תשובה אחת
הניסוי מתחיל בהנהגת משמעת קפדנית בכיתה, כגון עמידה ואמירת 'המורה רוס' בכל פעם שמדברים בשיעור. לאחר מכן רוס מקים 'תנועה', שחורטת על דגלה את המשמעת והציות. התנועה הולכת ומקצינה, ורמת האלימות כלפי התלמידים שמסרבים להצטרף אליה עולה ועולה. בינתיים, המורה 'מתאהב' במעמדו החדש כמנהיג הבלתי-מעורער של התלמידים חברי התנועה.
לבסוף המורה משתכנע שהתנועה עברה את הגבול, ושאין לו ברירה אלא לעצור אותה. רוס מארגן אסיפה גדולה של כל חברי התנועה, עם הבטחה לחשוף בה את 'המנהיג הגדול' של התנועה. 'המנהיג' שהוא מציג להם הוא לא אחר מאדולף היטלר. רוס מסביר להם שהתנועה היא ניסוי שנועד להדגים את הקלות שביצירת תנועה פשיסטית, ואת החשיבות שבחשיבה ספקנית.
לבסוף המורה משתכנע שהתנועה עברה את הגבול, ושאין לו ברירה אלא לעצור אותה. רוס מארגן אסיפה גדולה של כל חברי התנועה, עם הבטחה לחשוף בה את 'המנהיג הגדול' של התנועה. 'המנהיג' שהוא מציג להם הוא לא אחר מאדולף היטלר. רוס מסביר להם שהתנועה היא ניסוי שנועד להדגים את הקלות שביצירת תנועה פשיסטית, ואת החשיבות שבחשיבה ספקנית.
באותו הנושא: