24 תשובות
תבקשי עזרה מההורים אבל אל תנסי באלימות
הייתי תולה אותו חי אם הוא היהה נוגע לי בכסף תלוי אם הוא אח קטן או אח גדוך אם הוא גדול אז בסדר אם הוא קטן אז ממש לא
שואל השאלה:
הוא גדול ממני ב3 שנים..
הוא גדול ממני ב3 שנים..
אנונימית
הא נו בסדר אח גדול אז כאילו סבבה צריכה לכבד אותו אבל היה יכול לבקש יותר יפה
באיזה קטע הוא עשה את זה?
תחביאי לו משהו שחשוב לו ואל תחזירי עד שהוא יחזיר לך את הכסף
תחביאי לו משהו שחשוב לו ואל תחזירי עד שהוא יחזיר לך את הכסף
שואל השאלה:
הוא לא מכבד אותי. הוא מרביץ לי תמיד בלי סיבה ושונא אותי. אני לא רואה בכלל סיבה לכבד אותו בגלל גיל. הוא לא יכול לחתת לי בדברים ולגנוב לי כסף!
הוא אומר שאם אני רוצה את הכסף בחזרה אז שאמא שלנו תביא. אבל אני רוצה שהוא יחזיר!
הוא לא מכבד אותי. הוא מרביץ לי תמיד בלי סיבה ושונא אותי. אני לא רואה בכלל סיבה לכבד אותו בגלל גיל. הוא לא יכול לחתת לי בדברים ולגנוב לי כסף!
הוא אומר שאם אני רוצה את הכסף בחזרה אז שאמא שלנו תביא. אבל אני רוצה שהוא יחזיר!
אנונימית
מה הקשר צריך לכבד אותו? אחים זה אחים כל היום רבים מה לעשות! חוץ מזה מי הוא בכלל שידבר אליה ככה?! זה כסף שלה ואין לו שום זכות! תדברי עם ההורים שלך ותבקשי עזרה, הוא היה ממש לא בסדר..
בת כמה את ובן כמה הוא?
שואל השאלה:
אני בת 13 והוא בן 15
אני בת 13 והוא בן 15
אנונימית
אחותי אני מבינה אותך ואין לו שום זכות לעשות את מה שהוא עושה. תדברי עם ההורים שלך על המקרה הזה ותוסיפי שהוא מתנהג אלייך ופונה אלייך בחוסר כבוד בכלליות.
שואל השאלה:
עכשיו הוא בא צעק שהוא צריך עוד כסף אמרתי לו שיעוף והוא התחיל לחנוק אותי
עכשיו הוא בא צעק שהוא צריך עוד כסף אמרתי לו שיעוף והוא התחיל לחנוק אותי
אנונימית
איפה ההורים שלך? תגידי להם
אמא מה זה האח האלים הזה! תשאלי אותו למה הוא מתייחס אלייך ככה..
שואל השאלה:
אבא שלי בחול בגלל עבודה ואמא שלי עובדת. היא עכשיו לא עונה ומקודם כשאמרתי לה את זה היא לא כל כך התרגשה. אמרה שהיא תדבר איתו מחר
אבא שלי בחול בגלל עבודה ואמא שלי עובדת. היא עכשיו לא עונה ומקודם כשאמרתי לה את זה היא לא כל כך התרגשה. אמרה שהיא תדבר איתו מחר
אנונימית
תגידי לו " למה אתה מרביץ לי ככה? ולמה אתה צריך כסף ולוקח בלי רשות?.. אתה אח שלי ואתה יודע שאם היית ממש צריך ומבקש הייתי נותנת לך ותחזיר לי אחריי זה..."
תגידי את זה בלי עצבים פשוט תרגעי ודברי איתו בשקט מקווה שהוא יבין הסתום הזהנ
תגידי את זה בלי עצבים פשוט תרגעי ודברי איתו בשקט מקווה שהוא יבין הסתום הזהנ
שואל השאלה:
הוא צריך את זה בשביל לקנות פאקינג ממתקים לטיול! ואחרי כל היחס הזה לא הייתי מביאה לו. גם נשאר לי קצת ממתקים מפורים (עדיין תקף) אז הצעתי לי והוא אמר שהוא רוצה רק גומי! תבינו שזה ילד בן 15.
הוא צריך את זה בשביל לקנות פאקינג ממתקים לטיול! ואחרי כל היחס הזה לא הייתי מביאה לו. גם נשאר לי קצת ממתקים מפורים (עדיין תקף) אז הצעתי לי והוא אמר שהוא רוצה רק גומי! תבינו שזה ילד בן 15.
אנונימית
הוא יודע שיש לך סטיפס?
את יכולה להראות לו את התגובות לשאלה שיבין כמה זה לא בסדר.. הבן אדם אלים ואח פשוט מגעיל מרחמת עליך!
את יכולה להראות לו את התגובות לשאלה שיבין כמה זה לא בסדר.. הבן אדם אלים ואח פשוט מגעיל מרחמת עליך!
שואל השאלה:
הוא לא יודע ואני גם לא רוצה להראות לו זה דיי סוד שלי... אני גם בטוחה שזה לא ממש יעניין אותו
הוא לא יודע ואני גם לא רוצה להראות לו זה דיי סוד שלי... אני גם בטוחה שזה לא ממש יעניין אותו
אנונימית
"אני בת 13 והוא בן 15 (.) אמרתי לו שיעוף והוא התחיל לחנוק אותי (.) אמא שלי עובדת. היא עכשיו לא עונה ומקודם כשאמרתי לה את זה היא לא כל כך התרגשה."
את זו שהתלוננה לא מזמן על אח שלה שמרביץ לה?
המצב שם נשמע לא טוב. היו צריכים לטפל בו לפני שנים -- מן הסתם הבעיות לא התחילו לאחרונה.
נראה שהישועה לא תגיע מההורים שלך.
את צריכה לעזור לאחיך, בכך שתדווחי עליו למישהו. נסי לגשת לבית הספר בו הוא לומד, לבקש לדבר עם היועצת של הכיתה שלו, ולספר לה מה שקורה (בשלב ראשון, אמרי לה לא לחשוף לו או להורים שלך את זהותך). אולי יתברר שהוא אלים גם בבית הספר, ואז הם יזמנו את ההורים לבירור.
אם את זו שהתלוננה לא מזמן על האח שהשאיר עליה סימנים (האם תיעדת את התקיפות במצלמה?), אז אני חושב שיש מקום לצעדים יותר דרסטיים, כמו פנייה לרשויות הרווחה או למשטרה. זה יהיה רק לטובתו. אולי עוד אפשר לתקן אותו. בלי טיפול הוא עלול לגדול ולהיות עבריין, הורה מכה או בעל מכה, ולהגיע לכלא.
את זו שהתלוננה לא מזמן על אח שלה שמרביץ לה?
המצב שם נשמע לא טוב. היו צריכים לטפל בו לפני שנים -- מן הסתם הבעיות לא התחילו לאחרונה.
נראה שהישועה לא תגיע מההורים שלך.
את צריכה לעזור לאחיך, בכך שתדווחי עליו למישהו. נסי לגשת לבית הספר בו הוא לומד, לבקש לדבר עם היועצת של הכיתה שלו, ולספר לה מה שקורה (בשלב ראשון, אמרי לה לא לחשוף לו או להורים שלך את זהותך). אולי יתברר שהוא אלים גם בבית הספר, ואז הם יזמנו את ההורים לבירור.
אם את זו שהתלוננה לא מזמן על האח שהשאיר עליה סימנים (האם תיעדת את התקיפות במצלמה?), אז אני חושב שיש מקום לצעדים יותר דרסטיים, כמו פנייה לרשויות הרווחה או למשטרה. זה יהיה רק לטובתו. אולי עוד אפשר לתקן אותו. בלי טיפול הוא עלול לגדול ולהיות עבריין, הורה מכה או בעל מכה, ולהגיע לכלא.
שואל השאלה:
אני לא זאת שהתלוננה על אח שלה... אח שלי באמת בן אדם נחמד עד שזה מגיע אליי. יש לנו מערכת יחסים נוראית וגם אם ההורים שלי מנסים לשפר את זה הם לא יכולים. הגענו למצב שאנחנו פשוט שונאים אחד את השני. התקופות שהוא לא בבית זה בין התקופות שאני יותר שמחה בהם.
אני לא זאת שהתלוננה על אח שלה... אח שלי באמת בן אדם נחמד עד שזה מגיע אליי. יש לנו מערכת יחסים נוראית וגם אם ההורים שלי מנסים לשפר את זה הם לא יכולים. הגענו למצב שאנחנו פשוט שונאים אחד את השני. התקופות שהוא לא בבית זה בין התקופות שאני יותר שמחה בהם.
אנונימית
תבקשי מאמא שלך לשמור לך על הכסף
שואל השאלה:
ואיך אני אשתמש בו כשארצה? רוב הכסף שלי בכספת שלהם/ בבנק אבל אני רציתי שיהיה לי 600 בחוץ בשביל שיהיה לי כשארצה (אם זה לסרט, מסעדה, סתם לצאת עם חברים, לקנות לעצמי משהו וכו') למרות שבפועל יוצא שההורים פשוט משלמים לי על הרוב...
ואיך אני אשתמש בו כשארצה? רוב הכסף שלי בכספת שלהם/ בבנק אבל אני רציתי שיהיה לי 600 בחוץ בשביל שיהיה לי כשארצה (אם זה לסרט, מסעדה, סתם לצאת עם חברים, לקנות לעצמי משהו וכו') למרות שבפועל יוצא שההורים פשוט משלמים לי על הרוב...
אנונימית
שאמא שלך תשים את הכסף בארון שלה או משהו
וכשתצטרכי תקחי אותו
הוא לא יגנוב משם נכון?
וכשתצטרכי תקחי אותו
הוא לא יגנוב משם נכון?
שואל השאלה:
נראה לי שלא. אני מקווה.. ותודה :)
נראה לי שלא. אני מקווה.. ותודה :)
אנונימית