תשובה אחת
אני חייב להגיד שהציור מדהים בהקשר לסיפור!
*מוטיב וסמל כובע הציידים האדום (מהאינטרנט)
כובע הציידים האדום הוא אפיון עקיף של הולדן באמצעות אביזרים. כובע הוא דרך להתגונן ודרך להסתיר. כשהולדן חש שעולמו הפנימי בסכנה, הוא חובש את הכובע. הולדן מרגיש דחוי ולא מתאים והדבר בא לידי ביטוי עם הכובע. הכובע ההפוך בהקשר לתפסן נותן לו כוח. הולדן מרגיש כמי שיש לו שליחות של גאולה ותפקידו להציל. זהו תפקיד בלתי אפשרי.
מבחינת הולדן, עלי הוא אידיאל הילדות - הוא הילד הנצחי כי הדרך היחידה לא להתבגר היא למות. הולדן רוצה להיות "צייד אנשים". הוא רוצה לצוד אותם טרם ה"נפילה" (לעולם המבוגרים). יש כאן התייחסות אל הברית החדשה - הפרק בו ישו בוחר את השליחים ש"יצודו אנשים" על מנת להכניסם לדת החדשה שתפקידה לגאול אנשים מייסוריהם. הולדן רואה עצמו כמעט כאדם בעל שליחות דתית. יש כאן אידיאליזציה של הילדות. יש כאן תפיסה של הרומנטיקה של הילדות - הילד הוא יצור מושלם חסר יצרים. צריכה לבוא יקיצה והיא תהיה בפגישה עם פיבי - הילדה ה"אולטימטיבית".
*מוטיב וסמל כובע הציידים האדום (מהאינטרנט)
כובע הציידים האדום הוא אפיון עקיף של הולדן באמצעות אביזרים. כובע הוא דרך להתגונן ודרך להסתיר. כשהולדן חש שעולמו הפנימי בסכנה, הוא חובש את הכובע. הולדן מרגיש דחוי ולא מתאים והדבר בא לידי ביטוי עם הכובע. הכובע ההפוך בהקשר לתפסן נותן לו כוח. הולדן מרגיש כמי שיש לו שליחות של גאולה ותפקידו להציל. זהו תפקיד בלתי אפשרי.
מבחינת הולדן, עלי הוא אידיאל הילדות - הוא הילד הנצחי כי הדרך היחידה לא להתבגר היא למות. הולדן רוצה להיות "צייד אנשים". הוא רוצה לצוד אותם טרם ה"נפילה" (לעולם המבוגרים). יש כאן התייחסות אל הברית החדשה - הפרק בו ישו בוחר את השליחים ש"יצודו אנשים" על מנת להכניסם לדת החדשה שתפקידה לגאול אנשים מייסוריהם. הולדן רואה עצמו כמעט כאדם בעל שליחות דתית. יש כאן אידיאליזציה של הילדות. יש כאן תפיסה של הרומנטיקה של הילדות - הילד הוא יצור מושלם חסר יצרים. צריכה לבוא יקיצה והיא תהיה בפגישה עם פיבי - הילדה ה"אולטימטיבית".
אנונימי