8 תשובות
ממש לא, אם כבר יש יותר אתאיסטים ממאמינים פה.
והרוב דווקא מכבדים לא משנה מה האמונה שלהם.
והרוב דווקא מכבדים לא משנה מה האמונה שלהם.
רוב המשתמשים לא שונאים אתאיסטים, יש פה הרבה אתאיסטים.. לא מכירה כאלה ששונאים.
כן יש פה הרבה יותר אתאיסטים ממאמינים ואם כבר שנאה אז אין לה בסיס, כי השקפת עולם לא אמורה להיות סיבה לשנוא בן אדם.
לפי דעתי זה כי קשה לנו לקבל את זה שאתם לא מאמינים בה' וחושבים שאין ה' בכלל. איש איש באמונתו יחייה.
שואל השאלה:
כאילו לרוב כשאני רואה שאלות שבהן שואלים האם אנחנו מאמינים או אתאיסטים, כל מי שעונה שהוא אתאיסט מקבל הרבה מינוסים , רק בגלל זה ..
כאילו לרוב כשאני רואה שאלות שבהן שואלים האם אנחנו מאמינים או אתאיסטים, כל מי שעונה שהוא אתאיסט מקבל הרבה מינוסים , רק בגלל זה ..
יש מתח באתר בין אתאיסטים למאמינים. אתאיסטים באתר הזה אוהבים תמיד להתגרות, ומאמינים מצד שני אוהבים להתקיף חזרה. (לא כולם, חלקם)
משום שזה מצווה כמו שכתוב " הֲלוֹא-מְשַׂנְאֶיךָ יְהוָה אֶשְׂנָא וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט" (תהלים קלט, כא).
נ. ב. כבר כתבתי פה כמה פעמים שמה שעושה את האדם אדם שיראת אלוקים ושמירת מצוותיו כמו שכתוב "סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע אֶת-הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת-מִצְוֹתָיו שְׁמוֹר כִּי-זֶה כָּל-הָאָדָם" (קהלת יב, פסוק יג).
נ. נ. ב רבנו בחיי כתוב שהם אפילו פחותים מבהמות: ""אך אם אנו חייבים לבחון בברואים אם לאנאמר, כי הבחינה בברואים, והבאת ראיה מהם לחכמת הבורא ית', אנו חייבים בה מן המושכל ומן הכתוב ומן הקבלה.
מן המושכלכי השכל מעיד שיתרון המדבר על שאינו מדבר הוא רק ביתרון הכרתו והבנתו וקיבולו דעת סודי החכמה המקוימים בכל העולם.
כמו שאמר הכתוב (איוב לה) מלפנו מבהמות ארץ ומעוף השמים יחכמנו.
וכשהאדם חושב ומתבונן בסודי החכמה ובוחן סימניה, יהיה יתרונו על הבהמה כפי הבנתו. ואם יתעלם מהם - לא יהיה דומה לבהמה, אך יותר גרוע ממנה.
כמו שאמר הכתוב (ישעיה א) ידע שור קונהו וחמור אבוס בעליו, ישראל לא ידע וגו" (חובות הלבבות, שער הבחינה, תחילת פרק ב).
נ. ב. כבר כתבתי פה כמה פעמים שמה שעושה את האדם אדם שיראת אלוקים ושמירת מצוותיו כמו שכתוב "סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע אֶת-הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת-מִצְוֹתָיו שְׁמוֹר כִּי-זֶה כָּל-הָאָדָם" (קהלת יב, פסוק יג).
נ. נ. ב רבנו בחיי כתוב שהם אפילו פחותים מבהמות: ""אך אם אנו חייבים לבחון בברואים אם לאנאמר, כי הבחינה בברואים, והבאת ראיה מהם לחכמת הבורא ית', אנו חייבים בה מן המושכל ומן הכתוב ומן הקבלה.
מן המושכלכי השכל מעיד שיתרון המדבר על שאינו מדבר הוא רק ביתרון הכרתו והבנתו וקיבולו דעת סודי החכמה המקוימים בכל העולם.
כמו שאמר הכתוב (איוב לה) מלפנו מבהמות ארץ ומעוף השמים יחכמנו.
וכשהאדם חושב ומתבונן בסודי החכמה ובוחן סימניה, יהיה יתרונו על הבהמה כפי הבנתו. ואם יתעלם מהם - לא יהיה דומה לבהמה, אך יותר גרוע ממנה.
כמו שאמר הכתוב (ישעיה א) ידע שור קונהו וחמור אבוס בעליו, ישראל לא ידע וגו" (חובות הלבבות, שער הבחינה, תחילת פרק ב).
קוקה111, אין דבר כזה "איש איש באמונתו יחייה". רשום "וְצַדִּיק בֶּאֱמוּנָתוֹ יִחְיֶה" (חבקוק ב, פסוק ד). כלמור דווקא צדיק בזכות זה שהוא מאמין בה' הוא יחיה, לעומת הרשע שאינו מאמין.