13 תשובות
שאין הקשבה לצרכים שלנו.
מה לא טוב? הכל
מה צריך לשנות? הכל
שמבזבזים 12 שנה בללמוד משהו שלא יועיל בחיים במקום ללמוד דברים מועילים
עומס מטורף מבחינת כמויות של שיעורים ומבחנים- זה שאנחנו תלמידים לא אומר שכל החיים שלנו צריכים להיות סביב הלימודים מה עם חיי חברה? במיוחד בכיתות מצוינות כמו שלי רוצחים לנו תנשמה כאילו סבבה זה שאנחנו בכיתה טובה לא אומר שזהו נגמרו החיים שלנו ורק לשבת ללמוד כל היום
והשעות גם שלומדים כאילו מה הקטע ללמוד עד 5 6
ובכללי גם בגרות זה דבר ממש מטומטם בעיניי-ללמוד 12 שנה בשביל שבסוף מבחן *אחד* יכריע הכל? מגוחך
1. הכול לא טוב במערכת החינוך!
2. מורים טובים
הכול
והייתי רוצה שתהיה אפשרות ללמוד מקצוע אחד בזמן קצר ואז ישר לעשות בגרות
ולא ללמוד כמה מקצועות במקביל
כול כך נכון
רקובה,
חוסר אירגון כאשר יד ימין לא יודעת מיד שמאל
צורת הלימוד חייבת לעבור שינוי מהותי
משכורת בושה של מורים--*---- מה שמביא לליקוי באופן הלמידה, גם אין להם חשק להתאמץ
להביא מורים טובים ולשים דגש יותר על דברים פרקטיים, צורת תירגול אחרת (כמו שעושים ב-פינלנד)
רק דוחפים בכוח שיעורים וגורמים לתלמידים להתעצבן, פה גם ההורים סובלים כי צריכים לעזור להם עם טונות שיעורי הבית
תשאלי מה טוב במערכת החינוך יקח פחות זמן לענות לך מערכת החינוך זה קקי אחד גדול
שלא עושים את ספורט למקצוע בחירה
אנונימית
צריך להקים מערכת חדשה לגמרי

המערכת הקיימת נוראית
שהולכים לבית ספר
דברים מהחוויה שלי של בית ספר:

1. מודדים גם את ההצלחה של התלמידים וגם את ההצלחה של המורים על פי ציונים ככה שגם אם ממש רוצים לתת משהו מעבר- ההספק על פני השטח של החומר הוא בעדיפות ראשונה.

2. מתיימרים לחנך לערכים כשבעצם זורקים רק סלווגנים כי צריך, עדיף כבר פשוט לוותר על זה ולא להתיימר להיות מוסד חינוכי.

3. שמים לב לתלמיד שקורה לו משהו רק אם זה משפיע לו על הציונים או שהוא עושה מזה דרמה מאוד גדולה. התלמיד לא מרגיש שיש לו למי לפנות או מי שיקשיב לו באמת שם לרוב.

4. אין תמיכה באמת ביצירה מחדש והתבוננות וניתוח מעמיקים של העולם ושל סיטואציות. במועצת תלמידים- מתעסקים בדברים כל כך שטותיים ואם יש לך איזשהו רעיון למיזם תצטרך להפוך עולמות כדי שמישהו יקשיב לך, אין באמת תמיכה או מישהו שיראה שהדעה והמקום לביטוי שלך חשוב בבית ספר.

5. ספציפית בשיעורי ספורט: אפליה מגוכחת בין בנים לבנות ובאופן כללי שימוש מאוד מיותר בשעה- שעתיים האלה בשבוע שלא מביאה לשום תוצאות משמעותיות לא בספורט ולא בשום דבר וזה סתם מביך שהשיעור הזה בצורה הזו קיים במערכת. כלומר- מי שטוב בספורט ואוהב ספורט יהיה בכושר בלי השיעורים האלה ומי שלא השיעורים האלה לא יכניסו אותו לכושר ומה שנבחנים עליו הוא מאוד ספציפי ולא מעיד על כלום ואף אחד לא מתחנך לספורט מזה זה סתם רצף של מבחנים אקראיים שאפילו המורים מזלזלים בהם... מה עשינו בזה בעצם?

6. קובעים יותר מדי "עובדות" בלי להסביר או להתמקח עליהם- מלמדים להסכים עם המצב הקיים ופשוט לקבל אותו, ערך מזעזע בעיניי. הופך את העולם לכל כך הרבה יותר צר וקטן ממה שהוא.