16 תשובות
דרך חיים
די סבבה
אנונימית
זוועת עולם.
בסדר יחסית
בת ז*נה
גועל נפש
הסתכלות מופשטת.
קשה לתאר רק בשתי מילים.
מה שכן הבית ספר לא עושה עמה חסד בכלל.
המתמטיקה הזו היא כלל לא מתמטיקה, זה הנדסה אולי או משהו טכני.
מתמטיקה זה לעשות הפשטה של דברים ולהסתכל על דברים בצורה כללית.
מה שלומדים בבית ספר זה או רק דוגמאות פרטיות לדברים מופשטים מתמטיים או נגיעה קלה בנושאים מתמטיים בצורה ממש ממש לא מעמיקה ובלי לדעת מה אנחנו בכלל עושים שם.
תלמיד תיכון ובכלל תלמיד תיכון ממוצע ואפילו של 5 יחידות לא באמת זוכה לראות את היופי של המתמטיקה אם לומר את האמת.
קשה לתאר רק בשתי מילים.
מה שכן הבית ספר לא עושה עמה חסד בכלל.
המתמטיקה הזו היא כלל לא מתמטיקה, זה הנדסה אולי או משהו טכני.
מתמטיקה זה לעשות הפשטה של דברים ולהסתכל על דברים בצורה כללית.
מה שלומדים בבית ספר זה או רק דוגמאות פרטיות לדברים מופשטים מתמטיים או נגיעה קלה בנושאים מתמטיים בצורה ממש ממש לא מעמיקה ובלי לדעת מה אנחנו בכלל עושים שם.
תלמיד תיכון ובכלל תלמיד תיכון ממוצע ואפילו של 5 יחידות לא באמת זוכה לראות את היופי של המתמטיקה אם לומר את האמת.
בזבוז זמן
כאילו לומדים שם דברים שלא צריכים בחיים, כאילו מישהו פעם נתקל במשולש והוא היה צריך לחפוף אותו? שיקנה שמפו
(סליחה על הבדיחה הגרועה חח)
כאילו לומדים שם דברים שלא צריכים בחיים, כאילו מישהו פעם נתקל במשולש והוא היה צריך לחפוף אותו? שיקנה שמפו
(סליחה על הבדיחה הגרועה חח)
השטן בהתגלמותו.
שואל השאלה:
הפשטה והכללה, אהבתי.
הפשטה והכללה, אהבתי.
אנונימי
הסיבה למוות....
כאילו סבבה אני לא טובה במתמטיקה ונמאס לי כבר להשקיע אז וויתרתי ואני ממש רוצה לרדת הקבצה כדאי שיהיה לי טוב והבית ספר המטומטם הזה אמר שרק שאני אקבל כמה מאיות הם יורידו אותי באיזה קטע זה אמור להיות הפוך.
כאילו סבבה אני לא טובה במתמטיקה ונמאס לי כבר להשקיע אז וויתרתי ואני ממש רוצה לרדת הקבצה כדאי שיהיה לי טוב והבית ספר המטומטם הזה אמר שרק שאני אקבל כמה מאיות הם יורידו אותי באיזה קטע זה אמור להיות הפוך.
יחידת חילוץ, תתפלא כמה מתמטיקה יכולה להיות לא שימושית..
המתמטיקה שאתה תיארת היא עוד איכשהו ממש מוחשית ואתה יכול לקשר אותה למציאות - צורות במציאות ודברים שאתה יכול לדמיין.
במתמטיקה מה שעושים הרבה פעמים זה לקחת דברים שאנחנו עובדים איתם ולעשות להם הפשטה לחלוטין כך שאתה אפילו מאבד אינטואיציה שהייתה לך בנושא לפעמים.
לדוגמא, אתה יודע במתמטיקה שיש בה מספרים..
אז במתמטיקה באמת מה שעושים זה לדוגמא באלגברה לינארית, מזהים איזושהי חוקיות - לדוגמא שמוגדרות שתי פעולות מעל קבוצות (כמו כפל וחיבור) והם מקיימות כמה חוקים כמו חוק החילוף וחוק הפילוג ועוד..
ושוב בלי אפילו לדבר על מספרים, בלי לדבר על שום דבר שאתה מכיר.
פשוט תבנית שהרבה דברים יכולים להכנס אליה.
ואז מתמטיקאים חקרו את ההתנהגות של המבנים האלה וכל דבר שעמד בהם קיים אוטומטית את כל מה שהמתמטיקאים הוכיחו.
וזה באמת נשמע לא שימושי כבר..
מה תעשה עם חקר של וקטורים קלליים מעל שדות כלשהם מבלי לדבר אפילו על איזה שדות ועל איזה מרחבים וקטוריים מדובר.
אז מסתבר שמהירות אפשר להסתכל עליה בתור וקטור, פולינום אפשר להסתכל עליו בתור וקטור, אפשר להסתכל על מתג שמדליק אור כאיבר בשדה (מקביל למספר) ועל סמך זה לענות על שאלות/חידות מענינות שקשורות בהדלקת מנורות.
אפשר להסתכל על דברים שלא חשבת עליהם בתור ווקטור כמו פונקציות, או אפילו לבנות שדה מעל צלחת שולחן ומזלג ואז לקחת רשימות של אלה והם יהיו וקטורים! שזה בסך הכל פריטים במטבח..
בקיצור אתה יכול ליישם את זה על אלף ואחד דברים מרוב שזה מופשט.
מתמטיקה באמת "טהורה" היא לא שימושית לכאורה. אבל הרבה יותר יפה לדעתי.
וחלק מהמתמטיקה הזו נדרשת למקצועות הנדסה למשל. (הנדסת בניין, הנדסת תכנה, הנדסת חשמל, אפילו מקצועות מדעיים למינהם דורשים פה ושם נגיעות בנושאים מתמטיים או למידה של נושא מתמטי לעומק)
אבל ככה סתם אתה לא צריך מתמטיקה, אתה גם לא צריך היסטוריה, לא צריך לשון, לא צריך תנך, אתה לא צריך בית ספר.
במילא אתה לא משתמש באחוז ממה שלמדת.
לא משנה מה למדת.
המתמטיקה שאתה תיארת היא עוד איכשהו ממש מוחשית ואתה יכול לקשר אותה למציאות - צורות במציאות ודברים שאתה יכול לדמיין.
במתמטיקה מה שעושים הרבה פעמים זה לקחת דברים שאנחנו עובדים איתם ולעשות להם הפשטה לחלוטין כך שאתה אפילו מאבד אינטואיציה שהייתה לך בנושא לפעמים.
לדוגמא, אתה יודע במתמטיקה שיש בה מספרים..
אז במתמטיקה באמת מה שעושים זה לדוגמא באלגברה לינארית, מזהים איזושהי חוקיות - לדוגמא שמוגדרות שתי פעולות מעל קבוצות (כמו כפל וחיבור) והם מקיימות כמה חוקים כמו חוק החילוף וחוק הפילוג ועוד..
ושוב בלי אפילו לדבר על מספרים, בלי לדבר על שום דבר שאתה מכיר.
פשוט תבנית שהרבה דברים יכולים להכנס אליה.
ואז מתמטיקאים חקרו את ההתנהגות של המבנים האלה וכל דבר שעמד בהם קיים אוטומטית את כל מה שהמתמטיקאים הוכיחו.
וזה באמת נשמע לא שימושי כבר..
מה תעשה עם חקר של וקטורים קלליים מעל שדות כלשהם מבלי לדבר אפילו על איזה שדות ועל איזה מרחבים וקטוריים מדובר.
אז מסתבר שמהירות אפשר להסתכל עליה בתור וקטור, פולינום אפשר להסתכל עליו בתור וקטור, אפשר להסתכל על מתג שמדליק אור כאיבר בשדה (מקביל למספר) ועל סמך זה לענות על שאלות/חידות מענינות שקשורות בהדלקת מנורות.
אפשר להסתכל על דברים שלא חשבת עליהם בתור ווקטור כמו פונקציות, או אפילו לבנות שדה מעל צלחת שולחן ומזלג ואז לקחת רשימות של אלה והם יהיו וקטורים! שזה בסך הכל פריטים במטבח..
בקיצור אתה יכול ליישם את זה על אלף ואחד דברים מרוב שזה מופשט.
מתמטיקה באמת "טהורה" היא לא שימושית לכאורה. אבל הרבה יותר יפה לדעתי.
וחלק מהמתמטיקה הזו נדרשת למקצועות הנדסה למשל. (הנדסת בניין, הנדסת תכנה, הנדסת חשמל, אפילו מקצועות מדעיים למינהם דורשים פה ושם נגיעות בנושאים מתמטיים או למידה של נושא מתמטי לעומק)
אבל ככה סתם אתה לא צריך מתמטיקה, אתה גם לא צריך היסטוריה, לא צריך לשון, לא צריך תנך, אתה לא צריך בית ספר.
במילא אתה לא משתמש באחוז ממה שלמדת.
לא משנה מה למדת.
לא הבנת אותי נכון, התכוונתי שזה מיותר להרבה מאוד אנשים, כי הם במילא לא רוצים לעשות עם זה משהו אחר כך (חשוב ללמוד חשבון לא מתמטיקה), קיצר התכוונתי שרק מי שרוצה ללמוד את זה ומתכנן לעשות עם זה משהו בחיים ובאמת מתכנן להשקיע (כמוני אני הולך ללמוד חשמל שנה הבאה, או אלקטרוניקה ומחשבים מה שיצא יצא) אז שהוא ילמד לא אנשים שלא זקוקים לזה וזה סתם בזבוז זמן שלהם..
אני מסכים שזה לא חשוב לחיים ביום יום.
אבל זה ככה תמיד עם 99 אחוז מהחומר הנלמד.
יותר מזה, אני אגלה לך סוג קטן.
אחרי שתתקבל לאוניברסיטה ותלמד חשמל, רוב הדברים שתלמד אולי, אתה כן תצטרך להבין אותם אבל גם אם תשכח אותם לא יקרה כלום, ותמיד תוכל לבדוק.
כלומר, זה כן בסיס וזה חשוב, אבל אתה לא באמת חייב את זה בשביל להיות מהנדס חשמל.
ההורים שלי לדוגמא שעשו תואר במתמטיקה ולקחו קורסים במדעי המחשב או עשו בזה אפילו תואר שני.. הם לא זוכרים ולא צריכים את זה אפילו בשביל העבודה שלהם.
אתה תמיד לומד יותר לרוחב ממה שאתה צריך באמת.
אבל זה ככה תמיד עם 99 אחוז מהחומר הנלמד.
יותר מזה, אני אגלה לך סוג קטן.
אחרי שתתקבל לאוניברסיטה ותלמד חשמל, רוב הדברים שתלמד אולי, אתה כן תצטרך להבין אותם אבל גם אם תשכח אותם לא יקרה כלום, ותמיד תוכל לבדוק.
כלומר, זה כן בסיס וזה חשוב, אבל אתה לא באמת חייב את זה בשביל להיות מהנדס חשמל.
ההורים שלי לדוגמא שעשו תואר במתמטיקה ולקחו קורסים במדעי המחשב או עשו בזה אפילו תואר שני.. הם לא זוכרים ולא צריכים את זה אפילו בשביל העבודה שלהם.
אתה תמיד לומד יותר לרוחב ממה שאתה צריך באמת.
אני חושבת שלא מלמדים מתמטיקה בצורה נכונה בבתי ספר, יותר מידי רצים עם החומר ומנסים שכל התלמידים יתקתקו תרגילים וילמדו בבית כשהסבירו להם בצורה ממש רשלנית את החומר בכיתה ויעשו מבחן אחרי מבחן ובחנים בין לבין.
ככה שרק חלק ממש קטן מהתלמידים יהנו מלימודי מתמטיקה והשאר או ישקיעו שעות בלמידה וישנאו כל רגע או לא ירצו ללמוד את זה בכלל ויקבלו ציונים נמוכים,
והנושאים עצמם לא נלמדים בצורה מעניינת ומסקרנת, אלא כמשהו שאתה חייב עכשיו להבין ולתרגל כמה שיותר כדי לקבל ציון גבוה מספיק בשביל ה'עתיד' שלך.
אלה שכן יהנו מהניסיון שלי בדרך כלל תלמידים להורים משכילים כבר שכל הגישה שלהם למתמטיקה ותרגול תהיה הרבה יותר 'בריאה' בגלל הסביבה המשפחתית בהשוואה לתלמידים אחרים או כאלה שנורא שקעו לתוך המתמטיקה מגיל צעיר על חשבון חיים חברתיים וכמובן יש את אלה עם כישרון טבעי למתמטיקה שקיבל חיזוק מגיל מאוד צעיר והם רצו עם זה קדימה.
זה הופך להיות מקצוע מאוד מאיים לתלמידים כתוצאה מהחשיבות שנותנים לו ביחס לצורה הרשלנית שמלמדים אותו.
למשל, היסטוריה זה חשוב לדעת, זה ידע כללי שיעזור לך להבין את המצב החברתי הקיים, איך הציביליזציה האנושית התפתחה ואיך המשפחה שלך הגיעו לאן שהגיעו היום, זה נורא שימושי לדעתי כדי לפתח אינטליגנציה ולדעת מה קורה סביבך בעולם.
תנ"ך זה פולקלור יהודי ואני יכולה להבין את החשיבות.
אנגלית חובה ללמוד כי בלי זה באמת שאנשים יכשלו באוניברסיטה וזה באמת המקצוע הכי חשוב שמלמדים בבתי ספר, בעולם של היום אנגלית זה חובה כדי להסתדר מבחינת קריירה ולימודים.
ספרות אני גם יכולה להבין את החשיבות, אתה לומד על תרבויות שונות, למשל היוונית או תרבות ימי הביניים וזה גם מפתח את האינטליגנציה לנתח יצירות ספרותיות, גורם לך להיות יצירתי יותר ומשפר את המשלב הלשוני שלך.
לשון זה חשוב כי אתה לומד בסיס של איך לכתוב מאמרים וכו' ואתה תשתמש בזה בלימודים גבוהים ולדעת לדבר עברית תקינה, להשתמש בדקדוק נכון, סימני פיסוק ומבנה משפט תקין זה כלי להצלחה כשעושים תואר.
אזרחות גם חשוב, להבין אידאולוגיות פוליטיות שונות, מהי מדינה וכו' זה כלי שיעזור לך להבין את החברה כיום ויתן לך חשיבה יותר מושכלת וביקורתית בקשר למצב הפוליטי והחברתי בכל מדינה כולל ישראל.
מתמטיקה של תיכון זה חשוב *רק* אם אתה מעוניין ללמוד מקצוע מדעי/מחקרי בהמשך החיים, וגם אז, לא כל החומר הנלמד רלוונטי בכלל.
אתה כן יכול ללמוד צורות חשיבה וטכניקות להשתמש בהם כשאתה לומד מקצועות מדעיים, אבל זה לא עד כדי כך שימושי.
ככה שזה לגמרי אבסורד בשבילי כמה מערכת החינוך מנסה ללחוץ על תלמידים ללמוד מתמטיקה ברמה של 5 יחידות, תוך כדי ששיטת הלימוד עצמה כושלת וזה לא ה-דבר שיגרום למישהו להצליח כהייטקיסט אפילו.
כל הלחץ סביב המבחנים והלימודים האגרסיביים צריך לרדת ומערכת החינוך צריכה לקחת את עצמה בידיים ולהתחשב בצרכים הפרקטיים של התלמיד ומה הגבולות ההגיוניים שצריך לשים כדי שהתלמידים לא פשוט יקחו רטלין כדי ללמוד 5 שעות שבועיים למבחן במתמטיקה בשביל להצליח (אני הכרתי הרבה תלמידים כאלה), צריכים להציב סטנדרטים הרבה יותר גבוהים למורים למתמטיקה ולדרוש פחות מבחנים ויותר צורות למידה יצירתיות שנותנות לתלמידים כלים ואסטרטגיות איך להתמודד עם בעיות מתמטיות ואיך בכלל לפתח צורת חשיבה מתמטית, בלי תרגול אינסופי של תוכים כדי שתצליח במבחן הבא שיוצא כל שבועיים.
ככה שרק חלק ממש קטן מהתלמידים יהנו מלימודי מתמטיקה והשאר או ישקיעו שעות בלמידה וישנאו כל רגע או לא ירצו ללמוד את זה בכלל ויקבלו ציונים נמוכים,
והנושאים עצמם לא נלמדים בצורה מעניינת ומסקרנת, אלא כמשהו שאתה חייב עכשיו להבין ולתרגל כמה שיותר כדי לקבל ציון גבוה מספיק בשביל ה'עתיד' שלך.
אלה שכן יהנו מהניסיון שלי בדרך כלל תלמידים להורים משכילים כבר שכל הגישה שלהם למתמטיקה ותרגול תהיה הרבה יותר 'בריאה' בגלל הסביבה המשפחתית בהשוואה לתלמידים אחרים או כאלה שנורא שקעו לתוך המתמטיקה מגיל צעיר על חשבון חיים חברתיים וכמובן יש את אלה עם כישרון טבעי למתמטיקה שקיבל חיזוק מגיל מאוד צעיר והם רצו עם זה קדימה.
זה הופך להיות מקצוע מאוד מאיים לתלמידים כתוצאה מהחשיבות שנותנים לו ביחס לצורה הרשלנית שמלמדים אותו.
למשל, היסטוריה זה חשוב לדעת, זה ידע כללי שיעזור לך להבין את המצב החברתי הקיים, איך הציביליזציה האנושית התפתחה ואיך המשפחה שלך הגיעו לאן שהגיעו היום, זה נורא שימושי לדעתי כדי לפתח אינטליגנציה ולדעת מה קורה סביבך בעולם.
תנ"ך זה פולקלור יהודי ואני יכולה להבין את החשיבות.
אנגלית חובה ללמוד כי בלי זה באמת שאנשים יכשלו באוניברסיטה וזה באמת המקצוע הכי חשוב שמלמדים בבתי ספר, בעולם של היום אנגלית זה חובה כדי להסתדר מבחינת קריירה ולימודים.
ספרות אני גם יכולה להבין את החשיבות, אתה לומד על תרבויות שונות, למשל היוונית או תרבות ימי הביניים וזה גם מפתח את האינטליגנציה לנתח יצירות ספרותיות, גורם לך להיות יצירתי יותר ומשפר את המשלב הלשוני שלך.
לשון זה חשוב כי אתה לומד בסיס של איך לכתוב מאמרים וכו' ואתה תשתמש בזה בלימודים גבוהים ולדעת לדבר עברית תקינה, להשתמש בדקדוק נכון, סימני פיסוק ומבנה משפט תקין זה כלי להצלחה כשעושים תואר.
אזרחות גם חשוב, להבין אידאולוגיות פוליטיות שונות, מהי מדינה וכו' זה כלי שיעזור לך להבין את החברה כיום ויתן לך חשיבה יותר מושכלת וביקורתית בקשר למצב הפוליטי והחברתי בכל מדינה כולל ישראל.
מתמטיקה של תיכון זה חשוב *רק* אם אתה מעוניין ללמוד מקצוע מדעי/מחקרי בהמשך החיים, וגם אז, לא כל החומר הנלמד רלוונטי בכלל.
אתה כן יכול ללמוד צורות חשיבה וטכניקות להשתמש בהם כשאתה לומד מקצועות מדעיים, אבל זה לא עד כדי כך שימושי.
ככה שזה לגמרי אבסורד בשבילי כמה מערכת החינוך מנסה ללחוץ על תלמידים ללמוד מתמטיקה ברמה של 5 יחידות, תוך כדי ששיטת הלימוד עצמה כושלת וזה לא ה-דבר שיגרום למישהו להצליח כהייטקיסט אפילו.
כל הלחץ סביב המבחנים והלימודים האגרסיביים צריך לרדת ומערכת החינוך צריכה לקחת את עצמה בידיים ולהתחשב בצרכים הפרקטיים של התלמיד ומה הגבולות ההגיוניים שצריך לשים כדי שהתלמידים לא פשוט יקחו רטלין כדי ללמוד 5 שעות שבועיים למבחן במתמטיקה בשביל להצליח (אני הכרתי הרבה תלמידים כאלה), צריכים להציב סטנדרטים הרבה יותר גבוהים למורים למתמטיקה ולדרוש פחות מבחנים ויותר צורות למידה יצירתיות שנותנות לתלמידים כלים ואסטרטגיות איך להתמודד עם בעיות מתמטיות ואיך בכלל לפתח צורת חשיבה מתמטית, בלי תרגול אינסופי של תוכים כדי שתצליח במבחן הבא שיוצא כל שבועיים.
בת ז*נה