30 תשובות
ככה חונכתי וככה אחנך את ילדיי
לא יודעת אם אני כזה מאמינה באלוהים קשה לי להאמין במשהו שלא ראיתי אותו
כי אני חושבת שקוראים לזה "אמונה".
ראיתי תכינוי שלך
להאמין באלוהים ולהאמין בתנך זה לא אותו דבר.
למשל אני מאמינה באלוהים ובתנך לא..
אנונימית
אל תנסי להבין.
הרוב גדלו לתוך כזה, ככה חינכו אותם.
ובלי קשר, זה מה שהם בוחרים להאמין.
תכבדי ותמשיכי הלאה.
זה סתם יצור ריבים השאלה הזאת
את מודעת שאם אלוהים קיים והוא ברא את העולם לעצור את השמש והירח זה קל..
per
שואל השאלה:
לא מנסה ליצור ריב... רק רוצה להבין
אנונימית
שואל השאלה:
רוצה לדעת למה אנשים מאמינים.. אסור לי?
אנונימית
שונא אנשים כמוך
יש מלא הגדרות לאלוהים תבדקי בויקיפדיה
כי זה חינוך. (אני אתאיסט)
"מסיבת נקנקיות" פשוט מוכיחה שהכל הוא פשוט תוצאה של רצף דברים באופן מקרי ולא בהכרח מונע ע"י כוח מסוים.
אנונימית
את בחיים לא תביני
המוח שלך מוגבל מידי לזה
אנונימי
חחח










לא
אנונימי
אני מאמין שיש מישהו למעלה שאחראי להכל מהסיבה הפשוטה שזה נראה מטומטם לגמרי שלא יהיה.
כל מה שיש בעולם חייב לבוא מאיפה שהוא
לכל דבר יש מטרה
אותי חינכו להאמין בתורה ובאלוהים אבל החלטתי לבחור דרך משלי ע"פ האמונות שלי ומה שאני מרגיש
לתשובה הראשונה-התשובה שאמרת ממש אבל ממש סותרת אץ העניין של האמונה... אתה לא יכול להגיד שאתה מאמין כי ככה חינכו אותך זה כמו להגיד שאתה מאמין במשהו כי יש הוכחות
אמונה זה לא משהו שתלוי בחינוך
אמונה זה משהו שאמור לבוא מעצמך
אני מאמין באלוהים ולא בתורה כי מבחינתי יש חוסר הגיון מוחלט בתורה ובחוקים שלה
לגבי אלוהים אני מאמין שיש ישות עליונה שיצרה את העולם ומנהלת אותו.
כי אני מרגישה שזה נכון לי ואני גן מאגישה ממש חזק שזאת האמת
כי זה מרגיש לי נכון וקרו למשפחה שלי מלא ניסים שרק מצדיקים את זה. ולמה לזלזל מה הקטע שלך
כי ראיתי רוחות וההורים שלי טוענים שהם פגשו אותו גם (על מה המינוסים?) ואני גם מרגישה אותו מאז ומתמיד
כי אני מאמינה, זה מה שחונכתי וככה אחנך את ילדיי ואף פעם לא אפסיק להאמין ( אני מאמינה בקוראן כן אני מוסלמית ) וכל מה שכתוב שם קרה אז למה לי לא להאמין? עובדה שזכריה אישתו הייתה עקרת ( נראלי ככה אומרים ) אלוהים עשה את זה שתלד למרות שהיא הייתה עקרת. אני חושבת שזאת הוכחה מספיק טובה להאמין באלוהים וגם אם לא, זה מספק אותי ולא אכפת לי אם זה מספק אתכם או לא.
.xo
אני לא מאמינה, זה לא הגיוני ואין הוכחות לקיום של אלוהים כמו שיש הוחכות או תיאוריות הגיוניות לכל דבר אחר שנוגד את האמונה באלוהים.
hooked מה כן הגיוני לדעתך?
אני מאמין באמונה שלמה, כל יום ויום אני רואה את השגחת השם עלי, המון נסים מעל הטבע אני מרגיש, אישתי היקרה חוותה מוות קליני וראתה עיין בעיין שיש אלוקים ויש שכר ועונש, שוב מאמין באמונה שלמה.
מה הגיוני? המפץ הגדול לדוגמא, לא סיפורים שהמציאו ובטח לא להאמין לכל שטות שרב אומר
מה הגיוני במפץ הגדול?
בתור אחת שלא מאמינה בכל התנ"ך וב"ניסים" שאלוהים עשה אני רוצה להגיד לך שאת לא יודעת לקבל דעות של אחרים, וכמו שרובם לא מתחילים להגיד לך שאלוהים קיים ולא כופים עליך את האמונה שלהם, אל תנסי להגיד להם שמה שהם מאמינים בו זה בולשיט כי זה מגעיל ולא מתחשב מצידך.
ואם היית שואלת את השאלה רק כ"למה אתם מאמינים באלוהים?" ולא מוסיפה את החלק המזלזל המיותר הזה (בפירוט) אז השאלה הייתה טובה יותר ולא מעוררת ריבים.
הוכח או לא עצם העובדה שנוצר עולם שכזה לא משנה איך זה לא מתיישב על הדעת ושום הוכחה מדעית לא תספק לזה הסבר הגיוני
כי פשוט אי אפשר אחרת. להאמין בה' הכוונה לא להכחיש את קיומו, אלא לקבל אותו, אבל לא שזה מדובר שאמונה עיוורת, חס ושלום. אם את רוצה יותר פירוט, עייני בשאלות אחרות בדברים שכתבתי שם.
נ. ב. אם תקבלי את הידיעה הברורה שה' הוא כל יכול, לא יהיו לך כאלה טענות מוזרות, ובפרט שדברים האלה עברו במסורת של עם שלם.
לאנונימית, אצטט לך את היסוד המבוא ב"חובות הלבבות", שער היחוד פרק ו: הסדר מראה על התכנן. יש דגמא מדיו, שלא יתכן שהוא ישפך לבד על הנייר ויצא מה שצריך: "ש בני אדם שאמרו שהעולם נהיה במקרה מבלי בורא שהתחילו ויוצר שיצרו ומן התימה בעיני איך תעלה בדעת מדבר בעודנו בבריאותו כמחשבה הזאת ואלו היה בעל המאמר הזה שומע אדם שיאמר במאמרו בגלגל אחד של מים שהוא מתגלגל להשקות חלקה אחת של שדה או גנה וחושב כי זה נתקן מבלי כוונת אומן שטרח בחבורו והרכבתו ושם כל כלי מכליו לעומת התועלת היה לו להפליא ולהגדיל הרבה עליו ולחשוב אותו בתכלית הסכלות וימהר להכזיבו ולדחות מאמרו וכיון שידחה המאמר הזה בגלגל קטן ופחות ונבזה שנעשה בתחבולה קטנה לתקנת חלקה קטנה מהארץ איך יתיר לעצמו לחשוב כמחשבה הזאת בגלגל הגדול הסובב את כל הארץ וכל אשר עליה מן הברואים. והוא בחכמה. תקצרנה דעות כל בשר ושכלי המדברים להשיג הויתה והוא מוכן לתועלת כל הארץ וכל אשר עליה ואיך יוכל לומר שיהיה מבלי כונת מכוין ומחשבת חכם בעל יכולת.

ומן הידוע אצלנו כי הדברים אשר הם מבלי כוונת מכוין לא ימצא במאומה מהם סימן לחכמה וליכולת. והלא תראה אם ישפך לאדם דיו פתאום על נייר חלק שא"א שיצטייר ממנו עליו כתב מסודר ושיטות נקראות כמו שיהיה בקולמוס. ואלו הביא אדם לפנינו כתב מסודר ממה שאי אפשר להיות מבלי מצוע קולמוס ואומר כי נשפך הדיו על הנייר ונעשתה צורת הכתב עליו מעצמה היינו ממהרים להכזיבו על פניו שאיננו נמלט מכוונת מכוין, וכיון שזה בעינינו דבר שאי אפשר להיות בצורות רשומות בהסכמת דעתנו איך יוכל לומר בדבר שמלאכתו יותר דקה ותקונו יותר רחוק ועמוק בענינו עד אין תכלית שיהיה מבלי כוונת מכוין וחכמת חכם ויכולת יכול."