצוף שלנו את מתכוונת לשקר האפינס מול הפרצוף?
אמרתי לא כדאי ולפחות שתיזהר aka תשמור ממנו מרחק.
ואין לי כוח לריב איתך, ברצינות. אני כותבת משהו שקשור לאמונה ואתה מתחיל לבקר אותי על דברים לא קשורים. זה ad hominem, לא הייתי אמורה בכלל לענות על זה.
ואין לי כוח לריב איתך, ברצינות. אני כותבת משהו שקשור לאמונה ואתה מתחיל לבקר אותי על דברים לא קשורים. זה ad hominem, לא הייתי אמורה בכלל לענות על זה.
האפינס "לא כדאי לצאת איתו - או - לפחות שתזהרי "
או במשפט הזה אומר - אל תצאי - או שלפחות תזהרי אם את יוצאת
למה לשקר כשהמשפט מול העיניים שלנו מה הקטע?
או במשפט הזה אומר - אל תצאי - או שלפחות תזהרי אם את יוצאת
למה לשקר כשהמשפט מול העיניים שלנו מה הקטע?
מה לשקר? אתה עכשיו אומר לי למה התכוונתי?
התכוונתי שתיזהר בכללי. לא עודדתי אותה לכלום ובכל זאת אתה מחפש ריבים.
טוב, תמשיך לדבר לעצמך. השאלה בכלל על אלוהים, אבל תמשיך לשנות נושא.
התכוונתי שתיזהר בכללי. לא עודדתי אותה לכלום ובכל זאת אתה מחפש ריבים.
טוב, תמשיך לדבר לעצמך. השאלה בכלל על אלוהים, אבל תמשיך לשנות נושא.
השאלה הייתה אם לצאת עם הבן אדם או לא
את הגבת " אז לא כדאי, או לפחות שתזהרי"
האפינס המשפט מול העיניים שלנו חאלאס..
את הגבת " אז לא כדאי, או לפחות שתזהרי"
האפינס המשפט מול העיניים שלנו חאלאס..
כן, אמרתי לה שעדיף שלא ושאם היא לא מקשיבה לנו, אז לפחות שתיזהר. עדיין העצה שלי היא שלא תהיה איתו.
עכשיו, יש לך עוד מה לעשות או שאתה ככ רוצה להמשיך לריב איתי?
במקום לבקר אחרים על ימין ועל שמאל, תבקר את עצמך, תראה מה העצות שאתה נותן ואיך אתה משנה נושא. ממש מקווה שסגרנו את זה אבל ברור לי שאתה תמשיך להתווכח כי כנראה אין לך מה לעשות כרגע.
עכשיו, יש לך עוד מה לעשות או שאתה ככ רוצה להמשיך לריב איתי?
במקום לבקר אחרים על ימין ועל שמאל, תבקר את עצמך, תראה מה העצות שאתה נותן ואיך אתה משנה נושא. ממש מקווה שסגרנו את זה אבל ברור לי שאתה תמשיך להתווכח כי כנראה אין לך מה לעשות כרגע.
אאהה אז עכשיו פתאום זה "אם היא לא מקשיבה לנו אז לפחות שתיזהר"
לא כמו שאמרת קודם - שתיזהר ממנו באופן כללי - עכשיו פתאום זה הפך "שאם היא לא מקשיבה לנו אז לפחות שתזהר" התשובה אכשהו משתנה נכון? פתאום...
לא כמו שאמרת קודם - שתיזהר ממנו באופן כללי - עכשיו פתאום זה הפך "שאם היא לא מקשיבה לנו אז לפחות שתזהר" התשובה אכשהו משתנה נכון? פתאום...
ממשיכה לשקר שעדיין יש לנו את המשפט מול העיניים
לא השתנתה.
שתיזהר ממנו באופן כללי, גם אם היא תקשיב לנו וגם לא. הבנת הנקרא ככ קשה? מסתבר.
שתיזהר ממנו באופן כללי, גם אם היא תקשיב לנו וגם לא. הבנת הנקרא ככ קשה? מסתבר.
אה עכשיו פתאום זה גם וגם? ממשיכה לשנות את התשובות כשממשיכים לראות כמה את משקרת כל פעם זה משתנה?
עוד אני משקרת? מה יש לא להבין בשתיזהר ממנו?
*היגיון*
בגלל שאני שונא אותה אני אתחיל להטריל פה שהיא עודדה לצאת עם מישהו אנטישמי
טוב, היא אמרה שעדיף שלא ולפחות שתיזהר
טוב, אז זה אומר שהיא בעד
אה והיא גם שקרנית, למה? כי ככה החלטתי
*מאוד הגיוני*
*וזה התחיל בגלל שאמרתי משהו על דת, אבל אין מה להגיד אז מערבים נושאים שונים כי ad hominem וחסר לוגיקה*
*היגיון*
בגלל שאני שונא אותה אני אתחיל להטריל פה שהיא עודדה לצאת עם מישהו אנטישמי
טוב, היא אמרה שעדיף שלא ולפחות שתיזהר
טוב, אז זה אומר שהיא בעד
אה והיא גם שקרנית, למה? כי ככה החלטתי
*מאוד הגיוני*
*וזה התחיל בגלל שאמרתי משהו על דת, אבל אין מה להגיד אז מערבים נושאים שונים כי ad hominem וחסר לוגיקה*
כשהיא יוצאת איתו שתזהר ממנו? זה לא לעודד?
הרהיטים עשוים מעור של בני אדם בילבלו אותך האפינס?
הרהיטים עשוים מעור של בני אדם בילבלו אותך האפינס?
בהתחלה אמרת שאמרת את זה בשביל "שתזהר ממנו באופן כללי"
אחרי זה אמרת "שלמקרה ותחליט לצאת איתו אז שתזהר "
משקרת או לא משקרת כרגע מול כולם?
אחרי זה אמרת "שלמקרה ותחליט לצאת איתו אז שתזהר "
משקרת או לא משקרת כרגע מול כולם?
איך זה בכלל סותר?
מעשית, זה עדיין אותו דבר שתיזהר ממנו.
ולפני שאני אלך לישון אני רק אציין שאתה ממש טוב בלערב נושאים לא קשורים ולעשות כשלים לוגיים.
עריכה בקשר לדברים שכתבת למטה: 1. אני יותר כנה ממך.
2. כל מה שאמרת זה כשל לוגי.
3. אני מצטערת בפני האנשים שיקומו ויאלצו לקרוא דיון ממש לא קשור שבו אתה מתווכח על קטנות ודקויות של מילה למרות שדה פקטו אמרתי לא.
מעשית, זה עדיין אותו דבר שתיזהר ממנו.
ולפני שאני אלך לישון אני רק אציין שאתה ממש טוב בלערב נושאים לא קשורים ולעשות כשלים לוגיים.
עריכה בקשר לדברים שכתבת למטה: 1. אני יותר כנה ממך.
2. כל מה שאמרת זה כשל לוגי.
3. אני מצטערת בפני האנשים שיקומו ויאלצו לקרוא דיון ממש לא קשור שבו אתה מתווכח על קטנות ודקויות של מילה למרות שדה פקטו אמרתי לא.
כשאת אומרת למישהי שאם היא יוצאת איתו לפחות שתזהר מעבר שזה לא חכם ואפשר לכתוב פשוט "אל... " וזהו... זה נקרא לעודד נכון? היגיון האפינס לעודד זה אומר לתת דחיפה לכיוון מסוים את תמשיכי לשקר כאן מול כולם או תתחילי להיות כנה סוף סוף?
חליפה, להאשים את המתים בשואה בזלזול זה דבר מזעזע!
ילדים צעירים מתו שם, למה, כי הם זלזלו?!
כי האגו של אלוהים נפגע, אז הוא החליט שהינה הורגים את כולם בדרכים מזעזעות?
הוא לא אמור להיות רחמן, או סלחן, או בוגר?!
מה זה לרצוח אנשים בעינוים כי הם לא האמינו בו?!
בתור אתאיסטית, אני ממש מקווה שאלוהים לא קיים, כי אם הוא קיים, צריך לכלוא אותו על נזק בלתי הפיך לאנושות.
ילדים צעירים מתו שם, למה, כי הם זלזלו?!
כי האגו של אלוהים נפגע, אז הוא החליט שהינה הורגים את כולם בדרכים מזעזעות?
הוא לא אמור להיות רחמן, או סלחן, או בוגר?!
מה זה לרצוח אנשים בעינוים כי הם לא האמינו בו?!
בתור אתאיסטית, אני ממש מקווה שאלוהים לא קיים, כי אם הוא קיים, צריך לכלוא אותו על נזק בלתי הפיך לאנושות.
את מביאה את הצד האתאיסטי שלך ופה הוא זועם,
(את בעצמך אמרת)
יש לזה קשר גם לגילגולים קודמים ----
אדם לא יודע מה הוא עשה בגילגולים קודמים, ובכלל דברים נוראיים שאנשים עשו בתקופה הזאת, המון כפיות טובה (כל עבירה אחרת שאדם יעשה היא 1 חלקי מיליון מזה)
וצריך להבין שאין רע אצל הקדוש ברוך הוא, כל המושג של רע זה בא מכפירה נוראית
את קמה בבוקר, פותחת עיניים, חיה, יש לך אוכל, הגוף שלך עובד כמו מכונה משומנת שכל פיפס במקום----תראי לי מדען שיכול לייצר דבר כזה ברמה כזאת מדויקת, אז זהו שאין
יש גם אנשים שלא פותחים עיניים בבוקר, חסר להם אוכל במקרר, לא גרים בבית וכו
אצלך זה לא ככה
אגב היה פעם אדם שגם: קם בבוקר, פתח עיניים, היה לו אוכל, אישה וכל טוב ממה שהוא רק רצה אבל בגלל שהוא היה כ"כ כפוי-טובה כלפי בורא עולם, אז בשלב מסוים לבורא עולם נמאס ולקח ממנו את הכל
הוכחה שיש אלוהים זה כאשר אדם חוזר בתשובה (לא הזקן והכיפה והחיצוני) אלא מתחרט על כל המעשים הרעים שעשה, עובד על המידות שלו, מבטיח לא לעשות שוב מעשים רעים, כל קושי בחייו +הגורל שלו משתנה
זה כתוב גם בתפילה של ראש השנה: ותפילה (מעומק הלב שקורעת רקיעים), ותשובה (להתחרט מעומק הלב ולהבטיח לא לחטוא יותר), וצדקה (נתינת צדקה לעני או מעשר) מעבירים את רוע הגזירה
את יכולה לבדוק את זה בשטח איך אחרי מעשים כאלה הגורל שלך משתנה לטובה
(מה זה סתם במקרה?!) בחיים לא
אין במקרה
איך תסבירי מטורף שעבר חווייה מטורפת שהרכב שלו התנגש בעוצמה רבה בקיר והוא נשאר בחיים
(אין במקרה פה--- אדם לא יכול לשרוד עוצמה כזאת של פגיעה בקיר)
אפילו על בריאות בורא עולם הוא הרחמן הכי גדול שיש
ממש כמו באוטו שחסר לך דלק ויש לך מחוג שמראה לך את זה,
גם בבריאות בורא עולם אומר לאדם 'תפאדל, אתה תשנה מידות אצלך ותחיה אורח חיים בריא, כל המחלה שיש לך תעלם ---- יש פה מלאן מלאן של דוגמאות
*********יש יותר בודדים שמסיימים את החיים כי התיקון שלהם בעולם הזה הוא קטן והם לא אמורים בכלל להיות פה אלא בעולמות יותר עליונים (העולם הזה נקרא עולם העשייה והוא העולם הכי נמוך שיש)*****
איך תסבירי גם שאדם עושה התבודדות עם אמונה+שמחה מודה על הקושי שיש לו שאותו קושי מתבטל
(גם פה אין יד המזל, מקריות וכו)
את מבינה שגם על אדם שנכנס בשיא העוצמה בקיר אי אפשר להגיד שהוא האמין חזק בתוכו שזה יסתדר לו, כי הקיר ועוצמת המגע לא מבינים את זה
זה רק על קצה המזלג
***********וזה לא כמו שמישהי אמרה פה ---שזה בסה"כ אדם שמאמין שמשהו יסתדר, אם הולכים על אותו משקל אז בואי תקחי מלא אנשים עם אמונה חזקה שירצו לזכות בלוטו, הם יזכו ממש לא.
תקחי מלאן אנשים עם אמונה חזקה שירצו קשר עם מישהי כמו בר- רפאלי הם יזכו בה בוודאי שלא
(נכון היא נשואה בר רפאלי, אבל רק לצורך הדוגמא הבאתי את זה כרעיון)
בקיצור, האדם הכי חכם בעולם לא יצליח להבין בשכל-הישר מה הכוונה של בורא עולם --------- בורא עולם הרבה יותר חכם מכל 1 מאיתנו
והוא ממש כמו אבא שדואג לבן או לבת שלו ולעולם לא יעשה לו או לה רע
הרע מגיע כשיעור לתיקון מידות או כ תיקון
כשאדם ישנה את מידותיו ויעשה תשובה (לא זקן וכיפה) כל הרע יתבטל ממנו באחראיות ---- במיליון %
לצערי, יש כאלה שמאמינים /מגלים את בורא עולם רק כשיש להם מצוקה
בימים רגילים הוא לא קיים עבורם
(את בעצמך אמרת)
יש לזה קשר גם לגילגולים קודמים ----
אדם לא יודע מה הוא עשה בגילגולים קודמים, ובכלל דברים נוראיים שאנשים עשו בתקופה הזאת, המון כפיות טובה (כל עבירה אחרת שאדם יעשה היא 1 חלקי מיליון מזה)
וצריך להבין שאין רע אצל הקדוש ברוך הוא, כל המושג של רע זה בא מכפירה נוראית
את קמה בבוקר, פותחת עיניים, חיה, יש לך אוכל, הגוף שלך עובד כמו מכונה משומנת שכל פיפס במקום----תראי לי מדען שיכול לייצר דבר כזה ברמה כזאת מדויקת, אז זהו שאין
יש גם אנשים שלא פותחים עיניים בבוקר, חסר להם אוכל במקרר, לא גרים בבית וכו
אצלך זה לא ככה
אגב היה פעם אדם שגם: קם בבוקר, פתח עיניים, היה לו אוכל, אישה וכל טוב ממה שהוא רק רצה אבל בגלל שהוא היה כ"כ כפוי-טובה כלפי בורא עולם, אז בשלב מסוים לבורא עולם נמאס ולקח ממנו את הכל
הוכחה שיש אלוהים זה כאשר אדם חוזר בתשובה (לא הזקן והכיפה והחיצוני) אלא מתחרט על כל המעשים הרעים שעשה, עובד על המידות שלו, מבטיח לא לעשות שוב מעשים רעים, כל קושי בחייו +הגורל שלו משתנה
זה כתוב גם בתפילה של ראש השנה: ותפילה (מעומק הלב שקורעת רקיעים), ותשובה (להתחרט מעומק הלב ולהבטיח לא לחטוא יותר), וצדקה (נתינת צדקה לעני או מעשר) מעבירים את רוע הגזירה
את יכולה לבדוק את זה בשטח איך אחרי מעשים כאלה הגורל שלך משתנה לטובה
(מה זה סתם במקרה?!) בחיים לא
אין במקרה
איך תסבירי מטורף שעבר חווייה מטורפת שהרכב שלו התנגש בעוצמה רבה בקיר והוא נשאר בחיים
(אין במקרה פה--- אדם לא יכול לשרוד עוצמה כזאת של פגיעה בקיר)
אפילו על בריאות בורא עולם הוא הרחמן הכי גדול שיש
ממש כמו באוטו שחסר לך דלק ויש לך מחוג שמראה לך את זה,
גם בבריאות בורא עולם אומר לאדם 'תפאדל, אתה תשנה מידות אצלך ותחיה אורח חיים בריא, כל המחלה שיש לך תעלם ---- יש פה מלאן מלאן של דוגמאות
*********יש יותר בודדים שמסיימים את החיים כי התיקון שלהם בעולם הזה הוא קטן והם לא אמורים בכלל להיות פה אלא בעולמות יותר עליונים (העולם הזה נקרא עולם העשייה והוא העולם הכי נמוך שיש)*****
איך תסבירי גם שאדם עושה התבודדות עם אמונה+שמחה מודה על הקושי שיש לו שאותו קושי מתבטל
(גם פה אין יד המזל, מקריות וכו)
את מבינה שגם על אדם שנכנס בשיא העוצמה בקיר אי אפשר להגיד שהוא האמין חזק בתוכו שזה יסתדר לו, כי הקיר ועוצמת המגע לא מבינים את זה
זה רק על קצה המזלג
***********וזה לא כמו שמישהי אמרה פה ---שזה בסה"כ אדם שמאמין שמשהו יסתדר, אם הולכים על אותו משקל אז בואי תקחי מלא אנשים עם אמונה חזקה שירצו לזכות בלוטו, הם יזכו ממש לא.
תקחי מלאן אנשים עם אמונה חזקה שירצו קשר עם מישהי כמו בר- רפאלי הם יזכו בה בוודאי שלא
(נכון היא נשואה בר רפאלי, אבל רק לצורך הדוגמא הבאתי את זה כרעיון)
בקיצור, האדם הכי חכם בעולם לא יצליח להבין בשכל-הישר מה הכוונה של בורא עולם --------- בורא עולם הרבה יותר חכם מכל 1 מאיתנו
והוא ממש כמו אבא שדואג לבן או לבת שלו ולעולם לא יעשה לו או לה רע
הרע מגיע כשיעור לתיקון מידות או כ תיקון
כשאדם ישנה את מידותיו ויעשה תשובה (לא זקן וכיפה) כל הרע יתבטל ממנו באחראיות ---- במיליון %
לצערי, יש כאלה שמאמינים /מגלים את בורא עולם רק כשיש להם מצוקה
בימים רגילים הוא לא קיים עבורם
זה מאוד מצחיק שבזמן שהאמנתי באלוהים היה לי חיים חרא ואז שחשבתי לעצמי " אולי הוא לא קיים?" ואז בסוף הבנתי שהוא לא קיים החיים שלי נהפכו להרבה יותר טובים מאשר שהיו פעם.
ותהיה הגיוני נו, למשפחות חרדיות לדוגמא אין חיים מושלמים.
ותהיה הגיוני נו, למשפחות חרדיות לדוגמא אין חיים מושלמים.
אני חוזר שוב על מה שאני אומר פה לחבר'ה,
לא כל מה שנראה לך בעין זה ככה
לפי תורת הקבלה ---בעין את רואה בקושי 1% ממה שבאמת קורה
גם פה לא ניתן להכליל,---- כי יש חרדים שיותר טובים להם ויש שפחות
כל אדם בתפישה גם תופש מושלם בצורה אחרת,
מושלם זה מושג יחסי
אף אדם בישראל לא מת מרעב עד היום
יש חרדים שדווקא עם המעט שלהם הם מבסוטים ושמחים ומאושרים באמת (מה שאין לרוב החילונים בעולם המטורף הזה)
אגב אם כבר מדברים:
שמחה אמיתית מגיעה אך ורק באמונה, תפילה ונתינה
(ולא מכסף ועולם חומרי כמו שנוטים להאמין)
(כסף ועולם חומרי זה שמחה ריגעית/מילוי זמני---שכמו שהוא מגיע ככה הוא מתפוגג)
באמונה, תפילה, נתינה יש חיבור לשמחה קבועה/מילוי קבוע
כיום קבלה ומדע הם 1 ומוכח מדעית ומגובה במחקרים אקדמאיים
רק היום כל אנשי המקצוע והרופאים וכו יכולים להוכיח את מה שהוכיחו לפני מאות/אלפי שנים
יש דרך שאם פלוני ילך בה, הוא יראה ניסים וחיים טובים כמו שלא היו לא מעולם
יש בתורה ובחסידות ובקבלה כלים ממשיים שכל 1 ע"י זה יכול לשנות את גורלו לטובה ב180 מעלות
עוד דבר מדהים:
כש-פלוני בא לבית משפט אחרי שעשה עבירה של 1,2,3 בית המשפט לא יוותר לו, בורא עולם לעומת זאת אומר לו בני/ביתי אהובי/אהובתי אני נותן לך בכל רגע נתון בחייך לעשות תשובה ולהסיר מעל עצמך את כל הדינים
איזו חמלה יותר גדולה מזאת
שכל 1 ינסה אותי ויראה בוודאות מוחלטת שהדברים האלה עובדים
***שימוש בשם הקודש ם-ן-ץ-ף-ך מבטל דינים עמוקים מן השורש, ויש לראות צירוף זה רק כשאדם בבעיה אמיתית (ולא מתי ש-סבבה)***
*************יש לראות הצירוף חזותית בלבד, ללא הקוים, ומבלי להוציא קול מהפה**********
מקווה שתהי יותר גמישה (ולא תינעלי על הדרך שלך)
כל טוב יקרה
לא כל מה שנראה לך בעין זה ככה
לפי תורת הקבלה ---בעין את רואה בקושי 1% ממה שבאמת קורה
גם פה לא ניתן להכליל,---- כי יש חרדים שיותר טובים להם ויש שפחות
כל אדם בתפישה גם תופש מושלם בצורה אחרת,
מושלם זה מושג יחסי
אף אדם בישראל לא מת מרעב עד היום
יש חרדים שדווקא עם המעט שלהם הם מבסוטים ושמחים ומאושרים באמת (מה שאין לרוב החילונים בעולם המטורף הזה)
אגב אם כבר מדברים:
שמחה אמיתית מגיעה אך ורק באמונה, תפילה ונתינה
(ולא מכסף ועולם חומרי כמו שנוטים להאמין)
(כסף ועולם חומרי זה שמחה ריגעית/מילוי זמני---שכמו שהוא מגיע ככה הוא מתפוגג)
באמונה, תפילה, נתינה יש חיבור לשמחה קבועה/מילוי קבוע
כיום קבלה ומדע הם 1 ומוכח מדעית ומגובה במחקרים אקדמאיים
רק היום כל אנשי המקצוע והרופאים וכו יכולים להוכיח את מה שהוכיחו לפני מאות/אלפי שנים
יש דרך שאם פלוני ילך בה, הוא יראה ניסים וחיים טובים כמו שלא היו לא מעולם
יש בתורה ובחסידות ובקבלה כלים ממשיים שכל 1 ע"י זה יכול לשנות את גורלו לטובה ב180 מעלות
עוד דבר מדהים:
כש-פלוני בא לבית משפט אחרי שעשה עבירה של 1,2,3 בית המשפט לא יוותר לו, בורא עולם לעומת זאת אומר לו בני/ביתי אהובי/אהובתי אני נותן לך בכל רגע נתון בחייך לעשות תשובה ולהסיר מעל עצמך את כל הדינים
איזו חמלה יותר גדולה מזאת
שכל 1 ינסה אותי ויראה בוודאות מוחלטת שהדברים האלה עובדים
***שימוש בשם הקודש ם-ן-ץ-ף-ך מבטל דינים עמוקים מן השורש, ויש לראות צירוף זה רק כשאדם בבעיה אמיתית (ולא מתי ש-סבבה)***
*************יש לראות הצירוף חזותית בלבד, ללא הקוים, ומבלי להוציא קול מהפה**********
מקווה שתהי יותר גמישה (ולא תינעלי על הדרך שלך)
כל טוב יקרה
"אף אדם בישראל לא מת מרעב עד היום"
אתה רציני? בבקשה תגיד לי שאתה סתם צוחק._.
אגב מי אמר שאני לא גמישה? אני לא נעולה על הדרך שלי, פעם חשבתי שכל הדתיים הם חרדים קיצוניים שיורקים על בנות וסוקלים אנשים באבנים ועכשיו הבנתי שזה היה שגוי ( כאילו לא עכשיו עכשיו, לפני הרבה זמן)
אתה רציני? בבקשה תגיד לי שאתה סתם צוחק._.
אגב מי אמר שאני לא גמישה? אני לא נעולה על הדרך שלי, פעם חשבתי שכל הדתיים הם חרדים קיצוניים שיורקים על בנות וסוקלים אנשים באבנים ועכשיו הבנתי שזה היה שגוי ( כאילו לא עכשיו עכשיו, לפני הרבה זמן)
כן, אף אדם לא מת מרעב עד היום
תמיד אבל תמיד יש אגודות ואנשים טובים שדואגים
את יכולה לברר ולבדוק את זה מכל כיוון אפשרי
באחראיות של מיליון %
אגב: גם אני מגנה בתוקף את אלה שזורקים אבנים
בעיניים שלי הם הכל רק לא דתיים
הדת לא איפשרה וגם לא מאפשרת לאף 1 לפגוע בחיים של אדם ערך, כאמור החיים הם ערך-עליון
טוב ורע קיים אצל כולם----אבל מן האמת אי אפשר לברוח
והאמת זה שיש בורא עולם /בעל-הבית פה שמנהל את העניינים
אני אוהב להביא דוגמא את הדתיים והחרדים שכל חייהם מוקדשים לנתינה ועזרה לזולת בהמון רמות והכל נעשה ממקום של צניעות
עוד נקודה מעניינת: תשימי לב שכאשר את באה למקום של דתיים ישר יציעו לך שתיה ואוכל וישאלו לשלומך, אצל חילוניים באירועים רוב האנשים לא יציעו לך שתייה וכו----- במיליון %, את יכולה לבדוק אותי בזה
יש משהו בחינוך של דת ומסורת שמחנך לנתינה וערכים ואיכפתיות כתפישה
רשמתי לך הרבה דברים בינתיים
(לא מעוניין לנהל פה דיון כ--אורך הגלות)
מקווה שתזכי לראות דברים קצר אחרת
לפעמים צריך קצת 'להסתכל לצדדים' (ולא דוך ישר) כדי לנסות טיפה לראות דברים אחרת, נקודת הסתכלות אחרת וכו
מאחל לך את כל הטוב שרק יש בעולם
כל מה שלי יש, שתקבלי פי 10 יותר
כל טוב נשמה
באהבה
:)
תמיד אבל תמיד יש אגודות ואנשים טובים שדואגים
את יכולה לברר ולבדוק את זה מכל כיוון אפשרי
באחראיות של מיליון %
אגב: גם אני מגנה בתוקף את אלה שזורקים אבנים
בעיניים שלי הם הכל רק לא דתיים
הדת לא איפשרה וגם לא מאפשרת לאף 1 לפגוע בחיים של אדם ערך, כאמור החיים הם ערך-עליון
טוב ורע קיים אצל כולם----אבל מן האמת אי אפשר לברוח
והאמת זה שיש בורא עולם /בעל-הבית פה שמנהל את העניינים
אני אוהב להביא דוגמא את הדתיים והחרדים שכל חייהם מוקדשים לנתינה ועזרה לזולת בהמון רמות והכל נעשה ממקום של צניעות
עוד נקודה מעניינת: תשימי לב שכאשר את באה למקום של דתיים ישר יציעו לך שתיה ואוכל וישאלו לשלומך, אצל חילוניים באירועים רוב האנשים לא יציעו לך שתייה וכו----- במיליון %, את יכולה לבדוק אותי בזה
יש משהו בחינוך של דת ומסורת שמחנך לנתינה וערכים ואיכפתיות כתפישה
רשמתי לך הרבה דברים בינתיים
(לא מעוניין לנהל פה דיון כ--אורך הגלות)
מקווה שתזכי לראות דברים קצר אחרת
לפעמים צריך קצת 'להסתכל לצדדים' (ולא דוך ישר) כדי לנסות טיפה לראות דברים אחרת, נקודת הסתכלות אחרת וכו
מאחל לך את כל הטוב שרק יש בעולם
כל מה שלי יש, שתקבלי פי 10 יותר
כל טוב נשמה
באהבה
:)
כמו שיש גם חינוך בדת שהומואים זה רע.
זה שיש דברים טובים בדת לא אומר שכולה טוב.
ותהיה בגיוני, ברור שיש אנשים שמתו מרעב
זה שיש דברים טובים בדת לא אומר שכולה טוב.
ותהיה בגיוני, ברור שיש אנשים שמתו מרעב
לא אין אף אדם שמת ברעב במדינת ישראל,
עכשיו השיחה הסתיימה
בהצלחה בכל נשמה
עכשיו השיחה הסתיימה
בהצלחה בכל נשמה
אין סיכוי שאין שום אדם שמת מרעב
נכון את צודקת,?!
זה הבעיה גודס.. שאנשים בגלל שרע להם הולכים לקיצוניות - אין אלוהים הכל פתוח
במקום לנסות לחשוב - מה פשוט אפשר לשנות ולתקן בחיים שלי. על סמך ההבנה שכל רע בחיים שלך את מזמנת אליך זה ההבנה הדתית וזה האמת היגיון
במקום לנסות לחשוב - מה פשוט אפשר לשנות ולתקן בחיים שלי. על סמך ההבנה שכל רע בחיים שלך את מזמנת אליך זה ההבנה הדתית וזה האמת היגיון
אם לא להאמין זה ללכת לקיצון אז גם להמין זה ללכת לקיצון
לא האמת שלא... להאמין בלי שיקול דעת האמת זה הקיצון השני האמצע האמת זה להאמין ולהפעיל שיקול דעת
זה שאין לי אלוהים לא אומר שמותר לי הכל 0-0
גם לי יש גבולות וחוקים ברורים.
אגב, כמו שיש אנשים שעושים דברים קיצוניים בגלל האי-אמונה שלהם ככה גם יש אנשים שעושים דברים בגלל האמונה שלהם.
מקרי קיצון שכאלו הם גם באי-אמונה וגם עם אמונה
גם לי יש גבולות וחוקים ברורים.
אגב, כמו שיש אנשים שעושים דברים קיצוניים בגלל האי-אמונה שלהם ככה גם יש אנשים שעושים דברים בגלל האמונה שלהם.
מקרי קיצון שכאלו הם גם באי-אמונה וגם עם אמונה
מי אמר שאני לא חושבת מה אני צריכה לתקן בחיים שלי?
בעולם ניהליסטי - חילוני מוסר זה דבר מאוד יחסי ומשתנה
לך יש מוסר אישי שלך ובחברה שהכל יחסי ואין, בורא" וכל אחד והמחשבה שלנו מוסר זה דבר משתנה לעומת דת שזה מוסר קבוע ומאחד של החברה
ומסכים - קיצון יכול להיות לזה או לזה
בגלל זה בודקים את זה לכל דת ומה היא מלמדת ובגלל זה האמצע זה לא "מאמין גדול" או "אתאיסט מוחלט"
אלא מאמין שגם מבין
אתאיסטים נוטים - לרוב - להאשים שהרבה פעמים אחרים בין השאר המחשבה "קיים רוע באלוהים? אלוהים לא קיים"
זה מנטליות המאשים
דתיים מתאפיינים ביותר - "קיים רוע? מה המידות שאני צריך לתקן"
אמרת בעצמך היה לך רע כשהאמנת - הפסקת להאמין נהיה לך טוב
אם פשוט היית שואלת "מה אני צריכה לשנות בחיים שאני מקבלת רע, היית מקבלת את התשובה בלי להרגיש שאת חייבת לזרוק את אלוהים מכל המדרגות
לך יש מוסר אישי שלך ובחברה שהכל יחסי ואין, בורא" וכל אחד והמחשבה שלנו מוסר זה דבר משתנה לעומת דת שזה מוסר קבוע ומאחד של החברה
ומסכים - קיצון יכול להיות לזה או לזה
בגלל זה בודקים את זה לכל דת ומה היא מלמדת ובגלל זה האמצע זה לא "מאמין גדול" או "אתאיסט מוחלט"
אלא מאמין שגם מבין
אתאיסטים נוטים - לרוב - להאשים שהרבה פעמים אחרים בין השאר המחשבה "קיים רוע באלוהים? אלוהים לא קיים"
זה מנטליות המאשים
דתיים מתאפיינים ביותר - "קיים רוע? מה המידות שאני צריך לתקן"
אמרת בעצמך היה לך רע כשהאמנת - הפסקת להאמין נהיה לך טוב
אם פשוט היית שואלת "מה אני צריכה לשנות בחיים שאני מקבלת רע, היית מקבלת את התשובה בלי להרגיש שאת חייבת לזרוק את אלוהים מכל המדרגות
נא באותו זמן שהיה לי רע ניסיתי לתקן את הדברים, וזה נהיה גרוע יותר פשוט.
אגב בחלק אני די מסכימה איתך כאילו שלחלק מהאתאיסטים יש כזאת אמירה " למה זה וזה ( דברים רעים) קרו לי עם יש אלוהים " די מעצבן אותי שחושבים שחייבים להם משהו.
אבל בכל מקרה אני חושבת *שבהנחה ש* אלוהים קיים הוא בתכלס סטדיסט ברמות
אגב בחלק אני די מסכימה איתך כאילו שלחלק מהאתאיסטים יש כזאת אמירה " למה זה וזה ( דברים רעים) קרו לי עם יש אלוהים " די מעצבן אותי שחושבים שחייבים להם משהו.
אבל בכל מקרה אני חושבת *שבהנחה ש* אלוהים קיים הוא בתכלס סטדיסט ברמות
יקירתי אספר לך משהו - בתנ"ך - אלוהים לא מתואר כ"אדם נחמד" בסטנדרטים שלך ואתאיסטים.
הוא מעניש בעונשים מאוד חזקיםכשצריך ומעניק בצורה מאוד גדולה כשאנחנו בסדר
יהודים לא חיים באשליות.. אנחנו יודעים את זה
הוא מעניש בעונשים מאוד חזקיםכשצריך ומעניק בצורה מאוד גדולה כשאנחנו בסדר
יהודים לא חיים באשליות.. אנחנו יודעים את זה
נא פשוט אומרים שהוא רחמן מאוד אז זה מאוד סותר
לא.
אנחנו אומרים שהוא אל צדק. הוא הכל
רחמן כשצריך ומעניש כשצריך
אנחנו אומרים שהוא אל צדק. הוא הכל
רחמן כשצריך ומעניש כשצריך
למה אתה חושבים שאתם תגידו לאלוקים מה לעשות? הוא יודע הכל ואתם לו.
ל-per: צריך ללכת אם האמת עד הסוף..
קשה לי לדבר אל מישהו שלא קיים
את משקרת. האם פעם ניסית להתפלל אליו מכל הלב? וגם אם הוא לא עונה לך, יש לו את הסיבות שלו. יד דברים שמעכבים את התפילה וקיטרוגים, או שפשוט ה' יודע שמה שאת מבקשת עכשיו שלא מה שאת באמת צריכה וזה טוב בשיבלך או בשביל אחרים. אבל זה לא סיבה להכחיש את קיומו חס ושלום? ""פתחו לי פתח כחודה של מחט ואני אפתח לכם כפתחו של אולם"...
תוצאה - אני הולך.
אני יודע שאלוהים ביהדות (ובדתות מוניתיאסטיות) מעניש בחומרה שצריך ומעניק בנדיבות כשצריך מה לעשות זה באמת החיים וזה האמת והדת
גודס ברגע שאמת "לא קיים" זה כבר לטעון ידיעה. את טוענת שאת יודעת?
אני יודע שאלוהים ביהדות (ובדתות מוניתיאסטיות) מעניש בחומרה שצריך ומעניק בנדיבות כשצריך מה לעשות זה באמת החיים וזה האמת והדת
גודס ברגע שאמת "לא קיים" זה כבר לטעון ידיעה. את טוענת שאת יודעת?
הממ סוגשל, הייתי ילדה ביסודי באותו זמן, לא באמת ידעתי כלום על תפילות וזה אז פשוט דיברתי אליו בלב וזה נשמך די הרבה זמן.
בכל מקרה, זה פשוט מה שגרם לי לחדוב " יכול להיות שהוא לא קיים?"
זאת לא כל כך סיבה לאי-אמונה שלי
בכל מקרה, זה פשוט מה שגרם לי לחדוב " יכול להיות שהוא לא קיים?"
זאת לא כל כך סיבה לאי-אמונה שלי
נו תהיה רציני, בתכלס אפחד לא יודע.
אבל אם אתה עדיין לא מבין אז אשנה שאני חושבת שהוא לא קיים, אני לא יכולה לדעת שהוא לא קיים כמו שאתה לא יכול לדעת שהוא קיים.
אבל אם אתה עדיין לא מבין אז אשנה שאני חושבת שהוא לא קיים, אני לא יכולה לדעת שהוא לא קיים כמו שאתה לא יכול לדעת שהוא קיים.
קודם כל לדבר לאלוהים בלב שלך - ביסודי - ואז בגלל זה להחליט מסיבה כזאת או אחרת שבגלל זה הוא לא קיים
א. מה ההיגיון בזה? ציפית שהוא יענה בחזרה בהכרח? מה היה המחשבה שלך?
ב. זה לא בכלל מה שהיהדות מלמדת להבין ולחשוב על המושג אלוהים מעבר לחיבור אישי זה לא בדיוק עובד ככה.
ג. אם לא תפרטי את הסיבה לאי אמונה שלך לא נבין אותה את רוצה תפרטי מה היא שנוכל להגיב
ד. לאנשים מאמינים יש - רגש- שקיים משהו גדול יותר. זה תחושה שמאמין מרגיש שאתאיסט כנראה 'איבד'. כמו אנשים שמתקשים להרגיש כל מיני רגשות
אנחנו מרגישים את העובדה הזאת (וזה דבר סובייקטיבי.. אני יודע). מעבר לזה יש את שלל הדברים שמחברים הכל ביחד מבינים - הכל מורכב, חכם, מסודר.. סביר להניח שהוא קיים. תוסיפי את הרגש וזה הופך לזה ש"אנחנו" - האלה עם הרגש הזה- יודעים שהוא קיים. מבחינתנו.
א. מה ההיגיון בזה? ציפית שהוא יענה בחזרה בהכרח? מה היה המחשבה שלך?
ב. זה לא בכלל מה שהיהדות מלמדת להבין ולחשוב על המושג אלוהים מעבר לחיבור אישי זה לא בדיוק עובד ככה.
ג. אם לא תפרטי את הסיבה לאי אמונה שלך לא נבין אותה את רוצה תפרטי מה היא שנוכל להגיב
ד. לאנשים מאמינים יש - רגש- שקיים משהו גדול יותר. זה תחושה שמאמין מרגיש שאתאיסט כנראה 'איבד'. כמו אנשים שמתקשים להרגיש כל מיני רגשות
אנחנו מרגישים את העובדה הזאת (וזה דבר סובייקטיבי.. אני יודע). מעבר לזה יש את שלל הדברים שמחברים הכל ביחד מבינים - הכל מורכב, חכם, מסודר.. סביר להניח שהוא קיים. תוסיפי את הרגש וזה הופך לזה ש"אנחנו" - האלה עם הרגש הזה- יודעים שהוא קיים. מבחינתנו.
אהה אז זה בסדר לדעת שהוא קיים אבל לא בסדר לדעת שהוא לא קיים?
לא.. אמרתי לצורך דיון אי אפשר להגיד אם הוא קיים או לא קיים כי אני יודע שאת לא יכולה להוכיח את זה 100% אובייקטיבית ואני לא יכול להוכיח את זה 100% אובייקטיבי אבל "סובייקטיבית" מאמינים מרגישים שקיים משהו גדול יותר
את יודעת מה זה אומר המילה "סובייקטיבי" ו"אובייקטיבי"
סובייקטיבי בנושא הזה זה יותר התחושה האישית של הבן אדם והמחשבה שלו
אובייקטיבי בנושא הזה זה בלי איזשהו "מטען" רגשי או אחר שמונע ממנו להגיד את מה שהאמת, המצב, העולם באמת
סובייקטיבי בנושא הזה זה יותר התחושה האישית של הבן אדם והמחשבה שלו
אובייקטיבי בנושא הזה זה בלי איזשהו "מטען" רגשי או אחר שמונע ממנו להגיד את מה שהאמת, המצב, העולם באמת
תוכל להסביר לי מה הכוונה סובייקטיבית?
אני די בורה בנושא הזה אז אשמח שתסביר לי
אני די בורה בנושא הזה אז אשמח שתסביר לי
גודס אם את רוצה לנהל שיחה רצינית אני אנהל אם זה עכשיו סתם לבזבז את הזמן תחסכי
חליפה הדת חלוקה לגבי פגיעה באנשים אחרים כלומר יש לא מעט פסוקים שאומרים שיש להרוג אנשים או לסקול אנשים אבל בואותו הזמן יש לא מעט פסוקים שעוסקים בסובלנות ואהבת האחר ובגלל הקונפליט הזה כל אחד יכול לקחת את האמונה שלו למקום שהוא בוחר לטובה או לרעה
per הוכח שאנשים יכולים להרגיש דברים רק כי הם חושבים שהם הולכים להרגיש כמו נותנים למישהו כדור (תרופה) ואומרים לו שהיא עושה משהו אחד כשהיא בכלל עושה משהו אחר או לא עושה בכלל ואם הוא מאמין למי שאמר לו שהתרופה עושה את מה שאמר לו אז הוא ירגיש כאילו הכדור באמת עושה את זה (אם אתה רוצה אין לי בעיה לשלוח מקור כי מה שאני אומרת הוא אמיתי ולא שקר)
ולכן אם התחושה של מישהו מאמין היא ההוכחה שלך אתה לא יכול להשתמש בטיעון הזה מעבר לזה שתחושה זו הרגשה אישית וכל אחד יכול להגיד שהוא מרגיש משהו בין אם זה נכון או לא
יש אנשים שאומרים שהם מרגישים רוחות או שדים זה לא אומר שיש רוחות ושדים
ולכן אם התחושה של מישהו מאמין היא ההוכחה שלך אתה לא יכול להשתמש בטיעון הזה מעבר לזה שתחושה זו הרגשה אישית וכל אחד יכול להגיד שהוא מרגיש משהו בין אם זה נכון או לא
יש אנשים שאומרים שהם מרגישים רוחות או שדים זה לא אומר שיש רוחות ושדים
whats up comrade -
הדת לא חלוקה קומרד.. יש כזה דבר שנקרא ה"הקשר" של כל מעשה או מצווה או סיפור
היא מדברת על סבלנות אחד כלפי השני ומדברת על עונישם כלפי אלה ששוברים את המרקם של הסביבה או פוגעים באחר זה נקרא פשוט עונש כמו שקיים בעולם החילוני (תלוי בחשק של ה"רוב" כמוןב בעולם ניהליסטי דמוקרטי)
אז צריך לכבד אחד את השני אבל אם אדם רצח הוא מקבל עונש מוות - מה הבעיה בזה? להאכיל אותו ולהשקיע בו במקום לתת את האוכל לאנשים טובים בחברה זה עדיף את מאכילה את הרע ואת אלה שעושים רע במקום לדאוג לטוב?
לגבי התחושה - לא.. התחושה לא הגיעה כי רציתי לחשוב על כזה דבר.. התחושה הגיע כי יש תחושה שיש משהו גדול יותר. את נכנסת עכשיו לנסות פירוט על סוגי הרגשות השונים שאנשים יכולים להרגיש כשהם מרגישים שיש משהו מעבר רק לידיים ורגליים שלהם.. בגלל זה כשאמרתי את זה אמרתי שזה "תחושה". ואז לחשוב מה בדיוק נחשב כגדול יותר או איזה דת נכונה וכדומה זה משהו אחר. אמונה במשהו גדול יותר היה קיים מאז ומתמיד וכולל דתות כמו 'בודהיזם' שבכלל לא משקיעות זמן לדבר על בורא או יוצר..
בפלציבו בדרך כלל הכמות שמרגישים שקורה משהו לא כזה גדול כאן מדברים איתך על רגש שקיים מתחילת האנושות בכל האנושות ועד עכשיו.
עכשיו כבר אמרתי שזה עניין - סובייקטיבי - זאת אומרת משהו שאני יכול להרגיש אישית עם עצמי ולא משהו שאפשר להביא בשביל להגיד "הנה עובדה שיש אלוהים" אבל אך אני יודע שזה רגש אמיתי ולא "פלסיבו"?
אני אדם שקול ורציני שלוקח דברים ברצינות ושוקל אותם. אני מאמין בשיקול דעת שלי ואני לא אדם אימפולסיבי וכל הדברים והדעות שיש לי שקלתי בכובד ראש.
לכן אני יודע שאני יכול לסמוך על הדעות שלי והתחושות שלי והרגשות שלי ואני מאוד מודע אליהם
הדת לא חלוקה קומרד.. יש כזה דבר שנקרא ה"הקשר" של כל מעשה או מצווה או סיפור
היא מדברת על סבלנות אחד כלפי השני ומדברת על עונישם כלפי אלה ששוברים את המרקם של הסביבה או פוגעים באחר זה נקרא פשוט עונש כמו שקיים בעולם החילוני (תלוי בחשק של ה"רוב" כמוןב בעולם ניהליסטי דמוקרטי)
אז צריך לכבד אחד את השני אבל אם אדם רצח הוא מקבל עונש מוות - מה הבעיה בזה? להאכיל אותו ולהשקיע בו במקום לתת את האוכל לאנשים טובים בחברה זה עדיף את מאכילה את הרע ואת אלה שעושים רע במקום לדאוג לטוב?
לגבי התחושה - לא.. התחושה לא הגיעה כי רציתי לחשוב על כזה דבר.. התחושה הגיע כי יש תחושה שיש משהו גדול יותר. את נכנסת עכשיו לנסות פירוט על סוגי הרגשות השונים שאנשים יכולים להרגיש כשהם מרגישים שיש משהו מעבר רק לידיים ורגליים שלהם.. בגלל זה כשאמרתי את זה אמרתי שזה "תחושה". ואז לחשוב מה בדיוק נחשב כגדול יותר או איזה דת נכונה וכדומה זה משהו אחר. אמונה במשהו גדול יותר היה קיים מאז ומתמיד וכולל דתות כמו 'בודהיזם' שבכלל לא משקיעות זמן לדבר על בורא או יוצר..
בפלציבו בדרך כלל הכמות שמרגישים שקורה משהו לא כזה גדול כאן מדברים איתך על רגש שקיים מתחילת האנושות בכל האנושות ועד עכשיו.
עכשיו כבר אמרתי שזה עניין - סובייקטיבי - זאת אומרת משהו שאני יכול להרגיש אישית עם עצמי ולא משהו שאפשר להביא בשביל להגיד "הנה עובדה שיש אלוהים" אבל אך אני יודע שזה רגש אמיתי ולא "פלסיבו"?
אני אדם שקול ורציני שלוקח דברים ברצינות ושוקל אותם. אני מאמין בשיקול דעת שלי ואני לא אדם אימפולסיבי וכל הדברים והדעות שיש לי שקלתי בכובד ראש.
לכן אני יודע שאני יכול לסמוך על הדעות שלי והתחושות שלי והרגשות שלי ואני מאוד מודע אליהם
אמנם אני כתבתי את זה בשאלה אחרת, אך אם החוקים של הסטיפס לא ואסרות את זה, אעתיק את זה גם לפה, וזה משום שגם פה הובאה הטענה על "הסובייטקיביות" ננוגע למציאות הבורא, למרות שמציאות הבור זה מציאות גמורה. הנה ההעתקה:"אני לא יודע על מה אתם מדברים, אבל זה שיש בורא לעולם זה ידיעה שכלית גמורה והיא ממש לא "סובקטיבית". מי שלא מכיר את הנושא (אפילו שאין דבר פשוט מזה) שילמד את החומר כמו צריך בכנות עם עצמו. למשל יש את הספר "השם לנגדי.
"
"
per נכון אם אדם רצח מישהו דינו מוות וזה סביר (תלוי את מי שואלים)
אבל על אותם דינים יהודים יש גם נגיד אישה שבגדה בבעלה צריכה לעבור סקילה או אדם שמקיים מערכת יחסים עם אדם מאותו המגדר דינו מוות, בספר דברים בחוקי המלחמה נאמר לצבא ישראל כי בערים שנמצאות בכנען שאותן הם כובשים הם צריכים לרצוח את כולם מגבר ועד ילד כולל בהמות וערים שלא נמצאות בכנען יש להרוג את כל הגברים ולקחת את הנשים (תבין איך שתבין) הבהמות והם יכולים לבזוז את העיר.. רק תשובה שלך רואים איך העלמת עין לפסוקים וחוקים שלמים בתורה ואפילו בקבלה וזה בסדר כי כמו שאמרתי כל אחד לוקח דת למקום שלו אבל אתה צריך להודות באפשרות שמישהו יבחר אחרת כי האופציה כן שם
שוב התחושה זה עניין שמתרחש בתת מודע (לפחות לפי מה שאני חושבת מנקודת המבט של אדם לא מאמין שמסביר למה האימרה שיש לך תחושה היא לא טיעון עומד) ולכן זה לא עניין של בחירה כמו לדוגמא שאתה לא שולט בדפיקות הלב שלך ולא חושב שאתה חושב עליהם אבר בחלק שאתה לא מרגיש במוח התהליך קורה כל הזמן
אין ביכולתינו לדעת מתי דתות ואמונות התחילו אז להגיד שזה היה מאז ומתמיד זה שקר אין ממצא ארכיולוגי שיכול להגיד לנו את זה אנחנו יודעים שזה דבר עתיק מאוד אבל אנחנו לא יודעים מתי זה התחיל
גם אדם שחווה חוויה של פלסיבו לא יודע שהוא עובר את זה כי זה כל הרעיון שהוא חושב שזה באמת קורה כשבעצם לא
יופי אני שמחה בשבילך גם אני כזו וזה שאנחנו מנוגדים בדעות לא גורם לי לחשוב שאתה לא באמת מאמין אם גרמתי לך להרגיש את זה אני מתנצלת לא הייתה כוונה כזו אני רק מנסה להסביר למה הטענה שיש לך תחושה היא לא טענה עובדתית
תוצאה: מפרסם לא סובייקטיבי יש מיון ספרים ומחקרים משני הצדדים אין טעם בחילוף הזה כי אתה שולח את זה אני אחזיר אתה תשלח אני אחזיר זה לא מקדם אותנו לשום מקום
אבל על אותם דינים יהודים יש גם נגיד אישה שבגדה בבעלה צריכה לעבור סקילה או אדם שמקיים מערכת יחסים עם אדם מאותו המגדר דינו מוות, בספר דברים בחוקי המלחמה נאמר לצבא ישראל כי בערים שנמצאות בכנען שאותן הם כובשים הם צריכים לרצוח את כולם מגבר ועד ילד כולל בהמות וערים שלא נמצאות בכנען יש להרוג את כל הגברים ולקחת את הנשים (תבין איך שתבין) הבהמות והם יכולים לבזוז את העיר.. רק תשובה שלך רואים איך העלמת עין לפסוקים וחוקים שלמים בתורה ואפילו בקבלה וזה בסדר כי כמו שאמרתי כל אחד לוקח דת למקום שלו אבל אתה צריך להודות באפשרות שמישהו יבחר אחרת כי האופציה כן שם
שוב התחושה זה עניין שמתרחש בתת מודע (לפחות לפי מה שאני חושבת מנקודת המבט של אדם לא מאמין שמסביר למה האימרה שיש לך תחושה היא לא טיעון עומד) ולכן זה לא עניין של בחירה כמו לדוגמא שאתה לא שולט בדפיקות הלב שלך ולא חושב שאתה חושב עליהם אבר בחלק שאתה לא מרגיש במוח התהליך קורה כל הזמן
אין ביכולתינו לדעת מתי דתות ואמונות התחילו אז להגיד שזה היה מאז ומתמיד זה שקר אין ממצא ארכיולוגי שיכול להגיד לנו את זה אנחנו יודעים שזה דבר עתיק מאוד אבל אנחנו לא יודעים מתי זה התחיל
גם אדם שחווה חוויה של פלסיבו לא יודע שהוא עובר את זה כי זה כל הרעיון שהוא חושב שזה באמת קורה כשבעצם לא
יופי אני שמחה בשבילך גם אני כזו וזה שאנחנו מנוגדים בדעות לא גורם לי לחשוב שאתה לא באמת מאמין אם גרמתי לך להרגיש את זה אני מתנצלת לא הייתה כוונה כזו אני רק מנסה להסביר למה הטענה שיש לך תחושה היא לא טענה עובדתית
תוצאה: מפרסם לא סובייקטיבי יש מיון ספרים ומחקרים משני הצדדים אין טעם בחילוף הזה כי אתה שולח את זה אני אחזיר אתה תשלח אני אחזיר זה לא מקדם אותנו לשום מקום
מסורת האם זה- זה הוכחה... איך יכול להיות שאנחנו יודעים בדיוק ממתי קיים העולם ומתי קיבלנו את התורה ושאר דברים שקרה במהלך ההיסטוריה?
per" נכון אם אדם רצח מישהו דינו מוות וזה סביר (תלוי את מי שואלים)
אבל על אותם דינים יהודים יש גם נגיד אישה שבגדה בבעלה צריכה לעבור סקילה או אדם שמקיים מערכת יחסים עם אדם מאותו המגדר דינו מוות, בספר דברים בחוקי המלחמה נאמר לצבא ישראל כי בערים שנמצאות בכנען שאותן הם כובשים הם צריכים לרצוח את כולם מגבר ועד ילד כולל בהמות וערים שלא נמצאות בכנען יש להרוג את כל הגברים ולקחת את הנשים (תבין איך שתבין) הבהמות והם יכולים לבזוז את העיר.. רק תשובה שלך רואים איך העלמת עין לפסוקים וחוקים שלמים בתורה ואפילו בקבלה וזה בסדר כי כמו שאמרתי כל אחד לוקח דת למקום שלו אבל אתה צריך להודות באפשרות שמישהו יבחר אחרת כי האופציה כן שם"
אני אפרק את העניין הזה ואגיד לך שזה תלוי בהקשר
בגידה העונש הוא מוות בגלל שזה פגיעה בתא המשפחתי - פגיעה בתא המשפחתי מסכן את החברה כולה התא המשפחתי זה בסיס לך הדין הוא מוות
עונש מוות על יחסים מאותו מגדר זה רק על זכר וזכר... וזה בגלל שיחסים בין זכר וזכר הזכר משנה משהו בהתנהגות שלו שתואמת אתת המין השני (הופך ממחדיר לנחדר) וזה על פי הדת גם סכנה למשהו בסיסי בצורה בה היהדות רואה את הדברים - גבר ואישה
בעניין המלחמות היו כמה שונות... בכל מלחמה היו הוראות אחרות
במלחמה עם כנען למשל זה היה מלחמה בעם שקיים כל מיני דברים שלפרט כאן יכולים לגרום לשוק והם היו עמוק כל כך בזה שרק נשים בתולות היו יכולות להיחסך.
שימי לב במלחמות אחרות בני ישראל היו מחויבים להציע שלום וכניעה קודם וזה כולל גברים.
היחס של היהדות לנשים שבויות במלחמה זה לתת להם להתאבל על האובדן 30 יום ובסוף להתחתן איתם או במקרה אחר לתת להם מים ואוכל ולשחרר אותם. זה דין אישה שבויה ביהדות.
אני אשמח לענות על חוקים אחרים שאת חושבת שבמקרה פספסתי שציינת
"שוב התחושה זה עניין שמתרחש בתת מודע (לפחות לפי מה שאני חושבת מנקודת המבט של אדם לא מאמין שמסביר למה האימרה שיש לך תחושה היא לא טיעון עומד) ולכן זה לא עניין של בחירה כמו לדוגמא שאתה לא שולט בדפיקות הלב שלך ולא חושב שאתה חושב עליהם אבר בחלק שאתה לא מרגיש במוח התהליך קורה כל הזמן"
אני מודע לחלוטין לעניין ומסכים איתך.. אני תמיד אומר (פה ובכלל) שחוסר אמונה של אתאיסטים נובע מכך שהחלק של האמונה אצלהם כבוי.
"אין ביכולתינו לדעת מתי דתות ואמונות התחילו אז להגיד שזה היה מאז ומתמיד זה שקר אין ממצא ארכיולוגי שיכול להגיד לנו את זה אנחנו יודעים שזה דבר עתיק מאוד אבל אנחנו לא יודעים מתי זה התחיל"
יהדות ספציפית יש ממצאים ארכיאולוגים שמדברים למשל על דויד המלך, הנביא חזקיה (אני חושב חזקיה, אבל חותם של נביא בוודאות) ועוד. יש ממצאים ארכיאולוגים לישראל וממלכת ישראל
בנוסף אחד הדברים שהיהדות מסתמכת עליו זה הדרך בה התנ"ך התקבל. חלק גדול מהדתות התחילו דרך אדם אחד שאמר להם מה המציאות לפי השקפתו ואחרים אמרו למאמינים שלהם מה ההיסטוריה שקרתה הרבה לפניהם והם קיבלו אותה.
יהדות ספציפית קבלת תורה ו5 הספרים הראשונים מדברים גם על העבר הרחוק וגם על העבר שאמור להיות סמוך מאוד לאנשים שקיבלו את התנ"ך. ומדובר בכמות גדולה של אנשים שקיבלו אותה ביחד.
אדם שיקבל אליו ספר שכתוב בספר " סבא שלך יצא ממצרים " ידע מה ההיסטוריה כי סיפורים תמיד עברו בעל פה לגבי ההיסטוריה של כל עם כמו שהיום עושים עם ההיסטוריה של המדינה ועוד.
"גם אדם שחווה חוויה של פלסיבו לא יודע שהוא עובר את זה כי זה כל הרעיון שהוא חושב שזה באמת קורה כשבעצם לא"
זה תלוי בסיטואציה... אני יכול להגיד לך פעם ראשונה שעשיתי דיקור הייתי סקפטי מאוד... ברגע שהמדקרת דיקרה אותי הרגשתי זרמים ידעתי שזה אמיתי בגלל זה בגלל שהגעתי עם ראש נקי ממחשבה
"יופי אני שמחה בשבילך גם אני כזו וזה שאנחנו מנוגדים בדעות לא גורם לי לחשוב שאתה לא באמת מאמין אם גרמתי לך להרגיש את זה אני מתנצלת לא הייתה כוונה כזו אני רק מנסה להסביר למה הטענה שיש לך תחושה היא לא טענה עובדתית"
אני מודה לך שאת מתנצלת וזה בסדר
אני יודע שתחושה ורגש זה דבר סובייקטיבי זה לא משהו שאפשר להוכיח (בינתיים) אבל לפעמים זה משהו שאפשר להעביר
"תוצאה: מפרסם לא סובייקטיבי יש מיון ספרים ומחקרים משני הצדדים אין טעם בחילוף הזה כי אתה שולח את זה אני אחזיר אתה תשלח אני אחזיר זה לא מקדם אותנו לשום מקום"
אם ננהל את השיחה בצורה שונה אולי יותר רגוע זה כן יתקדם. אני יודע אני נוטה לפעמים לעקוץ אני משתדל להתמתן אבל ספציפית בעניין הזה דיברתי על החוויה של הבן אדם. הרבה אתאיסטים הפכו למאמינים (וגם הפוך). משם התחיל בכלל כל הדיון שלנו
אבל על אותם דינים יהודים יש גם נגיד אישה שבגדה בבעלה צריכה לעבור סקילה או אדם שמקיים מערכת יחסים עם אדם מאותו המגדר דינו מוות, בספר דברים בחוקי המלחמה נאמר לצבא ישראל כי בערים שנמצאות בכנען שאותן הם כובשים הם צריכים לרצוח את כולם מגבר ועד ילד כולל בהמות וערים שלא נמצאות בכנען יש להרוג את כל הגברים ולקחת את הנשים (תבין איך שתבין) הבהמות והם יכולים לבזוז את העיר.. רק תשובה שלך רואים איך העלמת עין לפסוקים וחוקים שלמים בתורה ואפילו בקבלה וזה בסדר כי כמו שאמרתי כל אחד לוקח דת למקום שלו אבל אתה צריך להודות באפשרות שמישהו יבחר אחרת כי האופציה כן שם"
אני אפרק את העניין הזה ואגיד לך שזה תלוי בהקשר
בגידה העונש הוא מוות בגלל שזה פגיעה בתא המשפחתי - פגיעה בתא המשפחתי מסכן את החברה כולה התא המשפחתי זה בסיס לך הדין הוא מוות
עונש מוות על יחסים מאותו מגדר זה רק על זכר וזכר... וזה בגלל שיחסים בין זכר וזכר הזכר משנה משהו בהתנהגות שלו שתואמת אתת המין השני (הופך ממחדיר לנחדר) וזה על פי הדת גם סכנה למשהו בסיסי בצורה בה היהדות רואה את הדברים - גבר ואישה
בעניין המלחמות היו כמה שונות... בכל מלחמה היו הוראות אחרות
במלחמה עם כנען למשל זה היה מלחמה בעם שקיים כל מיני דברים שלפרט כאן יכולים לגרום לשוק והם היו עמוק כל כך בזה שרק נשים בתולות היו יכולות להיחסך.
שימי לב במלחמות אחרות בני ישראל היו מחויבים להציע שלום וכניעה קודם וזה כולל גברים.
היחס של היהדות לנשים שבויות במלחמה זה לתת להם להתאבל על האובדן 30 יום ובסוף להתחתן איתם או במקרה אחר לתת להם מים ואוכל ולשחרר אותם. זה דין אישה שבויה ביהדות.
אני אשמח לענות על חוקים אחרים שאת חושבת שבמקרה פספסתי שציינת
"שוב התחושה זה עניין שמתרחש בתת מודע (לפחות לפי מה שאני חושבת מנקודת המבט של אדם לא מאמין שמסביר למה האימרה שיש לך תחושה היא לא טיעון עומד) ולכן זה לא עניין של בחירה כמו לדוגמא שאתה לא שולט בדפיקות הלב שלך ולא חושב שאתה חושב עליהם אבר בחלק שאתה לא מרגיש במוח התהליך קורה כל הזמן"
אני מודע לחלוטין לעניין ומסכים איתך.. אני תמיד אומר (פה ובכלל) שחוסר אמונה של אתאיסטים נובע מכך שהחלק של האמונה אצלהם כבוי.
"אין ביכולתינו לדעת מתי דתות ואמונות התחילו אז להגיד שזה היה מאז ומתמיד זה שקר אין ממצא ארכיולוגי שיכול להגיד לנו את זה אנחנו יודעים שזה דבר עתיק מאוד אבל אנחנו לא יודעים מתי זה התחיל"
יהדות ספציפית יש ממצאים ארכיאולוגים שמדברים למשל על דויד המלך, הנביא חזקיה (אני חושב חזקיה, אבל חותם של נביא בוודאות) ועוד. יש ממצאים ארכיאולוגים לישראל וממלכת ישראל
בנוסף אחד הדברים שהיהדות מסתמכת עליו זה הדרך בה התנ"ך התקבל. חלק גדול מהדתות התחילו דרך אדם אחד שאמר להם מה המציאות לפי השקפתו ואחרים אמרו למאמינים שלהם מה ההיסטוריה שקרתה הרבה לפניהם והם קיבלו אותה.
יהדות ספציפית קבלת תורה ו5 הספרים הראשונים מדברים גם על העבר הרחוק וגם על העבר שאמור להיות סמוך מאוד לאנשים שקיבלו את התנ"ך. ומדובר בכמות גדולה של אנשים שקיבלו אותה ביחד.
אדם שיקבל אליו ספר שכתוב בספר " סבא שלך יצא ממצרים " ידע מה ההיסטוריה כי סיפורים תמיד עברו בעל פה לגבי ההיסטוריה של כל עם כמו שהיום עושים עם ההיסטוריה של המדינה ועוד.
"גם אדם שחווה חוויה של פלסיבו לא יודע שהוא עובר את זה כי זה כל הרעיון שהוא חושב שזה באמת קורה כשבעצם לא"
זה תלוי בסיטואציה... אני יכול להגיד לך פעם ראשונה שעשיתי דיקור הייתי סקפטי מאוד... ברגע שהמדקרת דיקרה אותי הרגשתי זרמים ידעתי שזה אמיתי בגלל זה בגלל שהגעתי עם ראש נקי ממחשבה
"יופי אני שמחה בשבילך גם אני כזו וזה שאנחנו מנוגדים בדעות לא גורם לי לחשוב שאתה לא באמת מאמין אם גרמתי לך להרגיש את זה אני מתנצלת לא הייתה כוונה כזו אני רק מנסה להסביר למה הטענה שיש לך תחושה היא לא טענה עובדתית"
אני מודה לך שאת מתנצלת וזה בסדר
אני יודע שתחושה ורגש זה דבר סובייקטיבי זה לא משהו שאפשר להוכיח (בינתיים) אבל לפעמים זה משהו שאפשר להעביר
"תוצאה: מפרסם לא סובייקטיבי יש מיון ספרים ומחקרים משני הצדדים אין טעם בחילוף הזה כי אתה שולח את זה אני אחזיר אתה תשלח אני אחזיר זה לא מקדם אותנו לשום מקום"
אם ננהל את השיחה בצורה שונה אולי יותר רגוע זה כן יתקדם. אני יודע אני נוטה לפעמים לעקוץ אני משתדל להתמתן אבל ספציפית בעניין הזה דיברתי על החוויה של הבן אדם. הרבה אתאיסטים הפכו למאמינים (וגם הפוך). משם התחיל בכלל כל הדיון שלנו
זה שהבדיקה הגאולוגית מראה על "מלירדי שנים" (לא נראה לי שזה ככה, אבל לא משנה), זה לא אומר שהמציאות היא באמת כזאת: הקב"ה ברא את העולם שייראה כמבוגר יותר ולא כבן 0, כמו שהוא ברא את האדם הראשון כבן 20 (בראשית רבה יד ז).
סקיילס האמת זה פשוט היגיון מהעולם שמוכר לנו
כשאתה קונה אוטו שנת יצור 2018 מתי שנת היצור שלו?
השנה שנוצר או גיל הברזל ממנו הוא עשוי?
כשאתה קונה אוטו שנת יצור 2018 מתי שנת היצור שלו?
השנה שנוצר או גיל הברזל ממנו הוא עשוי?
אני משתמש בטיעון ששואל שאלה פשוטה - האם שנת יצור חייבת להיות תלוי בגיל החומר ממנה עשוי הדבר?
אני לא אומר שום דבר על דעת עצמי, אלא מביא מקורות לדבריי שיש עליהם מסורת של עם שלם. אצטט לך מהקדמה שב"ספר החינוך" כדי להראות לך עד כמה דווקא הגישה הזאת היא נכונה ולא הגישה שלך: "האמת הברורה במין האנושי, הוא מה שהסכימה עליו דעת רב בני אדם שבעולם. וכבר הסכימה דעת כלם, להאמין עדות אנשים, וברבות המעידים על הדבר שיעידו עליו אז יתאמת הענין יותר בעיני שומעיו, ובהיות המעידים מועטים יפל קצת ספק בדבר לפקחים. והענין הזה נתחזק כל כך אצל בני אדם עד שקבעו בנמוסיהם כל אמה ואמה להמית איש אחד על פי שנים עדים או שלשה, ואם מן השלשה הכי נכבד גם תורת משה השלימה צותה כן. וגם כן הסכימה דעת הכל מטעם זה לקבל מפי אבותיהם זקניהם עדותם במה שמספרים להם, שאירע בימיהם או בימי אבות אבותיהם. ואין ספק כי בהיות אבות המעידים רבים, ואותם שאירע בימיהם המעשה וראו אותו בעיניהם רבים, יתחזק הדבר בלב הבנים השומעים. על כן כשרצה האלקים לתת תורה לעמו ישראל נתנה להם לעיני שש מאות אלף אנשים גדולים, מלבד טף ונשים רבים, להיות כלם עדים נאמנים על הדברים. גם למען תהיה העדות יותר חזקה ונאמנה זכו כלם למעלת הנבואה, לפי שאין במה שיודע מצד הנבואה נופל ספק לעולם, וזהו שאמר השם יתברך למשה: ''בעבור ישמע העם בדברי עמך וגם בך יאמינו לעולם'' (שמות יט ט), כלומר, הם ובניהם לעולם יאמינו בך ובנבואתך, כי אז ידעו ידיעה נאמנה ''כי ידבר אלהים את האדם וחי'' (דברים ה כא), ושכל נבואתך אמת. ולולי שזכו לנבואה בכל האותות שעשה משה לעיני פרעה ולעיניהם, היה יכול בעל הדין לחלק ולומר, מי יודע אם עשה הכל בתחבולות חכמת השדים או בכח שמות המלאכים. ואף על פי שחכמי מצרים וכל חרטמיה שהיו בקיאים בחכמת השדים והכשוף יותר מכל שאר העולם, הודו בעל כרחם למשה, ואמרו לפרעה כי בכח השם עשה, כמו שכתוב אצבע אלהים היא (שמות ח טו), אף על פי כן הרוצה להתעקש יאמר ביתרון חכמתו מהם, עשה והודו לו. אבל אחרי הנבואה, לא נשאר להם שום צד פקפוק בענין, וידעו בבירור, כי כל המעשים נעשו במצות אדון העולם ומידו הגיע אליהם הכל. והם שראו בעיניהם וידעו הדבר ידיעה אמתית, שאין לבני אדם אמת חזקה יותר מזה, העידו לבניהם אשר ילדו אחרי כן, כי כל דברי התורה אשר קבלו על יד משה מ''בראשית'' עד ''לעיני כל ישראל'' אמת וברור בלי שום ספק בעולם, ובניהם העידו לבניהם גם כן, ובניהם לבניהם עדינו. נמצאת תורתנו בידינו תורת אמת מפי שש מאות אלף עדים נאמנים, שהוא חשבון הכולל כל דעות בני אדם, מלבד טף ונשים.
ועתה אם יטעון עלינו מסית, אשר לבבו פונה מעם יי אלהינו, (דברים כט יז) ויאמר, מה לך איש יהודי וקבלתך, ומה לך לשאול אביך וזקניך חקר ודרש בדעתך הטובה והעמק סברותיך, פקח עיניך וראה מה בעולמך, תנועת הגלגל וארבעת היסודות שבאדמה, מהם תראה ותבין תעלומות חכמה, ובשכלך חקור ותלמד האחד איך יחד. נשיב אליו, כי מצד חקירתנו לא נוכל להשיג לעולם בדבר אלקים כלום, כי גם בעניני העולם השפל, לא יכלו כל חכמי הטבע לבוא עד תכליתם, כי מי יגלה בחכמת המחקר סגלת העשבים והפירות וסגלת אבנים טובות ויקרות וסבת תנועת הברזל באבן תחתיות, כי שם עמדו מתמיהים כל חכמי הטבע וכל חכמי תבונות. אף כי נאמר להבין מהם חכמות נכבדות ודעת אלקים נמצא. חלילה לנו, חלילה לבוא אחרי המלך בגבהינו ולהרים יד ולחשב מחשבות במה שלמעלה ממחשבותינו ואין צורך אלינו, כי הנה אבותינו זכרונם לברכה, המה סדרו שלחן לפנינו, הם העמיקו שאלה ובאו אל תכלית הידיעה האמתית והשיגו לדעת ''כי ידבר אלהים את האדם וחי'' (שם ה כא); ומה לנו אחרי זאת לחקר ולחטט אחר דבריהם, האמת אתם? רק לשתות בצמא את דבריהם ככתבם וכלשונם. והמשל בזה, מי שהעידו לו אלף אלפי אנשים, שלא לשתות ממימי נחל אחד, לפי שראו אותם המים ממיתים שותיו, וניסו דבר זה אלף פעמים בזמנים שונים ובאישים מחלקים בארצות, ואמר אליו חכם אחד רופא מבהק אל תאמן לכלם, כי אני מודיעך מצד החכמה, שאין אותם המים ראוים להמית, לפי שהן זכים וקלים והעפר שעוברים עליו טוב, שתה מהם שבעך. הטוב לזה להניח עדות הכל המפרסם ולעשות כדבר החכם? באמת לא טוב הדבר ואיש משכיל לא ישמע אליו, וכדבריו לא יעשה. הוא הדבר אשר הקדמנו, כי אמתת ענייני העולם, נודעת מפי רבוי בני אדם המעידים על אותה אמת יותר מהמכריחים דבריהם מצד שכלם וחקירתם, כי בהיות האדם חסר השלמות אין שכלו משיג אל תכלית הדברים, ועל כן, הדרך הנבחר לאדם לעשות ככל דברי התורה המקבלת מן העדים הנאמנים אשר נתן אדון החכמה לבני אדם, ובם נכלל כל דעת יקרה וכל חכמה מפוארה" (ספר החינוך בהקדמה).
ועל איזה "הוכחות" מדבר אתה?
ועתה אם יטעון עלינו מסית, אשר לבבו פונה מעם יי אלהינו, (דברים כט יז) ויאמר, מה לך איש יהודי וקבלתך, ומה לך לשאול אביך וזקניך חקר ודרש בדעתך הטובה והעמק סברותיך, פקח עיניך וראה מה בעולמך, תנועת הגלגל וארבעת היסודות שבאדמה, מהם תראה ותבין תעלומות חכמה, ובשכלך חקור ותלמד האחד איך יחד. נשיב אליו, כי מצד חקירתנו לא נוכל להשיג לעולם בדבר אלקים כלום, כי גם בעניני העולם השפל, לא יכלו כל חכמי הטבע לבוא עד תכליתם, כי מי יגלה בחכמת המחקר סגלת העשבים והפירות וסגלת אבנים טובות ויקרות וסבת תנועת הברזל באבן תחתיות, כי שם עמדו מתמיהים כל חכמי הטבע וכל חכמי תבונות. אף כי נאמר להבין מהם חכמות נכבדות ודעת אלקים נמצא. חלילה לנו, חלילה לבוא אחרי המלך בגבהינו ולהרים יד ולחשב מחשבות במה שלמעלה ממחשבותינו ואין צורך אלינו, כי הנה אבותינו זכרונם לברכה, המה סדרו שלחן לפנינו, הם העמיקו שאלה ובאו אל תכלית הידיעה האמתית והשיגו לדעת ''כי ידבר אלהים את האדם וחי'' (שם ה כא); ומה לנו אחרי זאת לחקר ולחטט אחר דבריהם, האמת אתם? רק לשתות בצמא את דבריהם ככתבם וכלשונם. והמשל בזה, מי שהעידו לו אלף אלפי אנשים, שלא לשתות ממימי נחל אחד, לפי שראו אותם המים ממיתים שותיו, וניסו דבר זה אלף פעמים בזמנים שונים ובאישים מחלקים בארצות, ואמר אליו חכם אחד רופא מבהק אל תאמן לכלם, כי אני מודיעך מצד החכמה, שאין אותם המים ראוים להמית, לפי שהן זכים וקלים והעפר שעוברים עליו טוב, שתה מהם שבעך. הטוב לזה להניח עדות הכל המפרסם ולעשות כדבר החכם? באמת לא טוב הדבר ואיש משכיל לא ישמע אליו, וכדבריו לא יעשה. הוא הדבר אשר הקדמנו, כי אמתת ענייני העולם, נודעת מפי רבוי בני אדם המעידים על אותה אמת יותר מהמכריחים דבריהם מצד שכלם וחקירתם, כי בהיות האדם חסר השלמות אין שכלו משיג אל תכלית הדברים, ועל כן, הדרך הנבחר לאדם לעשות ככל דברי התורה המקבלת מן העדים הנאמנים אשר נתן אדון החכמה לבני אדם, ובם נכלל כל דעת יקרה וכל חכמה מפוארה" (ספר החינוך בהקדמה).
ועל איזה "הוכחות" מדבר אתה?
נתת דוגמאות שונות לגמרי...
דיברתי על משהו מאוד פשוט לפי היגיון ביום יום שלנו - האם ליצור משהו - אוטו, חיידק במעבדה, חובה שגיל החומר ממנו הוא עשוי יהיה תואם לתאריך בו הוא נוצר
הפואנטה כאן מדברת על עולם שנברא בתאריך ספציפי עם חומר שיותר עתיק ממנו כמו שהיום עושים בני אדם
דיברתי על משהו מאוד פשוט לפי היגיון ביום יום שלנו - האם ליצור משהו - אוטו, חיידק במעבדה, חובה שגיל החומר ממנו הוא עשוי יהיה תואם לתאריך בו הוא נוצר
הפואנטה כאן מדברת על עולם שנברא בתאריך ספציפי עם חומר שיותר עתיק ממנו כמו שהיום עושים בני אדם
אנחנו מדברים על רגע בו היקום נוצר במצב בוגר כמו שאתה רואה אותו היום הוא היה עשוי מחומרים בגיל מבוגר יותר ומשם התחיל היקום כמו שאתה מכיר
התהליך הזה אפשרי - בני אדם עושים את זה כל הזמן
התהליך הזה אפשרי - בני אדם עושים את זה כל הזמן
זה אפשרית מדעית... אתה היום לוקח חומרים כמו ברזל שהם זקנים יותר מיום שאתה מחליט להשתמש בהם אפילו כשאתה מכין סנדוויץ אתה מכין אותו מחומר שיותר מבוגר מהרגע שאתה מחליט להכין את הסנדוויץ
אתה עושה את זה בכל רגע
אתה עושה את זה בכל רגע
ל-skyless soul כמה עדים יש למסורת שבאזור הודו? מה המקור של המסורת? לגבי הוכחות גאולוגיות כבר כתבתי למה אין לך שום הוכחה...
סקיילס הנקודת הנחה שלך תמיד לוקחת בחשבון רק בריאה טבעית
כשתקח בחשבון אפשרות של בורא מ-יקום אחר מגיע עם החומר ויוצר את הדברים תבין על מה אני מדבר
כשתקח בחשבון אפשרות של בורא מ-יקום אחר מגיע עם החומר ויוצר את הדברים תבין על מה אני מדבר
אתה אמרת "אין כזה דבר כזה חומר זקן שפשוט נוצר כמו שהוא"
אני מדבר על חומר זקן שמגיע ממקום אחר על ידי בורא
אני מדבר על חומר זקן שמגיע ממקום אחר על ידי בורא
ל-skyless soul: אני כתבתי למה זה לא הוכחות, אלא השערות. אמנם מי שמתכחש לעובדה שעם שלם קיבל את התורה מאת הקב"ה הוא וודאי דוחה את האמת בכוח...
שוב - המציאות והאפשרות שנברא בנקודה מסוימת על ידי בורא עובר את ההבחנות שאתה מדבר עליהם. הבריאה יכולה להתחיל מנקודה מסוימת ועדיין יהיו לה את כל החוקים פשוט מתחיל מנקודת בוגרת יותר
פעם הבאה כשתכין סנדוויץ תבין
פעם הבאה כשתכין סנדוויץ תבין
לגבי מסורת שבאזור הודו: אם לא יודעים מה המקור של המסורת ומאיפה היא מתחילה, אז אין לה שום ערך...
פעם הבאה כשתכין סנדוויץ תבין על מה אני מדבר
סוף סוף כתבת שזה "ההשערה" ולא עובדה. ואתה קורה לזה "הוכחות"? למה אין מסורת על אותם שנים? לעומת זה יש לנו את המסורת של עם שלם (לא ממוקר לא ידוע, אלא מהתורה שקיבלנו במעמד של כל העם) עם תאריכים מדויקים...
מה שמעניין שבאותו חוק ששלחו בויקיפדיה נכתב ש"אֵין צֹרֶךְ לְהָנִיחַ דָּבָר מִבְּלִי שֶׁנִּתְּנָה לְכָךְ סִבָּה, אֶלָּא אִם הוּא בָּרוּר מֵאֵלָיו, אוֹ יָדוּעַ מֵהַנִּסָּיוֹן, אוֹ שֶׁהוֹכָחָתוֹ נִתֶּנֶת מִכּוֹחַ סַמְכוּתָם שֶׁל סִפְרֵי הַקֹּדֶשׁ." כלומר הוא עצמו טען שדבר אשר נכתב בספרי הקודש הוא הוכחה...
per תגובה מאוד באיחור אני מתנצלת על כך
סבבה אתה אומר פגיע בתא המשפחתי אז למה אין עונש שווה לגבר? וההקשר לא משנה כלל אני אומרת שהעונש הוא לא עונש תקין בין אם הוא פוגע בתא המשפחתי ובין אם לא הנקודה בדברים שלי הייתה להראות כי ישנם חוקים ואמרות מזעזעות בתורה על מנת להוכיח שבגלל שיש דברים טובים ורעים בתורה כל אחד יכול לבחור מה הוא לוקח ומה הוא לא לדוגמא מישהו יכול לקחת רק את הדברים הטובים רק את כבד את אביך ואת אימך וכדומה אבל מישהו באותה המידה יכול לקחת את הדברים הרעים.
בעניין המלחמה אני מדברת על הוראות המלחמה שניתנו לבני ישראל בספר דברים (המלחמה על שליטה בכנען) וההוראות לערי כנען הייתה טבח בכולם מילד ועד אישה (כולל נשים בתולות אם תקרא את הפסוקים אתה תראה שאין יוצאים מן הכלל במלחמה זו) בלי חתירה לשלום כלל בערים מחוץ לכנען אתה צודק הוצע שלום אבל אם התשובה הייתה שלילית והעיר נכבשה היו הורגים את כל הגברים בוזזים את העיר לוקחים את הנשים שוב אני מדברת על הוראות למלחמה ספציצית ולכן הוראות למחלמות שונות הן לא קריטיות לדיון
אני באופן אישי לא ניוירויגית ולא חקרתי את הנושא אז אני לא יודעת אם קיים או לא קיים חלק של אמונה במוח ואני משארת שגם אתה לא יודע אם חלק כזה קיים אם אתה יודע אשמח לדעת את שמו כדי שאוכל לקרוא עליו כי אם אתה צודק וזה באמת נכון זה ממש מעניין כי זה מצביע על שוני בהתפתחות המוחית בין מאמינים ואתאיסטים.
בעניין ההוכחה של האמונה מאז ומתמיד לא ענית למעשה אמרת שיש הוכחות לדוד המלך וכו אבל שוב אנחנו לא יודעים ולא יכולים לדעת שהקיום שלו והחיים שלו נראו כמו שהם נראו בתורה ובלי קשר אין קשר בין השאלה או האמרה שלי מול התשובה שלך
דיקור הוא עניין רפואי ולכן אין עניין של פלסיבו מעורב לעומת לדוגמא רפואה אלטרנטיבית שבה כן מעורב אפקט זה בפוטנציה
סבבה אתה אומר פגיע בתא המשפחתי אז למה אין עונש שווה לגבר? וההקשר לא משנה כלל אני אומרת שהעונש הוא לא עונש תקין בין אם הוא פוגע בתא המשפחתי ובין אם לא הנקודה בדברים שלי הייתה להראות כי ישנם חוקים ואמרות מזעזעות בתורה על מנת להוכיח שבגלל שיש דברים טובים ורעים בתורה כל אחד יכול לבחור מה הוא לוקח ומה הוא לא לדוגמא מישהו יכול לקחת רק את הדברים הטובים רק את כבד את אביך ואת אימך וכדומה אבל מישהו באותה המידה יכול לקחת את הדברים הרעים.
בעניין המלחמה אני מדברת על הוראות המלחמה שניתנו לבני ישראל בספר דברים (המלחמה על שליטה בכנען) וההוראות לערי כנען הייתה טבח בכולם מילד ועד אישה (כולל נשים בתולות אם תקרא את הפסוקים אתה תראה שאין יוצאים מן הכלל במלחמה זו) בלי חתירה לשלום כלל בערים מחוץ לכנען אתה צודק הוצע שלום אבל אם התשובה הייתה שלילית והעיר נכבשה היו הורגים את כל הגברים בוזזים את העיר לוקחים את הנשים שוב אני מדברת על הוראות למלחמה ספציצית ולכן הוראות למחלמות שונות הן לא קריטיות לדיון
אני באופן אישי לא ניוירויגית ולא חקרתי את הנושא אז אני לא יודעת אם קיים או לא קיים חלק של אמונה במוח ואני משארת שגם אתה לא יודע אם חלק כזה קיים אם אתה יודע אשמח לדעת את שמו כדי שאוכל לקרוא עליו כי אם אתה צודק וזה באמת נכון זה ממש מעניין כי זה מצביע על שוני בהתפתחות המוחית בין מאמינים ואתאיסטים.
בעניין ההוכחה של האמונה מאז ומתמיד לא ענית למעשה אמרת שיש הוכחות לדוד המלך וכו אבל שוב אנחנו לא יודעים ולא יכולים לדעת שהקיום שלו והחיים שלו נראו כמו שהם נראו בתורה ובלי קשר אין קשר בין השאלה או האמרה שלי מול התשובה שלך
דיקור הוא עניין רפואי ולכן אין עניין של פלסיבו מעורב לעומת לדוגמא רפואה אלטרנטיבית שבה כן מעורב אפקט זה בפוטנציה
"per תגובה מאוד באיחור אני מתנצלת על כך"
הכל בסדר
"סבבה אתה אומר פגיע בתא המשפחתי אז למה אין עונש שווה לגבר?"
גבר היה תלות גבוהה בדברים שונים כמו למשל במקרה של בגידה-ניאוף ולגבר ולאישה יש ילדים (מה שהיה בדרך כלל כי אחרי חתונה היו ישר מקיימים יחסים ומביאים ילדים) אם הגבר יומת מי יעזור לפרנס את הילד והאישה? האם האישה תמצא זוגיות שוב בתור אמא חד הורית?
" וההקשר לא משנה כלל אני אומרת שהעונש הוא לא עונש תקין בין אם הוא פוגע בתא המשפחתי ובין אם לא"
אז הבעיה שלך זה ההוצאה להורג גם אם זה מביא לתוצאה טובה יותר
"הנקודה בדברים שלי הייתה להראות כי ישנם חוקים ואמרות מזעזעות בתורה על מנת להוכיח שבגלל שיש דברים טובים ורעים בתורה כל אחד יכול לבחור מה הוא לוקח ומה הוא לא"
רק בגלל שמדברים על אלימות לא אומר שמה שנאמר מזעזע
"לדוגמא מישהו יכול לקחת רק את הדברים הטובים רק את כבד את אביך ואת אימך וכדומה"
זה המטרה
"אבל מישהו באותה המידה יכול לקחת את הדברים הרעים."
את קוראת לזה דברים רעים. זה נועד רק למקרה חירום.
"בעניין המלחמה אני מדברת על הוראות המלחמה שניתנו לבני ישראל בספר דברים (המלחמה על שליטה בכנען) וההוראות לערי כנען הייתה טבח בכולם מילד ועד אישה (כולל נשים בתולות אם תקרא את הפסוקים אתה תראה שאין יוצאים מן הכלל במלחמה זו) בלי חתירה לשלום"
כן. מסיבות בגלל דברים שאני נמנע מלפרט אותם באתר בגלל הבוטות שמה כנען היו נוהגים לעשות. הם היו כל כך חמורים שלקחת שבוים או אפילו נשים להתחתן איתם היה כבר מאוחר מדי.
כנ"ל לגבי הצעת שלום.
"כלל בערים מחוץ לכנען אתה צודק הוצע שלום אבל אם התשובה הייתה שלילית והעיר נכבשה היו הורגים את כל הגברים בוזזים את העיר לוקחים את הנשים"
כן. זה המציאות של מלחמה.. זה מה שקורה.
"שוב אני מדברת על הוראות למלחמה ספציצית ולכן הוראות למחלמות שונות הן לא קריטיות לדיון"
המקרה של המלחמה בכנען הייתה סיטואציה מאוד ספציפית שוב מסיבות שעדיף שאמנע לציין.
"אני באופן אישי לא ניוירויגית ולא חקרתי את הנושא אז אני לא יודעת אם קיים או לא קיים חלק של אמונה במוח ואני משארת שגם אתה לא יודע אם חלק כזה קיים אם אתה יודע אשמח לדעת את שמו כדי שאוכל לקרוא עליו כי אם אתה צודק וזה באמת נכון זה ממש מעניין כי זה מצביע על שוני בהתפתחות המוחית בין מאמינים ואתאיסטים."
אני האמת אומר על סמך החוויה האישית שלי - יש לי מודעות של תחושה כשהרגשתי בתור אתאיסט ושהפכתי להיות אדם מאמין (שוב)
אבל צירפתי קישור בשבילך מסתבר שבדקו את העניין הזה
"בעניין ההוכחה של האמונה מאז ומתמיד לא ענית למעשה"
אמרתי תמיד אמונה (רגש) זה תחושה
אם את מדברת על יהדות להוכיח כל פסיק בתנ"ך את יודעת שבלתי אפשרי. לפחות היום.
"אמרת שיש הוכחות לדוד המלך וכו אבל שוב אנחנו לא יודעים ולא יכולים לדעת שהקיום שלו והחיים שלו נראו כמו שהם נראו בתורה"
אנחנו יודעים שהוא היה קיים (כתבים שמדברים על מלך ישראלי מבית דוד)
אנחנו יודעים שהכותל והמערה מתחת לכותל בנויה בצורה תואמת לסיפור התנ"כי.
מעבר לזה שוב - להוכיח כל פסיק ודקה בחיים שלו...
" ובלי קשר אין קשר בין השאלה או האמרה שלי מול התשובה שלך"
את מדברת על דתות מהמחשבה האתאיסטית האבולציוניות שמדבר על מאה אלף שנות קיום של אדם מודרני (הומוסאפיינס).
אפשר להוכיח דתות רק מלפני 4000 שנה (הינדואיזם) מבחינה ארכיאולוגית.
"דיקור הוא עניין רפואי ולכן אין עניין של פלסיבו מעורב לעומת לדוגמא רפואה אלטרנטיבית שבה כן מעורב אפקט זה בפוטנציה"
דיקור זה רפואה אלטרנטיבית. רפואה אלטרנטיבית היא כל רפואה שהיא לא רפואה קונבציונלית
הכל בסדר
"סבבה אתה אומר פגיע בתא המשפחתי אז למה אין עונש שווה לגבר?"
גבר היה תלות גבוהה בדברים שונים כמו למשל במקרה של בגידה-ניאוף ולגבר ולאישה יש ילדים (מה שהיה בדרך כלל כי אחרי חתונה היו ישר מקיימים יחסים ומביאים ילדים) אם הגבר יומת מי יעזור לפרנס את הילד והאישה? האם האישה תמצא זוגיות שוב בתור אמא חד הורית?
" וההקשר לא משנה כלל אני אומרת שהעונש הוא לא עונש תקין בין אם הוא פוגע בתא המשפחתי ובין אם לא"
אז הבעיה שלך זה ההוצאה להורג גם אם זה מביא לתוצאה טובה יותר
"הנקודה בדברים שלי הייתה להראות כי ישנם חוקים ואמרות מזעזעות בתורה על מנת להוכיח שבגלל שיש דברים טובים ורעים בתורה כל אחד יכול לבחור מה הוא לוקח ומה הוא לא"
רק בגלל שמדברים על אלימות לא אומר שמה שנאמר מזעזע
"לדוגמא מישהו יכול לקחת רק את הדברים הטובים רק את כבד את אביך ואת אימך וכדומה"
זה המטרה
"אבל מישהו באותה המידה יכול לקחת את הדברים הרעים."
את קוראת לזה דברים רעים. זה נועד רק למקרה חירום.
"בעניין המלחמה אני מדברת על הוראות המלחמה שניתנו לבני ישראל בספר דברים (המלחמה על שליטה בכנען) וההוראות לערי כנען הייתה טבח בכולם מילד ועד אישה (כולל נשים בתולות אם תקרא את הפסוקים אתה תראה שאין יוצאים מן הכלל במלחמה זו) בלי חתירה לשלום"
כן. מסיבות בגלל דברים שאני נמנע מלפרט אותם באתר בגלל הבוטות שמה כנען היו נוהגים לעשות. הם היו כל כך חמורים שלקחת שבוים או אפילו נשים להתחתן איתם היה כבר מאוחר מדי.
כנ"ל לגבי הצעת שלום.
"כלל בערים מחוץ לכנען אתה צודק הוצע שלום אבל אם התשובה הייתה שלילית והעיר נכבשה היו הורגים את כל הגברים בוזזים את העיר לוקחים את הנשים"
כן. זה המציאות של מלחמה.. זה מה שקורה.
"שוב אני מדברת על הוראות למלחמה ספציצית ולכן הוראות למחלמות שונות הן לא קריטיות לדיון"
המקרה של המלחמה בכנען הייתה סיטואציה מאוד ספציפית שוב מסיבות שעדיף שאמנע לציין.
"אני באופן אישי לא ניוירויגית ולא חקרתי את הנושא אז אני לא יודעת אם קיים או לא קיים חלק של אמונה במוח ואני משארת שגם אתה לא יודע אם חלק כזה קיים אם אתה יודע אשמח לדעת את שמו כדי שאוכל לקרוא עליו כי אם אתה צודק וזה באמת נכון זה ממש מעניין כי זה מצביע על שוני בהתפתחות המוחית בין מאמינים ואתאיסטים."
אני האמת אומר על סמך החוויה האישית שלי - יש לי מודעות של תחושה כשהרגשתי בתור אתאיסט ושהפכתי להיות אדם מאמין (שוב)
אבל צירפתי קישור בשבילך מסתבר שבדקו את העניין הזה
"בעניין ההוכחה של האמונה מאז ומתמיד לא ענית למעשה"
אמרתי תמיד אמונה (רגש) זה תחושה
אם את מדברת על יהדות להוכיח כל פסיק בתנ"ך את יודעת שבלתי אפשרי. לפחות היום.
"אמרת שיש הוכחות לדוד המלך וכו אבל שוב אנחנו לא יודעים ולא יכולים לדעת שהקיום שלו והחיים שלו נראו כמו שהם נראו בתורה"
אנחנו יודעים שהוא היה קיים (כתבים שמדברים על מלך ישראלי מבית דוד)
אנחנו יודעים שהכותל והמערה מתחת לכותל בנויה בצורה תואמת לסיפור התנ"כי.
מעבר לזה שוב - להוכיח כל פסיק ודקה בחיים שלו...
" ובלי קשר אין קשר בין השאלה או האמרה שלי מול התשובה שלך"
את מדברת על דתות מהמחשבה האתאיסטית האבולציוניות שמדבר על מאה אלף שנות קיום של אדם מודרני (הומוסאפיינס).
אפשר להוכיח דתות רק מלפני 4000 שנה (הינדואיזם) מבחינה ארכיאולוגית.
"דיקור הוא עניין רפואי ולכן אין עניין של פלסיבו מעורב לעומת לדוגמא רפואה אלטרנטיבית שבה כן מעורב אפקט זה בפוטנציה"
דיקור זה רפואה אלטרנטיבית. רפואה אלטרנטיבית היא כל רפואה שהיא לא רפואה קונבציונלית
לא דברים מזעזעים? באמת?! סקילה של אישה באבנים זה לא מזעזע? הוצאה להורג של הומואים לא מזעזע?
אני ממש לא מאמינה שזה מביא לתוצאה טובה יותר בשום סיטואציה או אמונה, יש טענה כי ביהדות חיים זה ערך עליון.. זה ממש לא נשמע כך.
על מי אתה מנסה לעבוד הדברים האלו לא נועדו למקרי חרום רק למקרים ושנינו יודעים את זה
בכנען היו לפי היהדות כופרים והסיבה ליחס אליהם הייתה הכפירה על אדמת כנען
אני לא יודעת על איזה מלחמות אתה שמעת ומה אתה חושב אבל זה ממש לא התנהלות של מלחמה ראה ערך הסקם אוסלו או טוהר הנשק
אין טבח אין אונס נשים ואין בזיזה!
הכוונה הייתה שלדיקור יש פקטור גופני כלומר התהליך נוגע פיזית ובאמת עושה משהו פיסית ויש מדע מאחורי זה הם מכניסים את הסיכה במקום ספציפי שמביא לתגובה מסויימת בגוף
אני ממש לא מאמינה שזה מביא לתוצאה טובה יותר בשום סיטואציה או אמונה, יש טענה כי ביהדות חיים זה ערך עליון.. זה ממש לא נשמע כך.
על מי אתה מנסה לעבוד הדברים האלו לא נועדו למקרי חרום רק למקרים ושנינו יודעים את זה
בכנען היו לפי היהדות כופרים והסיבה ליחס אליהם הייתה הכפירה על אדמת כנען
אני לא יודעת על איזה מלחמות אתה שמעת ומה אתה חושב אבל זה ממש לא התנהלות של מלחמה ראה ערך הסקם אוסלו או טוהר הנשק
אין טבח אין אונס נשים ואין בזיזה!
הכוונה הייתה שלדיקור יש פקטור גופני כלומר התהליך נוגע פיזית ובאמת עושה משהו פיסית ויש מדע מאחורי זה הם מכניסים את הסיכה במקום ספציפי שמביא לתגובה מסויימת בגוף
התורה אמרה את אעם השמדת שבעת הימים: "לֹא יֵשְׁבוּ בְּאַרְצְךָ, פֶּן-יַחֲטִיאוּ אֹתְךָ לִי: כִּי תַעֲבֹד אֶת-אֱלֹהֵיהֶם, כִּי-יִהְיֶה לְךָ לְמוֹקֵשׁ" (שמות כג, לג) וכן "לְמַעַן אֲשֶׁר לֹא-יְלַמְּדוּ אֶתְכֶם לַעֲשׂוֹת כְּכֹל תּוֹעֲבֹתָם אֲשֶׁר עָשׂוּ לֵאלֹהֵיהֶם וַחֲטָאתֶם לַיהוָה אֱלֹהֵיכֶם" (דברים כ, יח) זאת אומרת שאם אין כזה חשש, אין צריך להורגו. כן מבוא במסכת גטין מה עמוד א: (שמות כג) לא ישבו בארצך פן יחטיאו אותך לי וגו' יכול בגויש קיבל עליו שלא לעבוד עבודה זרה הכתוב מדבר ת"ל (דברים כג) לא תסגיר עבד אל אדוניו אשר ינצל אליך מעם אדוניו מאי תקנתו עמך ישב בקרבך וגו'. וכן מובא ברש"י על הפסוק בדברים כ, יח: הא אם עשו תשובה והתגיירו אתה רשאי לקבלם. אז הסיבה לא "גזענות", אלא שהם מסוכנים עבור עם ישראל...
"לא דברים מזעזעים? באמת?! סקילה של אישה באבנים זה לא מזעזע? הוצאה להורג של הומואים לא מזעזע? "
היום אולי יש דרכים אחרות לבצע הוצאה להרוג אבל אם לגיטימי והעונש מטיב להם אז מה הבעיה?
"אני ממש לא מאמינה שזה מביא לתוצאה טובה יותר בשום סיטואציה או אמונה, יש טענה כי ביהדות חיים זה ערך עליון.. זה ממש לא נשמע כך."
חיים של אנשים שפועלים למען החברה.. כן
"על מי אתה מנסה לעבוד הדברים האלו לא נועדו למקרי חרום רק למקרים ושנינו יודעים את זה"
בוודאי שכן - אחרת אם כולם מתנהגים בסדר למה שיהיה צורך להשתמש בהם?
"בכנען היו לפי היהדות כופרים והסיבה ליחס אליהם הייתה הכפירה על אדמת כנען"
לא זאת לא הסיבה
"אני לא יודעת על איזה מלחמות אתה שמעת ומה אתה חושב אבל זה ממש לא התנהלות של מלחמה ראה ערך הסקם אוסלו או טוהר הנשק "
אז דרך לנהל מלחמה זה על פי סטנדרטים של היום. מי אמר שהם טובים?
"אין טבח אין אונס נשים ואין בזיזה!"
גם ביהדות אין אונס - טבח ובזיזה זה מציאות של מלחמה
"הכוונה הייתה שלדיקור יש פקטור גופני כלומר התהליך נוגע פיזית ובאמת עושה משהו פיסית ויש מדע מאחורי זה הם מכניסים את הסיכה במקום ספציפי שמביא לתגובה מסויימת בגוף"
אוקיי ועדיין זה נחשב "אלטרנטיבי"
היום אולי יש דרכים אחרות לבצע הוצאה להרוג אבל אם לגיטימי והעונש מטיב להם אז מה הבעיה?
"אני ממש לא מאמינה שזה מביא לתוצאה טובה יותר בשום סיטואציה או אמונה, יש טענה כי ביהדות חיים זה ערך עליון.. זה ממש לא נשמע כך."
חיים של אנשים שפועלים למען החברה.. כן
"על מי אתה מנסה לעבוד הדברים האלו לא נועדו למקרי חרום רק למקרים ושנינו יודעים את זה"
בוודאי שכן - אחרת אם כולם מתנהגים בסדר למה שיהיה צורך להשתמש בהם?
"בכנען היו לפי היהדות כופרים והסיבה ליחס אליהם הייתה הכפירה על אדמת כנען"
לא זאת לא הסיבה
"אני לא יודעת על איזה מלחמות אתה שמעת ומה אתה חושב אבל זה ממש לא התנהלות של מלחמה ראה ערך הסקם אוסלו או טוהר הנשק "
אז דרך לנהל מלחמה זה על פי סטנדרטים של היום. מי אמר שהם טובים?
"אין טבח אין אונס נשים ואין בזיזה!"
גם ביהדות אין אונס - טבח ובזיזה זה מציאות של מלחמה
"הכוונה הייתה שלדיקור יש פקטור גופני כלומר התהליך נוגע פיזית ובאמת עושה משהו פיסית ויש מדע מאחורי זה הם מכניסים את הסיכה במקום ספציפי שמביא לתגובה מסויימת בגוף"
אוקיי ועדיין זה נחשב "אלטרנטיבי"
אני לא מדברת רק על השיטה אני מדבר על ההוצאה להורג עצמה שדר אגב לא "מטיבה" לאף אחד!
אז גבר הומו אוטומטית לא תורם לחברה? אישה שבגדה אוטומטית לא תרמה לחברה? אתה חייב להיות חכם יותר מזה
יש לנו הגדרה מאוד שונה למקרי חירום ומה זה להתנהג בסדר
כן זה כן ממש פי הפסוקים אם תלך לקרוא אותם
אני בכלל לא יודעת איך להגיב למה שאתה אומר פה
לקחת נשים ולהכריח אותן להתחתן ולהוליד ילדים זה אונס (איך עושים ילדים?)
עזוב תמילה אלטרנטיבי אמרתי מה הייתה הכוונה שלי
אז גבר הומו אוטומטית לא תורם לחברה? אישה שבגדה אוטומטית לא תרמה לחברה? אתה חייב להיות חכם יותר מזה
יש לנו הגדרה מאוד שונה למקרי חירום ומה זה להתנהג בסדר
כן זה כן ממש פי הפסוקים אם תלך לקרוא אותם
אני בכלל לא יודעת איך להגיב למה שאתה אומר פה
לקחת נשים ולהכריח אותן להתחתן ולהוליד ילדים זה אונס (איך עושים ילדים?)
עזוב תמילה אלטרנטיבי אמרתי מה הייתה הכוונה שלי
"אני לא מדברת רק על השיטה אני מדבר על ההוצאה להורג עצמה שדר אגב לא "מטיבה" לאף אחד!"
היא מטיבה עם החברה
לפרנס פושע לכל החיים מעיק כלכלית על החברה
"אז גבר הומו אוטומטית לא תורם לחברה? אישה שבגדה אוטומטית לא תרמה לחברה? אתה חייב להיות חכם יותר מזה"
העניין זה לא כמה תרומה הם בהכרח יכולים לתת אלא גם כמה נזק למשל סלחנות לבגידה גורמת ועוד
"יש לנו הגדרה מאוד שונה למקרי חירום ומה זה להתנהג בסדר"
מקרי חירום זה במצבי קיצון
ולהתנהג בסדר זה לעקוב אחרי החוקים - אל תרצח אל תנאף וכדומה
"כן זה כן ממש פי הפסוקים אם תלך לקרוא אותם"
לא.. תקראי שוב תראי למה בין השאר הוחלט להילחם בכנען
"אני בכלל לא יודעת איך להגיב למה שאתה אומר פה"
את לא חייבת בהכרח להגיב.. את יכולה פשוט לחשוב רגע האם תנאי המלחמה על פי האו"ם הם הגיונים באמת וסבירים. במיוחד אם במקרה צד אחד לא שואף לעקוב אחריהם מה הצד השני אמור לעשות ולהגיב? לספוג רצח, אלימות ולהסתכן בהשמדה?
"לקחת נשים ולהכריח אותן להתחתן ולהוליד ילדים זה אונס (איך עושים ילדים?)"
כבר הסברתי שזה לא החוקים ביהדות.
"עזוב תמילה אלטרנטיבי אמרתי מה הייתה הכוונה שלי "
העניין שיש פעמים שאדם יודע מה הוא מרגיש שאדם שלא חווה את זה לא יבין- כמו תחושת אמונה.
דיקור זה פעולה פיזית על הגוף אבל מאיפה לאדם לדעת שדיקור באיזור מסוים ברגל למטה יגרום לזרמים באיזור העין למעלה? אולי זה פלסיבו? העניין שלא.. זה קורה כל הזמן כי יש בדיקור היגיון ומשפיע כמו שהרפואה הסינית חוזת ואתה יודע שזה לא פלסיבו כי אתה מרגיש את זה קורה. כל פעם. גם בלי שהמדקר יגיד לך מה אמור לקרות. אותו דבר הרגש הפיזי של אמונה
היא מטיבה עם החברה
לפרנס פושע לכל החיים מעיק כלכלית על החברה
"אז גבר הומו אוטומטית לא תורם לחברה? אישה שבגדה אוטומטית לא תרמה לחברה? אתה חייב להיות חכם יותר מזה"
העניין זה לא כמה תרומה הם בהכרח יכולים לתת אלא גם כמה נזק למשל סלחנות לבגידה גורמת ועוד
"יש לנו הגדרה מאוד שונה למקרי חירום ומה זה להתנהג בסדר"
מקרי חירום זה במצבי קיצון
ולהתנהג בסדר זה לעקוב אחרי החוקים - אל תרצח אל תנאף וכדומה
"כן זה כן ממש פי הפסוקים אם תלך לקרוא אותם"
לא.. תקראי שוב תראי למה בין השאר הוחלט להילחם בכנען
"אני בכלל לא יודעת איך להגיב למה שאתה אומר פה"
את לא חייבת בהכרח להגיב.. את יכולה פשוט לחשוב רגע האם תנאי המלחמה על פי האו"ם הם הגיונים באמת וסבירים. במיוחד אם במקרה צד אחד לא שואף לעקוב אחריהם מה הצד השני אמור לעשות ולהגיב? לספוג רצח, אלימות ולהסתכן בהשמדה?
"לקחת נשים ולהכריח אותן להתחתן ולהוליד ילדים זה אונס (איך עושים ילדים?)"
כבר הסברתי שזה לא החוקים ביהדות.
"עזוב תמילה אלטרנטיבי אמרתי מה הייתה הכוונה שלי "
העניין שיש פעמים שאדם יודע מה הוא מרגיש שאדם שלא חווה את זה לא יבין- כמו תחושת אמונה.
דיקור זה פעולה פיזית על הגוף אבל מאיפה לאדם לדעת שדיקור באיזור מסוים ברגל למטה יגרום לזרמים באיזור העין למעלה? אולי זה פלסיבו? העניין שלא.. זה קורה כל הזמן כי יש בדיקור היגיון ומשפיע כמו שהרפואה הסינית חוזת ואתה יודע שזה לא פלסיבו כי אתה מרגיש את זה קורה. כל פעם. גם בלי שהמדקר יגיד לך מה אמור לקרות. אותו דבר הרגש הפיזי של אמונה
סקיילס - בית כלא נבנה מהתחלה בשביל לכלוא פושעים ומרוויח כסף מכסף שהוא מקבל מהמדינה.. אתה בסופו של דבר משקיע כסף בשביל לשים פושעים בבית כלא לפרנס אותם ולדאוג שימשיכו להתקיים
לא זה לא
זה לוקח עבודה מעניים בחברה שמחפשים עבודה שכוח העבודה הזול בבתי כלא לוקח מהם את העבודות
זה לוקח עבודה מעניים בחברה שמחפשים עבודה שכוח העבודה הזול בבתי כלא לוקח מהם את העבודות
הוא לא מספק עבודה
הוא לוקח פושעים - אנשים רעים בחברה
שם אותם בבתי כלא (שעולים כסף) מספק להם אוכל שתיה חשמל ונותן להם לבצע עבודות יצור זולות ומרוויח על זה כסף
עבודות שהעניים של החברה - שלא פגעו באף אחד - היו יכולים לעבוד בהם גם אם באותו הסכום
הוא לוקח פושעים - אנשים רעים בחברה
שם אותם בבתי כלא (שעולים כסף) מספק להם אוכל שתיה חשמל ונותן להם לבצע עבודות יצור זולות ומרוויח על זה כסף
עבודות שהעניים של החברה - שלא פגעו באף אחד - היו יכולים לעבוד בהם גם אם באותו הסכום
ומה עם האנשים העניים שכל עבודה בשביל שתיהיה ברכה? לא עדיף אותם?
מה גם שקפיטליזם (כמנוהל נכון) יגרום לשכר גבוה יותר. לא עדיף שהעבודות האלו ילכו לאנשים טובים עניים גם אם זה בקצת כסף?
מה גם שקפיטליזם (כמנוהל נכון) יגרום לשכר גבוה יותר. לא עדיף שהעבודות האלו ילכו לאנשים טובים עניים גם אם זה בקצת כסף?