3 תשובות
הייתה לי תקופה שהייתי אובססיבית ללייקים ועוקבים וכל החרא הזה, והייתי דיי טובה בזה אבל ששמתי לב שזה משתלט לי על החיים פשוט מחקתי את האפליקציה ואמרתי לעצמי שזה לא שווה את החרא הזה.
אבל אני לא חושבת שזה מסיט אנשים "מהשביל הנכון" ואני דיי בטוחה שאפילו שמחקתי את האפליקציה אני עדיין חיה בבועה, ומסתכלת בעיקר על עצמי ועל הדברים שחשובים לי. זה לא קשור לרשתות החברתיות, זה האופי של האדם, והרשתות החברתיות פשוט יכולות להקצין אותו או להבליט.

איזון זה ממש לא הקטע שלי, אבל "האיזון" שאני בו עכשיו זה כמה ימים רצופים עם הטלפון צמוד, כמה ימים רצופים שאין לי שמץ איפה שמתי אותו בכלל, ולא אכפת לי ממנו.
הטכנולוגיה המפותחת מדגישה את הלבד.
אדם יכול לשבת שעות מול המקלדת, לגלוש, לצ'וטט וירטואלית- ולא לפגוש אנשים.
זה לא באמת מחליף את הקטע החברתי, ששם נפגשים, נוצרות מערכות יחסים, ומתמודדים איתן.
אהבת הציבור היא אשלייה, כי לא באמת מכירים אותך. זו לא אהבה אמיתית.
עוד מגרעת היא, שאפשר לקרוא היום על הכל, ואם כואבת הבטן, כבר קוראים שיש סרטן ונבהלים. כלומר, זה לא מחליף את הרופא האמיתי.
מצד שני, כפי שציינת הקדמה מלמדת אותנו המון, קל לתקשר עם אנשים ממדינות שונות בעולם, הכל יותר נגיש, גם הקניות, גם אם מתלוננים ברשת על חברה מסוימת, זה מהווה איום עליה והיא משפרת התנהגות ללקוחות.
אפשר יותר לעזור מרחוק, ושוב- זה לא מחליף וטרינר, רופא, מטפל וכו'.
האיזון שחושבת עליו הוא לחלק בין החיים המציאותיים, לפגוש חברים, לצאת, לחוות חוויות, ולהקדיש גם זמן לרשת החברתית הזו או האחרת. כלומר לאזן את הזמן שיש לנו, ולממש גם וגם.
אין מה לעשות. זה נכון.
הרשת החברתית כן מביאה איתה נרקיסיזם כולל כל המיוזיקלי וזה. שכל בת 14 ששמה מלא איפור וזזה מול מצלמה היא אוטומטית הסלב של התקופה.
אבל אני תמיד האמנתי ואאמין שהחיוביות גוברת על השליליות בקטע הזה.
הרשת החברתית נותנת לכל בן אדם לבטא את עצמו איך שהוא רוצה. מה שנקרא לבנות את עצמו לפי איך שהוא חושב. להתעלם מפגמים בתמונות עד שבסוף גם במציאות הם נעלמים מהראש. וניקח בחשבון שאפשר אפילו לכתוב את הדעות האישיות ולפרוק רגשות או מחשבות פנימיות. בלי הרשתות חברתיות לא יהיה תלמיד אחד שיתלונן על מערכת החינוך או על זכויות האדם. כי פשוט אין למה להשוות. צריך להקשיב רק "להורים" ו"למורים" כי הם הדבר היחיד שיש. לעומת הרשת ששם יש עולם שלם מלא בידע.