51 תשובות
אהאה מזלזלים בנו בלי סוף בלי סיבה ואני באמת לא יכול לסבול אתזה
אני מסכים איתך, האתר הזה באמת אנטי דתי בהגזמה ואני נורא שמח מזה!
שמח לראות שהנוער פותח את עיניו ולא מוכן לקחת חלק באמונות התפלות חסרות הבסיס של הדתות (אין לי שום דבר אישי נגד היהדות).
שמח לראות שהנוער פותח את עיניו ולא מוכן לקחת חלק באמונות התפלות חסרות הבסיס של הדתות (אין לי שום דבר אישי נגד היהדות).
שמע אני לא חושבת שצריך לשמוח מזה שלא מקבלים אמונות של אחרים, אחר כך הצד השני מתלונן על זה שלא מקבלים את חוסר האמונות שלו, זכותו של אחד להאמין או לא, אבל בתנאי שהוא מכבד את האמונה או חוסר האמונה ולא יוצא נגד זה באנטי.
שואל השאלה:
רוב הנוער שנמצא באתר הזה זה נוער מסכן, אחוזי הנערים שרוצים להתאבד/ ניסו להתאבד/ חותכים ורידים/ היו באישפוז פסיכיאטרי גדולים בהרבה מאחוזי הנערים עם אותם הבעיות בעולם בחוץ.
רוב הנוער שנמצא באתר הזה זה נוער מסכן, אחוזי הנערים שרוצים להתאבד/ ניסו להתאבד/ חותכים ורידים/ היו באישפוז פסיכיאטרי גדולים בהרבה מאחוזי הנערים עם אותם הבעיות בעולם בחוץ.
יש לך סטטיסטיקה?
בממוצע כל 12 דק מתאבד אדם בארהב בלבד. חוץ מזה שאנפים לאתר הזה על מנת לפרוק וזאת הסיבה שלהם להיות פעילים פה.
עצם זה שאתה קורא למי שפה נוער מסכן זאת ירייה ברגל כי גם אתה כאן
בממוצע כל 12 דק מתאבד אדם בארהב בלבד. חוץ מזה שאנפים לאתר הזה על מנת לפרוק וזאת הסיבה שלהם להיות פעילים פה.
עצם זה שאתה קורא למי שפה נוער מסכן זאת ירייה ברגל כי גם אתה כאן
שואל השאלה:
קודם כל אני אישה
דבר שני אני ידעתי שתגיד את זה.
דבר שלישי נכון- גם אני רציתי פעם להתאבד, וזה אכן הופך אותי למסכנה, אגב האתר הזה גרם לי לרצות לעשות את זה אבל זה לא הנושא של הדיון.
קודם כל אני אישה
דבר שני אני ידעתי שתגיד את זה.
דבר שלישי נכון- גם אני רציתי פעם להתאבד, וזה אכן הופך אותי למסכנה, אגב האתר הזה גרם לי לרצות לעשות את זה אבל זה לא הנושא של הדיון.
אני ההיתי באישפוז :)
אבל לא על אובדנות.. על סכיזופרניה לשעבר
אז כן, מאמין שהיא צודקת
אבל לא על אובדנות.. על סכיזופרניה לשעבר
אז כן, מאמין שהיא צודקת
אנונימי
אני לא מאמין באלוהים בגלל הסיבה שאין הוכחות כרגע אבל לא אצא על מישהו שמאמין המון מהחברים שלי מאמינים, אני מתלונן על הכפייה בעיר שלי שהתחילה עם חוק המרכולים אבל לא מתלונן על אנשים שמאמינים באלוהים.
שואל השאלה:
כמעט זה עם ט.
כמעט זה עם ט.
שואל השאלה:
וזה גם אירוני שאת חושבת שאת חכמה וכותבת כמעת
וזה גם אירוני שאת חושבת שאת חכמה וכותבת כמעת
האתר הזה חיזק את הסלידה שלי מהם
say amen, האמת שיש הוכחות. ה' לא היה מחייב את כולם להאמין בו, אז זה לא היה מחויב בשכל. הבעיה, שמעדיפים להתעלם ממנו יתברך.
skyless, הקב"ה הוא אינו גוף ואין לו דמות הגוף. זה לא סיבה לשלול הוכחות לוגיות.
נ. ב. למה מהפרדוקס המטומטם לגבי האבן כן עשית עניין, למרות שזה סתם פרדוקס פילוסופי שהבעיה היא בו בעצמו ולא בתשובה על השאלה?
נ. ב. למה מהפרדוקס המטומטם לגבי האבן כן עשית עניין, למרות שזה סתם פרדוקס פילוסופי שהבעיה היא בו בעצמו ולא בתשובה על השאלה?
אמ, דתיים שעשו פה כל מה שהם רוצים וזלזלו!? סליחה לא יודעת מה אתך, אבל לא נכללת פה ברשימה של עשו מה שהם רוצים וזלזלו, אתה לא רואה אותי מנסה פה לעשות פה שאלות על דת ולריב וגם בא אליך בפרטי ולכל אחד פה ומטיפה לך על הדת, אתה ראית אותי עושה את זה בקיץ שעבר? אני לא חושבת שאני מאלה שאמרת בכלל ודון גואן, לא צריך לשנוא דתיים בכלל, אני לא שונאת אתכם בגלל מה שאתם ומי שאתם, אין לי סלידה נגדכם, רוב המקרים זה יוצא אולי בגלל קיצונים ואנטי דת אבל חלק פה ממש אנשים טובים ושונים מכל האנטי דת וקיצונים שלא רוצים להבין דתיים וסתם פוגעים באמונה שלהם. וזלזלו בכולם? מוזר שאתה חושב שכולנו פה מזלזלים בך ובכל מי שאתאיסט כמוך.. אולי זה שהיו כאלה שניסו לגרום לך להאמין בכוח, גרם לך לחשוב שכולנו כמו אותם אנשים שהזכרת אבל זה לא ככה. אני לא זוכרת שאני הייתי פה שעברה ועשיתי מה שרציתי לעשות, אם עשיתי מה שרציתי לעשות באמת, היה פה שמח, ותאמין לי, שהיית פה רואה המון דברי דת ויהדות ולא היית יכול לסבול מזה, אל תכליל. חוץ מזה שרובנו מנסים לכבד ולא לזלזל באתאיסטים פה, אלה שבוגרים וגם אחרים לא כאלה, כמו שאתם לא באמת לא כל כך אנטי ושלילים נגד הדת.
מסכימה.. את צודקת
תנשמי התכוונתי בכלל לאתאיסטים
חחח מה קרה נשמה תישתי כוס מים
אה אבל אני לא שונאת אותם. תסביר בדיוק לי התכונות ואני אבין, אמרת סלידה מהם, לא הסברת בפירוש מי, ואני לא חושבת שצריך לשנוא אתאיסטים פה, אז כן רובם לא מלאכים כמו שחלק אצלנו לא מלאכים וגם אצל כל אחד יש אנשים שהם לא מלאכים אבל גם יש אנשים שהם כמו מלאכים, אצלם וגם אצלנו, זה פשוט שדרך החיים שלהם שונה מאתנו, כן אני יודעת, הם לא מאמינים וזה, אבל אפשר לדבר אתם בלי להזכיר דת, זה תלוי למי אתה פונה, יש כאלה שהם בוגרים ואין להם בעיות עם זה כל עוד הם רוצים להתעניין בזה ויש כאלה שהם לא בקטע של זה, אבל אפשר להיות חברים טובים שלהם בקטע אישי ולהראות להם כבוד אישי שיראו שאנו לא מנסים לפגוע בחופש מהדת שלהם, ככה אולי הם יראו שאנו לא נושכים, זאת אומרת חלק רואים את זה בעצמם פה, השאר עוד צריכים לראות את זה מתישהו. הכוונה לאנשים שלא בדיוק מחבבים דתיים ברמה מסיומת, מי שכן ברוך הבא, אמ, אגב, אני לא חושבת שזה הזמן לשאלת ודיון על הוכחות אלוקים פה בשאלה, אם אתם רוצים לדון על זה אז בפרטי או בשאלה אחרת, כי אני יודעת שהוא לא ישתכנע מזה ויסכים לזה וזה ינסה להוכיח וכל זה, הייתי בזה כבר מזמן וזה לא עבד. פה זה לא אתר להבאת הוכחות וניסיון להראות יהדות לאתאיסטים, תאמין לי התוצאה ואמרתי לך כבר, דת זה לא התחום שלהם והקטע שלהם, תנסה להביא להם הוכחות כלשהן, זה לא יעבוד לך, הם לא ירצו להאמין או להבין את זה, חלק ינסו לטעון לך טיעונים חזקים מאוד וחלק יצחקו על זה, בקטע הזה, שום הוכחה לא תקבל בפניהם, עדיין זה לא הזמן..
בסדר אז. היה וזה השתנה, זה קרה בעבר. רוב פה לומדים לקבל את האנשים פה, לומדים קשה אבל מנסים לא לזלזל, תלוי על איזה דתיים אתה מדבר, תכלס כל אחד מאתנו שונה מאחר וכל אחת שונה מהאחרת, אני מכירה פה הרבה דתיים ודעתם שונה מאוד, כל אחד פה שונה מאחר בחשיבה שלו ודעה שלו, גם לדתיות פה יש דעות וחשיבה שונה מאחרת, לא כולנו מזלזלים בכל האתאיסטים, ייתכן שנפלת על אנשים כאלה, תכלס גם כל האתאיסטים פה שונים מאחרים בדעות או צורת חשיבה אחרת, לא כולם חושבים אותו הדבר
אורה ושמחה, מה אפשר לעשות שדעת בעלי בתים הפוכה מדעת תורתנו הקדושה? זה שאת חושבת אחרת מהתורה -זה בעיה שלך. באפיקורסות - אין הבדל באיזה אפיקורוס מדובר: את כולם צריך לשנוא, כי התורה לא חילקה בשנאת האפיקורסים איזה כן איזה לא. וכבר אמר רבי חיים מבריסק שאפיקורוס מסכן הוא גם אפיקורוס.
נ. ב. מי שלא שונא את האפיקורסים שידע שהוא מבטל את מה שכתוב בפסוקים מפורשים כגון "הֲלוֹא-מְשַׂנְאֶיךָ יְהוָה אֶשְׂנָא וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט" (תהלים קלט, כא) ועוד...
נ. ב. מי שלא שונא את האפיקורסים שידע שהוא מבטל את מה שכתוב בפסוקים מפורשים כגון "הֲלוֹא-מְשַׂנְאֶיךָ יְהוָה אֶשְׂנָא וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט" (תהלים קלט, כא) ועוד...
אמ זו לא בעיה שלי, יש דרך לדבר אתם, צריך להתנהג אליהם בעין טובה ובכבוד, אם תבוא להטיף להם על הדת יותר מדי, הם רק ישנאו אותך ואת הדת, לא לשנוא, אם אתה רוצה לקרב אותם ליהדות, אז אתה צריך לכבד ולהיות נחמד אליהם, ולא לבוא בגישה של אתם חייבים להאמין וכל זה אחרת.. זה לא יעבוד לך, הם כל קודם הבנים שלו, גם אם הם נגד אלוקים ויהדות, הם עדיין מעם ישראל. שבני ישראל עברו עבירות, האם משה רבינו שנא אותם וויתר עליהם? חלק יכולים להשתנות לטובה אם לא מנסים להציק להם ומראים להם פנים טובות ומדברים אתם כמו בני אדם בלי לכפות עליהם או להיות אנטי בגללם, הגישה שלך כלפיהם לא נכונה, תמשיך ככה, הם בחיים לא ירצו להקשיב לך, אמרתי לך. אני בעד שהם יאמינו אבל מרצון שלהם ורק דרך דוגמה טובה..-. אגב אל תבוא לומר לי שאני לא ככה וככה, אני מודעת לצד הרע של רובם פה אבל הם מראים את זה כי לא מבינים אותם ושופטים אותם, למרות שחלק לפעמים באמת כאלה בגלל שאלות דת וחרדים, אי אפשר לשפוט, זה שאני כועסת עליהם כי הם לא מבינים את הדת וכל זה, לא אומר שאני צריכה לשנוא אותם. הם מראים את הצד הרע שלהם כי לא מבינים אותם ומנסים לשנות אותם ואת החיים שלהם, לחלק אולי יש סיבות טובות לא להאמין, לא שאני מסכימה עם הסיבות, אבל מה אני אגיד לך, זה מעבר לתחום שלך, יש כאלה שהיו כמונו ועזבו את האמונה והלכו להיות יוצאי שאלה ( דתיים ודתיות וחרדים ודתיות) יש כאלה שנולדו ככה ולמדו בבית ספרי חילוני וכל זה, יש כאלה שהם גייז ועוד. חוץ מזה, האתר הזה לא האתר שמתאים לשאלות על יהדות והוכחות, אל תחשוב שאתה יודע יותר ממני על לנסות להוכיח להם דברים, שאתה בעצמך לא יודע מה אני ניסיתי לעשות פה ללא הצלחה וזה אמרתי לך עוד קודם. שום הוכחות פה שתביא להם לא יזיזו להם שום דבר, אני מכירה את הקטע הזה שלהם, הם נחמדים ויש להם לב טוב רוב הזמן, זה פשוט שהם לא הגיעו לקטע של לרצות להאמין וזה חסר תועלת להביא להם הוכחות מפה עד הודעה חדשה, אני עשיתי את כל ז ה לפני כמה זמן, ותוצאות טובות לא היו לי, אני פגעתי בהם ולא הבנתי אותם, והם לא הבינו אותי, והייתה פה מלחמה מיותרת בינינו, מעבר לזה שכן אני רוצה שהם יחזרו להאמין, אבל זה לא יקרה פה, גם אם אני אביא להם הוכחות אז אני יודעת שהם לא ירצו להאמין, אי אפשר לשכנע אדם שלא רוצה להאמין בזה, אני מכירה אותם ואת דעתם על זה, כמו שהם מכירים אותי, היו לי פעמים שאני די כעסתי עליהם בגלל זה והם עלי. קודם כל צריך להבין אותם, לא ללחוץ עליהם בקטע של דת, וכל זה, אני אומרת לך, אתה עושה נזק מאשר תועלת, בכל ימי פה באתר עד עכשיו, לא ראיתי שום סיכוי שבו אתאיסט אחד פה יחזור מדעתו ויגיד פה " אני רוצה לחזור בתשובה, יש אלוקים והוא קיים" ברצינות לא ראיתי או שמעתי שום סיכוי, אני מכירה את כל הויכחים האלה פה בשאלות, את דיונים ואיש לא יכול להסכים לשני ולשכנע אף אחד, לך אין את הכלים לשכנע אותם, הם עקשנים ואיתנים בדעתם, אנו יכולים רק לכבד אותם ולהראות להם שאנו לא מנסים לכפות עליהם דת. זה הכול,
1. את יותר "מוסרית" מהפסוקים שהבאתי?
2. אכן יש חיוב גמור להאמין בכל י"ג עיקרי האמונה.
3. רבנו יונה בשערי תשובה כתב על הנזק שנגרם ממתן כבוד לרשעים.
4. האפיקורסים, אם לא ברור לך, הם יצאו מכלל ישראל, כמו שכתוב בכמה מקומות, וזאת הסיבה שאי אפשר לצרף אותם למניין. מציע לך ללמוד מאמר מסוים המצורף בקישור
מה שהוספת שרק מוכיח שהם עיקשים וזה מגדיל את רעשותם. ואת אומרת לא לשנוא? למרות שהם לא מקבלים הוכחות הכי טובות בעולם? גם אם לא נצליח לשנות אותם, זה לא אומר שצריך לכבד אותם, חס ושלום, שזה בדר איסור חנופה לרשעים. תלמדי "שערי תשובה". ובפרט מחלק ג, סימן קפז-קצג.
2. אכן יש חיוב גמור להאמין בכל י"ג עיקרי האמונה.
3. רבנו יונה בשערי תשובה כתב על הנזק שנגרם ממתן כבוד לרשעים.
4. האפיקורסים, אם לא ברור לך, הם יצאו מכלל ישראל, כמו שכתוב בכמה מקומות, וזאת הסיבה שאי אפשר לצרף אותם למניין. מציע לך ללמוד מאמר מסוים המצורף בקישור
מה שהוספת שרק מוכיח שהם עיקשים וזה מגדיל את רעשותם. ואת אומרת לא לשנוא? למרות שהם לא מקבלים הוכחות הכי טובות בעולם? גם אם לא נצליח לשנות אותם, זה לא אומר שצריך לכבד אותם, חס ושלום, שזה בדר איסור חנופה לרשעים. תלמדי "שערי תשובה". ובפרט מחלק ג, סימן קפז-קצג.
אל תנסה לגרום לי להרגיש רע.. אוקי? ישראל גם אם חטא עדיין ישראל הוא. אז, גם מנשה בן של מלך אחד בתנך היה חוטא גדול ועשה את הרע בעיני ה, אבל הוא חזר בתשובה. בסופו של דבר הם יחזרו להאמין, לא מהאתר הזה אולי מתישהו, אני מוסרית בדרך שלי וגם של התורה. ואני למדתי הרבה דברים עליהם, אז אני יודעת שרובם כאלה או פחות.
מזה מפריע לך מה אנשים מאמינים?
תניחי לכל אחד להאמין במה שבא לו.
ומה לעשות שיש כפיה דתית ולחלקנו זה הורס חלקים גדולים בחיים, מה לעשות שאין תחבצ בשבת וזה עוצר אותנו מלעשות דברים מסוימים, לי למשל זה מפריע מאוד כי חבר שלי בצבא יוצא שושים ושללו לו את הרישיון לתקופה לא קצרה של זמן ולי אין רישיון עדיין והוא גר רחוק ממני ואין תחבצ בשבת אז עכשיו אני לא יכולה לראות אותו בכלל בגלל זה בגלל מה? זה לא מפריע לאף אחד אם יהיה תחבצ בשבת אני באמת לא מבינה את החוק המפגר הזה, מי שרוצה שישמור שבת אבל תנו למי שלא רוצה לשמור שבת לא לשמור שבת מה זה מפריע לעזאזל?
תניחי לכל אחד להאמין במה שבא לו.
ומה לעשות שיש כפיה דתית ולחלקנו זה הורס חלקים גדולים בחיים, מה לעשות שאין תחבצ בשבת וזה עוצר אותנו מלעשות דברים מסוימים, לי למשל זה מפריע מאוד כי חבר שלי בצבא יוצא שושים ושללו לו את הרישיון לתקופה לא קצרה של זמן ולי אין רישיון עדיין והוא גר רחוק ממני ואין תחבצ בשבת אז עכשיו אני לא יכולה לראות אותו בכלל בגלל זה בגלל מה? זה לא מפריע לאף אחד אם יהיה תחבצ בשבת אני באמת לא מבינה את החוק המפגר הזה, מי שרוצה שישמור שבת אבל תנו למי שלא רוצה לשמור שבת לא לשמור שבת מה זה מפריע לעזאזל?
.-. טוב אבל לא צריך לצאת עלינו בגלל זה, בוא נסגור את זה. אוקי הבנתי, לא מסכימים איתי פה, כנראה זה תוצאה או מישהו אחר, מילא.-.- אמ אני לא קבענו את החוקים האלה ולא קשורים לזה. לכל אחד פה יש צרכים משלו, אנו רוצים שאוכל יהיה כשר וכל זה, מצעטרת אני לא קשורה לחוק הזה. אולי זה כן עדיף שיתנו לכם לנסוע בשבת וכל זה או אולי זה לא. זו מדינה אחת והרבה דתות בה, צריך לנסות להסתדר ביחד במקום לחפש את הרע. אתם סובלים מזה, רובנו סובלים ממשהו אחר.
מסכימה לגמריי, ואני לא דתייה ולא כלום אני בכלל נוצריה ואני לא מאמינה בדתות פשוט באלוהים אחד לכולם, ואני מותפעתעת מהאנטי אלוהים והדת פה כל פעם מחדש.
מגיע לך להרגיש רע, כי זה חולי לשבח את הרשעים ולכבד אותם. לא לחינם אמרתי לך לקרוא "שערי תשובה" במאמרים מסוימים. לפני שאת עונה לי, תלמדי את החומר, כי אי אפשר אחרת. זה נכון שמנשה חזר בתשובה, וכל אחד יכול לחזור בתשובה, אבל עד אז - מצווה לשנואתם. את לא יכולה לבטל את זה. על "המוסריות" שלך נאמר "אַל-תְּהִי צַדִּיק הַרְבֵּה" (קהלת ז, טז). תפקיד של המוסר - זה לקדם את האדם בקיום שמירת ההלכה, ולא להפך, חס ושלום. וכבר אמרו חז"ל על הפסוק "לדעת חכמה ומוסר" (משלי א ב) - אם חכמה, למה מוסר? ואם מוסר, למה חכמה? אלא, אם יש באדם חכמה, הרי הוא למד מוסר, ואם אין באדם חכמה, אינו יכול ללמוד מוסר" (מדרש משלי א, ב).
ודוגרי, אפילו שאני בכלל לא מאמינה בדתות, רק גאלוהים אחד לכולם, זה נוראי שיש זלזול בדתות, וכפרה עליכם כל מי שאומר כפייה דתית - אתם חיים בארץ ישראל, זאת מדינה יהודית לכל דבר, אז עליכם לקבל את הכפייה הדתית הזו, לא טוב תעברו ארץ כפרות!
יאלה גם כן חחח ימיסכנים.
יאלה גם כן חחח ימיסכנים.
וואו ממש פגעת בי תוצאה -.-גם אל תהיה רשע הרבה, מצעטרת אני לא מסכימה אתך בדרך של להטיף להם כל הזמן על הדת. חלק מרבנים ודתיים פה לא חושבים שצריך לשנוא אותם -.- ואנשים הייתי לטובתכם. ככה זה פה, אדם שמאמין בהטפה לנצח לאתאיסטים פה מנסה לפגוע בך והם כנראה לא מקבלים את זה, או שכן.. שמע אתה ממש לא יודע איך להוכיח ובאיזה טון, אתה לא יודע להוכיח להם שום דבר. אבל בעיה שלך, ואני לא מנסה לצאת חכמה על התורה. פשוט זה לא המקום לשכנע אותם להאמין ביהדות, בכנות בן אדם.
אורה ושמחה, מה שכתוב בגמרא "ישראל שחטא - אף על פי שחטא - ישראל הוא" (סנהדרין מד עמוד א) אינו חל על אפיקורסים, שיש הבדל עצום בין רשעים (לא להכעיס, אלא לתאבון) שעדיין בכלל "ישראל" לבין אפיקורסים. עייני בפירוש המשניות לרמב"ם בהקדמה לפירושו בפרק "חלק" (י) במסכת סנהדרין. אביא לך משם ציטוט, אבל מציע לך לעבור על כל המאמר. בזכות זה, תזכי להשפקה נכונה.
"כאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל.
וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט".
"כאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל.
וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט".
-_-# אם זה מה שאתה רוצה בסדר, ניצחת. (_) אבל אל תהיה בהלם אם זה לא יעבוד לך, אנשים פרשתי, הוא חסר תקנה. אבל זה לא יעזור לך פה, ראה הוזהרת, מזלך שהפיל לא פה, כי היית מפסיד פה.. -_-||
אורה ושמחה, את יכולה לא לדבר איתם על זה, אבל ברגע שאת אומרת שיש לכבד אותם ולא לשנוא אותם - זה כבר בעיה, כי זה נקרא על חלוק על התורה. לא הצלחת לענות לעניין על הציטוטים שהבאתי. מה לעשות שבדורנו יש גם הרבה "רבנים" שמגלים פנים בתורה שלא כהלכה וגם על זה יש נבואות שיהיו הרבה "רבנים" כאלה באחרית הימים. מציע לך להשיג את הספר "הדור האחרון", שם תוכלי ללמוד על הנושא בהרחבה (ובפרט בפרקים ו' וז'). דוגמאות לרבנים שמגלים פנים בתורה שלא כהלכה תוכלי לראות בלחצן "אלין הקלון" שבאתר שופר. הרב אמנון יצחק שליט"א מזמן אמר שמי שעוקב אחרי ההרצאות שלו - יודע מי הם התלמידי החכמים האמיתיים ומי לא.
יופי. אני הולך עם התורה הקדושה עד הסוף.
תוצאה תאמין לי אתה הכי שפוי כאן
ולך אורה ושמחה, לכי תלמדי קצת הקדמות למשנה של הרמבם חלאס לחלוק על דעת תורה
אני לא חולקת על דעת התורה ואל תנסה לחשוב שאתה יודע יותר ממני על הדת והתורה.-. אתה לא יודע עלי שום דבר, אתה לא יודע כמה פעמים אני ניסיתי פה לשכנע אותם להאמין והבאתי להם הוכחות וכל זה וכלום לא עזר לי, תשאל אותם והם יגידו לך.. הם מכירים אותי יותר טוב ממך והם יודעים שאני לא חולקת על דעת התורה, זה אחד הדברים הטובים בהם למרות שהם לא אוהבים את היהדות או אלוקים, הם בעצמם יודעים מה אני ניסיתי לעשות פה בכל שאלה אפשרית של דת ואמונה, הם מכירים אותי יותר טוב ממך ואני לא רוצה לשנוא אותם. הם עדיין ילדי האלוקים למרות שהם נגד אלוקים והדת מסיבות שלהם. הם אנשים טובים שעוזרים לאנשים ואכפת להם מאחרים, גם אם הם טועים, אין לך שום זכות לבקר אותם ואת החיים, גם אם הם עושים מה שאסור בתורה, אתה לא מבין מה שהם עברו בחיים ונאמר אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו, אסור לך לחשוב שאתה יודע יותר מהם בהתחשב שאתה דתי והם לא. אתה לא יודע מה היה הניסיון שלהם בחיים ומה הם עברו בחיים שלהם. אתה גם היית אנטי דת אם היית מגלה שלא היה אלוקים או שהתורה לא נכונה חס ושלום, איך אתה היית מרגיש במקומם פה? איך אתה היית אם מישהו היה שונא אותך רק בגלל שלא בחרת להאמין? לרוב פה היו מקרים שנפגעו מדתיים שלא התנהגו אליהם בדרך ארץ ובצורה חיובית לכן רובם די אנטי אלינו, ולא, אני לא מצדיקה את זה שהם עוברים על התורה, אבל אם אין כלים להוכיח אותם פה וגם זה לא האתר להוכחות על הדת, אז עדיף שלא. חזרתי רק בשביל שתבין שאתה טועה בנוגע אלי ולאמונה שלי. לי עוד היו כאבי ראש איתם וחלק בגלל כל הדיונים וריבים אתם באתר על דת ואמונה, הם יודעים את זה. אז תפסיק להגדיר את האמונה שלי. א ז שאני מגנה עליהם לא אומר שאני נגד התורה או חולקת עליה. אני פשוט לא חושבת שזו הדרך של התורה לגרום לאנשים להאמין בה, ואנו עוד אמורים לתת להם דוגמה טובה על דת ואמונה, באתר הזה לא מנסים להפוך אנשים לדתיים או לאתאיסטים בכוח, זה לא האתר להחזרה בתשובה ולאמונה באלוקים, אם זה היה וכולם היו רוצים דת יהדות אז בסדר, אבל אני מכירה אותם ואת הדעות שלהם על זה, אז זה חסר טעם פה.
דון ג'ואן, אשרייך שזכית לדעת תורה אמיתית. זה ידוע שדעת בעלי בתים הפוכה מדעת תורה. אתה רואה שהיא עדיין מתעקשת על הטענות שנוגדות את דעת תורה, למרות שהפרכתי אותם מכל כל.
ואגב אני בעד התורה ומאמינה באלוקים, ומה שאתה עושה גורם לשנאת חינם וזה ההפך מרצון אלוקים, רבי עקביא אמר ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה, מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך, חזל אמרו היו מקבלים אדם בסבר פנים יפות, ובית המקדש נחרב בגלל שנאת חינם וגם תלמידו של רבי עקביא נפטרו כי לא כיבדו אחד את השני. אני כן בעד התורה, אתה בדרך לא נכונה. אודה לך אם לא תביא את הרב אמנון יצחק, הוא לא דמות שמלמדת על דרך ארץ וכבוד לאנשים, ידוע לי מה הוא עשה.. וכן אני ממש מתעקשת על מה ש" נגד " התורה, וואי אני ממש כופרת -.- אתה לא הפרכת שום דבר אדוני היקר. אני מאמינה באלוקים ורוצה שהם כן יאמינו כמוך, אבל אני לא מסכימה עם הדרך שלך ורוב פה מסכימים איתי וגם הם חושבים כמוני. מה שנוגד את הדרך של התורה זה מה שאתה עושה אדוני היקר, במקום לקרב אותם ולגרום להם לאהוב את היהדות אתה עושה את הפך מזה, אתה מרחיק אותם ומשניא את היהדות עוד יותר ממה שצריך. הם גם ככה חושבים על הדת דברים לא טובים. אלוקים רוצה שיהיה שלום בנינו. יודע מה בוא נשאל את כולם פה אם אני באמת הולכת " נגד" דעת התורה, אוקי? אתאיסטים ודתיים יקרים, מישהו פה חושב שאני הולכת נגד דעת התורה פה, מה אתם חושבים? האם אני באמת הולכת נגד התורה בעצמה? אתם מכירים אותי ויודעים שאני לא הולכת נגד דעת התורה ובכלל שאני תמיד ניסיתי אולי בכוח לשכנע אתכם להאמין ביהדות, מה אתם חושבים על זה? אתם יכולים לומר לו שהוא טועה ואני לא הלכתי נגד התורה ממש?
היא ממשיכה. כאילו לא קולטת ממה שמצטטים לה. היא, בניגוד אלי מביאה דברים לא רלוונטים, כי כל זה לא אמור לגבי האפיקורסים, אשר מצוה לשנוא אותם כמו שציטטתי הרבה פעמים מספרים שונים. זה פסוק מפורש. אז מי נגד התורה?
אוי לא פגעת בי -.- אתאיסטים אתם חושבים שאני נגד התורה ודעת התורה? אתם יכולים לומר לו את זה שהוא יפסיק לחשוב שאני יוצאת נגד הדת פה? תכלס הם מכירים אותי יותר ממך, אז הם יודעים שאני לא נגד התורה והדת בעצמה. -.-
עזבי אותו יש לו בעיה הוא לא יכול להפסיק זה ככה כל פעם פשוט עדיף להתעלם הוא לא יקבל את הדעה שלך בחיים אני אומרת לך
צודקת ^ הוא לא שווה את זה. לפחות היא מבינה אותי פה והיא עוד אתאיסטית.
למרות שזה חסר טעם, אסתור אותה פיסקה פיסקה.
", ומה שאתה עושה גורם לשנאת חינם" איפה את רואה פה "שנאת חינם"? שנאת האפיקורסים היא מצוה, כפי שהוכחתי, ולכן היא לא שנאה של חינם.
"רבי עקביא אמר ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה" נכון, אבל שכחת שאפיקורוס אינו בכלל "רעך". כאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל.
וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט". (פירוש הרמב"ם להקדמה ללפרק "חלק" סמבכת סנהדרין)
"מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך, " אפיקורוס, בשום פנים ואופן לא "חברי", חס ושלום. דוד המלך, עליו השלום אמר "חָבֵר אָנִי, לְכָל-אֲשֶׁר יְרֵאוּךָ; וּלְשֹׁמְרֵי, פִּקּוּדֶיךָ" (תהלים קיט, סג). כלומר רקמי שהוא ירא אלוקים ושומר מצוותיו - הוא "חברי", אחרים - לא.
כרגע אני מפסיק, אולי המשך יבוא.
", ומה שאתה עושה גורם לשנאת חינם" איפה את רואה פה "שנאת חינם"? שנאת האפיקורסים היא מצוה, כפי שהוכחתי, ולכן היא לא שנאה של חינם.
"רבי עקביא אמר ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה" נכון, אבל שכחת שאפיקורוס אינו בכלל "רעך". כאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל.
וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט". (פירוש הרמב"ם להקדמה ללפרק "חלק" סמבכת סנהדרין)
"מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך, " אפיקורוס, בשום פנים ואופן לא "חברי", חס ושלום. דוד המלך, עליו השלום אמר "חָבֵר אָנִי, לְכָל-אֲשֶׁר יְרֵאוּךָ; וּלְשֹׁמְרֵי, פִּקּוּדֶיךָ" (תהלים קיט, סג). כלומר רקמי שהוא ירא אלוקים ושומר מצוותיו - הוא "חברי", אחרים - לא.
כרגע אני מפסיק, אולי המשך יבוא.
יפה מאוד. אדם שיש לו דעת תורה - "לא שווה כלום", אבל אפיקורוס שיש מצווה לשנוא אותו שנאה גמורה עם כל הלב, את טוענת שמצווה "לאהוב אותו" וכדומה. בספר "הדור האחרון" מובא שמי שמקרב את הרחוקים (מלמד זכות על הרשעים) ומרחיק את הקרובים (דן את הצדיקים לכף חובה) - זה מסימני ערב רב.
שאלה כללית: ממתי האפיקורסים הם מאן דאמר? מה הם מבינים בתורה שהם יחליטו האם את חולקת עליה או לא? את יכולה להצהיר שאת מאמינה בה, אבל אני רואה שאת מעוותת אותה וכן חולקת עליה. זה שאת לא הכי למדנית אני עוד יכול להבין (שזה לא התפקיש של האשה), אבל שמביאים לך ציטוטים מהמוקורת המוסמכים ביותר ואת מתעקשת על שלך ולא מבטלת דעתך מפני דעת תורה - זה כבר כפירה וגילוי פנים בתורה שלא כהלכה.
" הם מכירים אותי יותר טוב ממך והם יודעים שאני לא חולקת על דעת התורה" הם לא מאן דאמר ואין להם דעת תורה בשביל להחליט.
"ואני לא רוצה לשנוא אותם" עוברת על הפסוק ""הֲלוֹא-מְשַׂנְאֶיךָ יְהוָה אֶשְׂנָא; וּבִתְקוֹמְמֶיךָ, אֶתְקוֹטָט" (תהלים קלט, פסוק כא)
"זה אחד הדברים הטובים בהם" פה נכשלת בלשבח את הרשעים. "החנף אשר יהלל רשע לפני בני אדם, אם בפניו אם שלא בפניו, אף על פי שלא יצדיקנו על חמסו ולא יכזב על משפטו, אבל יאמר עליו כי איש טוב הוא.
ועל זה נאמר (משלי כח ד): "עוזבי תורה יהללו רשע". כי לולא אשר עזב את התורה, לא הילל העובר על דבריה ומפר מצוותיה.
וגם כי לא ישבח את הרשע זולתי במה שנמצא בו מן הטוב, ויליץ עליו בפני בני אדם להגיד לאדם ישרו, גם זו רעה חולה, כי בהזכירו את הטוב ואת הרע לא יזכיר, ועל כל פשעיו יכסה, צדיק ייחשב אצל השומעים, ויתנו לו יקר, וירים ידו
וגבר. וכבר הקדמנו להודיעך המכשולות והשחיתות הנמצאות בכבוד הרשעים (סימנים קמט-קנב). על כן, לא נכון להזכיר צדקתם, בלתי אם יזכיר רשעם וכסלם, כמו שנאמר (משלי י ז): "ושם רשעים ירקב".
ונאמר (ישעיהו נז יב): "אני אגיד צדקתך ואת מעשייך ולא יועילוך". פירוש: "לא יועילוך מעשייך הטובים להצילך מרעתך בקומי למשפט, בערכי לעומתם רוב פשעייך ומעשה תעתועייך, כי דברי עוונותייך גברו מהם". וכמו שאמרו רבותינו כי (ראש השנה טז ב): "מי שעוונותיו מרובים מזכויותיו, נכתב ונחתם לאלתר למיתה".
והרשעים - ניכרים הם בשיחתם והנהגתם, כאשר הקדמנו לך בשערי יראת חטא." (שערי תשובה, חלק ג, מאמר קפט)
"למרות שהם לא אוהבים את היהדות או אלוקים" אם זה ככה - אז מצוה לשנוא אותם, כמו שכתוב "הֲלוֹא-מְשַׂנְאֶיךָ יְהוָה אֶשְׂנָא; וּבִתְקוֹמְמֶיךָ, אֶתְקוֹטָט" (תהלים קלט, פסוק כא)
"הם אנשים טובים שעוזרים לאנשים ואכפת להם מאחרים" עייני לעיל שאסור לשבח גם את מעשיהם הטובים (שערי תשובה, חלק ג, מאמר קפט)
"ואני לא רוצה לשנוא אותם" עוברת על הפסוק ""הֲלוֹא-מְשַׂנְאֶיךָ יְהוָה אֶשְׂנָא; וּבִתְקוֹמְמֶיךָ, אֶתְקוֹטָט" (תהלים קלט, פסוק כא)
"זה אחד הדברים הטובים בהם" פה נכשלת בלשבח את הרשעים. "החנף אשר יהלל רשע לפני בני אדם, אם בפניו אם שלא בפניו, אף על פי שלא יצדיקנו על חמסו ולא יכזב על משפטו, אבל יאמר עליו כי איש טוב הוא.
ועל זה נאמר (משלי כח ד): "עוזבי תורה יהללו רשע". כי לולא אשר עזב את התורה, לא הילל העובר על דבריה ומפר מצוותיה.
וגם כי לא ישבח את הרשע זולתי במה שנמצא בו מן הטוב, ויליץ עליו בפני בני אדם להגיד לאדם ישרו, גם זו רעה חולה, כי בהזכירו את הטוב ואת הרע לא יזכיר, ועל כל פשעיו יכסה, צדיק ייחשב אצל השומעים, ויתנו לו יקר, וירים ידו
וגבר. וכבר הקדמנו להודיעך המכשולות והשחיתות הנמצאות בכבוד הרשעים (סימנים קמט-קנב). על כן, לא נכון להזכיר צדקתם, בלתי אם יזכיר רשעם וכסלם, כמו שנאמר (משלי י ז): "ושם רשעים ירקב".
ונאמר (ישעיהו נז יב): "אני אגיד צדקתך ואת מעשייך ולא יועילוך". פירוש: "לא יועילוך מעשייך הטובים להצילך מרעתך בקומי למשפט, בערכי לעומתם רוב פשעייך ומעשה תעתועייך, כי דברי עוונותייך גברו מהם". וכמו שאמרו רבותינו כי (ראש השנה טז ב): "מי שעוונותיו מרובים מזכויותיו, נכתב ונחתם לאלתר למיתה".
והרשעים - ניכרים הם בשיחתם והנהגתם, כאשר הקדמנו לך בשערי יראת חטא." (שערי תשובה, חלק ג, מאמר קפט)
"למרות שהם לא אוהבים את היהדות או אלוקים" אם זה ככה - אז מצוה לשנוא אותם, כמו שכתוב "הֲלוֹא-מְשַׂנְאֶיךָ יְהוָה אֶשְׂנָא; וּבִתְקוֹמְמֶיךָ, אֶתְקוֹטָט" (תהלים קלט, פסוק כא)
"הם אנשים טובים שעוזרים לאנשים ואכפת להם מאחרים" עייני לעיל שאסור לשבח גם את מעשיהם הטובים (שערי תשובה, חלק ג, מאמר קפט)
"אודה לך אם לא תביא את הרב אמנון יצחק, הוא לא דמות שמלמדת על דרך ארץ וכבוד לאנשים" דווקא הרב אמנון יצחק שליט"א הוא מוסר הרבה שיעורים על דרך ארץ, במיוחד על פרשת ויקרא. הוא מוכיח שאותם רבנים שאין להם דרך ארץ - נבילה טובה מהים (ככה מהובא במדרש ויקרא רבה א, טו).
"אתה לא הפרכת שום דבר אדוני היקר." לא? לא הפרכתי את הטענה השגויה שלך שהם "חלק מעם ישראל"? לא הפרכתי את הטענה שזה לא שנאת חינם, אלא מצוה לשנוא את האפיקורסים, כפי שנאמר ""הֲלוֹא-מְשַׂנְאֶיךָ יְהוָה אֶשְׂנָא; וּבִתְקוֹמְמֶיךָ, אֶתְקוֹטָט" (תהלים קלט, פסוק כא)
" אני מאמינה באלוקים ורוצה שהם כן יאמינו כמוך," אז תתבטלי אליו ולתורתו, גם אם זה נראה לך נגד "השכל" שלך, כיוון שדעת בעלי בתים הפוכה מדעת תורה.
"אבל אני לא מסכימה עם הדרך שלך" טעות, זאת לא דרך "שלי". זאת דעת תורה. הבאתי לך ציטוטים מתהלים, פירוש הרמב"ם בהקדמה לפרק "חלק" במסכת סנהדרין ואפשר להביא עוד ספרים, אלא שאת לא מקבלת.
"רוב פה מסכימים איתי וגם הם חושבים כמוני." רוב העלם לא הולכת בדרך האמת. (דגל מחנה אפרים, פרשת תולדות)
"אלוקים רוצה שיהיה שלום בנינו" "אֵין שָׁלוֹם, אָמַר יְהוָה לָרְשָׁעִים" (ישעיה מח, פסוק כב), "אֵין שָׁלוֹם, אָמַר אֱלֹהַי לָרְשָׁעִים" (ישעיה נז, פסוק כא).
"אתה לא הפרכת שום דבר אדוני היקר." לא? לא הפרכתי את הטענה השגויה שלך שהם "חלק מעם ישראל"? לא הפרכתי את הטענה שזה לא שנאת חינם, אלא מצוה לשנוא את האפיקורסים, כפי שנאמר ""הֲלוֹא-מְשַׂנְאֶיךָ יְהוָה אֶשְׂנָא; וּבִתְקוֹמְמֶיךָ, אֶתְקוֹטָט" (תהלים קלט, פסוק כא)
" אני מאמינה באלוקים ורוצה שהם כן יאמינו כמוך," אז תתבטלי אליו ולתורתו, גם אם זה נראה לך נגד "השכל" שלך, כיוון שדעת בעלי בתים הפוכה מדעת תורה.
"אבל אני לא מסכימה עם הדרך שלך" טעות, זאת לא דרך "שלי". זאת דעת תורה. הבאתי לך ציטוטים מתהלים, פירוש הרמב"ם בהקדמה לפרק "חלק" במסכת סנהדרין ואפשר להביא עוד ספרים, אלא שאת לא מקבלת.
"רוב פה מסכימים איתי וגם הם חושבים כמוני." רוב העלם לא הולכת בדרך האמת. (דגל מחנה אפרים, פרשת תולדות)
"אלוקים רוצה שיהיה שלום בנינו" "אֵין שָׁלוֹם, אָמַר יְהוָה לָרְשָׁעִים" (ישעיה מח, פסוק כב), "אֵין שָׁלוֹם, אָמַר אֱלֹהַי לָרְשָׁעִים" (ישעיה נז, פסוק כא).
חצי אתר כאן בעלי שנאה עצמית קשה הם טעונים בשנאה כלפיי העם שלהם (החרדים שתופסים רק 9% מהאוכלוסיה ואולי גם מהדתיים שתופסים בסביבות ה- 24% מהאוכלוסיה) וראיתי תגובות של משתמשים כאן שפשוט מזלזלים ביהדות ובציונות בכללי.
הרבה נערים כאן גם מושפעים מדעות מרקסיסטיות כמו "דת = סיבה לכל המלחמות" ודברים טפשיים בסגנון הזה.
למזלינו,
המשתמשים באתר הם מושפעים בדרך כלל ממשתמשים אחרים/טרולרים
ובמציאות הרוב לא חושבים כמוהם ואפילו לא קרובים למחשבה כזאת, מכל האנשים שאני מכיר במציאות רק אחד מהם אנטי דת כמו המשתמשים כאן.
הרבה נערים כאן גם מושפעים מדעות מרקסיסטיות כמו "דת = סיבה לכל המלחמות" ודברים טפשיים בסגנון הזה.
למזלינו,
המשתמשים באתר הם מושפעים בדרך כלל ממשתמשים אחרים/טרולרים
ובמציאות הרוב לא חושבים כמוהם ואפילו לא קרובים למחשבה כזאת, מכל האנשים שאני מכיר במציאות רק אחד מהם אנטי דת כמו המשתמשים כאן.
זה בדיוק מה שהיא עושה: מתעלמת מן האור של התורה וממשיכה ללכת בחושך, למרות הסתירה לדבריה.
מכירים אותך! בכל אופן, נאמר ש"כִּי נֵר מִצְוָה, וְתוֹרָה אוֹר" (משלי ו, פסוק כג).
עליך נאמר "הוֹי הָאֹמְרִים לָרַע טוֹב, וְלַטּוֹב רָע: שָׂמִים חֹשֶׁךְ לְאוֹר וְאוֹר לְחֹשֶׁךְ, שָׂמִים מַר לְמָתוֹק וּמָתוֹק לְמָר" (ישעיה ה, פסוק כ).
עליך נאמר "הוֹי הָאֹמְרִים לָרַע טוֹב, וְלַטּוֹב רָע: שָׂמִים חֹשֶׁךְ לְאוֹר וְאוֹר לְחֹשֶׁךְ, שָׂמִים מַר לְמָתוֹק וּמָתוֹק לְמָר" (ישעיה ה, פסוק כ).
דתיים לשלטון