7 תשובות
מי אמר שכל מי שיודע מתמטיקה הוא בן אדם טוב ומוסרי
מסכימה. גם מי שעושה 3 יחידות מתמטיקה לא אומר עליו כלום
מתי אנשים יבינו שאינטיליגנציה היא לא פועל יוצא של שום תעודה?!
ואני דיי בטוח שמי ששאלה את השאלה הנעוצה על המתמט היא ממש לא חכמה אם זה מה שהיא חושב
ואני דיי בטוח שמי ששאלה את השאלה הנעוצה על המתמט היא ממש לא חכמה אם זה מה שהיא חושב
גם אני חושבת כמוך. ממתי דף עם מספרים יקבע את אופי הבן אדם או כמה הוא שווה
לדעתי היה נחמד אם היו מלמדים נושאים מעניינים יותר בתיכון.
כמו איזשהו מבוא ללוגיקה ותורת הקבוצות, ושהיו מחזירים הוכחות באינדוקציה, זה נושא נורא חשוב לדעתי, ומתחבר מושלם עם סדרות...
אפשר לדעתי אפילו לוותר על חדוא ומספרים מרוכבים ובמקום להעמיק בתרגילים בנושא הגדרת הגבול - זה נושא הרבה יותר בסיסי ועמוק.
ולפני מרוכבים, אז כבר עדיף ללמוד טיפה על שדות באלגברה לינארית. כדי שיבינו איך עובדים עם כל מיני מבנים מתמטיים בצורה כללית. כי מתמטיקה מתעסקת באבסטרקציה, לא בדוגמאות מסויימות וקונקרטיות כמו מרחב 3 מימדי גיאומטרי..
בתיכון לומדים מתמטיקה בלי להבין מה עושים, זה לא טוב וזה לא מכין למתמטיקה שאחרי.
אבל הייתי משאיר מסלול 5 יחידות למי שרוצה לעשות לימודים הנדסיים יותר וטכניים יותר, ומי שירצה לעשות לימודים מטמטיים טהורים יותר, יהיה נחמד אם יפתחו לא את האפרשות כעוד אופציה.
כמו איזשהו מבוא ללוגיקה ותורת הקבוצות, ושהיו מחזירים הוכחות באינדוקציה, זה נושא נורא חשוב לדעתי, ומתחבר מושלם עם סדרות...
אפשר לדעתי אפילו לוותר על חדוא ומספרים מרוכבים ובמקום להעמיק בתרגילים בנושא הגדרת הגבול - זה נושא הרבה יותר בסיסי ועמוק.
ולפני מרוכבים, אז כבר עדיף ללמוד טיפה על שדות באלגברה לינארית. כדי שיבינו איך עובדים עם כל מיני מבנים מתמטיים בצורה כללית. כי מתמטיקה מתעסקת באבסטרקציה, לא בדוגמאות מסויימות וקונקרטיות כמו מרחב 3 מימדי גיאומטרי..
בתיכון לומדים מתמטיקה בלי להבין מה עושים, זה לא טוב וזה לא מכין למתמטיקה שאחרי.
אבל הייתי משאיר מסלול 5 יחידות למי שרוצה לעשות לימודים הנדסיים יותר וטכניים יותר, ומי שירצה לעשות לימודים מטמטיים טהורים יותר, יהיה נחמד אם יפתחו לא את האפרשות כעוד אופציה.
רקפת
לגבי מוסר וחינוך - שיעשו פנימיה צבאית בכל בית ספר שבא חייבים לצייט למורה שיהוה מפקד.. וחיבים לקום ב 5 בבוקר כל יום ולעשות מטלות כל היום עבור המחנכת/מפקדת או משהו כזה.
חוץ מזה, אני לא רואה פיתרון לבעיה. אין מה לעשות עם חינוך, ילדים עושים מה שבא להם, כמעט שום דבר לא יעזור.
חוץ מזה, אני לא רואה פיתרון לבעיה. אין מה לעשות עם חינוך, ילדים עושים מה שבא להם, כמעט שום דבר לא יעזור.
רקפת
זה חשוב להבין שיש חוכמה בינה ודעת. וזה סוגים שונים של דברים אבל בשפת היומיום כולנו קוראים להם חוכמה. חוכמה זה לדעת ולהבין דברים (תכלס? ידע. ובמקרה שלנו, יכולת חישובית), בינה זה להבין דבר מתוך דבר (להסיק מסקנות) ודעה זה לפתח דעה אישית על הנושא. יכולות מתמטיות בדרך כלל מוגדרות כחכמה. ב5 יחידות העניין זה שיש דרישה גם לבינה של הבנת דבר מתוך דבר קישור דברים והסקת מסקנות לבד, לא רק לבליעת והקאת חומר. ב4 יחידות פחות שמים דגש על זה (לפי החומר הלימודי כן? זה תלוי גם במורות, תכנית הלימודים, הספרים וכו וכו אבל ככה זה אצלינו לפחות) אצלינו במקום שהתלמידים יגיעו לבד למסקנות מלמדים אותן פשוט כחלק מהחומר וב5 אתה צריך לעלות על הדברים בעצמך. וגם 5 יחידות זה "יותר חומר" מ4 יחידות. ותכלס יש סיבה למה זה נחשב יותר. אני לגמרי מסכימה איתך שזה שלמישהו יש יכולת מתמטית זה לא הופך אותו לחכם. חכמה לא מתחילה ונגמרת בידע מתמטי. אני לא חושבת שקיים אדם בעולם שחושב שמישהו מוסרי כי הוא עושה 5 יחל מתמטיקה. זה שאתה טוב במתמטיקה זה בדרך כלל לא מעיד יותר מידיי על האופי שלך (אני יכולה לאמר על עצמי שפשוט אני טובה בזה ובאמת יש חבר'ה ב4 שמשקיעים הרבה יותר ממני, אם אני ב5 יחל זה לא בהכרח אומר שאני חרוצה. אבל ברור שיש חבר'ה שקורעים את עצמם בשביל זה ואני לא אביע כרגע דעה בנושא) כל אחד והרצונות והיכולות שלו.