70 תשובות
את רובן.
לא כולן.
יש שם סיפורים מזעזעים.
אני
את מתכוונת לדבורה הנביאה או יעל הלוחמת או שאישה נקראת "ההשלמה של הגבר". דברים בסגנון הזה?
per
לא רק את, אבל לא אני.

אתם לא יודעים פשוט, לא למדתם כמו שצריך. למדתם רק את הדברים הרעים אז מה הפלא שאתם חושבים ככה?!
שואל השאלה:
וואו מצאת שלוש סיפורי גבורה של נשים כשיש מיליון של גברין
מה הקשר? את אומרת שהתנ"ך אומר שנשים חסרות תועלת רק בגלל שבמקרה מדברים יותר על גברים בתפקידים מסוימים? זה עניין של אגו כזה?
per
אין דבר כזה! זאת בורות ובערות להגיד דבר כזה! התנ"ך מאדיר נשים, מעלה על נס את הנשים ואת תרומתן לאנושות!
רוצה גם את מרים שהיה יד ימינו של משה?
ציפורה שהייתה כמו אוויר נשימה למשה?
מה בדיוק הציפייה?
per
שואל השאלה:
לא קשור אגו פשוט בתנך זה 99 % גברים ו1% נשים
שואל השאלה:
אין אישה אחת בתנך עם תפקיד כמו של משה למשל
בוודאי שיש.. דבורה הנביאה
per
שואל השאלה:
כן שהיה לה אולי עמוד אחד בתנך
וזה כי התנ"ך לא מגיע משיקול - בואו נעשה שיהיה כמות שווה של גברים וכמות שווה של נשים. התנ"ך אומר הוא בוחר לפי "זכות". מי שמגיע לו מגיע לו
per
נכון.. כי זה לא עובד לפי אגו "שיהיה שווה"
אם זה היה שלושתרבע נשים כי הגיע לנשים התנ"ך אז היה שלושתרבע נשים התנ"ך לא עובד לפי "מלחמות המינים" שקיים היום
per
שואל השאלה:
רק אומרת שהתנך זה לא בדיוק העצמה נשית בטח הם מוזכרות פה ושם אבל..
כי זה לא מתמקד במין ספציפי.. זה מתמקד ב"זכות"
per
את מכירה את הסיפור של הבחירה בדוד המלך?
per
שואל השאלה:
זכות של הגברים לרוב....
ככה יצא...
per
בגלל זה אני שואל אם את מכירה במקרה את הסיפור של הבחירה בדוד המלך
per
שואל השאלה:
נו בקשה יצא במקרה שהגברים מככבים והנשים הם יד ימינם או מכונת ילדים
שואל השאלה:
לא
אחרי ששאול איכזב את אלוהים היה צריך לבחור יורש
שמואל הלך בעם לבחור יורש והעם היה בטוח ששמואל יבחר באדם שהיה אז שם בזמנו שהיה יפה תואר - שרירי - חזק. כל מה שתגידי שמרשים

אלוהים במצב הזה אמר להגיד להם " אתם בוחרים על פי העיניים (מראה, מין, דברים חיצוניים) - אלוהים בוחר על פי תוכן של הלב" ובסוף הוא בחר בג'ינג'י נמוך מתולתל.. מבינה מה הכוונה שלי פה?
per
היא רוצה שזו תהיה ג'ינג'ית נמוכה מתולתלת^
חחח
אוקיי אם זה מה שהיה מתאים אז זה מה שהיה קורה
per
לפי התנך מותר לאנוס נשים. רק אומר
אתה שם לב שאתה מביא פסוק שמדבר על הוצאה להורג של אנס ולא מתיר אונס כן..?
per
שמת לב שמחקתי כי התבלבלתי בפסוק?
אתה עכשיו הבאת פסוק שאמרת שמתיר אונס ומחקת... אקו...
per
לא.. אני שמתי לב שאין לך פסוק כזה (ולא תמצא) אז מחקת והשארת רק את התשובה שאומרת משהו בלי שום ביסוס
per
ekko. הנה הפסוק הנכון
כִּי-תֵצֵא לַמִּלְחָמָה עַל אֹיְבֶיךָ וּנְתָנוֹ ה' אֱלֹהֶיךָ בְּיָדֶךָ וְשָׁבִיתָ שִׁבְיוֹ. וְרָאִיתָ בַּשִּׁבְיָה אֵשֶׁת יְפַת תֹּאַר וְחָשַׁקְתָּ בָהּ וְלָקַחְתָּ לְךָ לְאִשָּׁה.
וַהֲבֵאתָהּ אֶל תּוֹךְ בֵּיתֶךָ וְגִלְּחָה אֶת רֹאשָׁהּ וְעָשְׂתָה אֶת צִפָּרְנֶיהָ. וְהֵסִירָה אֶת שִׂמְלַת שִׁבְיָהּ מֵעָלֶיהָ וְיָשְׁבָה בְּבֵיתֶךָ וּבָכְתָה אֶת אָבִיהָ וְאֶת אִמָּהּ יֶרַח יָמִים וְאַחַר כֵּן תָּבוֹא אֵלֶיהָ וּבְעַלְתָּהּ וְהָיְתָה לְךָ לְאִשָּׁה.
וְהָיָה אִם לֹא חָפַצְתָּ בָּהּ וְשִׁלַּחְתָּהּ לְנַפְשָׁהּ וּמָכֹר לֹא תִמְכְּרֶנָּה בַּכָּסֶף לֹא תִתְעַמֵּר בָּהּ תַּחַת אֲשֶׁר עִנִּיתָהּ.

ספר דברים, פרק כ"א, פסוקים י'-י"ד
אנונימי
אתם קוראים את הפסוקים שאתם מביאים?

"וְרָאִיתָ בַּשִּׁבְיָה אֵשֶׁת יְפַת תֹּאַר וְחָשַׁקְתָּ בָהּ ---------וְלָקַחְתָּ לְךָ לְאִשָּׁה.---------"

לקחת ל א י ש ה... לאישה.. להתחתן.. לא לאנוס.. להתחתן... אישה. אישתך.. חלק ממך..

"וְהָיָה אִם לֹא חָפַצְתָּ בָּהּ ---וְשִׁלַּחְתָּהּ לְנַפְשָׁהּ וּמָכֹר לֹא תִמְכְּרֶנָּה בַּכָּסֶף לֹא תִתְעַמֵּר בָּהּ תַּחַת אֲשֶׁר עִנִּיתָהּ.----"


ואם בסוף זה לא הסתדר תשחרר אותה לחופשי... היא לא סחורה למכירה או התעללות... היא אישה.. בת אדם..
per
שואל השאלה:
^אז זה כמו בקניון ראיתי אהבת לקחת
זה בזמן מלחמה ואחרי שהרגת את הגברים (כי זה מה שמותר להרוג במלחמה חוץ מכמה שנאמר אחרת) זה היה להשאיר אותה במדבר, לבד, בלי גברים שיגנו עליה שאחרים יוכלו לאנוס ולפגוע בה - או לקחת אותה אל ישראל ולהגן עליה ואם היא מוצאת חן בעיני הגבר אז גם לקחת אותה לאישה. לדאוג לה. להביא ילדים..
מה היית מעדיפה?
per
שואל השאלה:
ואם האישה לא אוהבת את הגבר יש לה ברירה פה?
להשאיר אותה. כי זה לכפות נישואין על מישהו
אנונימי
אנונימית שואלת השאלה - כן..
בפסוק שהוא הביא כתוב - אם לא הסתדר תשחרר אותה
היו נותנים לה אוכל ומים והיא הייתה הולכת לדרכה
per
שואל השאלה:
מה זה להשאיר אותה אתם לא שמים לב למה שאתם אומרים בכלל
אנונימי - כתוב שיש כאן אפשרות שאם זה לא מסתדר - "להיפרד כל אחד לדרכו"
מעבר לזה שאתה כנראה שוכח שבשנת 2000 לספירה להגיד שעדיף לאישה להסתדר לבד במדבר... אתה לא חושב כנראה על הסיטואציה עד הסוף
per
שואל השאלה:
אז גבר יכול להסתדר במדבר ואישה לא?
לא אני
את חושבת על זה בצורה ילדותית ושטחית
בשנת 2000 לפני הספירה? בלי משטרה ואנשים שיוכלים לעזור לה אם גבר ינסה לאנוס אותה או לחטוף אותה? תגידי לי את
per
שואל השאלה:
לפי דעתי אישה היא חזקה ויכולה לדאוג לעצמה
אנונימית.. בחייאת.. אישה וגבר חזקים באותה מידה?
חבורה של גברים עם חרב ואישה עם חרב או בלי? נו באמת...
per
שואל השאלה:
עזוב אתה תת רמה ממש
אוי הבורות.. זה בדיוק ההפך סתם שתדע
אנונימי
שואל השאלה:
ברור.......
ההפך? גברים יותר חלשים פיזית מנשים? גברים שיש להם טסטוסטרון שנותן להם אפשרות לבנות שרירים יותר מאישה?
per
די כבר לאנאכרוניזם המטופש הזה..
את התנ"ך לא אמורים לשפוט מנקודת מבט פמניסטית מודרנית. תשוו אותו פעם לערכים וחוקים שהיו מקובלים בימיו ואז אולי תוכלו להסיק מה החידוש של העמדה המוסרית שלו
חמילקרת
גם בסטנדרטים של היום - נשים אוהבים להגיד "גם לנו מגיע" נכון? מה זה "גם לנו מגיע"? מגיע לכם כי אתם נשים אז צריך לתת לכם תפקידים בגלל שאתן נשים? או ש"שיוויון" מדבר על האפשרות לקבל משהו כי האישה\גבר\בן אדם מקבל את זה בגלל שמגיע לו?
per
התנ"ך בעצם לפני 3000 שנה בא לקדם חשיבה הגיונית של "מי שמגיע לו יקבל" לעומת חשיבה "מודרנית" 3000 שנה אחרי שרוצים לקבל בגלל המין שלהם
per
שואל השאלה:
פשוט תת אדם
חח טוב..
מישהי שאין לה תשובה.
מסתבר שלא הכירה את התנ"ך באמת לפני
רוצה שנשים יקבלו תפקידים בגלל שהם נשים ולא בגלל שמגיע להם (סקסיזם)
ונתמכת כאן על ידי גבר שחברה שלו שולטת בו (אני יודע מי אתה עצוב לי ידידי שאתה חושב שזה הדרך היחידה שאתה יכול לקבל תשומת לב אם תיהיה "צייתן")

התשובה היחידה זה "תת רמה".. בסדר.
per
שואל השאלה:
כן בן אדם בן 31 שעף על עצמו יותר מידי ורב עם ילדה בת 16 זה תת רמה...
אני לא רב יקירתי... אני מדבר
את רבה עם עצמך בעיקר
per
ואם את מציינת את הבדל הגילאים ואומרת שאני מבוגר מה אני מדבר עם "ילדה בת 16" אז למה את מתווכחת בכלל? אני הרי מבוגר יותר נכון? מבין יותר? אז את לא אמורה להתווכח את אמורה לקבל ולהגיד נכון
per
שואל השאלה:
פחות פחות יקרתי תקראה לאמא שלך
חחח טוב... את מקסימה
per
אני אוהב לראות את דור העתיד שלנו
per
אני מתחיל להבין אך את אתאיסטית אבל באמת
per
שואל השאלה:
למה?
הרבה אגו
הרבה תיסכול
קשה לקבל מציאות של בורא כשהרבה 'מסננים' קיימים
per
שואל השאלה:
לא קשור בשיט תמשיך לחשוב שיש" בורא עולם" נראה לאן תגיע
בסדר
per
נמות ונראה
כמו שנאמר..
זה שיש סיפורים בתנ"ך כשמישהו עושה משהו רע וחלק שלא למדו טוב חושבים שזה מה שהתנ"ך מנסה להעביר, אז תלמדו טוב לפני שתחליטו,
בחוקים של התנ"ך, אסור לזלזל בנשים/לאנוס/צריך לשמור נגיעה
איך בדיוק מותר לאנוס אם אסור לשמור נגיעה? חשבתם על זה?
זה שיש אנשים מסויימים שמנסים בכוח להוציא את התנ"ך רע (האמ תקשורת האמ האמ) אז המ מצטערת אבל הם לא יודעים כלום כמו שצריך על התנ"ך
אשכרה מצליח להם ליצור שנאה נגד דת ודתיים שזה בכלל לא ככה, אפילו לא דומה.

זה שרוב הסיפורים הם על גברים, זה לא בהרבה כל כך, בדיוק לפני כמה זמן הסתכלתי על תנ"ך (חמשת חומשי התורה, נביאים.) וכל זה והאמת שאני לא רואה כל כך שמנסים לעשות שוביניזם. לפי היהדות האישה היא יותר מתוקנת מהגבר, אז בסיפורים (שאגב מתארים את אותה תקופה ואת האנשים שם) זה בא לתאר את התקופות וזה בא גם ללמד מה לא לעשות לא רק מה לעשות.
ויש אגב הבדל בין הלכות למה מותר ואסור לבין סיפור בתנ"ך, כי סיפור בתנ"ך מראה גם רע וגם טוב כל מיני אנשים וטעויות שלהם ומעשים טובים שלהם ושוב אל תשכחו זה מתאר תקופות.
אני יודעת טוב מאוד הלכות בנושאים כאלו זה אחד מהדברים שהכניסו אותי לדת
ולאנוס? זה הכי רחוק מהדת היהודית זה בקצה השני זה אחד הדברים שהכי אסור! זה מזעזע לפי היהדות אבל ברמות.
הקטע של היהדות זה להראות לנו איך להתנהג ואין שם שום דבר רע בכלל לא, דווקא צריך לכבד את האישה, רבנים אומרים שגם להתנהג אליה כאילו היא המלכה שלך... וכנ"ל לבנים
למה נשים צריכות להתלבש צנוע?
ביהדות יש את כל החוקים שיעשו טוב
זה כבר ידוע שרוב הבנים שהם רואים בנות שלא לבושות צנוע אז המחשבה שלהם הולכת ישר למקום שיטחי, אז זה כדי שבאמת תיהיה אהבה ויש לזה מלא סיבות, אני עייפה אז מסובך לי להסביר אבל נראה לי שהסברתי יפה עד עכשיו
ורוצים לדעת מה עוד? תופתעו! גם בנים צריכים להתלבש צנוע, שרוולים אחרי המרפק ומכנסיים אחרי הברך
למה? כי זה היה צפוי שהעולם יהיה כזה ויש עוד סיבות זה הכל מתחבר להכל.
יותר שמים דגש על הבנות כי ככה התקשורת הציגה את זה וזה גם יותר רלוונטי כי לרוב בנים אלה שלשם הראש שלהם הולך...
זה לא בא "כדי שבנים לא יתגרו לאנוס אותנו" או משהו כזה
קיצר צריך באמת ללמוד, ולא סתם לשפוט, או לשנוא, או להחליט, או להקשיב לאנשים שאין להם מושג
חח טוב נראה לי שכתבתי מספיק להלילה
מקווה שהצלחתי להסביר שהתנ"ך הכי לא מוציא את הנשים כמיותרות וחסרות תועלת
אנונימית
אני למדתי בבית ספר דתי וואיך שהתנך מוציא נשים זה כלום לעומת תורה שבעל פה תושבע כאלו רק בגלל זה חזרתי בשאלה
אביגיל?
דבורה?
ציפורה?
אסתר?
לפי מה שאת אומרת בנות טובות לבלבל גברים אני חושבת שהם יכולות לעשות יותר