53 תשובות
כן
כן קצת.. יכלת להגיד שאין לך כסף למשל, בנימוס
יכולת להגיד "לא תודה" ולסגור
לא צריך ישר לטרוק
לא צריך ישר לטרוק
לא הייתי אומר רע אבל יצאת לא בסדר
תכלס כן, או לא לפתוח בכלל או לעמוד בדלת ולהגיד מצטער. זה לא קשור חרדי או לא זה בן אדם לפני הכל
הכל בסדר לא ביג דיל
לא.
מה אתם רציניים? אם הוא התקרב טוב שסגרת, ברגע שהרגשת לא נוח זה כבר אמור להדליק נורה אדומה.
תסתכלי בעינית, אל תפתחי להם, תהיי בשקט, כל פעם שדתי או משהו דופק אצלי בדלת אני לא פותח לו כי אני לבד בבית, אז אני מסתכל בעינית ושותק
אנונימי
כן..
לא נורא כיפרת לו על העוונות על ידי הבזיון הזה
אנונימית
לא בסדר אתה יודע איזה מעליב זה שטורקים לך דלת בפנים (מנסיון אמא שלי טרקה לי את הדלת והעיפה אותי מהבית)
ממש לא, איזה חצוף מה הוא חושב בכלל. אם הוא רוצה לממן את החתונה של הבת שלו שיתחיל לעבוד במקום לקחת כסף מהמדינה ומאנשים אחרים
אולי אין לו כסף והוא מחפש נדבות. אל תשפטי.
אולי הוא עובד בעבודה שלא מרוויחים הרבה והוא לא התקבל לשום עבודה אחרת .^
ולשאלה- כן יצאת רע.
אולי הוא עובד בעבודה שלא מרוויחים הרבה והוא לא התקבל לשום עבודה אחרת .^
ולשאלה- כן יצאת רע.
מזעזע.
לא משנה תחת איזו הגדרת דרך חיים הוא, או לשם מה הוא נזקק לכסף.
הוא בן אדם.
איפה המתיפייפים שאומרים על ערבים שהם בני אדם קודם לכל?
כשזה נוגע לאחיכם היהודי ששונה מכם, זה לא מדבר אליכם?
בושה.
לא משנה תחת איזו הגדרת דרך חיים הוא, או לשם מה הוא נזקק לכסף.
הוא בן אדם.
איפה המתיפייפים שאומרים על ערבים שהם בני אדם קודם לכל?
כשזה נוגע לאחיכם היהודי ששונה מכם, זה לא מדבר אליכם?
בושה.
יצאת בסדר, זה הוא לא בסדר שהוא קודם כל מבקש כסף בנושא כזה ובמיוחד שהוא מתקרב וגורם לך להרגיש לא נוח. זה הבית שלך אתה יכול לעשות מה שבאלך.
אנונימית
אם נבהלת שהוא יכנס או יעשה משהו אז כן עשית בשכל.
אתם לא יכולים לשפוט בן אדם שמבקש צדקה, יש אנשים שהם עניים או שהילדים שלהם צריכים כסף לניתוח בארצות הברית ואין להם כסף או שהילדה שלהם צריכה להתחתן והם עניים והם לא יכולים להרשות לעצמם חתונה רגילה והם צריכים לבקש צדקה וכל זה. יש אנשים שהם עניים מאוד וכסף לחתונה אין להם, או לניתוחים חשובים שיכולים להציל חיים של הילדים שלהם, לכם הם מבקשים ממכם תרומה, אם הם באמת רצינים לגבי זה, אם לא הם סתם סוחטים כסף, אבל יש כאלה שכסף אין להם, והם צריכים שתעזרו להם, והוא לא ממש לקח שום כסף ממדינה ומאנשים אחרים, אתם לא יכולים לשפוט אותה או אותו, תחשבו שיש נערה בת 19 שהולכת להתחתן עם אהוב ליבה והיא ענייה והיא לא יכולה להתחתן אתו כמו שצריך, או ילדה שהיא חולה במחלה סופנית או שהיא צריכה ניתוח להצלת חיים שלה ואין להורים שלה כסף, הייתם מוכנים לקחת את זה על האחראיות שלכם בתור בני אדם? יש אנשים שכסף לדברים כמו חתונה אין להם, והילדה המסכנה כנראה לא תוכל להתחתן כראוי. אני לא יודעת אם הוא באמת כזה או לא, אבל יש מקרים כאלה, לא לכל אחד יש כסף לזה כמו שרובנו יש, יש פה עניים ורובם חרדים. אז עובדה שמדינה לא בדיוק מביאה להם את כל הכסף שאתם טוענים שהיא עושה -.-
כן
כן
כי לפתוח למישהו ולטרוק עליו את הדלת זה לא יפה..
אני מההתחלה לא הייתי פותחת
כי לפתוח למישהו ולטרוק עליו את הדלת זה לא יפה..
אני מההתחלה לא הייתי פותחת
מאוד
לא ממש לא יצאת רע
יצאת צדיק של החיים
(ציניות)
יצאת צדיק של החיים
(ציניות)
כל הכבוד לך!
החרדים אוכלי החינם שילכו לעבוד!
החרדים אוכלי החינם שילכו לעבוד!
איכס אני מזועזע..
מה מפחיד בחרדי? הוא יהודי! הוא מהעם שלך!
הבת שלו מתחתנת ואין לו הרבה כסף, למה שלא תתרמי אפילו 10-20 שקל משהו סמלי
מה מפחיד בחרדי? הוא יהודי! הוא מהעם שלך!
הבת שלו מתחתנת ואין לו הרבה כסף, למה שלא תתרמי אפילו 10-20 שקל משהו סמלי
לא יפה להכליל, לא כולם אוכלי חינם.. מי אתה שתגיד שכולם אוכלי חינם? אולי הוא באמת צריך את הכסף לבת שלו שצריכה להתחתן? אולי הבת שלו צריכה לעבור ניתוח חשוב בחו"ל?
^"קומוניזם טהור!"
בחור בן 23 עם מוח של ילד בן 3
בחור בן 23 עם מוח של ילד בן 3
אני בן 23 עם שכל ועם ידע במדינה לעומתך
לא היה צורך להגיד שהוא חרדי.
כי אני בטוחה שגם אם הוא היה חילוני לחלוטין או משהו בין לבין אז לא הייתם תורמים. אל תהיו בהלם פתאום כי הוא חרדי
כי אני בטוחה שגם אם הוא היה חילוני לחלוטין או משהו בין לבין אז לא הייתם תורמים. אל תהיו בהלם פתאום כי הוא חרדי
גם אם הוא היה חילוני שהיה צריך לקחת כסף על מנת להציל את החיים של הבת שלו שצריכה לעבור ניתוח חשוב, תורמים לו, לא משנה מי צריך את הכסף באמת למטרה טובה, תורמים לו, דתיים וחרדים וגם חילונים, הם לא יוצאים מהכלל הזה של תרומה. ולך אין ידע במדינה, לא כולם אוכלי חינם, חבל שאתה מכליל ואדם מבוגר כמוך מדבר בהכללה לא טובה ולא מסגול להבין שלא כולם רוצים לגנוב לך את הכסף או לנצל אותך כספית. זה לא שהם רוצים לקחת לך כסף מהמדינה, אני בטוחה שהם אפילו לא חושבים על זה בכלל.-.
אם הוא חילוני צריך לתרום לו
אם הוא חרדי שלא
כי חילונים עובדים!
אם הוא חרדי שלא
כי חילונים עובדים!
איזה דבע אתה יואו מה הקשר עובד לא עובד? בן אדם במצוקה!
גם חרדים עובדים ותורמים לידעתך, מאיפה לך שהם לא עובדים? יש לך הוכחות? עובדות? ממי שמעת שהם לא עושים כלום או לוקחים כסף ממדינה? ואם הוא ממש צריך את הכסף למטרה חשובה? ואם הוא צריך את זה בשביל להציל את הבת שלו או לחתן אותה? ואם זה בשביל לעבור ניתוח חשוב שיכול להציל את החיים שלה? מאיפה לך שכולם לא עובדים? מי אתה שתגיד שהם לא עושים כלום? מה עם עמותות עזרה וצדקה לנזקקים? חניות של חרדים וכל זה? מה עם זקא וכל זה?
קומוניזם טהור!, על פי הדין הפוך (לא מדבר על תינוקות שנישבו, חלילה): מי שאוכל נבילות להכעיס (כלומר יש לו אפשרות לאכול בשר כשר והוא בכל זאת אוכל נבילות) - אסור לפדותו אם נשבה (שלחן ערוך, יורה דעה, סימן רנא, סעיף ב). מציע לכם לעבור שם על כל הסימן.
קישורים מצורפים:
נ. ב. אותם חרדים אשר עוסקים אך ורק בתורה ולא בשום מלאכה אחרת - אינם אוכלי חינם, חס ושלום. בזכותם העולם מתקיים.
אני מכיר כאלה שהפכו את השנורר לעיסוק המרכזי שלהם..
ואפילו לא שוקלים אופציה של ללכת לעבוד.
ואפילו לא שוקלים אופציה של ללכת לעבוד.
לא כולם כאלה, שתדע לך, אתה לא יכול לומר שכולם לא עובדים, אם לא הכרת את כולם, כולם כן עובדים ומחפשים לעבוד ותורמים, תפסיקו פשוט להכליל את כולם בגלל דעות קדומות, זה כמו לומר שכל הערבים מוסלמים הם אנטי ישראלים, שכל הנוצרים הם נגד ישראל, שכל כל מי שהוא חילוני או לא מאמין הוא אדם רע ונוכל, וזה לא נכון, למרות שאולי מישהו פה חושב ככה. אז הכרת אנשים כאלה, לא אומר שום דבר על אף אחד, ואני מכירה כמה אתאיסטים פה שהם לא בני אדם שהם לא בוגרים ונחמדים כמו הרוב, אז זה אומר שכולם רעים? הכוונה לקיצונים פה. לא לבוגרים, הם בסדר.
אני רק נתתי דוגמה, אנשים פה פשוט אוהבים להכליל את כולם בגלל כמה מיעוטים. אתם אנשים בוגרים אז תחשבו בהגיון לרגע שאולי לא כולם רוצים לקחת מכם את הכסף או לגנוב באמת, יש לכם שכל ומוח ואתם חכמים באמת, אז למה שלא תחשבו על זה לרגע, אם זה באמת נכון? אולי לא אמרו לכם את האמת? אתם אמורים להיות חכמים כמו שאתם אומרים שאתם, לא? אז הכרת חלק מהם שלא היו בסדר, אז? אני גם הכרתי חלק מאתאיסטים פה שהם לא היו נחמדים אלי ופגעו בי ובגללם די הכללתי את אלה שכן נחמדים וכל זה, גם אפשר לומר שכל הערבים מוסלמים בעד להרוג אותנו, אבל יש כאלה שהם בעדנו ונגד החמאס, ואפשר לומר שכל הנוצרים הם רעים, אבל רובם גם בעדנו, אולי צריך להפסיק את הכללות האלו על אנשים מסיומים, ונלמד לא להכליל, וגם נלמד להכיר אחד את השני טוב יותר בשביל להבין אחד את השני.
שיבוש: אסור להגיד על שום אתאיסט שהוא בדר, גם אם הוא עושה דברים הכי טובים בעולם, כי אין ערך למצוות שלו, היות והוא אינו מאמין במצווה אז ממילא לא נחשב לו כמצוה. חוץ מאיסור לשבח את הרשעים (גם אם אינם אתאיסטים) כמו שמבור ב"שערי תשובה" חלק ג:
"החנף אשר יהלל רשע לפני בני אדם, אם בפניו אם שלא בפניו, אף על פי שלא יצדיקנו על חמסו ולא יכזב על משפטו, אבל יאמר עליו כי איש טוב הוא.
ועל זה נאמר (משלי כח ד): "עוזבי תורה יהללו רשע". כי לולא אשר עזב את התורה, לא הילל העובר על דבריה ומפר מצוותיה.
וגם כי לא ישבח את הרשע זולתי במה שנמצא בו מן הטוב, ויליץ עליו בפני בני אדם להגיד לאדם ישרו, גם זו רעה חולה, כי בהזכירו את הטוב ואת הרע לא יזכיר, ועל כל פשעיו יכסה, צדיק ייחשב אצל השומעים, ויתנו לו יקר, וירים ידו וגבר. וכבר הקדמנו להודיעך המכשולות והשחיתות הנמצאות בכבוד הרשעים (סימנים קמט-קנב). על כן, לא נכון להזכיר צדקתם, בלתי אם יזכיר רשעם וכסלם, כמו שנאמר (משלי י ז): "ושם רשעים ירקב".
ונאמר (ישעיהו נז יב): "אני אגיד צדקתך ואת מעשייך ולא יועילוך". פירוש: "לא יועילוך מעשייך הטובים להצילך מרעתך בקומי למשפט, בערכי לעומתם רוב פשעייך ומעשה תעתועייך, כי דברי עוונותייך גברו מהם". וכמו שאמרו רבותינו כי (ראש השנה טז ב): "מי שעוונותיו מרובים מזכויותיו, נכתב ונחתם לאלתר למיתה".
והרשעים - ניכרים הם בשיחתם והנהגתם, כאשר הקדמנו לך בשערי יראת חטא." (שערי תשובה, חלק ג, סימן קפט).
"החנף אשר יהלל רשע לפני בני אדם, אם בפניו אם שלא בפניו, אף על פי שלא יצדיקנו על חמסו ולא יכזב על משפטו, אבל יאמר עליו כי איש טוב הוא.
ועל זה נאמר (משלי כח ד): "עוזבי תורה יהללו רשע". כי לולא אשר עזב את התורה, לא הילל העובר על דבריה ומפר מצוותיה.
וגם כי לא ישבח את הרשע זולתי במה שנמצא בו מן הטוב, ויליץ עליו בפני בני אדם להגיד לאדם ישרו, גם זו רעה חולה, כי בהזכירו את הטוב ואת הרע לא יזכיר, ועל כל פשעיו יכסה, צדיק ייחשב אצל השומעים, ויתנו לו יקר, וירים ידו וגבר. וכבר הקדמנו להודיעך המכשולות והשחיתות הנמצאות בכבוד הרשעים (סימנים קמט-קנב). על כן, לא נכון להזכיר צדקתם, בלתי אם יזכיר רשעם וכסלם, כמו שנאמר (משלי י ז): "ושם רשעים ירקב".
ונאמר (ישעיהו נז יב): "אני אגיד צדקתך ואת מעשייך ולא יועילוך". פירוש: "לא יועילוך מעשייך הטובים להצילך מרעתך בקומי למשפט, בערכי לעומתם רוב פשעייך ומעשה תעתועייך, כי דברי עוונותייך גברו מהם". וכמו שאמרו רבותינו כי (ראש השנה טז ב): "מי שעוונותיו מרובים מזכויותיו, נכתב ונחתם לאלתר למיתה".
והרשעים - ניכרים הם בשיחתם והנהגתם, כאשר הקדמנו לך בשערי יראת חטא." (שערי תשובה, חלק ג, סימן קפט).
כן כן אני מכירה אותך, יש לך בעיות רצינות, מה שתגיד, אסור לשנוא אותם אלא את הדעות שלהם נגד התורה ולנסות לקרב אותם באהבה ליהדות, ברצון שלהם ולא בכוח^ אגב אתה ממש לא תצליח לגרום להם להאמין, תקבל את זה, שאלתי רב על זה והוא אמר את זה: העיקר הוא לשנוא את מעשיהם ודעותיהם הרעים" שאלתי גם עוד רב על מה שאמרת " ה"מישהו" שנפגש עמו ומסר לך את הדברים אינו צודק. אין לשנוא אותם " וגם " צריך בודאי לשנוא את הדעות שלהם. "
מי שכופר (ישראל) אסור בכלל להוכיח אותו, כמו שכתב הרמב"ם בפירוש, בטח שלא לאהוב אותו. מי שיש לו בעיה רצינית - זאת את, כמו שהוכחתי מדברי רבנו יונה שהבאתי. לצעיר, זה לא מדבר עליך. רבנו יונה מגנה אנשים כמותך, לא אנשים כמוני.
זה לא תקף עלי, אתה לא אלוקים ואתה לא יכול לשפוט אותי, צריך לאהוב אותם, וצריך להוכיח אותם בצורה נכונה אם אתה יודע איך לדבר אתם ולגרום להם להבין ולהאמין בזה, אם הם רוצים ומוכנים.. אין לי בעיה רצינית. ואתה ממש מלאך אה? אתה ממש רודף אחריהם פה כל זמן בשאלות ומעצבן אותם, ממש גורם להם לחשוב על חזרה בתשובה ולרצות להאמין באלוקים, מוזר שלא ראיתי את זה קורה בכלל. רגע, הם לא רוצים לחזור בתשובה.. שאלתי רבנים יותר גדולים ממך ואמרו שלא צריך לשנוא אותם באמת, אלא את הדעות והמעשים שלהם, וצריך גם להתפלל ולקוות שיחזרו בתשובה שלמה בעתיד, זה הכול. אתה בן אדם מבוגר עם בעיות אישיות, סיפרו לי עליך בן אדם, אתה לא בסדר יותר מהם, למרות כל הכללות שלהם, הם בני אדם, הם טועים בזה כי ככה חינכו אותם או בגלל מקרים כאלה, גם אתה היית יוצא בשאלה כמוה אם היית מאבד את האמונה שלך או בגלל שואה וכל זה, אל תשפוט אותם בגלל מה שהם עברו וכל זה. גם לך היה זה קורה, חזרה בתשובה או יצאה בשאלה יכולה לקרות לכל אחד ואחת מאתנו ואגב אל תשקר לי, אתה גם לא בסדר כמוהם ואתה יודע את זה, עוד תהרוג את עצמך עם הדעות שלך, יש לך בעיה יותר ממני, הפוסל במומו פוסל, אל תשפוט אחרים גם לך יש בעיות כאלה.
הבעיה שבדורנו יש גם הרבה "רבנים" משובשים: אני מביא לך מקורות קלאסיים (כגון רבנו יונה ב"שערי תשובה") ואת אומרת לי ששאלת רבנים? כלום יש רב שיכול לחלוק על הדברים הכתובים האלה?
נ. ב. אני לא שונא רק הדעות של אתאיסטים (שזה וודאי חובה), אלא גם אותם בעצמם וככה שמעתי בפירוש מאת הרב אמנון יצחק שליט"א.
נ. ב. אני לא שונא רק הדעות של אתאיסטים (שזה וודאי חובה), אלא גם אותם בעצמם וככה שמעתי בפירוש מאת הרב אמנון יצחק שליט"א.
הרבנים שאני דיברתי עליהם לא כאלה, ואני גם הבאתי לך מקורות כאלה מערכים, כן שאלתי רבנים בערכים, אור לנוער, אש התורה וכל זה, אתה לא מודע שאולי לך יש בעיה גדולה מאנשים פה? אני לא שונאת אותם. מצטערת לומר לך אבל הרב שלך לא התבטא בצורה טובה כלפי רב אחד וגם תומכיו לא היו בדיוק אנשים ישירים וכנים באמונה שלהם.
" הם בני אדם", מי שאינו ירא מאלוקים - אינו ראוי לתואר "אדם", כמו שכתוב "סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע אֶת-הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת-מִצְוֹתָיו שְׁמוֹר כִּי-זֶה כָּל-הָאָדָם" (קהלת יב, יג), כלומר דווקא זה (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) עושה את האדם אדם.
הוא לא תיקתק לך בבית, הוא דפק לך בדלת.
"מצטערת לומר לך אבל הרב שלך לא התבטא בצורה טובה כלפי רב אחד וגם תומכיו לא היו בדיוק אנשים ישירים וכנים באמונה שלהם" כנראה שזה התחיל הפוך, חשבת על זה פעם? למה לדון לכף חובה מי שמוחזק לירא שמים? דווקא את הרב אמנון יצחק שליט"א יד לדון לכף זכות, כי אם אצל הדעת כף חובה מכריע כמו שכתבו הרמב"ם ורבנו יונה, כי הוא מחוזק לירא שמים. לעומת זאת, הוא הצליח להוכיח שהרבה רבנים - אינם יראי שמים.
עדיין יש בהם נפש ונשמה, הם עדיין מרגישים ויש להם לב, מצעטרת אני לא יכולה לגרום לעצמי לשנוא סתם אנשים, אני רואה בהם אנשים שפשוט לא מבינים את האמונה נכונה וכל זה, רובם דווקא לא אנטי דת ודווקא כן רוצים להבין, אם הם רוצים. סליחה אבל זה שקרא לרב אחד בשם גנאי וקלל אותו וגם שתומכיו הפגינו אלימות ותקפו אותו, לא נראה שזו דרך של התורה, אלימות וכל זה, הרב ההוא כמעט נפגע בגלל התומכים של הרב שלך. והם די התנהגו בצורה שאינם הולמת למאמינים בתורה, ומה שאני יודעת שתורה נגד אלימות ודברים כאלה, לא? אז למה שתומכים שלו יתנהגו בצורה חסרת דרך ארץ שלא תואמת לתורה? ועוד שהוא הסית אותם נגד הרב ההוא וקרא לו בשם גנאי כזה, הרבנים כן יראי שמיים והם מוכיחים בצורה יותר טובה וחכמה ובוגרת ממנו, לפחות הם לא יצאו על רב כמוהם וקראו לו בשם גנאי וגרמו לתומכים שלו לתקוף רב אחד בגלל זה, אני מניחה שרק הרב שלך את זה, אז בוא תגיד לי אם זו הייתה התנהגות שתואמת לתורה ולהלכה באמת? אם תומכים של רב מסיום אמורים ללכת לרב אחר ולפגוע בו פיזית ולקלל ולהתנהג כלפיו באלימות? האם רב אחד אמור לקלל ולקרוא לרב אחר בשם גנאי ולפגוע בו? אם זו הדרך של התורה שלנו?
שילכו לחפש תשובות אצל מומחים להחזרה בתשובה כגון הרב אמנון יצחק שליט"א (נסיון של 40 שנה). הרב הצליח להזיז כופרים רבים והם לא הצליחו להזיז אותו, כי האמונה שלו כל כך מגובשת, שהיא ממש חושית.
הוא לא מוכיח בצורה שניתנה לקבל אותה בצורה מובנת ונעימה, הוא די מרתיע ומפחיד וגם צועק, אנשים צריכים הסבר הגיוני, דברים שנוגעים בהם רגשית, דברים שאפשר להבין אותם, הגיונית ורגשית, הרצאות מחזקות שמעוברות בהומור וחום, רבנים שיכולים להוכיח אותם בלי להרגיש רע ולפחד, חובה שיהיה את היראה באמונה אבל גם צריך באהבה בזה, אחרת, אנשים מאבדים את זה כי הם מבינים שהם לא צריכים להאמין במשהו שהם מפחדים או שהם מתגברים על הפחד שבזה שהם לא אוכלים כשר, אנשים צריכים הסברים שתואמים להגיון שלה, דברים שיכולים לגעת בלב שלהם, בהגיון, שיכולים להבין אותם ולהסכים אתם, משהו שמועבר בהומור, באהבה, הגיון, דברים שאפשר לקבל אותם בלי שיתקפו אותך ויגידו לך אוי אבוי אם לא תעשה ככה וככה, הם צריכים להרגיש נוח וחום, בשביל להבין את זה, פעם הייתי בצד שלו, עד שראיתי מה הוא עשה ומה התומכים שלו עושים לרב אחד, ירד לי ממנו, גם הרצאות שלו יותר תקיפות, מאיימות, מרתיעות ומפחידות ומלחיצות וגם שהוא צועק על אנשים ומבזה אותם גם, איש לא אוהב שעושים לו את זה. אמנם הוא מזכה את הרבים אבל הדרך שלו שגויה. וגם בן אדם מאמין צריך להתנהג כמו אדם כלפי מי שלא מאמין, הם בני אדם עדיין ולמרות הכול, יש בהם נפש, אז בבקשה תעזוב אותם בשקט, אתה רק מזיק להם ולעצמך עוד יותר בזה
במצב כזה אי אפשר לשפוט כי יש לך בהלה ואתה מונע מזה,
כן תדע להבא שיש דבר שאומר: 'צדקה תציל ממוות'
כלומר: שאת הכסף שאתה מביא לו, אז כתוצאה מזה יש עליך שמירה
בכלל מאוד טוב לנהגים לתת כסף בצמתים וזה הגנה בזמן נסיעה ---כדרך אגב
הסכום שאתה מביא לו לא חייב להיות גדול
באותו זמן שאתה עושה את זה נרשם לך בשמים 'מעשה טוב' ואתה תקבל על זה שכר
עצם זה שעמוק בפנים אולי כן רצית גם נאמד לך כזכות
כל טוב
כן תדע להבא שיש דבר שאומר: 'צדקה תציל ממוות'
כלומר: שאת הכסף שאתה מביא לו, אז כתוצאה מזה יש עליך שמירה
בכלל מאוד טוב לנהגים לתת כסף בצמתים וזה הגנה בזמן נסיעה ---כדרך אגב
הסכום שאתה מביא לו לא חייב להיות גדול
באותו זמן שאתה עושה את זה נרשם לך בשמים 'מעשה טוב' ואתה תקבל על זה שכר
עצם זה שעמוק בפנים אולי כן רצית גם נאמד לך כזכות
כל טוב
אני יודעת את האמת ראיתי את סרטון הזה, בעיה שלך.
מה זה כול התגובות הלא קשורות פה על רבנים ואמנון יצחק?
למה לא מוחקים אותם?
למה לא מוחקים אותם?
באותו הנושא: