18 תשובות
אם אתה מנסה לכפות את הדת דרך השאלה שלך,
אז זאת כפיה דתית.
את האמת שלא נתקלתי בטענות כאלה, אולי דרך ניסוח השאלה התפרשה ככזו או משהו?
~v~
שואל השאלה:
freezie, אכן המטרה היא לעורר. אבל בסופו של דבר כל אחד עושה חשבון נפש עם עצמו וכם הוא מחליט מה לעשות עם החומר שאני מספק. חוץ מזה, הרמב"ם כותב שבאמת על יהודי הוא רוצה לעשות את רצון הבורא יתברך, אלא שיצר הרע הוא מפריע, לכן אנחנו מסלקים את הצר הרע:

"מי שהדין נותן שכופין אותו לגרש את אשתו, ולא רצה לגרש--בית דין של ישראל בכל מקום ובכל זמן, מכין אותו עד שיאמר, רוצה אני; ויכתוב הגט, והוא גט כשר. וכן אם הכוהו גויים ואמרו לו, עשה מה שישראל אומרין לך, ולחצו אותו ישראל ביד הגויים, עד שגירש--הרי זה כשר; ואם הגויים מעצמן אנסוהו עד שכתב--הואיל והדין נותן שיכתוב, הרי זה גט פסול.

יז אומרין אנוס, אלא למי שנלחץ ונדחק לעשות דבר שאינו חייב מן התורה לעשותו, כגון מי שהוכה עד שמכר, או נתן; אבל מי שתקפו יצרו הרע לבטל מצוה, או לעשות עבירה, והוכה עד שעשה דבר שחייב לעשותו, או עד שנתרחק מדבר שאסור לעשותו--אין זה אנוס ממנו, אלא הוא אנס עצמו בדעתו הרעה.

לפיכך מי שאינו רוצה לגרש--מאחר שהוא רוצה להיות מישראל, רוצה הוא לעשות כל המצוות ולהתרחק מן העבירות; ויצרו הוא שתקפו. וכיון שהוכה עד שתשש יצרו ואמר, רוצה אני--כבר גירש לרצונו" (הלכות גירושין פרק ב, הלכה כ).
קודם כל,
אני לא מבינה עברית של תנ''ך...
סורי.
דבר שני,
אולי בשבילך המטרה היא רק לעורר,
אבל בשביל אחרים המטרה היא לכפות.
שואל השאלה:
freezie, כנראה שאת באמת אנוסה ותינוקת שנשבתה.
ילד מה אתה רוצה מחיי?
שואל השאלה:
אני כבר מזמן לא ילד. עוד מעט (פחות מחודש) אני בן 33. רוצה להעורר את הנשמה היהודית שבך (אם את יהודיה).
למה אתה צריך בדיוק לעורר את ''הנשמה היהודית שבי?''
פשוט אל.
אני אתאיסטית (:
שואל השאלה:
למה? כי אני רוצה להרבות כבוד שמים ושלכל היהודים היה טוב. אם את כופר במציאות ה' יתברך - זה יותר חמור מהכל. דרך אגב, פתחתי על זה שאלה.
אני חושבת שאתה צריך למצוא לעצמך תחביב.
להציק לאנשים זה לא פתרון.
זה סתם מעצבן.
תתעסק בדברים שאתה אוהב ואל תכפה על אחרים.
תודה (:
כל הכבוד למי ששטף לך את המוח.
קראת את זה ש''איש באמונתו יחיה''?
לו היה קמצוץ של הגיון בדבריך, רק היהודים המאמינים היו חיים.
כמה מאמינים נספו בשואה על אמונתם?
צא לעולם כמה שאתה צעיר.
שואל השאלה:
1. אף אחד לא שטף לי את המח. ה' יתברך נתן לי שכל טוב, ישתבח שמו לעד.
2. אין דבר כזה ''איש באמונתו יחיה''. זה עיוות של הפסוק ע"י הכופרים. הפסוק אומר "וְצַדִּיק בֶּאֱמוּנָתוֹ יִחְיֶה" (חבקוק ב, פסוק ד).
3. אם זה ההי ככה, לא היה חופש הבחירה
4. הרבה ויש סיבה: "אר"ש בר נחמני א"ר יונתן אין פורענות באה לעולם אלא בזמן שהרשעים בעולם ואינה מתחלת אלא מן הצדיקים תחלה שנאמר כי תצא אש ומצאה קוצים אימתי אש יוצאה בזמן שקוצים מצוין לה ואינה מתחלת אלא מן הצדיקים תחלה שנאמר ונאכל גדיש ואכל גדיש לא נאמר אלא ונאכל גדיש שנאכל גדיש כבר: תאני רב יוסף מאי דכתיב (שמות יב) ואתם לא תצאו איש מפתח ביתו עד בקר כיון שניתן רשות למשחית אינו מבחין בין צדיקים לרשעים ולא עוד אלא שמתחיל מן הצדיקים תחלה שנאמר (יחזקאל כא) והכרתי ממך צדיק ורשע בכי רב יוסף כולי האי נמי לאין דומין א"ל אביי טיבותא הוא לגבייהו דכתיב (ישעיהו נז) כי מפני הרעה נאסף הצדיק" (בבא קמא ס עמוד א).
5. יחסית לזקנים, אני מעיר, אבל מה הקשר?
אתה מוכן להפסיק לכתוב את כל הפסוקים האלה מהתורה?
אף אחד לא מסוגל לקרוא אותם.
שואל השאלה:
למה לא? מפחדים מהאמת?
האמת לדעתי היא שאדושם לא קיים,
ושהוא סתם נסיון של אנשים להיאחז במשהו רוחני במקום להתמודד עם העולם.
שואל השאלה:
להגיד דבר כזה - זה דבר הכי אבסורדי שיכול להיות: לראות את העולם בלי בורא, חס ושלום! להפך, אתה יודע למה בורחים מהאמונה? כי היא מחייבת.
במקום להתמודד עם העולם לול
מדבר כזה שמאמין בסיפורי אגדות של אבולוציה באליסה בארץ הפלאות

מי שמנותק מהמציאות זה אתה.

העולם שלנו כ"כ מורכב מכדי שהוא מקרה.
אנונימי
אני לא נכנסת לויכוח.
אני נשארת עם האמת שלי.
רוצים להאמין באלוהים?
תאמינו.
אבל אל תנסו לכפות את זה על אחרים.