100 תשובות
אין
אנונימית
אוטובוס כשר
נישואין
אנונימי
מצעד הגאווה
איך לנסוע באוטובוס ולהינשא כופה משהו על דתיים?
אנונימית
אין
אין ממש לדעתי..
מצעד גאווה לא כי אף אחד לא כופה על אנשים להיות שם, להסתכל, זה לא אירוע בהפתעה אז לא ממש נחשב.
~v~
לדוגמא בצרפת שאסור ללכת עם סממנים דתיים ברחוב זה סוג של כפייה חילונית
אנונימית
שואל השאלה:
מה עם כל שלטי החוצות של הנשים בעירום? מה עם אנשים שמסתובבים עם שירים ביום כיפור?
אנונימית
זכותם
אנונימית
שואל השאלה:
אם זו זכותם אז למה זה לא זכותם של הדתיים להסתובב בשקט ביום שחשוב להם
אנונימית
זה שזה לא מכבד זה סיפור אחר, אבל אי אפשר לקרוא לזה כפייה חילונית בעיניי כי זו לא תופעה במימדים גדולים, ואפשר להתרחק ממי ששם מוזיקה בכיפור תאכלס..
~v~
שואל השאלה:
איך אפשר להתרחק? אני מסתובבת וחבורות הולכות עם בוקסות על פול ווליום, למה מכריחים אותי לשמוע את זה?
למה מכריחים אותי לראות שלטי חוצות של כל מיני בנות בעירום מול החלון?
למה ביום כיפור כששאלתי מישהי מה השעה היא דחפה לי תפלאפון שלה לפרצוף בכוונה
אנונימית
כשלא מסכימים לך להתפלל ברחוב או כל פעם שלא מסכימים ללבוש כיפה או דבר כזה אבל כמה מקומות אתה כבר מכיר שעושים את זה וההבדל בין לשמוע שיר בשבת לבין לא לתת לך להתפלל זה שלשמוע שיר הפעם אתה זה שאומר להם שאסור לעשות משהו ובתפילה הם אומרים לך לא לעשות משהו
תראי, אני לא אומרת שזה בסדר, אבל זה פשוט חוסר כבוד- לא כפייה חילונית. כפייה זה במימדים כלליים יותר- לדוגמה, זה שכל שבת כל האוטובוסים מושבתים זו כפייה, כי זה כללי. זה חל על כל הציבור או על רובו.
~v~
שמעי דווקא השאלה עניינה אותי אז בדקתי, הכפייה החילונית היחידה שמצאתי זה שחיילים דתיים מחוייבים לשמוע שירת נשים
המימדים של הכפייה החילונית קטנים בהרבה פשוט אז לא שמעתי עליה עד עכשיו :)
~v~
כפייה חילונית? חח את מכריחה אותם לא לשמוע מוזיקה והם הכופים?
האירוניה
אנונימי
פרסומות חושפניות ברחובות

תוכניות טלוויזיה חושפניות כשאין מערכת סינון טובה שאז כולם חשופים אליהם וכדומה
per
בבית ספר שלי שלא מוכן להנגיש את המסע לפולין לשומרי שבת למרות שלפי חוק הוא חייב
אירוני. החוק הזה הוא כפייב דתית
אנונימי
כל הכבוד לשואלת השאלה! אפשר להוסיף עוד דוגמאות
1. דיני הירושה: בן אדם לא יכול לקחת את כל מה שמגיע לו לפי דין תורה, אם אחד מן הצדדים מתעקש של חוק המדינה נגד חוק התורה.
2. ערכאות: יש "סמכות" לכל אחד לתבוע את כל אחד בערכאות של חילוניים (שזה הרבה יותר גרוע מבין דינם של גוים, כמו שאמר החזון איש) שזה נגד דעת תורתנו הקדושה (עיינו בשלחן ערוך, חושן משפט, סימן כו). לעומת זטת אם אדם שמציית לדין תורה רוצה לתבוע את מישהו בבית דין תורני, הנתבע יכול לסרב ולהתעקש על בית משפט של המדינה. על פי דין אדם המסרב להתדיין בבית דין ראוי לנידוי, אך במדינה חחקה חוק, האוסר לנדות על זה.
3. קנסות וריביות: אם אדם יש לו חובות מסוימים (בין אם זה תשלומי חשובות לחברות מסוימות, בין אם זה אדם פרטי), אז מחייבים את המאחר לשלם ריביות, למרות שזה נגד ההלכה.
4. אסרו על הבלניות לשאול בחורה אם היא נשואה או לא וגם מכריחים אותה להיות מסייעת לעוברי עבירה, שהרי בחורה רווקה בזמן זה אסור לטבול במקווה.
אפשר להרחיב את הנקודות, אך אני חייב להתנתק...
לפי הראייה שלכם כפייה חילונית גם יכולה לראות בחורה שמסתובבת ברחוב עם חס וחסיסה שורט
אמת
per
וודאי. בגללה אנחנו חייבים ללכת עם עיניים עצומות ברחוב..
אז בכלס אם הייתה לך אפשרות היית מחוקק חוק שאוסר על נשים להסתובב בלבוש קצר? (לא משנה באיזו עונה בשנה )
5. מחייבים לעמוד בצפירה ומגנים את זה.
אין שום חיוב של עמידה בצפירה. אל תגיד שטויות.
אם הייתה לי אפשרות הייתי רוצה שאנשים יעדיפו לבוש שפוי ולא יחפשו להוציא לאנשים את העיניים כ"דרך חיים".
יש גם סגנון לבוש "קלאסי" לכל עונה ולא מוך המחשבה של למשוך תשומת לב
per
~goddessoffire, האמת היא שכן. מה שמנחם אותי הגאולה קרובה ולא ישאר זכר משלטון המורד בקב"ה. לא סתם אנחנו מתפללים במפית שמונה עשרה "השיבה שופטינו כבראשונה ויועצנו כבתחילה. הסיבה כתובה בטור, אורח חיים, סימן קיח: "אחת עשרה השיבה שופטינו כבראשונה. ומה ראו לאומרה אחר קיבוץ גליות? דכיון שיתקבצו הגליות עושה דין ברשעים קודם שיבואו להתיישב בירושלים, כדכתיב (ישעיה א) ואשיבה ידי עליך ואצרוף כבור סיגיך ואסירה כל בדיליך, וע"י כן ואשיבה שופטיך כבראשונה".

אני לא מדברת על מה היית רוצה, אלא על אפשרות לחוקק חוק שהיה אוסר לבוש קצר לבנות. לא משנה אם זה דפוקאותי או שורט רגיל.
אגב השאלה הייתה גם אליך וגם אל תוצאה
אנונימי אתה צודק קיים כפייה חילונית בהמון צורות,
לנו קשה להודות בזה,
לא ברור מאיפה האגו הזה שאנחנו מושלמים והדתיים פנאטים,
גם צבא זה סוג של כפיית מציאות על אדם שלא מעוניין בו,
ותאמין לי שהגיע הזמן להפוך את הצבא למקצועי, ולהפסיק לכפות דברים על אנשים!
זה דיקטטורה מה שקורה פה!
אף אחד לא צריך לתת דין וחשבון לאף אחד!
לסיכום,
דמוקרטיה!!!
1. שלטי חוצות מאוד לא צנועים במקומות מרכזיים
2. משחקי כדורגל מתקיימים בשבת ולא מאפשרים לדתיים לעסוק בכדורגל
3. מכריחים בנים לשרת ביחידות מעורבות בצבא למרות שזה נוגד את האמונה שלהם
4. מכריחים חיילים דתיים לשמוע שירת נשים בצבא
אני לא מצליח לכתוב פה תשובות בשאלה משום מה
per
אנסה פעם אחרונה - תלוי בתקופה - תלוי בחוסן הנפשי של העם
per
הסתכלי בחוק באתר הכנסת.
בהזדמנות זאת אסביר מה הכפייה החילונית פה, במיוחד בצבא שמחיבים את החיילים להשתתף באירועים אלה. קודם כל, בכל חודש ניסן אסור להספיד כמבואר בשלחן ערוך, אורח חיים, סימן תכט, סעיף ב:

"אין נופלין על פניהם בכל חדש ניסן, ואין אומרים 'צדקתך' בשבת במנחה, ואין מספידין בו, ואין מתענין בו להזכיר בציבור, והבכורות מתענין בו בערב פסח".

ההספדים בכז בניסן של קרבנות השואה - הם נגד ההלכה.

אויש נו תפסיקו כבר
אין.
ברור
בחברה חילונית את אומרת שאין ואז כל דבר שמנסים לקדם מהתרבות יהודית אז את אומרת "כפיה דתית"
עניין של השקפה אה?
per
לפני הכל, אני מסכימה שיש כפיה דתית (ואני דתיה), היהדות לא אמורה להכריח שום אדם שאינו רוצה וחבל שיש כאלה שמכריחים.
ולשאלתך:
- שלטי ענק של דוגמנים חצי ערומים (נכון אנחנו לא חייבים להסתכל אבל גם אתם לא חייבים לשים את זה בפריקינג אמצע ירושלים)
- מצעד הגאווה (נכון שאנחנו לא חייבים להשתתף, אבל אני חושבת שאתם מבינים איך זה שאתה לא יכול להגיע למרכז העיר שלך)
- צבא, ואני לא ארחיב.
- אנשים נחמדים וחביבים שסך הכל מכוונה טובה לשמוח שומעים שירים בקולי קולות בימים כמו יום כיפור, חגים, שבת, ספירת העומר, שלושת השבועות וכדומה
- שלא נדבר אפילו על האומללים שמדקדקים עם שירת נשים
- הרבה מאוד נהגים של מערכות בית המשפט בישראל (כפי שהרחיבו מעליי)
- עצם זה שבתי המשפט בישראל הולכים בהרבה מצבים נגד מצוות יישוב הארץ
- והפיתויים. ללא ספק. כל הדברים שאנחנו "לא חייבים לעשות". התרבות המערבית בדרך כלל אומרת תלכו אחרי הלב שלכם, אחרי היצרים, הרגשות. בפרשת שמע כתוב "לא תתורו (תלכו, תחפשו) אחרי לבבכם (הרגש, היצר) ואחרי נפשכם (התאווה) אשר אתם זונים אחריהם.. והייתם קדושים לאלוהכם" ומפרש הרמב"ם- אין ללכת רק אחרי הלב והרגשות זה נורא חמוד ותמים לאמר שזה נגמר ברגשות. כי חלק מהרגשות הם תאוות ויצרים. ויש לנו מוסר מסוים שמסביר מה אסור ומה לא. וגם אם ממש יתחשק לי נגיד לאנוס (חס וחלילה שלא יקרה לאף אחד מאיתנו) אני לא אעשה את זה. כי אני הולכת אחרי המוסר שלי ולא אחרי הרגש שלי.
נועם הקוליצ :), האמת היא שיש בתורה מושג שנקרא "כופין אותו עד שיאמר "רוצה אני"", אך זה זה לא הנושא של השאלה. בכל אופן, תודה על התשובה.
כל הפרסומות של הבנות הערומות ברחובות, בפלאפון וביוטיוב לפני סרטונים או שירים, השלטים הענקיים. פשוט גועל נפש
תוצאה, למה שלא תענה לי על השאלה?
אני טיפה אנסח את השאלה שונה אבל יש לה משמעות דומה.
אם הייתה לך אפשרות, היית מחוקק חוק שמחייב נשים להתלבש כפי שההלכה אומרת במקומות ציבריים והעובר על כך ילך לכלא / יקבל קנס כבד?
נועם - כל חוק זה כפיה.
per
אני כבר עניתי. מה הפואנטה שלך בשאלה
per
פר דיברתי אל תוצאה כרגע לא אליך.
הבנתי, אני רוצה לדעת מה הפואנטה שלך
per
אין ממש..
אז לפי הדעה שלך, זה שאין לכם תחבורה ציבורית בשבת (שלדעתי זו כפיה דתית) היא איננה כפיה דתית בכלל כי יש לך בחירה אחרת שהיא לסוע ברכב פרטי.
או לימודי התנך, יש לך בחירה, אתה יכול לפרוש מהלימודים.
זה שגוי לחשוב שאם יש בחירה אחרת אז לא מדובר בכפיה. כי כן יש לך רצון להגיע לאן שהוא ואתה לא תפרוש מהתיכון בגלל לימודי תנך אם אתה רוצה בגרות מלאה, ואתה לא תסע ברכב פרטי אם אין לך רישיון או מישהו שיקפיץ אותך.
כפיה זה השלטת רצון אחד על האחר. בלי קשר לזה שלאחר יש ברירה אחרת. אתה יודע הרי לכל דבר אתה יכול לתת "פיתרון" של בחירה אחרת. כי אם זה עד כדי כך מציק לך תמיד יכול להיות לך נגיד "בחירה" של מוות.
אך אז את רוצה ליישם חוקים במדינה או דרכים שאת חושבת שהם חשובים בלי ליישם אותם בצורת חוק?
per
~goddessoffire, הייתי עושה כל מה שבאפשרותי כדי להגן כל הדת. בכל אופן, אני לא חבר כנסת וגם לא מתכוון להיות חבר כנסת. אני בכלל הייתי רוצה מדינת הלכה, אבל זה יקרה בעזרת ה' שיבוא המשיח ואני מאמין שהוא קרוב.
הא אז לא היית רוצה דמוקרטיה, אוקיי הבנתי.
דמוקרטיה נכשלה יקירתי
per
נועם הקוליצ :), לאור מה שציינת, האם את נגד זה שאין תחבורה ציבורית בשבת?
אה לא ומדינת הלכה זה פשוט פתרון מושלם
נועם הקוליץ, את טועה. תחבורה ציבורית זו זכות שיש לכולם, וכופים על אנשים שאין להם כסף לשלם על דלק אולי, או אין להם רכבים פרטיים לנסוע ברכב פרטי בשבת. זה 100% כפייה דתית במיוחד בגלל שזה קשור לדת. דבר שני, לימודי התנך זה גם כפייה דתית והפיתרון לזה הוא לא לפרוש מהלימודים, כי רוב האתאיסטים היו רוצים להמשיך ללמוד. זה לא פיתרון ולא הופך את זה ללא כפייה דתית - מלמדים אנשים שלא מאמינים בתנך את התנך.
~goddessoffire, דמוקרטיה באה מיוון. נראה שאני ארצה להחליף דברי אלוקים חיים בתרבות יוון?
יותר מדמוקרטיה, כן
per
איראן בסגנון יהודי, זה נשמע נחמד
מעניין אותי אז מי יהיה השפוי שגיד שאנחנו עם מוסרי שדבר אידיוטי כזה ( ואני מקווה שמאוד לא ייקרה אבל בהנחה ש) יקרה
~goddessoffire יש משהו יותר מושלם ממה שנתן לנו הקב"ה?
וול הוא לא קיים אז הוא די לא נתן כלום...
זה יהיה יותר כפייה אם יבטלו משחקי כדורגל בשבת ויצנזרו את השלטי חוצות ה"אסורים" שלכם... תראו מדינות מזרח תיכון אחרות שמצנזרות אלבומים של זמרות שמתלבשות חשוף, תגידו תודה לאל שלכם שאנחנו המדינה היחידה במזרח התיכון שלא מתנהגת ככה, זה אולי בין הדבר היחידי שאנחנו יכולים להראות בו דוגמה לעולם.
אנונימי
תוצאה אני אשמח לדון איתך על ה"כופין עד שאומר רוצה אני" מכיוון שאני חושבת שזה תפקידו של הפרט ולא של מערכות כגון מערכת החינוך או משרד התחבורה. לדוגמא, אם שכונות חילוניות לגמרי רוצות תהיה להן תחבורה ציבורית בשבת ע"י חילוניים כמוהם אני לא רואה בזה פסול כמו שאני לא רואה פסול בזה שסוגרים את השכונה שלי בשבת בפני רכבים. נכון שכואב לי עליהם שהרי הם יהודים ולא מקיימים את תורת אבותיהם ובעצם מנסים להתנתק משורשיהם וכו', אבל אני לא חושבת שזה שנמנע מהם בשבת תחבורה ציבורית יגרום להם לאמר "רוצה אני". אני גם לא חושבת שזה ממקומו של משרד התחבורה לעשות דבר כזה. זה רק יגרום להם להתרחק מאיתנו, להפגין נגדינו והגיע עד למצב של שנאה! זה באמת שווה את זה?
ו-heyitsme מה שכתבתי בעניין הברירה האחרת זו לא דעתי רק רציתי לגרום לאדם מסוים לראות מה הוא טוען וכמה זה נוגד דעותיו.
~goddessoffire, ולבזות דברי אלוקים חיים (לקרוא לדינים של הקב"ה) "אידיוטי" - זה כן יפה ומכובד? "אוי להם לבריות מעלבונה של תורה" (אבות ו, ב). אפילו הגוים יגידו על דיני תורתנו הקדושה שהם צדיקים: "רְאֵה לִמַּדְתִּי אֶתְכֶם, חֻקִּים וּמִשְׁפָּטִים, כַּאֲשֶׁר צִוַּנִי, יְהוָה אֱלֹהָי: לַעֲשׂוֹת כֵּן--בְּקֶרֶב הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אַתֶּם בָּאִים שָׁמָּה לְרִשְׁתָּהּ. וּשְׁמַרְתֶּם, וַעֲשִׂיתֶם--כִּי הִוא חָכְמַתְכֶם וּבִינַתְכֶם, לְעֵינֵי הָעַמִּים: אֲשֶׁר יִשְׁמְעוּן, אֵת כָּל-הַחֻקִּים הָאֵלֶּה, וְאָמְרוּ רַק עַם-חָכָם וְנָבוֹן, הַגּוֹי הַגָּדוֹל הַזֶּה. כִּי מִי-גוֹי גָּדוֹל, אֲשֶׁר-לוֹ אֱלֹהִים קְרֹבִים אֵלָיו, כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ, בְּכָל-קָרְאֵנוּ אֵלָיו. וּמִי גּוֹי גָּדוֹל, אֲשֶׁר-לוֹ חֻקִּים וּמִשְׁפָּטִים צַדִּיקִם, כְּכֹל הַתּוֹרָה הַזֹּאת, אֲשֶׁר אָנֹכִי נֹתֵן לִפְנֵיכֶם הַיּוֹם" (דברים ד, פסוקים ה-ח).
זה מייאש אותי אבל בו זמנית מבדר אותי שאין לך באמת דעה משלך
גודס - כמה נחמד לנסות לפתור כל דבר בתשובה כזאת. אפשר לחשוב שהדעה שלך היא מחידושים שלך ולא מתשובות שלך אחרים..
per
ודיקטטוריה הצליחה?
נועם - הסכמה לפעמים באה עם יישום וראיה של הדבר מול העיניים.
אתאיסטים יגידו לך "תנ"ך טיפשי" עד שלא יראו למשל מול העיניים מה זה מהות של שבת הם ימשיכו לענות באוטומט. זה מחשבה אנושית.
per
תנ"ך הוא טיפשי באופן חלקי
מלוכה של מנהיג שיודע מה הוא עושה הצליחה הרבה יותר מדמוקרטיה שזה מילה אחרת ל"סיכזופרניה חברתית"
per
והדעה שלך ש"תנ"ך הוא טיפשי באופן חלקי" זה דעה חדשנית שלך או אוסף תשובות שתביאי ממשתמשים אחרים או אנשים אחרים באופן כללי?
per
אז בתכלס אתה אומר שהיית רוצה מדינה דיקטטורית?
מה הכוונה?
מלוכנית
per
הכוונה שכל דעה שיש לך נובעת בגלל דברים שלמדת מאנשים אחרים
את לא "חושבת בעצמך" או מקורית. את וכל שאר האתאיסטים
אתם פשוט עדר של אוסף אנשים אחרים זה הכל
per
ואתה מקורי? תוצאה מקורי?
כנראה שלא
per
אבל ההבדל שאנחנו מודעים לזה בזמן שאתם חושבים שאתם מקוריים
per
נועם הקוליצ :), עקרונית שתפקיד של בין דין, אם תעייני בהקשר למקורם של הדברים (שבהם מובא ביטוי זה).
למה שאני אחשוב שאני מקורית? למרות שהדעה הבסיסית שלי בקשר לזה שאני אתאיסטית הוחלטה בעצמי לפני שנים ( בזמן הזה אפילו לא ידעתי שזה נקרא אתאיזם אגב, אף פעם לא פתחו אותי לנושא הזה בצורה כזאת.
עדיין הדעות שלו לרוב הושפעו על ידי משתמשים כאן, גם על ידי אתאיסטים ( במקרה של דוגמאות של כפייה דתית לדוגמא ) וגם על ידי מאמינים ( במקרה שהבנתי שדתיים הם לא כמו חרדים ולא כולם סוקלים בנות לא צנועות ויורקים עליהם או שוברים טלפון "לא כשר").
אבל בתכלס, אף אחד לא מקורי, כל אחד בסוף הושפע אם זה מעט או אם זה הרבה על ידי אנשים במציאות, באינטרט או אפילו דרך פרסומת או איזה שלט חוצות או וואטאבר.
~goddessoffire, זה שאת מכחישה את קיומו של אלוקים ומבזה את תורה - זה בעיה שלך! אני מוחה בך ואת תענשי של זה קשות. לשאלתך: למה שאני ארצה להחליף דברי אלוקים חיים בשכל הקטן שלי ולחשוב שאני יכול לפתח משהו יותר חכם ומושלם מהחוקים של הקב"ה? כל בר דעת מבין שמה שנתן בורא עולם, זה הכי טוב שיש.
כאן אני חולק עליך
יש מקוריים - כאלה שמביאים משהו חדש
אבל אחרי האנשים האלה יש הרבה "עדר" כי ככה זה.
per
אולי יש מקוריים בחלק מדעתם, אבל אין אדם שהוא לגמרי מקורי.
רק האדם הראשון..
per
אחריו כל השאר מקוריים חלקית
per
טוב זה כן אבל אני מתכוונת היום..
אתה חושב שאתה מקורי יותר מאחרים?
בדברים מסוימים בחיים שלי אני יודע שאני מקורי מאחרים
per
אבל זה בהיכרות שלי עם עצמי אני קורא המון ולקחתי המון קורסים זה בונה מחשבה רחבה יותר
per
תוצאה, והאם יש לנו בית דין בימינו? והרי בתקופת בית הדין אדם שעבר על גבולות ההלכה היה חריג ושונה וכיום לצערינו זו נורמה שקיימת. לכן אני חושבת שהתפקיד עבר לפרט ולא למסגרות כמו מערכת התחבורה ואני אשמח שתקרא/י גם מה כתבתי בהמשך התשובה.

ובנוגע לper, יש הגיון רב בדברים שלך ואני ממש מסכימה. הבעיה היא שאנחנו לא כופים עליהם את כל השבת אלא רק עניין של תחבורה ציבורית. לכן אני חושבת שהם לא חוזים בגדלותה בצורה הזו, זה פשוט שאין להם מושג ואנחנו רק נראים הזויים בעיניהם. הם רואים רק חתיכה קטנה מהפאזל, שיום אחד בשבוע איזו חבורת דתיים מונעת מהם תחבורה ציבורית. אז ברור שהם יתנגדו. זה הגיוני. אני חושבת שהבעיה טמונה בחינוך. הם פשוט לא מודעים לכמה הם בורים בנושא דת ואמונה.
אז למה אתה חושב שאתה יכול להכליל את כל האתאיסטים כ"עדר"?
נועם - הדברים שאת אומרת הם נכונים
כשיגיע ה"מנהיג" שלנו חוקים יעברו כחלק מהמצב והוא יסביר אותם גם בצורה ברורה (הוא נקרא "פלא יועץ" בירמיהו - "הורג רע במילים" בישיעהו יא)
per
כולם עדר גודס.. כולם.. דתיים. אתאיסטים.
עדר של משהו
per
per באמת כואב לי שאחרי 12 שנות לימוד במערכות דתיות אני לא יכולה לתת לך אפילו מקור אחד שתומך בדעתי ובעמדותיי בנושא, למרות שאני יודעת שהרבה דברים תומכים בזה. אבל אני בטוחה שאם אפנה לרב באולפנה הוא יצטט מקורות הנדרשים לכך.
אם רוצה את מוזמנת לפנות אלי ולהביא לי את המקור שתרצי אני רק אזכיר לך בתקופה שהמדינה הייתה סנהדרין חוקי שבת נאכפו והכל נאכף
per
נכון וכיום אין לנו סנהדרין ואי אפשר להשוות את שלטון החוק של הסנהדרין לתחבורה ציבורית בשבת של מערכת התחבורה.
את אומרת שיש הבדל בין מדינה עם סנהדרין ומדינה חילונית ואני מסכים העניין כשיש מדינה שהולכת על פי חוקי המסורת היא אוכפת אותם.
בזמננו זה יהיה רק בזמן ה"מנהיג" שיהיה
per
נועם הקוליצ :), האמת היא שהיה רב חרדי (הרב אברהם וינפלד זצ"ל) התומך בדעה שלך וכתב מאמר מעניין בנושא זה. אם יש לך חברה רוסיה, יכול להיות שהיא תתרגם לך את המאמר.
* הירושלמים לא רוצים את המצעד הגאווה בעיר שלהם
* שאין מימון הפקות והופעות במגזר הדתי חרדי
* בתי משפט לא על פי היהדות ( הרבה חרדים מחפשים בתי דינים בגלל זה

לא עולה לי כרגע אבל יש עוד ...
אני חושב ששני הצדדים גרועים וצריך שיהיה שלום אפילו שיש חילוקי דעות
אנונימי
יש, למשל: שירת נשים בצבא או פרסומות ושלטי חוצות עם נשים לא צנועות במקומות ציבוריים.