3 תשובות
שואל השאלה:
מישהו יכול להביא עצות טכניות ופרקטיות.
איך לעשות את זה בדיוק?
יותר לפרט...
וממש תודה לכולם על העזרה :)
הוא החניך שלך? לדעתי אתה יכול לקבוע איתו איזושהי שיחה ככה ובאמת לשאול אותו מה הוא עובר ולהקשיב לו ולהראות שבאמת יש מישהו שאכפת לו ממנו... אחרי זה אתהיכול להציע לו את עצמך ככלי עזר ולהציע שאתה דבר עם שאר החניכים ותעביר להם פעילות על חרם וככה אולי הם יבינו שמה שהם עושים לא בסדר
אני מניחה שאתה יודע שהשנה זו שנת וועידה, והיו את הוועידות הסניפית, המחוזיות וכו'...
אחת ההחלטות שקיבלנו בוועידה הצוותית (של הצוות) היא לדאוג לקשר תמידי עם מחנך החניכים.
במקרה הזה, אני באמת ממליצה.
(ולא רק כאן, כשיש בעיה. תמיד, עם כל חניך. מסובך או פחות)
אולי תוכל לחשוף את המחנכת של אותו תלמיד לצדדים מדהימים אחרים, שהיא כלל לא ידעה עליהם. וכך גם להפך.
יש קשר ישיר בין ביה"ס לסניף. ולכן, הקשר עם המחנכת הוא הכרחי.
אם קורה משהו בכיתה עם החניך, והיא כלל לא מודעת לכך משום שהוא פנה אליך, מחובתך כמדריך לפנות אליה.
הקשר של המדריך ושל המחנך עם החניך הוא קשר שונה לגמרי, אף על פי ששניהם עוסקים בחינוך וברצון לקדם את הילד.
פעולה משותפת ביניהם, תוביל לשינוי וקידום החניך.
תוכלו אפילו לשבת יחד ולדון בנושא, כיצד ניתן לשפר ולעזור לחניך.

עוד דבר קטן. כמדריך, עליך לדאוג שהסניף יהיה המקום הכי טבעי ונטול בעיות ודאגות מצד החניך. אולי בבית המצב נוראי, ובבית הספר הוא עומד להתרסק. בסניף הוא מוגן. לא משנה כמה העולם בחוץ שחור, חשוב שהוא ידע שבסניף אוהבים אותו, רוצים אותו ויש מי שילך איתו באש ובמים.

בהצלחה רבה!