2 תשובות
הערכה חלופית היא גישה חדשה בתורת המבחנים.
הגישה, שהופיעה בשנות ה-90 של המאה ה-20, טוענת כי מבחן בצורתו המוכרת, כלומר מבחני נייר ועיפרון, אינו מכסה את כל סוגי הלמידה שראוי שיוערכו.
ההערכה החלופית עושה שימוש נרחב במטלות ביצוע ובעבודות. עם זאת, אין היא זונחת לחלוטין את העקרונות הבסיסיים של ההערכה, כמו תוקף ומהימנות, שנעוצים בתורת המבחנים המסורתית (1).
לגישת ההערכה החלופית יש ביקורת על הגישה המסורתית של מבחנים. רוב הביקורת שלה היא על מבחנים בעלי שאלות סגורות. (מתוך ויקיפדיה)
הגישה, שהופיעה בשנות ה-90 של המאה ה-20, טוענת כי מבחן בצורתו המוכרת, כלומר מבחני נייר ועיפרון, אינו מכסה את כל סוגי הלמידה שראוי שיוערכו.
ההערכה החלופית עושה שימוש נרחב במטלות ביצוע ובעבודות. עם זאת, אין היא זונחת לחלוטין את העקרונות הבסיסיים של ההערכה, כמו תוקף ומהימנות, שנעוצים בתורת המבחנים המסורתית (1).
לגישת ההערכה החלופית יש ביקורת על הגישה המסורתית של מבחנים. רוב הביקורת שלה היא על מבחנים בעלי שאלות סגורות. (מתוך ויקיפדיה)
אם את מתייחסת למה שקורה היום בבתי הספר, אז יש רפורמה חדשה בעניין הציונים שקובעת שבכל מקצוע (חוץ ממתמטיקה אני חושב) תהיה הערכה חלופית בדמות עבודה/מחקר/וואטאבר ששונה מהחומר הרגיל/שונה בצורה שבה החומר מועבר וניתן עליו ציון. הערכת ההערכה החלופית נעה בין 20% (כמו באזרחות) ועד ל50% כמו בלשון.
באותו הנושא: